[HUN] Antonov An-26 Curl

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 926
10 142
113
Miért van nekem még mindig olyan érzésem, hogy ezeket a gépeket nem most fogjuk itt utoljára látni.
Gondolom mindezt abból kiindulva, ahogy nem lett az a 3 még a betonon kint álló gép letámasztva valahol a reptér sarkába a legelőre
Mennyire elrugaszkodott forgatókönyve már ez?:
- A légijármű javító nem lesz beszántva.
- A nyugdíj közeli pilóták továbbra is rendelkezésre fognak állni.
- Az orosz nagyjavítás továbbra is lehet opció, csak azt már nem a MH keretein belül. Ha kikerül a hadrendből a gép, és kiveszik belőle a katonai berendezéseket, attól még civilként megkaphatják a nagyjavítást. Ha nem lett volna opció (értsd nem lett volna technikailag lehetséges) az élettartam hosszabbítás, akkor nem tárgyaltunk volna erről az oroszokkal.
Szóval ha egy kormányzati figura megveszi bagóért a kiselejtezett gépeket majd felújíttatja az oroszokkal, akkor attól még a MH bérbe veheti őket különböző kisebb volumenű szállításokra, ejtőernyős kiképzésre. Még mindig kevesebbe lesz, mintha C-17-ből ugrálna 15 ember. Ehhez persze MH szállítói szerződés kell, de azért ezt nem túl nehéz elképzelni a holdudvarból.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 190
19 950
113
An-26: az utolsó földetérés...

 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 175
1 766
113
Miért van nekem még mindig olyan érzésem, hogy ezeket a gépeket nem most fogjuk itt utoljára látni.
Gondolom mindezt abból kiindulva, ahogy nem lett az a 3 még a betonon kint álló gép letámasztva valahol a reptér sarkába a legelőre
Mennyire elrugaszkodott forgatókönyve már ez?:
- A légijármű javító nem lesz beszántva.
- A nyugdíj közeli pilóták továbbra is rendelkezésre fognak állni.
- Az orosz nagyjavítás továbbra is lehet opció, csak azt már nem a MH keretein belül. Ha kikerül a hadrendből a gép, és kiveszik belőle a katonai berendezéseket, attól még civilként megkaphatják a nagyjavítást. Ha nem lett volna opció (értsd nem lett volna technikailag lehetséges) az élettartam hosszabbítás, akkor nem tárgyaltunk volna erről az oroszokkal.
Szóval ha egy kormányzati figura megveszi bagóért a kiselejtezett gépeket majd felújíttatja az oroszokkal, akkor attól még a MH bérbe veheti őket különböző kisebb volumenű szállításokra, ejtőernyős kiképzésre. Még mindig kevesebbe lesz, mintha C-17-ből ugrálna 15 ember. Ehhez persze MH szállítói szerződés kell, de azért ezt nem túl nehéz elképzelni a holdudvarból.

Sokán állnak már sorba az Ancsákért, valószínűleg polgári lajstromban még látni fogjuk Őket. Szerintem kizárt, hogy kormányügynökség, repülje.

De van egy eretnek elképezlés, amit én is magamévá tettem. Minek nekünk rámpás gép a honvédségnek. mit szállítunk, mihez kéne? MIssziós feldatokra héhány jármű kijuttatására ott van a HAW/SAC bérlehető idő.Eje ugratásra talán kéne 2db L-410UVP csehektől. Olcsó, megfelelő. Hazánk nem fog tömeges ejtőernyős deszantot végezni, ez a nagyhatalmaknál is inkább úri huncutság.. A különlegese vagy forgószárnyast, vagy nagy magasságból "polgári gépnek álcázott" csapatszállítókból ugranak Hi-LO-t. Ehhez nem hazai gépet használnának..Áttelepülő Griff kontéer kb 2 évente szükséges, amikor több géppel repülünk ki a BAP-ra. KOnténereket már utasszállítókkal, vagy akár Aibus A330F, B777F vagy B747F is elvisz.. Első két típusból (inkább az európaiból kell 2-3, azért mert a WIZZ pilóták is repülhetnék átképzéssel,) és egy kormányügynökség repülné. Bele lehetne tenni küsősként akár valamilyen NATO flottába is.. A tankerkérdést meg le lehet zavarni több tankerprogram is van, ahova lehet csatlakozn...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
6 230
10 726
113
Sokán állnak már sorba az Ancsákért, valószínűleg polgári lajstromban még látni fogjuk Őket. Szerintem kizárt, hogy kormányügynökség, repülje.

De van egy eretnek elképezlés, amit én is magamévá tettem. Minek nekünk rámpás gép a honvédségnek. mit szállítunk, mihez kéne? MIssziós feldatokra héhány jármű kijuttatására ott van a HAW/SAC bérlehető idő.Eje ugratásra talán kéne 2db L-410UVP csehektől. Olcsó, megfelelő. Hazánk nem fog tömeges ejtőernyős deszantot végezni, ez a nagyhatalmaknál is inkább úri huncutság.. A különlegese vagy forgószárnyast, vagy nagy magasságból "polgári gépnek álcázott" csapatszállítókból ugranak Hi-LO-t. Ehhez nem hazai gépet használnának..Áttelepülő Griff kontéer kb 2 évente szükséges, amikor több géppel repülünk ki a BAP-ra. KOnténereket már utasszállítókkal, vagy akár Aibus A330F, B777F vagy B747F is elvisz.. Első két típusból (inkább az európaiból kell 2-3, azért mert a WIZZ pilóták is repülhetnék átképzéssel,) és egy kormányügynökség repülné. Bele lehetne tenni küsősként akár valamilyen NATO flottába is.. A tankerkérdést meg le lehet zavarni több tankerprogram is van, ahova lehet csatlakozn...

Szerintem a HM ezt oda vissza elölről hátulról ezerszer átvette átrágta és a végén úgy döntött,hogy kellenek a rámpás gépek.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and alfa74

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 273
5 765
113
Sokán állnak már sorba az Ancsákért, valószínűleg polgári lajstromban még látni fogjuk Őket. Szerintem kizárt, hogy kormányügynökség, repülje.

De van egy eretnek elképezlés, amit én is magamévá tettem. Minek nekünk rámpás gép a honvédségnek. mit szállítunk, mihez kéne? MIssziós feldatokra héhány jármű kijuttatására ott van a HAW/SAC bérlehető idő.Eje ugratásra talán kéne 2db L-410UVP csehektől. Olcsó, megfelelő. Hazánk nem fog tömeges ejtőernyős deszantot végezni, ez a nagyhatalmaknál is inkább úri huncutság.. A különlegese vagy forgószárnyast, vagy nagy magasságból "polgári gépnek álcázott" csapatszállítókból ugranak Hi-LO-t. Ehhez nem hazai gépet használnának..Áttelepülő Griff kontéer kb 2 évente szükséges, amikor több géppel repülünk ki a BAP-ra. KOnténereket már utasszállítókkal, vagy akár Aibus A330F, B777F vagy B747F is elvisz.. Első két típusból (inkább az európaiból kell 2-3, azért mert a WIZZ pilóták is repülhetnék átképzéssel,) és egy kormányügynökség repülné. Bele lehetne tenni küsősként akár valamilyen NATO flottába is.. A tankerkérdést meg le lehet zavarni több tankerprogram is van, ahova lehet csatlakozn...

El ne kezdjuk ezt ujra... olvass vissza legyszi, ezerszer leragtuk, hogy miert nem all meg egyik otlet sem.

Szerintem a HM ezt oda vissza elölről hátulról ezerszer átvette átrágta és a végén úgy döntött,hogy kellenek a rámpás gépek.

Pontosan.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
6 230
10 726
113
El ne kezdjuk ezt ujra... olvass vissza legyszi, ezerszer leragtuk, hogy miert nem all meg egyik otlet sem.



Pontosan.

Amúgy ezzel kapcsolatban van még egy ok amiről viszonylag ritkán van szó, ez pedig az ,hogy a mostani hadvezetés a honvédség eme szegmensében az önállóságra szavazott,tehát ezt a döntést nem az motiválta,hogy ezt minél költséghatékonyabban oldják meg.Innentől tehát már nem az a kérdés,hogy miért,hanem,hogy mivel fogjuk biztosítani ezt a fontos képességet.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
6 230
10 726
113
A bejelentés és a képesség között több év különbség is lehet... Akkor most mennyire fontos?

Igen ez a lehetőség is fent áll,de ugyanakkor érdemes elgondolkodni azokon a gép típusokon is amelyek viszonylag gyorsan nálunk lehetnek;)