[HUN] Antonov An-26 Curl

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Komolyan 2-3 éve piacot kutatnak meg tárgyalnak ez csak parasztvakítás,szerintem a szállítógép beszerzést hátrébb sorolták,erre utal,hogy Benkő azt nyilatkozta az átmeneti időszakban ha kell akkor vesznek C-17 repidőt,tehát ezzel a megoldással sokáig elhúzhatják a beszerzést.De ne legyen igazam.
A vírus után reális lehetőség "a beszerzések hátrébb sorolása". - Kár, hogy a futballbaromságot nem lehet hátrébb sorolni...!!! :(

De a repidő vásárlás és más típus bérlése is elképzelhetőnek tűnik...
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 555
4 801
113
Ez mire utal?
"A Magyar Honvédség hadrendjéből kikerülve az öt AN-26-os repülőgép más típusú feladatok ellátásában vesz részt - tette hozzá."
Nem lehet hogy valamilyen szállítócégben, de nem MH hadrendben.
Nyugodtan felújíthatod, szolgáltatásként igénybe veheted, stb. Miközben nem piszkálhat a Nato, meg senki...
Csak tipp! :)
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 848
26 594
113
Nem lehet hogy valamilyen szállítócégben, de nem MH hadrendben.
Nyugodtan felújíthatod, szolgáltatásként igénybe veheted, stb. Miközben nem piszkálhat a Nato, meg senki...
Csak tipp! :)
Szóval ameddig nem jön az új típus, valaki alapít egy Málhás-szamár Kft-t ami kiviszi oroszba nagyjavítani a mind az öt megmaradt gépet és az MH leszerződik ezzel a Kft-vel?
Cseles :D
 
W

Wilson

Guest
Szóval ameddig nem jön az új típus, valaki alapít egy Málhás-szamár Kft-t ami kiviszi oroszba nagyjavítani a mind az öt megmaradt gépet és az MH leszerződik ezzel a Kft-vel?
Cseles :D

Simán megcsinálhatják,csak akarat meg egy beleegyező fejbólintás kell az illetékestől.:)
 
W

Wilson

Guest
Én így csinálnám! :rolleyes:

Még be lehet vinni még egy csavart a történetbe, a magyar állam költségén nagy javítják az ancsákat amelyeket a Málhás-szamár Kft nagyon jutányos áron meg vagy bérbe vesz.Hogy utána jó pénzért leszerződjön a honvédséggel az átmeneti időre.De ez csak merő rosszindulat a részemről kizárt,hogy ilyen ebben az országban elő forduljon:):)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 734
88 089
113
Az eladasba beleszolhat az Antonov? Vagy ez nem fegyver, itt nincs olyan hogy harmadik felnek csak a gyarto engedelyevel lehet tovabbadni?
 
W

Wilson

Guest
Az eladasba beleszolhat az Antonov? Vagy ez nem fegyver, itt nincs olyan hogy harmadik felnek csak a gyarto engedelyevel lehet tovabbadni?

Szerintem nem de ki tudja,hogy annak idején mit írtak a szerződésbe és,hogy azóta módosítottak-e rajta elméletileg igen hiszen most már Ukránoké az Antonov.
 
W

Wilson

Guest
A vírus után reális lehetőség "a beszerzések hátrébb sorolása". - Kár, hogy a futballbaromságot nem lehet hátrébb sorolni...!!! :(

De a repidő vásárlás és más típus bérlése is elképzelhetőnek tűnik...

Ez dühít (foci) engem is de szerintem inkább az lehet,hogy az ifv beszerzés ellentételezésével a szállítógép beszerzés nem versenyezhet,de persze lehet,hogy rövidesen bejelentik a gépeket:)és ez csak a szokásos értelmetlen suketelés.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 909
12 141
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 192
16 400
113
Komolyan 2-3 éve piacot kutatnak meg tárgyalnak ez csak parasztvakítás,szerintem a szállítógép beszerzést hátrébb sorolták,erre utal,hogy Benkő azt nyilatkozta az átmeneti időszakban ha kell akkor vesznek C-17 repidőt,tehát ezzel a megoldással sokáig elhúzhatják a beszerzést.De ne legyen igazam.

