1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Antonov An-26 Curl

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    ogretankHU and borisz like this.
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Miért van nekem még mindig olyan érzésem, hogy ezeket a gépeket nem most fogjuk itt utoljára látni.
    Gondolom mindezt abból kiindulva, ahogy nem lett az a 3 még a betonon kint álló gép letámasztva valahol a reptér sarkába a legelőre
    Mennyire elrugaszkodott forgatókönyve már ez?:
    - A légijármű javító nem lesz beszántva.
    - A nyugdíj közeli pilóták továbbra is rendelkezésre fognak állni.
    - Az orosz nagyjavítás továbbra is lehet opció, csak azt már nem a MH keretein belül. Ha kikerül a hadrendből a gép, és kiveszik belőle a katonai berendezéseket, attól még civilként megkaphatják a nagyjavítást. Ha nem lett volna opció (értsd nem lett volna technikailag lehetséges) az élettartam hosszabbítás, akkor nem tárgyaltunk volna erről az oroszokkal.
    Szóval ha egy kormányzati figura megveszi bagóért a kiselejtezett gépeket majd felújíttatja az oroszokkal, akkor attól még a MH bérbe veheti őket különböző kisebb volumenű szállításokra, ejtőernyős kiképzésre. Még mindig kevesebbe lesz, mintha C-17-ből ugrálna 15 ember. Ehhez persze MH szállítói szerződés kell, de azért ezt nem túl nehéz elképzelni a holdudvarból.
     
  3. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member

    aquarell likes this.
  4. Blitz97

    Blitz97 Well-Known Member

  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  6. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    A T-72-eseket is búcsúztatni fogják? Vagy szó nélkül mennek a kohóba majd?
     
  7. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Jó kérdés.de a T-72 szerintem nagy eséllyel szó nélkül mennek a kohóba (ne legyen igazam).
     
  8. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Szerintem igen. Hamarosan érkezik az első négy Leo ott is lesz sajtónyilvános esemény. Biztosra veszem, hogy lesz belső, és sajtónyilvános kivonása is a 72-esnek.
     
  9. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Legyen igazad én örülnék neki:).
     
  10. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Sokán állnak már sorba az Ancsákért, valószínűleg polgári lajstromban még látni fogjuk Őket. Szerintem kizárt, hogy kormányügynökség, repülje.

    De van egy eretnek elképezlés, amit én is magamévá tettem. Minek nekünk rámpás gép a honvédségnek. mit szállítunk, mihez kéne? MIssziós feldatokra héhány jármű kijuttatására ott van a HAW/SAC bérlehető idő.Eje ugratásra talán kéne 2db L-410UVP csehektől. Olcsó, megfelelő. Hazánk nem fog tömeges ejtőernyős deszantot végezni, ez a nagyhatalmaknál is inkább úri huncutság.. A különlegese vagy forgószárnyast, vagy nagy magasságból "polgári gépnek álcázott" csapatszállítókból ugranak Hi-LO-t. Ehhez nem hazai gépet használnának..Áttelepülő Griff kontéer kb 2 évente szükséges, amikor több géppel repülünk ki a BAP-ra. KOnténereket már utasszállítókkal, vagy akár Aibus A330F, B777F vagy B747F is elvisz.. Első két típusból (inkább az európaiból kell 2-3, azért mert a WIZZ pilóták is repülhetnék átképzéssel,) és egy kormányügynökség repülné. Bele lehetne tenni küsősként akár valamilyen NATO flottába is.. A tankerkérdést meg le lehet zavarni több tankerprogram is van, ahova lehet csatlakozn...
     
    fishbed likes this.
  11. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Szerintem a HM ezt oda vissza elölről hátulról ezerszer átvette átrágta és a végén úgy döntött,hogy kellenek a rámpás gépek.
     
    arcas and alfa74 like this.
  12. kamm

    kamm Well-Known Member

    El ne kezdjuk ezt ujra... olvass vissza legyszi, ezerszer leragtuk, hogy miert nem all meg egyik otlet sem.

    Pontosan.
     
  13. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Amúgy ezzel kapcsolatban van még egy ok amiről viszonylag ritkán van szó, ez pedig az ,hogy a mostani hadvezetés a honvédség eme szegmensében az önállóságra szavazott,tehát ezt a döntést nem az motiválta,hogy ezt minél költséghatékonyabban oldják meg.Innentől tehát már nem az a kérdés,hogy miért,hanem,hogy mivel fogjuk biztosítani ezt a fontos képességet.
     
  14. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Olyan 2024-2025 előtt azért ne számíts kivonásra. Pl az A4-gyel párhuzamosan fog még üzemelni
     
  15. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    az egyik legértelmesebb dolog lenne rég óta amit csinálnak
     
    kamm likes this.
  16. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

    Majd mennek Csehországba, ahová az utolsó 80+, aztán felújítás után Afrikában, vagy a Közel-Keleten kötnek ki!
     
    Terminator likes this.
  17. migfun

    migfun Well-Known Member

    Aztán jól kivonták utód nélkül az utolsó rámpást... :cool:
     
    vilmoci likes this.
  18. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Biztos vagyok benne,hogy már meg van az utód csak még nem jelentették be.Más különben az Ancsák mentek volna Ivanékhoz nagyjavításra.
     
    kamm likes this.
  19. migfun

    migfun Well-Known Member

    A bejelentés és a képesség között több év különbség is lehet... Akkor most mennyire fontos?
     
    borisz likes this.
  20. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Igen ez a lehetőség is fent áll,de ugyanakkor érdemes elgondolkodni azokon a gép típusokon is amelyek viszonylag gyorsan nálunk lehetnek;)
     

Ezen oldal megosztása