[HUN] Antonov An-26 Curl

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 440
113
Miért van nekem még mindig olyan érzésem, hogy ezeket a gépeket nem most fogjuk itt utoljára látni.
Gondolom mindezt abból kiindulva, ahogy nem lett az a 3 még a betonon kint álló gép letámasztva valahol a reptér sarkába a legelőre
Mennyire elrugaszkodott forgatókönyve már ez?:
- A légijármű javító nem lesz beszántva.
- A nyugdíj közeli pilóták továbbra is rendelkezésre fognak állni.
- Az orosz nagyjavítás továbbra is lehet opció, csak azt már nem a MH keretein belül. Ha kikerül a hadrendből a gép, és kiveszik belőle a katonai berendezéseket, attól még civilként megkaphatják a nagyjavítást. Ha nem lett volna opció (értsd nem lett volna technikailag lehetséges) az élettartam hosszabbítás, akkor nem tárgyaltunk volna erről az oroszokkal.
Szóval ha egy kormányzati figura megveszi bagóért a kiselejtezett gépeket majd felújíttatja az oroszokkal, akkor attól még a MH bérbe veheti őket különböző kisebb volumenű szállításokra, ejtőernyős kiképzésre. Még mindig kevesebbe lesz, mintha C-17-ből ugrálna 15 ember. Ehhez persze MH szállítói szerződés kell, de azért ezt nem túl nehéz elképzelni a holdudvarból.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
An-26: az utolsó földetérés...

20200623-an26-16.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
Miért van nekem még mindig olyan érzésem, hogy ezeket a gépeket nem most fogjuk itt utoljára látni.
Gondolom mindezt abból kiindulva, ahogy nem lett az a 3 még a betonon kint álló gép letámasztva valahol a reptér sarkába a legelőre
Mennyire elrugaszkodott forgatókönyve már ez?:
- A légijármű javító nem lesz beszántva.
- A nyugdíj közeli pilóták továbbra is rendelkezésre fognak állni.
- Az orosz nagyjavítás továbbra is lehet opció, csak azt már nem a MH keretein belül. Ha kikerül a hadrendből a gép, és kiveszik belőle a katonai berendezéseket, attól még civilként megkaphatják a nagyjavítást. Ha nem lett volna opció (értsd nem lett volna technikailag lehetséges) az élettartam hosszabbítás, akkor nem tárgyaltunk volna erről az oroszokkal.
Szóval ha egy kormányzati figura megveszi bagóért a kiselejtezett gépeket majd felújíttatja az oroszokkal, akkor attól még a MH bérbe veheti őket különböző kisebb volumenű szállításokra, ejtőernyős kiképzésre. Még mindig kevesebbe lesz, mintha C-17-ből ugrálna 15 ember. Ehhez persze MH szállítói szerződés kell, de azért ezt nem túl nehéz elképzelni a holdudvarból.

Sokán állnak már sorba az Ancsákért, valószínűleg polgári lajstromban még látni fogjuk Őket. Szerintem kizárt, hogy kormányügynökség, repülje.

De van egy eretnek elképezlés, amit én is magamévá tettem. Minek nekünk rámpás gép a honvédségnek. mit szállítunk, mihez kéne? MIssziós feldatokra héhány jármű kijuttatására ott van a HAW/SAC bérlehető idő.Eje ugratásra talán kéne 2db L-410UVP csehektől. Olcsó, megfelelő. Hazánk nem fog tömeges ejtőernyős deszantot végezni, ez a nagyhatalmaknál is inkább úri huncutság.. A különlegese vagy forgószárnyast, vagy nagy magasságból "polgári gépnek álcázott" csapatszállítókból ugranak Hi-LO-t. Ehhez nem hazai gépet használnának..Áttelepülő Griff kontéer kb 2 évente szükséges, amikor több géppel repülünk ki a BAP-ra. KOnténereket már utasszállítókkal, vagy akár Aibus A330F, B777F vagy B747F is elvisz.. Első két típusból (inkább az európaiból kell 2-3, azért mert a WIZZ pilóták is repülhetnék átképzéssel,) és egy kormányügynökség repülné. Bele lehetne tenni küsősként akár valamilyen NATO flottába is.. A tankerkérdést meg le lehet zavarni több tankerprogram is van, ahova lehet csatlakozn...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
W

Wilson

Guest
Sokán állnak már sorba az Ancsákért, valószínűleg polgári lajstromban még látni fogjuk Őket. Szerintem kizárt, hogy kormányügynökség, repülje.

