[HUN] Antonov An-26 Curl

Komolyan 2-3 éve piacot kutatnak meg tárgyalnak ez csak parasztvakítás,szerintem a szállítógép beszerzést hátrébb sorolták,erre utal,hogy Benkő azt nyilatkozta az átmeneti időszakban ha kell akkor vesznek C-17 repidőt,tehát ezzel a megoldással sokáig elhúzhatják a beszerzést.De ne legyen igazam.
A vírus után reális lehetőség "a beszerzések hátrébb sorolása". - Kár, hogy a futballbaromságot nem lehet hátrébb sorolni...!!! :(

De a repidő vásárlás és más típus bérlése is elképzelhetőnek tűnik...
 
Ez mire utal?
"A Magyar Honvédség hadrendjéből kikerülve az öt AN-26-os repülőgép más típusú feladatok ellátásában vesz részt - tette hozzá."
Nem lehet hogy valamilyen szállítócégben, de nem MH hadrendben.
Nyugodtan felújíthatod, szolgáltatásként igénybe veheted, stb. Miközben nem piszkálhat a Nato, meg senki...
Csak tipp! :)
 
Nem lehet hogy valamilyen szállítócégben, de nem MH hadrendben.
Nyugodtan felújíthatod, szolgáltatásként igénybe veheted, stb. Miközben nem piszkálhat a Nato, meg senki...
Csak tipp! :)
Szóval ameddig nem jön az új típus, valaki alapít egy Málhás-szamár Kft-t ami kiviszi oroszba nagyjavítani a mind az öt megmaradt gépet és az MH leszerződik ezzel a Kft-vel?
Cseles :D
 
Szóval ameddig nem jön az új típus, valaki alapít egy Málhás-szamár Kft-t ami kiviszi oroszba nagyjavítani a mind az öt megmaradt gépet és az MH leszerződik ezzel a Kft-vel?
Cseles :D

Simán megcsinálhatják,csak akarat meg egy beleegyező fejbólintás kell az illetékestől.:)
 
Én így csinálnám! :rolleyes:

Még be lehet vinni még egy csavart a történetbe, a magyar állam költségén nagy javítják az ancsákat amelyeket a Málhás-szamár Kft nagyon jutányos áron meg vagy bérbe vesz.Hogy utána jó pénzért leszerződjön a honvédséggel az átmeneti időre.De ez csak merő rosszindulat a részemről kizárt,hogy ilyen ebben az országban elő forduljon:):)
 
Az eladasba beleszolhat az Antonov? Vagy ez nem fegyver, itt nincs olyan hogy harmadik felnek csak a gyarto engedelyevel lehet tovabbadni?
 
Az eladasba beleszolhat az Antonov? Vagy ez nem fegyver, itt nincs olyan hogy harmadik felnek csak a gyarto engedelyevel lehet tovabbadni?

Szerintem nem de ki tudja,hogy annak idején mit írtak a szerződésbe és,hogy azóta módosítottak-e rajta elméletileg igen hiszen most már Ukránoké az Antonov.
 
A vírus után reális lehetőség "a beszerzések hátrébb sorolása". - Kár, hogy a futballbaromságot nem lehet hátrébb sorolni...!!! :(

De a repidő vásárlás és más típus bérlése is elképzelhetőnek tűnik...

Ez dühít (foci) engem is de szerintem inkább az lehet,hogy az ifv beszerzés ellentételezésével a szállítógép beszerzés nem versenyezhet,de persze lehet,hogy rövidesen bejelentik a gépeket:-)és ez csak a szokásos értelmetlen suketelés.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Komolyan 2-3 éve piacot kutatnak meg tárgyalnak ez csak parasztvakítás,szerintem a szállítógép beszerzést hátrébb sorolták,erre utal,hogy Benkő azt nyilatkozta az átmeneti időszakban ha kell akkor vesznek C-17 repidőt,tehát ezzel a megoldással sokáig elhúzhatják a beszerzést.De ne legyen igazam.

Átmeneti időszak az is lehet ha ma bejelentik.
De mire legyártják a gépeket, kiképzik a pilótákat/műszakiakat,bevethetőek lesznek addig nem kevés idő telik el.
 
Szállítógépről másik szállítóra való készség-fenntartásra nem elég a Zlin mert ehhez "Multi-engine" (így szól a papír), tehát min kétmotoros gépen kell repülni. Úgy tudom készség-fenntartáshoz nem kell túl sok rep-idő, hiszen nem 0-órásak, de tipusvizsga hiányában csak oktatóval repülhetnek jobb ülésben. De ebben a témában Angelsoul kolléga sokkal tájékozottabb ... ;):)

Ez egy kicsit összetett dolog, ahogy az egész légijog maga.
A baj az, hogy nagyon specializáltak vagyunk. A Zlin egy egymotoros (SE - single engine) dugattyús gép (piston), ami külön kategória, single engine piston.
Ha többmotoros dugattyús (2-től akármennyi motor), akkor az multi engine piston (ME) piston, ilyen az Azték, a Seneca, A Diamond, etc...
Na most ez csak a Class rating - kell IR (instrument rating - műszeres képzés), ami viszont KÜLÖN van mindkettőre - then SE/IR egymotorosra és ME/IR többmotorosra. Mindkét dugattyús Class és IR egy évig érvényes, általában együtt hosszabítjuk.

Ok, ez mind szép, de MPT (multi pilot turbine) gépre ez kutyafüle, semmire nem jó, csak beugrónak, hogy elkezd a képzést. Ugyanis az említettekben ott a "piston" - vagyis a dugattyús részt ezekre a nagyobb gépekre te nem tudod használni (az IR részét viszont igen a többmotorosnak, de az úgyis hosszabodik üzemben a gázturbináson).
Továbbá minden Multi turboprop és minden jet Type ratinget kíván - és innen indul a pokoljárás. Ezek ugyanis három hónap alatt lejárnak, ha nincs 3 fel és leszállásod. Valamint félévente OPC (operation procedure check) kötelesek, ezt szimulátorban szoktuk letolni, és egyebek...

Szóval ilyen gépre vagy magán a masinán, vagy annak a megfelelő minősített FNPT II szimulátorán tudsz készséget fenntartani, a Zlinnel sajna semmit nem lehet kezdeni.

(Viszont egy érdekesség - a vírus miatt az EASA adott egy nagy kedvezményt, nem 90 nap a szakszók kikoppanása, hanem kaptunk rá egy bónusz 120 napot - ha jól emlékszem a számra. Azért, hogy a készség visszaszerzésbe ne rokkanjon bele minden légitársaság, ez ugyanis egy rendkívüli eset, ez kedves tőlük nagyon. Na lehet, hogy ezt katonáék is megkapták...)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Asszem a '12-es dunai árvízkor láttam élőben repülni utoljára, mikor a szlovák katonákkal együtt homokzsákoltam Észak-komáromban...végigrepültek vele a folyó felett...ez úgy megmaradt bennem...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ebben is elhangzik Benko szajabol, mit is akarnak helyette, valamilyen modern, 21. szazadi kihívásoknak megfelelő gépet.
Ez szrtintem biztosan kizárja az amúgy is túl kicsi C-130-at.
 
Hábensusz Zoltán százados 36 évig volt az An26-os repülőgép fedélzeti rádiósa, amely idő alatt mintegy 9000 órát repült at Ancsa fedélzetén "hátramenetben".

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Harminchat évig szolgált a napokban elbúcsúztatott An–26-os szállító repülőgépeken Hábensusz Zoltán százados...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed