[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
739
1 411
93
Egy tervezési folyamat nem annyi, hogy jajj de jó ötlet, megrajzolom és kész, hanem bizony teszt, újra tervezés. Ha nem így lenne, akkor pl. az összes autógyár, mindenféle törésteszt, fárasztás, tesztelés nélkül csak simán legyártana mindent. Akkor aztán lenne egy rakás életveszélyes, szar, állandóan elromló fostalicska az utakon. Honnan jutott eszedbe, hogy nem kell tesztelni? Nem ásóbotot gyártasz az őskorban.
Mitől vagy így kiakadva? Higgadj már le, légyszi. o_O Ki beszélt itt vadi új gépekről? Kibeszélt itt házépítésről? Ki mondta hogy nem kell tesztelni? :confused:

- Egy 40 éves BTR-ről van szó. Amit fel kellene újítani, mivel van belőle 500db. Erről beszélgetünk.
Vagy esetleg hova tudnánk felhasználni így egyben! Erről beszélgetünk s jöttök itt agymotorral meg törés tesztekkel meg 3-szoros tervezéssel! o_O Elszáll az agyam.
- Nézd meg a topik címét: BTR- 80. Nem eltévedtél?
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 279
14 193
113
- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!
- Érts meg hogy nem megmagyarázni akarjuk hogy nem szar, hanem jobbítani akartuk, használhatóbbá tenni.
- Ám nem gond, kidobjuk, szétvágjuk, eladjuk ócskavasnak! A többit is így kezeltétek.
Azt èrtsd meg.
Van egy feleséged.

Aki csúnya.
Szar az ágyban ès csak fekszik mint egy darab fa.
Nem tud főzni, max rántottát süt. Azt is kiszárítja.
Nem tud takarítani, vagy csak szarul.
Nem tudsz vele beszèlgetni mert buta mint a föld.
Nincs humorérzéke.
Minden barátod utálja.

Akkor NEM költesz rá csak mert van egy közös lakáshiteletek meg 10 èvig. Nem küldöd fodrászhoz.
Hátha kicsit jobb lessz.
Mert ha igazán használható feleségét akarsz, újjat keresel.
A btr nem Rogán Cecília.



A btr olyan szar alap, abból nem tudsz kihozni semmit.
Kb bármihez nyúlsz, máshová is bele kell nyúlnod.

Elbasztuk meg a rádiók beèpítèsèt is.
Krisss leírta ha tornyot akarsz cserélni ahhoz kevès a motor.
Cserélhetnèl motort, de akkor már váltó sem ártana. Mert az nem rossz hanem katasztrófa.
A nehezebb motornál illene a futóműhöz is hozzányúlni.
Amúgy is mert terepen úgy elpattog az eleje csak pislogsz.
Igazából kormánytól motorig minden szar.
Az egész hajtáslánc.

Akkor még mindíg oldalt szálsz.
Az ülések szarok. Meg öv sincs.
Kényelmetlen.
Olyat belerakni ami jó, kb helyhiány miatt nem lehet.
Aknavèdelem nulla.
Nem is nagyon tudsz vele mit kezdeni.
Páncèlvèdelem is lófasz.
12,7 bárhonnan átviszi.
De egy 7.62 GPU páncéltörő is kissebb tavrol.
Hely a gyalogság cuccanak nincs.
A fegyverek elhasználtak benne.
Arra sincs sok esély hogy cseréljék, főleg most.

Ráadásul az az 500 db valószínű bőven nincs ennyi.
Mivel alkatrészhez bajosan jutunk ezután, ez fogyni is fog.

Ha meg kitörne valami erőteljes használatnál pikk-pakk elfogynak műszakilag.

Kb annyi pozitívumot tudok mondani autópályán jól megy.


Az meg mi hogy így kezeltük a többit is???

Nézd már meg dudi mennyièrt vesz bakancsot.
Hány ember köztük èn is mennyit költött-költ el hogy normális felszerelése legyen.
Konkrétan èvtizeddel ezelőtt is százezreket.
Volt csak a nadrág volt rajtam rendszeresített.

Mi az hogy a többit is így kezelték?
Mi a faszt kellene? A rajnak összedobi aksira ha 1 század gépből 4 indul csak?
Kicserélni a gumitömiteseket ha azok elöregedtek?

Ne az állomány legyen a hibás mert lerongyolódott minden körülöttük.
Eleget költenek a saját cuccaikra, hogy normálisan el tudják látni a feladatukat.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 905
113
Olyan us szokott történni hogy a tervezőasztalon készült elgondolás nem úgy sikerül gyakorlatban vagy nem úgy viselkedik amilyennek szánták ilyenkor biza újratàbla van...

Azt èrtsd meg.
Van egy feleséged.

Aki csúnya.
Szar az ágyban ès csak fekszik mint egy darab fa.
Nem tud főzni, max rántottát süt. Azt is kiszárítja.
Nem tud takarítani, vagy csak szarul.
Nem tudsz vele beszèlgetni mert buta mint a föld.
Nincs humorérzéke.
Minden barátod utálja.

Akkor NEM költesz rá csak mert van egy közös lakáshiteletek meg 10 èvig. Nem küldöd fodrászhoz.
Hátha kicsit jobb lessz.
Mert ha igazán használható feleségét akarsz, újjat keresel.
A btr nem Rogán Cecília.



A btr olyan szar alap, abból nem tudsz kihozni semmit.
Kb bármihez nyúlsz, máshová is bele kell nyúlnod.

Elbasztuk meg a rádiók beèpítèsèt is.
Krisss leírta ha tornyot akarsz cserélni ahhoz kevès a motor.
Cserélhetnèl motort, de akkor már váltó sem ártana. Mert az nem rossz hanem katasztrófa.
A nehezebb motornál illene a futóműhöz is hozzányúlni.
Amúgy is mert terepen úgy elpattog az eleje csak pislogsz.
Igazából kormánytól motorig minden szar.
Az egész hajtáslánc.

Akkor még mindíg oldalt szálsz.
Az ülések szarok. Meg öv sincs.
Kényelmetlen.
Olyat belerakni ami jó, kb helyhiány miatt nem lehet.
Aknavèdelem nulla.
Nem is nagyon tudsz vele mit kezdeni.
Páncèlvèdelem is lófasz.
12,7 bárhonnan átviszi.
De egy 7.62 GPU páncéltörő is kissebb tavrol.
Hely a gyalogság cuccanak nincs.
A fegyverek elhasználtak benne.
Arra sincs sok esély hogy cseréljék, főleg most.

Ráadásul az az 500 db valószínű bőven nincs ennyi.
Mivel alkatrészhez bajosan jutunk ezután, ez fogyni is fog.

Ha meg kitörne valami erőteljes használatnál pikk-pakk elfogynak műszakilag.

Kb annyi pozitívumot tudok mondani autópályán jól megy.


Az meg mi hogy így kezeltük a többit is???

Nézd már meg dudi mennyièrt vesz bakancsot.
Hány ember köztük èn is mennyit költött-költ el hogy normális felszerelése legyen.
Konkrétan èvtizeddel ezelőtt is százezreket.
Volt csak a nadrág volt rajtam rendszeresített.

Mi az hogy a többit is így kezelték?
Mi a faszt kellene? A rajnak összedobi aksira ha 1 század gépből 4 indul csak?
Kicserélni a gumitömiteseket ha azok elöregedtek?

Ne az állomány legyen a hibás mert lerongyolódott minden körülöttük.
Eleget költenek a saját cuccaikra, hogy normálisan el tudják látni a feladatukat.


Ti nem türelmesek vagytok, hanem perverzek.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
810
2 098
93
Olvastam, de amire én gondolok abban semmilyen átalakítás nincs benne mivel sz..l nem lehet várat építeni, és a haderőfejlesztésre szánt költségvetési forrásokból szerintem felesleges a BTR-k átalakítására költeni...
Én csak azt nem éltem, hogy miélt kínlódunk itt ezzel. Én mint állampolgál csak annyit kélek, hogy az adó befizetésem fejében a seleg védjen meg. Aztán, ha nekik jó a jelenlegi Btl állapot, akkol ebbe ülnek bele, és, ha kell mennek benne a flontla. (Ugyanez vonatkozik a T-72-le is.)
Úgyhogy ebből a vitából inkább asszem kimaladok! Van legalább 400 belőle különböző állapotban, hajlá!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Lengyel_nem_medik

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 413
5 011
113
Mitől vagy így kiakadva? Higgadj már le, légyszi. o_O Ki beszélt itt vadi új gépekről? Kibeszélt itt házépítésről? Ki mondta hogy nem kell tesztelni? :confused:

- Egy 40 éves BTR-ről van szó. Amit fel kellene újítani, mivel van belőle 500db. Erről beszélgetünk.
Vagy esetleg hova tudnánk felhasználni így egyben! Erről beszélgetünk s jöttök itt agymotorral meg törés tesztekkel meg 3-szoros tervezéssel! o_O Elszáll az agyam.
- Nézd meg a topik címét: BTR- 80. Nem eltévedtél?
Nem, nem tévedtem el. Amiről ti beszélgettek (függően attól, hogy épp ki az) az a teljes felújítás-alakítsuk át a hajtásláncot, felépítményt, fegyverzetet kör. Ezeket a járműveket a legjobban egy óceáni mesterséges korallzátony kialakítására lehetne használni. A BTR 80 nem korszerű, nem is lehet belőle olyasmit csinálni, még csak nem is élne túl a mai harci körülmények közt semeddig sem. Akkor minek? A másik, hogy amiket itt eddig előadtatok, az mind olyan (cseréljünk hajtásláncot, vagy milyen jó lenne légvédelemre) amihez bizony tervezni is kellene. Ez nem a fessünk rá új csapatjelzést, lehet piros is kategória. Kár erre pénzt pazarolni. Én ültem hasonlóban, nem tudom ti mennyit utaztatok ilyesmivel, hát köszi de nem. Ez olyan, hogy azt hiszem még mindig van MZ-ben R142 gaz66 és pszh alapon is. Hát én egyiket sem akarnám már használni, akkor sem, ha ne agy isten új hajtáslánc kerül alá. Ahogy a 130-as, vagy a 121-es rádiót sem, vagy a 107-est sem igazán. Miért? Mert nem felel meg a mai kor követelményeinek. Mert nagyobb veszélynek teszed ki magad ha ezeket használod, mint ha felállnál és elkezdenél átkiabálni a másiknak. Az meg, hogy de hát működő rádió, alakítsuk át gyorsadóvá, hiszen rádió/rádió láttunk az alibabán mindenféle szuper alkatrészt, az meg nem megy. Mert nem úgy lett tervezve, hogy át lehessen alakítani. Ahogy a BTR-80 sem. Olyan összegeket kellene rákölteni, aminek százszor jobb helye van a hadseregben. Nincs végtelen pénz. Ha meg lenne, akkor pláne nem erre kellene költeni.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
739
1 411
93
Amúgy is mert terepen úgy elpattog az eleje csak pislogsz.
Értem én hogy bármihez nyúlunk annak van következménye, s van hatása is. Hogy elpattog az eleje az annak a következménye hogy könnyű az eleje. Pont ezért rajzoltam Kriss-nek hogy tegyük az elejébe a motort s lesz deszant rész is. A rengeteg gardán is megszűnik. Ám Kriss mondta hogy maradjon egyben az egész így nem forszíroztam tovább a változtatást. Ugye csak nekem estetek hogy hogy gondolom! Nekem jó így is nem én pattogok benne! Meg nem én kínlódok oldalt a kiszállással. Remélem értesz.
- No erre mutattam a rakétás BTR-t hogy a rakétásoknak nem kell annyit ki-be járkálni. Toronycserével megoldható, más megoldotta. Nem volt jó az sem.

