[HUN] Antonov An-26 Curl

A saját szakmámból kiindulva találkoztam én már nagy nevű gyártó csapnivaló kivitelezésű és tervezésű vadonatúj első szériás gépsorával és ugyanebben a szegmensben egy viszonylag kis és ismeretlen gyártó remekül megtervezett és kivitelezett gyakorlatilag problémamentes első szériás csomagoló gépsorával.Tehát attól még,hogy az Embraer a nagyokhoz képest kissebb gyártó,az még nem jelenti azt,hogy az első szériás KC-390-n hemzsegnie kellene a hibáknak.
Félreértesz, én nem nagy nevű nagy gyártókra céloztam a kisebbekkel szemben, hanem a különböző gyártók első szériás típusaira, melyekre jellemző, hogy névtől függetlenül több hibájuk van, mint a későbbi szériáknak. Ami persze természetes, mert új a gép, új a gyártósor, más a gyártási folyamat és valószínű, hogy a munkások 1 része is új. - Még jó, hogy nem megy minden olyan gyakorlottan és olajozottan, mit a későbbi szériáknál. /Sőt, X évesen - bizonyos óraszám elérésekor - az első szériás típusok gyakran a bontóban végzik a költséges C-check vagy élettartam hosszabbítás helyett./

Ennek fényében természetes, hogy a KC-390 fejlesztésében résztvevő portugálok - akiknek olyan rálátásuk van a dolgokra, amilyen nekünk sose lesz - úgy döntöttek, hogy nem kérnek az első szériából...

Ezzel szemben a KC és a HTKA néhány hozzá nem értő, de legalább lelkes rajongójának tökéletesen megfelel az első széria is... :(:(:(
 
Emlékművel tisztelegtek az „Ancsa” előtt...

Ünnepélyes emlékműavatásra gyűlt össze az „Ancsás” társadalom augusztus 28-án, pénteken, a Siófok-Kiliti repülőtéren.


x5f4945b133b20664106652.jpg.pagespeed.ic.PYMw19qw4A.webp


x5f4945b5bd1d8536011827.jpg.pagespeed.ic.vljbZrQTmv.webp
 
Ezekkel az an 26 osokkal mi lett? Tud róluk valaki? Le vannak támasztva a kertvégébe virágtartónak vagy lett belőlük valami értelmes kisajtolva?
 
A leállított 406-os oldalszámú AN-26 harcászati szállítórepülőgép. 1975 és 2020 között szolgálta hazánkat. Az időnkénti hajtóművezése és állagmegóvása is jelzi, hogy valószínűleg fogjuk még levegőben látni. Egyes források szerint orosz polgári, mások szerint pedig egy balkáni légitársaság venné meg ezt a repülőgépet, és más Ancsát is.


dsc_8130m.jpg


 
647b147d70c08145060453.jpg


Csak rakodják be, mi elvisszük!

Antonov An-26

Talán be sem kéne mutatni Ancsát, hiszen nem is olyan régen még a hazai légtérben is rendszeres utazó volt. A Magyar Honvédség sok évtizeden át hűen szolgáló igáslova (bocsánat: tevéje) azonban mégis megérdemli, hogy szót ejtsünk róla. Az 1969-ben kezdődő és 1986-ban véget érő gyártása során mintegy 1 400 darab készült belőle.

Sok oldalú felhasználása rendkívüli népszerűséget vívott ki magának, hiszen egyszerű utasszállítás mellett ejtőernyősdobásra, teherszállításra és akár egészségügyi evakuáló feladatokra is alkalmas volt. Kevesen tudják, de a Vietnamban és Szudánban még bombázó szerepkört is betöltött a típus, a szárnyak alá rögzített bombák célba juttatásával. Hazai alkalmazásuk épp a korábban emlegetett Li-2-esek nyugdíjazásával kezdődött 1974-ben. A hajózók Szovjetunióban történő kiképzését követően ’74-76 között megérkezett az a tíz An-26-os, amit a Magyar Néphadsereg rendelt, köztük az a 406-os oldalszámú is, amelyik a típus utolsó rendszerben álló gépe is volt. A típus valamennyi magyarországi gépe (összesen tizenegy) mintegy 83 ezer órát töltött a levegőben. Ez idő alatt az Ancsa flotta összesen 31 millió kilométert tett meg.
 
647b147d70c08145060453.jpg


Csak rakodják be, mi elvisszük!

Antonov An-26

Talán be sem kéne mutatni Ancsát, hiszen nem is olyan régen még a hazai légtérben is rendszeres utazó volt. A Magyar Honvédség sok évtizeden át hűen szolgáló igáslova (bocsánat: tevéje) azonban mégis megérdemli, hogy szót ejtsünk róla. Az 1969-ben kezdődő és 1986-ban véget érő gyártása során mintegy 1 400 darab készült belőle.

Sok oldalú felhasználása rendkívüli népszerűséget vívott ki magának, hiszen egyszerű utasszállítás mellett ejtőernyősdobásra, teherszállításra és akár egészségügyi evakuáló feladatokra is alkalmas volt. Kevesen tudják, de a Vietnamban és Szudánban még bombázó szerepkört is betöltött a típus, a szárnyak alá rögzített bombák célba juttatásával. Hazai alkalmazásuk épp a korábban emlegetett Li-2-esek nyugdíjazásával kezdődött 1974-ben. A hajózók Szovjetunióban történő kiképzését követően ’74-76 között megérkezett az a tíz An-26-os, amit a Magyar Néphadsereg rendelt, köztük az a 406-os oldalszámú is, amelyik a típus utolsó rendszerben álló gépe is volt. A típus valamennyi magyarországi gépe (összesen tizenegy) mintegy 83 ezer órát töltött a levegőben. Ez idő alatt az Ancsa flotta összesen 31 millió kilométert tett meg.

Még egy nagyjavítási kört igazán megcsinálhattak volna nekik