[HUN] Antonov An-26 Curl

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Legalább a fontosabb dátumokat:
"Az An–26-os szállítógépek kivonásával negyvenhat év után, csütörtökön véget ér egy korszak a Magyar Honvédségnél. A szállítórepülőgép-típus hazai utolsó, még üzemképes példányának ünnepélyes búcsúztatása június 11-én a kecskeméti légibázison lesz. Lapunk információi szerint a típust két héttel később, június 23-án törlik hivatalosan is a honvédség hadrendjéből."

Furcsa a fülemnek:
"Korábban szó volt arról, hogy az An–26-os meglévő példányait oroszországi nagyjavításra küldenék, amíg a tervezett új, rámpás, nagyobb műszaki eszközök szállítására is alkalmas, korszerű közepes taktikai szállítógépek megérkeznek."
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Hábensusz Zoltán százados 36 évig volt az An26-os repülőgép fedélzeti rádiósa, amely idő alatt mintegy 9000 órát repült at Ancsa fedélzetén "hátramenetben".



Ötvös Lajos őrnagy és Ötvös Réka zászlós szerelmi története 17 éve kezdődött – köszönhetően az An26-os repülőgépnek. Mindketten egy századnál dolgoztak, majd a munkakapcsolatból szerelem, abból házasság lett. Az An26-os repülőnek – vagy ahogy mi hívjuk: Ancsának – ők egymást köszönhetik. Gratulálunk nekik!

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Hábensusz Zoltán százados 36 évig volt az An26-os repülőgép fedélzeti rádiósa, amely idő alatt mintegy 9000 órát repült at Ancsa fedélzetén "hátramenetben".



Ötvös Lajos őrnagy és Ötvös Réka zászlós szerelmi története 17 éve kezdődött – köszönhetően az An26-os repülőgépnek. Mindketten egy századnál dolgoztak, majd a munkakapcsolatból szerelem, abból házasság lett. Az An26-os repülőnek – vagy ahogy mi hívjuk: Ancsának – ők egymást köszönhetik. Gratulálunk nekik!



Pintér Tímea százados nemcsak az első, de máig az egyetlen női tagja az An-26-os repülőgép személyzetének. Navigátorként, megfigyelőként 15 éven át repült az Ancsa fedélzetén.

 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 192
3 478
113
Akkor holnaptól a "közösen használt" 3 db C-17 nehéz szállítón kívül nem lesz rámpás szállítógépünk? Továbbá megszűnik egy újabb harci képesség a közepes szállító. Ráadásul nemhogy szerződés kötés, várható érkezési időpont de még a típus kiválasztása sem történt meg...Legalábbis bejelentés nem volt csak annyi, hogy majd lesz. Pedig a járványhelyzet is bizonyította, hogy saját, startra kész szállítógépekre szükség van. Nem beszélve arról, hogy menekülő út a kiöregedő grippen pilótáknak, akiknek a tapasztalata felbecsülhetetlen.
Ez szánalmas...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
T

Törölt tag 1586

Guest
Meg volt a búcsúztatás délelőtt, semmi hír róla még?
Megvolt
Ennyi a hír:
"...Tisztességgel, felemelt fővel kell most búcsút mondanunk ezeknek a repülőknek, pilótáiknak azonban ezzel nem ért véget a pályafutása. A jövőben is számítunk rájuk, hisz hamarosan érkeznek az új gépek a Magyar Légierőhöz..."
645828168585bfef10431eb02a969cf5.jpg

https://hiros.hu/kekfeny/honvedseg/bucsu-az-an-26-katonai-szallitorepuloktol
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
  • Tetszik
Reactions: Loken

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Pedig a járványhelyzet is bizonyította, hogy saját, startra kész szállítógépekre szükség van...

Mivel lettunk volna elorebb a virus alatt ha van 3 teherszallito gepe is a Honvedsegnek?

Meg az A400M-rol is kiderult hogy keves a kapacitasa. Csak kb.15t vedofelszerelest tudtak elhozni a spanyol gepek egy forduloval Kinabol. Az csak egy kicsit tobb, mint amennyit egy Wizzair A320NEO el tudott hozni. Es az Amerikaban rekedt turistak sem orultek volna, ha egy szallitogep raktereben kellett volna hazautazni egy jo hosszu uton. A virus azt mutatta meg hogy milyen hasznos lehet egy A330/B777 meretu gep. Esetleg egy A350/B787. Masok ezekkel vegeztek a szallitasokat. Kell a katonai szallitogep, csak masra.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Oks.
De képzésre sem pilóták sem műszakiak nem lettek elküldve.
Vagy nem volt nyilvános?
Bejelentve nincs semmi.

De ebből a mondatból legalább azt leszűrhetjük, hogy nem napolták el. (napersze ha igazat mond:rolleyes::D)
Valaki aki repülésben jártas megirhatná, hogy az Ancsáról lekerült pilótáknak mennyi ideig lehet "inaktivnak" lenniük, mivel és mennyi ideig tudják fenntartani a kézségüket, hogy azután átképzésre mehessenek ill. hogy ne veszitség el a jogositásaikat. Itthon a Zlines repkedés megoldja ezt vagy azért ehhez komolyabb rendszeres repülés kell?!
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses