[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 546
113
A motorral az a gáz hogy nem tudja működtetni a komolyabb fegyverek elektronikájàt mert gyengus szóval vagy tuning vagy csere.
Inkább tuning akkor vagy erősebb Kamaz motorra csere.
Alibaban 100 dollár körül van hozzá turbó, 20-ert vizpumpa, de mivel Alibaba és hihetetlen, néztem hirtelen oroszt is, pl dugó, hüvely, csapszeg, gyűrű, 16500 rubel, a rubel 4 Ft, 1500 dollárból a 8 hengerhez megvan az alkatrész.
A műhelyekben ismerik a seregben is, semmi urtechnika.
Magyarán olcsó a fenntartása.
Nem akartam magyar árakba belemelyedni itt sem lehet drága ha máshol sem az a világban.

437000 rubelert komplett új, garanciális motor van hozzá igaz ugyanaz a 740.30-as.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 546
113
Tessék teljes 740-es Kamaz motor paletta, új motorokkal, árakkal.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 132
113
Inkább tuning akkor vagy erősebb Kamaz motorra csere.
Alibaban 100 dollár körül van hozzá turbó, 20-ert vizpumpa, de mivel Alibaba és hihetetlen, néztem hirtelen oroszt is, pl dugó, hüvely, csapszeg, gyűrű, 16500 rubel, a rubel 4 Ft, 1500 dollárból a 8 hengerhez megvan az alkatrész.
A műhelyekben ismerik a seregben is, semmi urtechnika.
Magyarán olcsó a fenntartása.
Nem akartam magyar árakba belemelyedni itt sem lehet drága ha máshol sem az a világban.

437000 rubelert komplett új, garanciális motor van hozzá igaz ugyanaz a 740.30-as.
Azért cserélném a motort és a váltót a gidránra valóba mert az a btr-ek kifutásával (ami elkerülhetetlen) még jó a gidránba alkatrésznek.

Szóval én hosszú távon nézve mindenképp cserélném.

( meg sokkal kevesebbet figyaszt és kissebb és lehet plusz helyet csinálni a deszanttéeben)
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
677
1 878
93
Ezeket a karbantartokat mire készíted fel? Simán lefestik a zsemlét is.
Azért mennek nyugati kamionokkal itt hogy ne baxogassak őket az EU rendőrök. Valahogy otthon, belföldön nem áll meg ez az állításod pedig Oroszország többször nagyobb terület mint az EU, és sokkal ritkábban lakott.
Ha jók lennének az orosz teherautók, a mai kapitalista világban, nyugodt lehetsz, hogy tele lenne velük Európa úthálózata. Ma kB 1-2 liter túlfogysztáson múlik a siker, és patika mérleggel kiszámolt, és karbantartási, üzemeltetési tervek szerint működnek a járművek. Ehhez hasonló nincs az orosz oknál. Sem üzemeltetési kultúrában, sem technikailag. Ezért olyanok az orosz járművek amilyenek. Ott erre állt rá a gazdaság. Ott nagykalapáccsal javítanak itt, kiskalapáccsal. Itt van úthálózat és drága üzemanyag, ott nincs ilyen. Stb stb. Hibáztak, ha csak számok alapján próbáljátok összehasonlítási a európai jarműparkot az orosszal. Mondjuk az orosz személyautógyártás az egy külön téma. Azt még a holdról nézve is egy kőkorszak.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
677
1 878
93
Azért cserélném a motort és a váltót a gidránra valóba mert az a btr-ek kifutásával (ami elkerülhetetlen) még jó a gidránba alkatrésznek.

Szóval én hosszú távon nézve mindenképp cserélném.

( meg sokkal kevesebbet figyaszt és kissebb és lehet plusz helyet csinálni a deszanttéeben)
Hosszú távon nézve szerintem az egész koncepciótrossz. A világ nem erre megy.
Ha saját ipart szeretnék, és ehhez igazi szürkeállományt is magunknak, akkor én kiválasztanék pár műszaki iskolát, adnék nekik pár BTR-t, egy halom villanymotort, akksikat, stb stb (kiélezett teslakbol pl). És kiadnám, hogy mindent dobálja ak ki, és csináljanak hibrid hajtást a BTR-be. Csak ötletelek: 8 kerékagy motor. Egy nagyobb akksi meg egy kisenn pl 500 lóra felhuzott 3.0.D motor egy generatorral, és indulhat a tervezgetes. Valószínűleg semmi nem lenne belőle, de valami elkezdődne...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 546
113
Ha jók lennének az orosz teherautók, a mai kapitalista világban, nyugodt lehetsz, hogy tele lenne velük Európa úthálózata. Ma kB 1-2 liter túlfogysztáson múlik a siker, és patika mérleggel kiszámolt, és karbantartási, üzemeltetési tervek szerint működnek a járművek. Ehhez hasonló nincs az orosz oknál. Sem üzemeltetési kultúrában, sem technikailag. Ezért olyanok az orosz járművek amilyenek. Ott erre állt rá a gazdaság. Ott nagykalapáccsal javítanak itt, kiskalapáccsal. Itt van úthálózat és drága üzemanyag, ott nincs ilyen. Stb stb. Hibáztak, ha csak számok alapján próbáljátok összehasonlítási a európai jarműparkot az orosszal. Mondjuk az orosz személyautógyártás az egy külön téma. Azt még a holdról nézve is egy kőkorszak.
250 Ft ott a gázolaj, nyilván nem számít annyira mint itt. Nyilván a markaszervizeknel is az európaiak dominálnak. Továbbá mivel EU tagok vagyunk van egy védővám az orosz teherautókra, alkatrészekre, és mindent megpróbál az Európai teherautogyartas hogy fennmaradjon, itt az EU-ban a direkt rájuk írt előírások miatt van esélyük fennmaradni. Plusz Afrika talán. Ázsiában és Indiában a helyi márkák futnak, Amerikában északon és délen az amerikaiak.
Európában itt nemsokára a kínai teherautók fognak konkurenciát jelenteni a személy autók után nem az orosz.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 132
113
Hosszú távon nézve szerintem az egész koncepciótrossz. A világ nem erre megy.
Ha saját ipart szeretnék, és ehhez igazi szürkeállományt is magunknak, akkor én kiválasztanék pár műszaki iskolát, adnék nekik pár BTR-t, egy halom villanymotort, akksikat, stb stb (kiélezett teslakbol pl). És kiadnám, hogy mindent dobálja ak ki, és csináljanak hibrid hajtást a BTR-be. Csak ötletelek: 8 kerékagy motor. Egy nagyobb akksi meg egy kisenn pl 500 lóra felhuzott 3.0.D motor egy generatorral, és indulhat a tervezgetes. Valószínűleg semmi nem lenne belőle, de valami elkezdődne...
Ez egy szempont de nekem viszonylag rövid időn belül van szükségem a termékre és nincs kedvem 2035-ig fejlesztgetni.

Harcérték és rendszerszintű üzemeltetés kb 2040-ig.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
1 990
7 111
113
Hosszú távon nézve szerintem az egész koncepciótrossz. A világ nem erre megy.
Ha saját ipart szeretnék, és ehhez igazi szürkeállományt is magunknak, akkor én kiválasztanék pár műszaki iskolát, adnék nekik pár BTR-t, egy halom villanymotort, akksikat, stb stb (kiélezett teslakbol pl). És kiadnám, hogy mindent dobálja ak ki, és csináljanak hibrid hajtást a BTR-be. Csak ötletelek: 8 kerékagy motor. Egy nagyobb akksi meg egy kisenn pl 500 lóra felhuzott 3.0.D motor egy generatorral, és indulhat a tervezgetes. Valószínűleg semmi nem lenne belőle, de valami elkezdődne...
az de szépen fog égni mikor eltalálják a batár nagy aksidat
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
a cummins isl9 egy olcsó motor annak cserélye nem különösebben nagy összeg. a felszabaduló hely lehetővé teszi egy kompaktabb váltó beépítését ezzel a beltér is átalakíthatóvá vállna. maga a motor hogy cserére kerülne egy olyan típusra ami hosszútávon rendszerbe maradna nem hátrány. szerintem egy próbát megérne. aztán a tesztek kidobják hogy érdemes e vagy gazdaságos e? amég nincs megépítve egyetlen egy db példány sem addig csak a számokra lehet hivatkozni a számok meg igazolják
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 546
113
Azért cserélném a motort és a váltót a gidránra valóba mert az a btr-ek kifutásával (ami elkerülhetetlen) még jó a gidránba alkatrésznek.

Szóval én hosszú távon nézve mindenképp cserélném.

( meg sokkal kevesebbet figyaszt és kissebb és lehet plusz helyet csinálni a deszanttéeben)
Értem, csak ez növelné az árát mert mindent hozzá kell kendacsolni, növelné az elkeszulesi időt is, plusz megint matatni hogy ki csinálja meg, milyen passz darab, meg egyéb egyedi kialakítása kell, ki gyártsák azt le...
Nem tudom megéri-e annyit hogy esetleg majd kell húsz, harminc év múlva valami belőle a Gidranba?
Gidrannal is ki tudja mi lesz addig?
Mondjuk a Kamaz gyárt Cummins motort és az ami a Gidranban van szintén világszerte elterjedt szóval húsz év múlva is lesz hozzá ami kell.
Valaki illetékes elvtárs számolja ki, nézze meg, mert én innét csak okoskodhatok de mélyebben bele nem látok.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 132
113
Értem, csak ez növelné az árát mert mindent hozzá kell kendacsolni, növelné az elkeszulesi időt is, plusz megint matatni hogy ki csinálja meg, milyen passz darab, meg egyéb egyedi kialakítása kell, ki gyártsák azt le...
Nem tudom megéri-e annyit hogy esetleg majd kell húsz, harminc év múlva valami belőle a Gidranba?
Gidrannal is ki tudja mi lesz addig?
Mondjuk a Kamaz gyárt Cummins motort és az ami a Gidranban van szintén világszerte elterjedt szóval húsz év múlva is lesz hozzá ami kell.
Valaki illetékes elvtárs számolja ki, nézze meg, mert én innét csak okoskodhatok de mélyebben bele nem látok.
Egyfajta alkatrész kéne hozzà egyfajta tárolással raktározással,egyfajta szerviz stb. És nem kell embargó miatt aggódni hogy baszkurálnak minket miatta.

A szerbek minden modernizált cuccukba cumminst vagy deutzot tesznek
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 109
31 071
113
Katonai valtozatu nyugati motorok ma is rendelhetok Eu3 szinten.Se AbBlue,se ERG,es mechanikus adagolassal.
Tuningolt motorok mindig joval kevesebbet birnak idoben.
Harcjarmube épített motor soha nem fog annyit bírni,mint a közúti tarsa.Mas a terheles jellege.
Kamaz motorra is vonatkozik,harcjarmube epitve meg hamarabb kipurcan.
Vezettem Zilt,Uralt,KRAZt,MAZt,tudom milyenek.Folyton butykol i kellett oket,korantsem voltak olyan megbizhatok,mont a legenda tartja.
Masik,hogy a BTR nem eg hk vaz.Joval kisebb a szerkezet yeherbirasa.Egy komoly pancelozast egyszeruen nem bir el a konstrukció.A sulynovekedesyol meg elvesztene az egyetlen elonyet,az uszokepesseget.
Semmikeppen nem koltenek rajuk sokat.Csak olyan szikseges korszerusitest csinálnék,ami elemeit aztan kiszerelve fel lehet hasznalni mashol.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
Katonai valtozatu nyugati motorok ma is rendelhetok Eu3 szinten.Se AbBlue,se ERG,es mechanikus adagolassal.
Tuningolt motorok mindig joval kevesebbet birnak idoben.
Harcjarmube épített motor soha nem fog annyit bírni,mint a közúti tarsa.Mas a terheles jellege.
Kamaz motorra is vonatkozik,harcjarmube epitve meg hamarabb kipurcan.
Vezettem Zilt,Uralt,KRAZt,MAZt,tudom milyenek.Folyton butykol i kellett oket,korantsem voltak olyan megbizhatok,mont a legenda tartja.
Masik,hogy a BTR nem eg hk vaz.Joval kisebb a szerkezet yeherbirasa.Egy komoly pancelozast egyszeruen nem bir el a konstrukció.A sulynovekedesyol meg elvesztene az egyetlen elonyet,az uszokepesseget.
Semmikeppen nem koltenek rajuk sokat.Csak olyan szikseges korszerusitest csinálnék,ami elemeit aztan kiszerelve fel lehet hasznalni mashol.
én első lépésként (nem költés) de növellni a hasznosságát. Utánfutót akasztanék rájuk van elég a raktárakba. az utánfutók tartalmán agyalnék hogy mi az ami feltétlenül szükséges lenne és akkor menyi szabad hely maradna.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
R.f8d9a9bcb5d2c27e89cdc85efee8c8e1

hasonló kis hídkészletet akár mi is létre tudnánk hozni (ufos-tól) és ezt más jármű is vontathatná. de a meglévő utánfutó készleteink VSZ szabványúak azok vontatására a BTR alkalmas tehát első lépésben elég lenne csak a kisméretű mobilhíd kifelylesztése (ez akár katasztrófa helyzetben is hasznos lehet) ezt igazán nem mondhatja senki hogy meghaladná a tudásunkat (igazábol egy egetemistának házifeladatként mek kellene tudnia tervezni ahogy az előállítása semigényel különösebb teknikai kihívásokat) egy új utánfutó tervezése gyártása más tészta ott komplett családot kellene kifejleszteni hazai alkatrészbázisra építve. ez is egyféle modernizáció
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
a fenti kis híd ha egy készlet állna teszem azt 3 elemből és egy lábból és megoldható lenne a toldás. (mk2 es verziónál) alap verziónál elég lenne elsőnek csak a hídelemeket gyártásba venni. máris hasznossá vállnának a sima 80 asok. akár a meglévő utánfutókészlet egy részére építve. ezeknek nem kellene állandó személyzet hanem a műszaki alakulatok állományába ha szükséges alkalmazható eszközök.

ha megfelelő számú variációjú műszaki tartalmú utánfutó jönne létre az hatalmas előrrelépés lenne műszaki szempontból. és idővel maga a vontatójármű minden gond nélkül cserélhető lenne. de addig is lenne valós képesség szükség esetén tartalék képesség. és ha a vontatót másra kellene használni másra is használható. az ilyen mobilhidak nem csak arra jók hogy árkok csatormnák legyenek áthidalva hanem megrongált vagy kis teherbírású hídak átereszek megerősítésére is. ha a btr ek egy része daruval is rendelkezzne az mégkomolyabb előrrelépést jelentene. természetesen a daruknak többféle felyrésszel kellene hogy rendelkezzenek (akár villa fejrésszel raklapok plattírozott áru mozgatásához
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 703
6 481
113
Kedves @fedett_mókus : Ilyen az, amikor valakit felb@ctok a nyilvánvaló hülyeségeitekkel, és veszi a fáradságot: mindjárt szembe jön a Valóság!
:oops:
nem elég hogy hülyeség még az arcod is nagy? áruld már el ez hogy lenne valóság
Na jó de az egy meggymagkopkodo. Gyakorlatilag egy legpuska, nem fegyver. 7.62 mm VS 30mm.
van rajta fegyver vagy nincs? minek rá nagyobb? az egy apc, fegyveréhez viszonyítva kell használni és pont
 
  • Vicces
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
nem elég hogy hülyeség még az arcod is nagy? áruld már el ez hogy lenne valóság

van rajta fegyver vagy nincs? minek rá nagyobb? az egy apc, fegyveréhez viszonyítva kell használni és pont
a 30 mm es torony ha eladásra kerülne és nem vasárba akkor az jelentős bevételt jelentene ami hogyha a harcjármű "modernozálásaba" kerülne visszaforgatásra akkor nagyfokú költségmegtakarítási tényező. ugyan ez igaz a KPVT re is. meg ugye a lőszer a javítóanyagok és a többi.