Ruhára most kaptatok pénzt. S sajnálom hogy eddig vennetek kellet, erről én nem tehetek. Ám érzem a keseredettségedet.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 279
14 193
113
Értem én hogy bármihez nyúlunk annak van következménye, s van hatása is. Hogy elpattog az eleje az annak a következménye hogy könnyű az eleje. Pont ezért rajzoltam Kriss-nek hogy tegyük az elejébe a motort s lesz deszant rész is. A rengeteg gardán is megszűnik. Ám Kriss mondta hogy maradjon egyben az egész így nem forszíroztam tovább a változtatást. Ugye csak nekem estetek hogy hogy gondolom! Nekem jó így is nem én pattogok benne! Meg nem én kínlódok oldalt a kiszállással. Remélem értesz.
- No erre mutattam a rakétás BTR-t hogy a rakétásoknak nem kell annyit ki-be járkálni. Toronycserével megoldható, más megoldotta. Nem volt jó az sem.

Ruhára most kaptatok pénzt. S sajnálom hogy eddig vennetek kellet, erről én nem tehetek. Ám érzem a keseredettségedet.
Spec èn már nem kaptam rá pénzt.

Keresd vissza arról mit írtam. Mire elég.
Kezdetnek jó.

Nem ruhára kapták. Egyéni felszerelésre.
A kettő nem egy halmaz. Csak részhalmaza a ruha.


Előre rakni a motort akkora áttervezès, ès költség, munka beszarnank.

500 darab amivel számolsz mikor készülne el.
Mennyi pénzért.
Hol??
Milyen munkaerő/gyár csinálna?

Rakètásnál a torony rakèta mennyibe kerülne.

Ja ahogy krisss írta a torony energiaellátása nincs megoldva.

Stbstbstb
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and alfa74

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 034
11 915
113
Itt egy orosz cég amely BTR80 modernizálással is foglalkozik....
Utána lehet nézni,hogy náluk mennyibe fáj egy ilyen BTR-80 modernizálás úgy, hogy ők sem nyúlnak a BTR-80 hátuljához.

"A JSC "Muromteplovoz" - (korábban F. E. Dzerzsinszkijről elnevezett dízelmozdony üzem) 100 éves múltra tekint vissza, az 1916-ban alapított hadiipari komplexum városalakító, stratégiai vállalkozása Murom városában, Vlagyimirban található. Vidék.

A JSC "Muromteplovoz" egy diverzifikált vállalkozás, amely folyamatosan növeli a termelési mennyiséget és az alkalmazottak számát. A vállalkozás tervezési és technológiai szolgáltatásokat nyújt az alábbi területeken: általános gépészeti termékek, védelmi termékek, vasúti gépek gyártása, mezőgazdasági gépek gyártása, oktatóeszközök gyártása."


A BTR-80 modernizálása

KorszerűsítésBTR-80​


A modernizált BTR-80A páncélozott személyszállítót az élőerő és a könnyű páncélzatú ellenséges célpontok, valamint az alacsonyan repülő légi célpontok elleni küzdelemre tervezték.

A modernizáció a következőket kínálja:



  • a névleges motorteljesítmény 8,3%-os növekedése;
  • a motor maximális nyomatékának 62%-os növekedése;
  • a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
  • az üzemanyag-hatótáv növelése mind szárazföldi vezetés közben 500 km-ről 800 km-re, mind vízen 12 óráról 15 órára;
  • az átlagsebesség 40%-os növekedése;
  • a közlekedésbiztonság javítása;
  • fokozott túlélés;
  • az ergonómiai jellemzők javítása;
  • javítja a karbantarthatóságot;
  • fokozott tűzerő;



Nézd meg a videót


Súly üzemkész állapotban, kg14500
Férőhelyek száma, főtíz
Maximális sebesség autópályán / vízen, km/h80-90/10
Fegyverzet:
Géppuska, típus / kaliber / számPKTM / 7.62 / 1
Pisztoly, típus / kaliber / szám2А42/30/1
Gránátvető, típus / kaliber / számAG-17 / 30 / 1
Fegyverzetstabilizátorelektromechanikus kétsíkú
Ez mennyire reális?
Még ha teljesen új motort is kap, ez szerintem nem lehet igaz:
  • a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
A @Wilson által berakott anyag(hsz. ITT) nagyságrendileg ugyanazokat a műszaki adatokat adja meg, amiket szerintem is --viszonylag-- könnyen, gyorsan el lehet érni egy megfizethető modernizálás utáni, hazai kivitelezéssel.