Átmeneti időszak az is lehet ha ma bejelentik.
De mire legyártják a gépeket, kiképzik a pilótákat/műszakiakat,bevethetőek lesznek addig nem kevés idő telik el.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 575
17 742
113
Szállítógépről másik szállítóra való készség-fenntartásra nem elég a Zlin mert ehhez "Multi-engine" (így szól a papír), tehát min kétmotoros gépen kell repülni. Úgy tudom készség-fenntartáshoz nem kell túl sok rep-idő, hiszen nem 0-órásak, de tipusvizsga hiányában csak oktatóval repülhetnek jobb ülésben. De ebben a témában Angelsoul kolléga sokkal tájékozottabb ... ;):)

Ez egy kicsit összetett dolog, ahogy az egész légijog maga.
A baj az, hogy nagyon specializáltak vagyunk. A Zlin egy egymotoros (SE - single engine) dugattyús gép (piston), ami külön kategória, single engine piston.
Ha többmotoros dugattyús (2-től akármennyi motor), akkor az multi engine piston (ME) piston, ilyen az Azték, a Seneca, A Diamond, etc...
Na most ez csak a Class rating - kell IR (instrument rating - műszeres képzés), ami viszont KÜLÖN van mindkettőre - then SE/IR egymotorosra és ME/IR többmotorosra. Mindkét dugattyús Class és IR egy évig érvényes, általában együtt hosszabítjuk.

Ok, ez mind szép, de MPT (multi pilot turbine) gépre ez kutyafüle, semmire nem jó, csak beugrónak, hogy elkezd a képzést. Ugyanis az említettekben ott a "piston" - vagyis a dugattyús részt ezekre a nagyobb gépekre te nem tudod használni (az IR részét viszont igen a többmotorosnak, de az úgyis hosszabodik üzemben a gázturbináson).
Továbbá minden Multi turboprop és minden jet Type ratinget kíván - és innen indul a pokoljárás. Ezek ugyanis három hónap alatt lejárnak, ha nincs 3 fel és leszállásod. Valamint félévente OPC (operation procedure check) kötelesek, ezt szimulátorban szoktuk letolni, és egyebek...

Szóval ilyen gépre vagy magán a masinán, vagy annak a megfelelő minősített FNPT II szimulátorán tudsz készséget fenntartani, a Zlinnel sajna semmit nem lehet kezdeni.

(Viszont egy érdekesség - a vírus miatt az EASA adott egy nagy kedvezményt, nem 90 nap a szakszók kikoppanása, hanem kaptunk rá egy bónusz 120 napot - ha jól emlékszem a számra. Azért, hogy a készség visszaszerzésbe ne rokkanjon bele minden légitársaság, ez ugyanis egy rendkívüli eset, ez kedves tőlük nagyon. Na lehet, hogy ezt katonáék is megkapták...)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 647
26 333
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Asszem a '12-es dunai árvízkor láttam élőben repülni utoljára, mikor a szlovák katonákkal együtt homokzsákoltam Észak-komáromban...végigrepültek vele a folyó felett...ez úgy megmaradt bennem...
 
K

kamm

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ebben is elhangzik Benko szajabol, mit is akarnak helyette, valamilyen modern, 21. szazadi kihívásoknak megfelelő gépet.
Ez szrtintem biztosan kizárja az amúgy is túl kicsi C-130-at.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 734
88 089
113
Hábensusz Zoltán százados 36 évig volt az An26-os repülőgép fedélzeti rádiósa, amely idő alatt mintegy 9000 órát repült at Ancsa fedélzetén "hátramenetben".

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Harminchat évig szolgált a napokban elbúcsúztatott An–26-os szállító repülőgépeken Hábensusz Zoltán százados...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed