[HUN] Antonov An-26 Curl

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Komolyan 2-3 éve piacot kutatnak meg tárgyalnak ez csak parasztvakítás,szerintem a szállítógép beszerzést hátrébb sorolták,erre utal,hogy Benkő azt nyilatkozta az átmeneti időszakban ha kell akkor vesznek C-17 repidőt,tehát ezzel a megoldással sokáig elhúzhatják a beszerzést.De ne legyen igazam.
A vírus után reális lehetőség "a beszerzések hátrébb sorolása". - Kár, hogy a futballbaromságot nem lehet hátrébb sorolni...!!! :(

De a repidő vásárlás és más típus bérlése is elképzelhetőnek tűnik...
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 552
4 759
113
Ez mire utal?
"A Magyar Honvédség hadrendjéből kikerülve az öt AN-26-os repülőgép más típusú feladatok ellátásában vesz részt - tette hozzá."
Nem lehet hogy valamilyen szállítócégben, de nem MH hadrendben.
Nyugodtan felújíthatod, szolgáltatásként igénybe veheted, stb. Miközben nem piszkálhat a Nato, meg senki...
Csak tipp! :)
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 793
26 340
113
Nem lehet hogy valamilyen szállítócégben, de nem MH hadrendben.
Nyugodtan felújíthatod, szolgáltatásként igénybe veheted, stb. Miközben nem piszkálhat a Nato, meg senki...
Csak tipp! :)
Szóval ameddig nem jön az új típus, valaki alapít egy Málhás-szamár Kft-t ami kiviszi oroszba nagyjavítani a mind az öt megmaradt gépet és az MH leszerződik ezzel a Kft-vel?
Cseles :D
 
W

Wilson

Guest
Szóval ameddig nem jön az új típus, valaki alapít egy Málhás-szamár Kft-t ami kiviszi oroszba nagyjavítani a mind az öt megmaradt gépet és az MH leszerződik ezzel a Kft-vel?
Cseles :D

Simán megcsinálhatják,csak akarat meg egy beleegyező fejbólintás kell az illetékestől.:)
 
W

Wilson

Guest
Én így csinálnám! :rolleyes:

Még be lehet vinni még egy csavart a történetbe, a magyar állam költségén nagy javítják az ancsákat amelyeket a Málhás-szamár Kft nagyon jutányos áron meg vagy bérbe vesz.Hogy utána jó pénzért leszerződjön a honvédséggel az átmeneti időre.De ez csak merő rosszindulat a részemről kizárt,hogy ilyen ebben az országban elő forduljon:):)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 391
113
Az eladasba beleszolhat az Antonov? Vagy ez nem fegyver, itt nincs olyan hogy harmadik felnek csak a gyarto engedelyevel lehet tovabbadni?
 
W

Wilson

Guest
Az eladasba beleszolhat az Antonov? Vagy ez nem fegyver, itt nincs olyan hogy harmadik felnek csak a gyarto engedelyevel lehet tovabbadni?

Szerintem nem de ki tudja,hogy annak idején mit írtak a szerződésbe és,hogy azóta módosítottak-e rajta elméletileg igen hiszen most már Ukránoké az Antonov.
 
W

Wilson

Guest
A vírus után reális lehetőség "a beszerzések hátrébb sorolása". - Kár, hogy a futballbaromságot nem lehet hátrébb sorolni...!!! :(

De a repidő vásárlás és más típus bérlése is elképzelhetőnek tűnik...

Ez dühít (foci) engem is de szerintem inkább az lehet,hogy az ifv beszerzés ellentételezésével a szállítógép beszerzés nem versenyezhet,de persze lehet,hogy rövidesen bejelentik a gépeket:)és ez csak a szokásos értelmetlen suketelés.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Komolyan 2-3 éve piacot kutatnak meg tárgyalnak ez csak parasztvakítás,szerintem a szállítógép beszerzést hátrébb sorolták,erre utal,hogy Benkő azt nyilatkozta az átmeneti időszakban ha kell akkor vesznek C-17 repidőt,tehát ezzel a megoldással sokáig elhúzhatják a beszerzést.De ne legyen igazam.

Átmeneti időszak az is lehet ha ma bejelentik.
De mire legyártják a gépeket, kiképzik a pilótákat/műszakiakat,bevethetőek lesznek addig nem kevés idő telik el.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 498
113
Szállítógépről másik szállítóra való készség-fenntartásra nem elég a Zlin mert ehhez "Multi-engine" (így szól a papír), tehát min kétmotoros gépen kell repülni. Úgy tudom készség-fenntartáshoz nem kell túl sok rep-idő, hiszen nem 0-órásak, de tipusvizsga hiányában csak oktatóval repülhetnek jobb ülésben. De ebben a témában Angelsoul kolléga sokkal tájékozottabb ... ;):)

Ez egy kicsit összetett dolog, ahogy az egész légijog maga.
A baj az, hogy nagyon specializáltak vagyunk. A Zlin egy egymotoros (SE - single engine) dugattyús gép (piston), ami külön kategória, single engine piston.
Ha többmotoros dugattyús (2-től akármennyi motor), akkor az multi engine piston (ME) piston, ilyen az Azték, a Seneca, A Diamond, etc...
Na most ez csak a Class rating - kell IR (instrument rating - műszeres képzés), ami viszont KÜLÖN van mindkettőre - then SE/IR egymotorosra és ME/IR többmotorosra. Mindkét dugattyús Class és IR egy évig érvényes, általában együtt hosszabítjuk.

Ok, ez mind szép, de MPT (multi pilot turbine) gépre ez kutyafüle, semmire nem jó, csak beugrónak, hogy elkezd a képzést. Ugyanis az említettekben ott a "piston" - vagyis a dugattyús részt ezekre a nagyobb gépekre te nem tudod használni (az IR részét viszont igen a többmotorosnak, de az úgyis hosszabodik üzemben a gázturbináson).
Továbbá minden Multi turboprop és minden jet Type ratinget kíván - és innen indul a pokoljárás. Ezek ugyanis három hónap alatt lejárnak, ha nincs 3 fel és leszállásod. Valamint félévente OPC (operation procedure check) kötelesek, ezt szimulátorban szoktuk letolni, és egyebek...

Szóval ilyen gépre vagy magán a masinán, vagy annak a megfelelő minősített FNPT II szimulátorán tudsz készséget fenntartani, a Zlinnel sajna semmit nem lehet kezdeni.

(Viszont egy érdekesség - a vírus miatt az EASA adott egy nagy kedvezményt, nem 90 nap a szakszók kikoppanása, hanem kaptunk rá egy bónusz 120 napot - ha jól emlékszem a számra. Azért, hogy a készség visszaszerzésbe ne rokkanjon bele minden légitársaság, ez ugyanis egy rendkívüli eset, ez kedves tőlük nagyon. Na lehet, hogy ezt katonáék is megkapták...)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 391
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed