1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Antonov An-26 Curl

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    Nem lehet hogy valamilyen szállítócégben, de nem MH hadrendben.
    Nyugodtan felújíthatod, szolgáltatásként igénybe veheted, stb. Miközben nem piszkálhat a Nato, meg senki...
    Csak tipp! :)
     
    tonyo, Wilson and fedett_mókus like this.
  2. megazez

    megazez Well-Known Member

    Szóval ameddig nem jön az új típus, valaki alapít egy Málhás-szamár Kft-t ami kiviszi oroszba nagyjavítani a mind az öt megmaradt gépet és az MH leszerződik ezzel a Kft-vel?
    Cseles :D
     
    tonyo, endre, emel and 2 others like this.
  3. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Simán megcsinálhatják,csak akarat meg egy beleegyező fejbólintás kell az illetékestől.:)
     
  4. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    Én így csinálnám! :rolleyes:
     
  5. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Még be lehet vinni még egy csavart a történetbe, a magyar állam költségén nagy javítják az ancsákat amelyeket a Málhás-szamár Kft nagyon jutányos áron meg vagy bérbe vesz.Hogy utána jó pénzért leszerződjön a honvédséggel az átmeneti időre.De ez csak merő rosszindulat a részemről kizárt,hogy ilyen ebben az országban elő forduljon:):)
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az eladasba beleszolhat az Antonov? Vagy ez nem fegyver, itt nincs olyan hogy harmadik felnek csak a gyarto engedelyevel lehet tovabbadni?
     
  7. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Szerintem nem de ki tudja,hogy annak idején mit írtak a szerződésbe és,hogy azóta módosítottak-e rajta elméletileg igen hiszen most már Ukránoké az Antonov.
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ez dühít (foci) engem is de szerintem inkább az lehet,hogy az ifv beszerzés ellentételezésével a szállítógép beszerzés nem versenyezhet,de persze lehet,hogy rövidesen bejelentik a gépeket:)és ez csak a szokásos értelmetlen suketelés.
     
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  11. Blitz97

    Blitz97 Well-Known Member

  12. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Átmeneti időszak az is lehet ha ma bejelentik.
    De mire legyártják a gépeket, kiképzik a pilótákat/műszakiakat,bevethetőek lesznek addig nem kevés idő telik el.
     
  13. Star Trek86

    Star Trek86 Active Member

    Csak így a margó szélére.
    Jó látni végre ,hogy méltóság teljesen búcsúzunk el egy nagyszerű géptől .Nem titokban szúnyiban. Nagy piros pont a Vezetőknek végre!
     
  14. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ez egy kicsit összetett dolog, ahogy az egész légijog maga.
    A baj az, hogy nagyon specializáltak vagyunk. A Zlin egy egymotoros (SE - single engine) dugattyús gép (piston), ami külön kategória, single engine piston.
    Ha többmotoros dugattyús (2-től akármennyi motor), akkor az multi engine piston (ME) piston, ilyen az Azték, a Seneca, A Diamond, etc...
    Na most ez csak a Class rating - kell IR (instrument rating - műszeres képzés), ami viszont KÜLÖN van mindkettőre - then SE/IR egymotorosra és ME/IR többmotorosra. Mindkét dugattyús Class és IR egy évig érvényes, általában együtt hosszabítjuk.

    Ok, ez mind szép, de MPT (multi pilot turbine) gépre ez kutyafüle, semmire nem jó, csak beugrónak, hogy elkezd a képzést. Ugyanis az említettekben ott a "piston" - vagyis a dugattyús részt ezekre a nagyobb gépekre te nem tudod használni (az IR részét viszont igen a többmotorosnak, de az úgyis hosszabodik üzemben a gázturbináson).
    Továbbá minden Multi turboprop és minden jet Type ratinget kíván - és innen indul a pokoljárás. Ezek ugyanis három hónap alatt lejárnak, ha nincs 3 fel és leszállásod. Valamint félévente OPC (operation procedure check) kötelesek, ezt szimulátorban szoktuk letolni, és egyebek...

    Szóval ilyen gépre vagy magán a masinán, vagy annak a megfelelő minősített FNPT II szimulátorán tudsz készséget fenntartani, a Zlinnel sajna semmit nem lehet kezdeni.

    (Viszont egy érdekesség - a vírus miatt az EASA adott egy nagy kedvezményt, nem 90 nap a szakszók kikoppanása, hanem kaptunk rá egy bónusz 120 napot - ha jól emlékszem a számra. Azért, hogy a készség visszaszerzésbe ne rokkanjon bele minden légitársaság, ez ugyanis egy rendkívüli eset, ez kedves tőlük nagyon. Na lehet, hogy ezt katonáék is megkapták...)
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  16. arcas

    arcas Well-Known Member

    Asszem a '12-es dunai árvízkor láttam élőben repülni utoljára, mikor a szlovák katonákkal együtt homokzsákoltam Észak-komáromban...végigrepültek vele a folyó felett...ez úgy megmaradt bennem...
     
    vilmoci and Terminator like this.
  17. borisz

    borisz Well-Known Member

    Ma még Münchenben tett egy karikát.
     
    vilmoci and Terminator like this.
  18. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ebben is elhangzik Benko szajabol, mit is akarnak helyette, valamilyen modern, 21. szazadi kihívásoknak megfelelő gépet.
    Ez szrtintem biztosan kizárja az amúgy is túl kicsi C-130-at.
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    fishbed likes this.
  20. Blitz97

    Blitz97 Well-Known Member

Ezen oldal megosztása