Félreértesz, én nem nagy nevű nagy gyártókra céloztam a kisebbekkel szemben, hanem a különböző gyártók első szériás típusaira, melyekre jellemző, hogy névtől függetlenül több hibájuk van, mint a későbbi szériáknak. Ami persze természetes, mert új a gép, új a gyártósor, más a gyártási folyamat és valószínű, hogy a munkások 1 része is új. - Még jó, hogy nem megy minden olyan gyakorlottan és olajozottan, mit a későbbi szériáknál. /Sőt, X évesen - bizonyos óraszám elérésekor - az első szériás típusok gyakran a bontóban végzik a költséges C-check vagy élettartam hosszabbítás helyett./A saját szakmámból kiindulva találkoztam én már nagy nevű gyártó csapnivaló kivitelezésű és tervezésű vadonatúj első szériás gépsorával és ugyanebben a szegmensben egy viszonylag kis és ismeretlen gyártó remekül megtervezett és kivitelezett gyakorlatilag problémamentes első szériás csomagoló gépsorával.Tehát attól még,hogy az Embraer a nagyokhoz képest kissebb gyártó,az még nem jelenti azt,hogy az első szériás KC-390-n hemzsegnie kellene a hibáknak.
Ennek fényében természetes, hogy a KC-390 fejlesztésében résztvevő portugálok - akiknek olyan rálátásuk van a dolgokra, amilyen nekünk sose lesz - úgy döntöttek, hogy nem kérnek az első szériából...
Ezzel szemben a KC és a HTKA néhány hozzá nem értő, de legalább lelkes rajongójának tökéletesen megfelel az első széria is...


