[HUN] Antonov An-26 Curl

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A saját szakmámból kiindulva találkoztam én már nagy nevű gyártó csapnivaló kivitelezésű és tervezésű vadonatúj első szériás gépsorával és ugyanebben a szegmensben egy viszonylag kis és ismeretlen gyártó remekül megtervezett és kivitelezett gyakorlatilag problémamentes első szériás csomagoló gépsorával.Tehát attól még,hogy az Embraer a nagyokhoz képest kissebb gyártó,az még nem jelenti azt,hogy az első szériás KC-390-n hemzsegnie kellene a hibáknak.
Félreértesz, én nem nagy nevű nagy gyártókra céloztam a kisebbekkel szemben, hanem a különböző gyártók első szériás típusaira, melyekre jellemző, hogy névtől függetlenül több hibájuk van, mint a későbbi szériáknak. Ami persze természetes, mert új a gép, új a gyártósor, más a gyártási folyamat és valószínű, hogy a munkások 1 része is új. - Még jó, hogy nem megy minden olyan gyakorlottan és olajozottan, mit a későbbi szériáknál. /Sőt, X évesen - bizonyos óraszám elérésekor - az első szériás típusok gyakran a bontóban végzik a költséges C-check vagy élettartam hosszabbítás helyett./

Ennek fényében természetes, hogy a KC-390 fejlesztésében résztvevő portugálok - akiknek olyan rálátásuk van a dolgokra, amilyen nekünk sose lesz - úgy döntöttek, hogy nem kérnek az első szériából...

Ezzel szemben a KC és a HTKA néhány hozzá nem értő, de legalább lelkes rajongójának tökéletesen megfelel az első széria is... :(:(:(
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 500
72 481
113
Emlékművel tisztelegtek az „Ancsa” előtt...

Ünnepélyes emlékműavatásra gyűlt össze az „Ancsás” társadalom augusztus 28-án, pénteken, a Siófok-Kiliti repülőtéren.


x5f4945b133b20664106652.jpg.pagespeed.ic.PYMw19qw4A.webp


x5f4945b5bd1d8536011827.jpg.pagespeed.ic.vljbZrQTmv.webp
 

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
688
1 702
93

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 643
113
Ezekkel az an 26 osokkal mi lett? Tud róluk valaki? Le vannak támasztva a kertvégébe virágtartónak vagy lett belőlük valami értelmes kisajtolva?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
A leállított 406-os oldalszámú AN-26 harcászati szállítórepülőgép. 1975 és 2020 között szolgálta hazánkat. Az időnkénti hajtóművezése és állagmegóvása is jelzi, hogy valószínűleg fogjuk még levegőben látni. Egyes források szerint orosz polgári, mások szerint pedig egy balkáni légitársaság venné meg ezt a repülőgépet, és más Ancsát is.


dsc_8130m.jpg


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 500
72 481
113
647b147d70c08145060453.jpg


Csak rakodják be, mi elvisszük!

Antonov An-26

Talán be sem kéne mutatni Ancsát, hiszen nem is olyan régen még a hazai légtérben is rendszeres utazó volt. A Magyar Honvédség sok évtizeden át hűen szolgáló igáslova (bocsánat: tevéje) azonban mégis megérdemli, hogy szót ejtsünk róla. Az 1969-ben kezdődő és 1986-ban véget érő gyártása során mintegy 1 400 darab készült belőle.

Sok oldalú felhasználása rendkívüli népszerűséget vívott ki magának, hiszen egyszerű utasszállítás mellett ejtőernyősdobásra, teherszállításra és akár egészségügyi evakuáló feladatokra is alkalmas volt. Kevesen tudják, de a Vietnamban és Szudánban még bombázó szerepkört is betöltött a típus, a szárnyak alá rögzített bombák célba juttatásával. Hazai alkalmazásuk épp a korábban emlegetett Li-2-esek nyugdíjazásával kezdődött 1974-ben. A hajózók Szovjetunióban történő kiképzését követően ’74-76 között megérkezett az a tíz An-26-os, amit a Magyar Néphadsereg rendelt, köztük az a 406-os oldalszámú is, amelyik a típus utolsó rendszerben álló gépe is volt. A típus valamennyi magyarországi gépe (összesen tizenegy) mintegy 83 ezer órát töltött a levegőben. Ez idő alatt az Ancsa flotta összesen 31 millió kilométert tett meg.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 587
5 190
113
647b147d70c08145060453.jpg


Csak rakodják be, mi elvisszük!

Antonov An-26

Talán be sem kéne mutatni Ancsát, hiszen nem is olyan régen még a hazai légtérben is rendszeres utazó volt. A Magyar Honvédség sok évtizeden át hűen szolgáló igáslova (bocsánat: tevéje) azonban mégis megérdemli, hogy szót ejtsünk róla. Az 1969-ben kezdődő és 1986-ban véget érő gyártása során mintegy 1 400 darab készült belőle.

Sok oldalú felhasználása rendkívüli népszerűséget vívott ki magának, hiszen egyszerű utasszállítás mellett ejtőernyősdobásra, teherszállításra és akár egészségügyi evakuáló feladatokra is alkalmas volt. Kevesen tudják, de a Vietnamban és Szudánban még bombázó szerepkört is betöltött a típus, a szárnyak alá rögzített bombák célba juttatásával. Hazai alkalmazásuk épp a korábban emlegetett Li-2-esek nyugdíjazásával kezdődött 1974-ben. A hajózók Szovjetunióban történő kiképzését követően ’74-76 között megérkezett az a tíz An-26-os, amit a Magyar Néphadsereg rendelt, köztük az a 406-os oldalszámú is, amelyik a típus utolsó rendszerben álló gépe is volt. A típus valamennyi magyarországi gépe (összesen tizenegy) mintegy 83 ezer órát töltött a levegőben. Ez idő alatt az Ancsa flotta összesen 31 millió kilométert tett meg.

Még egy nagyjavítási kört igazán megcsinálhattak volna nekik