De van egy eretnek elképezlés, amit én is magamévá tettem. Minek nekünk rámpás gép a honvédségnek. mit szállítunk, mihez kéne? MIssziós feldatokra héhány jármű kijuttatására ott van a HAW/SAC bérlehető idő.Eje ugratásra talán kéne 2db L-410UVP csehektől. Olcsó, megfelelő. Hazánk nem fog tömeges ejtőernyős deszantot végezni, ez a nagyhatalmaknál is inkább úri huncutság.. A különlegese vagy forgószárnyast, vagy nagy magasságból "polgári gépnek álcázott" csapatszállítókból ugranak Hi-LO-t. Ehhez nem hazai gépet használnának..Áttelepülő Griff kontéer kb 2 évente szükséges, amikor több géppel repülünk ki a BAP-ra. KOnténereket már utasszállítókkal, vagy akár Aibus A330F, B777F vagy B747F is elvisz.. Első két típusból (inkább az európaiból kell 2-3, azért mert a WIZZ pilóták is repülhetnék átképzéssel,) és egy kormányügynökség repülné. Bele lehetne tenni küsősként akár valamilyen NATO flottába is.. A tankerkérdést meg le lehet zavarni több tankerprogram is van, ahova lehet csatlakozn...

Szerintem a HM ezt oda vissza elölről hátulról ezerszer átvette átrágta és a végén úgy döntött,hogy kellenek a rámpás gépek.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and alfa74
K

kamm

Guest
Sokán állnak már sorba az Ancsákért, valószínűleg polgári lajstromban még látni fogjuk Őket. Szerintem kizárt, hogy kormányügynökség, repülje.

De van egy eretnek elképezlés, amit én is magamévá tettem. Minek nekünk rámpás gép a honvédségnek. mit szállítunk, mihez kéne? MIssziós feldatokra héhány jármű kijuttatására ott van a HAW/SAC bérlehető idő.Eje ugratásra talán kéne 2db L-410UVP csehektől. Olcsó, megfelelő. Hazánk nem fog tömeges ejtőernyős deszantot végezni, ez a nagyhatalmaknál is inkább úri huncutság.. A különlegese vagy forgószárnyast, vagy nagy magasságból "polgári gépnek álcázott" csapatszállítókból ugranak Hi-LO-t. Ehhez nem hazai gépet használnának..Áttelepülő Griff kontéer kb 2 évente szükséges, amikor több géppel repülünk ki a BAP-ra. KOnténereket már utasszállítókkal, vagy akár Aibus A330F, B777F vagy B747F is elvisz.. Első két típusból (inkább az európaiból kell 2-3, azért mert a WIZZ pilóták is repülhetnék átképzéssel,) és egy kormányügynökség repülné. Bele lehetne tenni küsősként akár valamilyen NATO flottába is.. A tankerkérdést meg le lehet zavarni több tankerprogram is van, ahova lehet csatlakozn...

El ne kezdjuk ezt ujra... olvass vissza legyszi, ezerszer leragtuk, hogy miert nem all meg egyik otlet sem.

Szerintem a HM ezt oda vissza elölről hátulról ezerszer átvette átrágta és a végén úgy döntött,hogy kellenek a rámpás gépek.

Pontosan.
 
W

Wilson

Guest
El ne kezdjuk ezt ujra... olvass vissza legyszi, ezerszer leragtuk, hogy miert nem all meg egyik otlet sem.



Pontosan.

Amúgy ezzel kapcsolatban van még egy ok amiről viszonylag ritkán van szó, ez pedig az ,hogy a mostani hadvezetés a honvédség eme szegmensében az önállóságra szavazott,tehát ezt a döntést nem az motiválta,hogy ezt minél költséghatékonyabban oldják meg.Innentől tehát már nem az a kérdés,hogy miért,hanem,hogy mivel fogjuk biztosítani ezt a fontos képességet.