Sokak véleményét összegezve: CURRUS közreműködés nélkül tartom csak lehetségesnek!

Modernizálva sem APC/IFV-ként alkalmazva, arra ebben a formában a modern hadviselésre alkalmatlan.
Támogatónak viszont "pont jó", a jelenlegi SEMMI(közeli) állapottól a bizonytalan 3-5-10 év múlva valószínűsíthető utód-megérkezésigés, +"gyorsíthatós"(lenne) ez a megvalósítás, és megfizethető!
Politikai szándék esetén lehetne jól is "PR-előadni"!


A "nagyobb falat":
A "hátul-kiszállós" átépítés-modernizációkból a legolcsóbb 250e $ volt Covid előtt a neten, már nincs fenn. Biztos oka van.
Ha lenne, most sem lenne több 350e $-nál. "Érdekes" volt!
Az is jobb lenne a SEMMI-nél, mert Pl:
  1. gyorsan,
  2. 10+ millió helyett is, "mindennel is" együtt sem lenne több fél milliónál,
  3. és mégis "hátul-kiszállós"...

.
 
Last edited by a moderator:

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 413
5 011
113
A @Wilson által berakott anyag(hsz. ITT) nagyságrendileg ugyanazokat a műszaki adatokat adja meg, amiket szerintem is --viszonylag-- könnyen, gyorsan el lehet érni egy megfizethető modernizálás utáni, hazai kivitelezéssel.

Sokak véleményét összegezve: CURRUS közreműködés nélkül tartom csak lehetségesnek!

Modernizálva sem APC/IFV-ként alkalmazva, arra ebben a formában a modern hadviselésre alkalmatlan.
Támogatónak viszont "pont jó", a jelenlegi SEMMI(közeli) állapottól a bizonytalan 3-5-10 év múlva valószínűsíthető utód-megérkezésigés, +"gyorsíthatós"(lenne) ez a megvalósítás, és megfizethető!
Politikai szándék esetén lehetne jól is "PR-előadni"!


A "nagyobb falat":
A "hátul-kiszállós" átépítés-modernizációkból a legolcsóbb 250e $ volt Covid előtt a neten, már nincs fenn. Biztos oka van.
Ha lenne, most sem lenne több 350e $-nál. "Érdekes" volt!
Az is jobb lenne a SEMMI-nél, mert Pl:
  1. gyorsan,
  2. 10+ millió helyett is, "mindennel is" együtt sem lenne több fél milliónál,
  3. és mégis "hátul-kiszállós"...

.
OK, tehát nem APC/IFV, csak támogató. Az mi?
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
OK, tehát nem APC/IFV, csak támogató. Az mi?


Bár nem is oly rég itt írtam, de Ismétlés a Tudás nagymamája (annál akinél nem közelebbi rokon ;) ):
  1. drón(okkal) a motortér feletti puttonyban, a kezelői állomással bent,
  2. Grad, más rakétatüzérséggel 5-50+ km lötávval, kb. az előző puttony helyén,
  3. műszaki kiszolgáló, karbantartó és/vagy utánpótlás szállító feladat "repesz-veszélyes" sávba,
  4. csapatlégvédelem a "hokedlis-Mistral" helyett,
  5. "csendesítve" szerintem felderítőnek is(de ezt majd vmi profi helyre tesz, ha kell),
  6. EW, anti-EW(Rádió-elektronikai felderítés és ellentevékenység),
  7. és még kb. ezer felszámolt, hiányzó képesség.


.
 
  • Tetszik
Reactions: Fekete Herceg

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! :eek::( Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
Ez ilyen tipikus "old eastern mentality". Nagy divat volt annó elmondani, hogy mindenből kell a kéziüzem is az automata mellé, meg az elektronika.. stb. mennyire gáz. Hát azért voltak arcok amikor valaki az UAZ-ból átült a Land Roverbe, G Mercibe és a HMMWV-t ne is említsük. De akkor gondolom vegyük ki a rádiót, jó lesz a postagalamb meg az éjjellátó és lámpák helyett pedig a gyertya...
Ne mááár... minden meglehet tervezni jól, meg meg is lehet csinálni, csak mondjuk sok teszt és jó anyagminőség a feltétele.
Az AK esetében a felvetés igaz is volt. De mondok 1 másik dolgot, hasonló mentalitás.. régen a Ladák.. stb nem törtek enyire, mint ezek a hulladék nyugati típusok, mert nekimegy valaminek aztán már törik is. (Többször hallottam.) Csak azt felejti el az okos, hogy az az energia nem máshol mint a járműben tartózkodók testén/testében ment el, ami szép dolgokat tudott okozni.

De igen aki a hadseregben az üzemanyagfogyasztáson aggódik , az hülye tudomásul kell venni, hogy ezekebe a gépekbe erő kell és nem kis cccm motor.


- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!
- Érts meg hogy nem megmagyarázni akarjuk hogy nem szar, hanem jobbítani akartuk, használhatóbbá tenni.
- Ám nem gond, kidobjuk, szétvágjuk, eladjuk ócskavasnak! A többit is így kezeltétek.
Legalább te érted, hogy nem személyes támadásnak ment. :) A BTR-t kikéne dobni a múzeumokba vagy Ukrajnába esetleg Afrikába..

Ha jobbat akarunk akkor nem a BTR-re kell költeni, hanem értelmes technikát venni. Idővel mindent cserélni kell és a farigcsálás csak ideig-óráig olcsóbb.
Egyik kedvenc olvasott érvem , mikor védték az az volt, hogy párszár méterről képes átlőni a gyengébben páncélozott harckocsikat oldalról.. hát nem tudom ki és hogyan akar a BTR-el a harckocsik mellé manőverezni, de egyészségére. Csak más katonát ne vigyen magával a hülyeségével.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
Bár nem is oly rég itt írtam, de Ismétlés a Tudás nagymamája (annál akinél nem közelebbi rokon ;) ):
  1. drón(okkal) a motortér feletti puttonyban, a kezelői állomással bent,
  2. Grad, más rakétatüzérséggel 5-50+ km lötávval, kb. az előző puttony helyén,
  3. műszaki kiszolgáló, karbantartó és/vagy utánpótlás szállító feladat "repesz-veszélyes" sávba,
  4. csapatlégvédelem a "hokedlis-Mistral" helyett,
  5. "csendesítve" szerintem felderítőnek is(de ezt majd vmi profi helyre tesz, ha kell),
  6. EW, anti-EW(Rádió-elektronikai felderítés és ellentevékenység),
  7. és még kb. ezer felszámolt, hiányzó képesség.


.
"Fillérekért":

1. : Toyota Hilux, Mercedes Sprinter 4x4 (emelt hasmagasságú). De van Unimog is ha nagyon rajzolgatni akartok.
2.: Van sok Rába, platós teherautó.
3.: Kérdés, hogy mennyire repesz-veszélyes... ,mert pont a BTR-nél.. :D Rába VZF vagy van sok Cougar.
4.: Ez is ráfér 1 pickupra és mobilabb is.
5.: Csendesítve a BTR? Mivel? Elektromos hajtással? Meg szerencse, hogy olyan apró jószág és alig lehet észrevenni. Akkor inkább nyeregbe.. :D Polaris jellegű sztori.
6. Ehhez sem kell feltétlen BTR, bár nem hátrány a nagy alapjármű.
7. Lehet, hogy olyan járművek kellenének oda, amik arra vannak tervezve alapból.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 834
35 404
113
Ez a legújabb változat.
A pótpáncélzathoz kell egy erősebb motor meg, meg kell erősíteni a felfüggesztést.