a kérdés hogy az így kapott modernizált eszközök milyen feladatkörben alkalmazhatóak. én nem ragadnák le és nem erőltetném még az apc konstrukciót sem. hanem számos más szükséges és hasznos feladatkört találnák az eszköznek. egyébként az esetlegesen kiberhelt motorok is értékesíthetőek nagyszámú pótalkatrésszel vagy pótalkatrész gyanánt eladásra kínált járművek mellé. ez színtén csökkentené az erőforrás cserélyének költségeit.

de ez esetben a harcjárművek modern típussal történő pótlásáról gondoskodni kellene.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 405
113
Ez egy szempont de nekem viszonylag rövid időn belül van szükségem a termékre és nincs kedvem 2035-ig fejlesztgetni.

Harcérték és rendszerszintű üzemeltetés kb 2040-ig.
Alapvetően különben nem hülyeség ez az irány sem.
Egy soros hibrid rendszerre való átalakítás gyakorlatilag hónapok alatt megvalósítható lenne.
Már meglévő alkatrészeket kellene belepakolni. Nem kellene messzire sem menni. A buszokban használt rendszerek minimális felskálázással teljesen alkalmasak lehetnének. A Merci Citaro G buszai 19t önsúllyal, és 28t maximális tömeggel rendelkeznek. A rendszerek modulárisak. Ha kell a modulokkal bővíthetők is. A rendszer összteljesítménye folyamatos üzemben 240kW, korlátozott ideig 320kW, pillanatokra elérheti a 480kW-ot is.
Pl. 6 modulból rak össze egy 340kg-os akkupackot. Ennek összesen 26kWh a kapacitása. Ha megduplázod ezt, akkor is csak a Kamaz motor felénél jársz tömegben.
Az egészet egy 160kW-os dízelmotor/generátor kombó tölti. Nyilván ezeknek is van egy tömege, de cserébe nincs sebváltó, osztómű, kardánozás.
A Citaroban alkalmazott 4,8l-es motor helyett akár lehet nagyobbat alkalmazni, vagy két kisebbet, ha úgy célszerűbb a motortérben történő rendezkedésnél. Ha éppen valakinek baja van a városi körülményekre tervezett 160kW-os erőforrással, akkor egyszerűen a polcról le lehet emelni egy 170kW-os OM 934 LA motort, ami szerintem elég jól teljesít a szarabb körülményeken is az Unimogban. Nyilván ehhez egy 170kW-os generátor dukál.
Az a vicces, hogy ebben az esetben a fos fékek is maradhatnának a helyükön a futóművel egészen a difikig, hiszen a fékezés jelentős részét átveszi a visszatápláló módba kapcsolt elektromotor. A kardán bekötési pontokra kell feltenni a méretezett elektromos motorokat.
Ez az egyszerűbb átalakítási rendszer. Lehetne a Citaro-k inwheel meghajtását is átvenni, de akkor komolyabban bele kellene nyúlni a futóműbe.
Ugye küzdőtér alatt mennek előre a kardánok az első 2 tengelyhez. Namost abba a térbe felszabadulna egy csomó hely, mivel a motorokat közvetlenül lehetne illeszteni a differenciálművekre.
Ebben az esetben is ki lehetne dobni a waterjet meghajtást, de cserébe meg elektromos propelleresre (2 a test két hátsó végében) lehet váltani.
A vicces, hogy a MAN-nak is van "kész" hibrid rendszere akár katonai felhasználásokra is.

Mit nyersz az egésszel?
Nagyobb, és jobban variálható gépészeti rész - és persze küzdőtér. Egészen biztosan jelentős tömegnyereség, amit az úszóképesség megtartása mellett is a páncélzat erősítésére lehet használni. Nagyobb nyomaték a tengelyeken. Jobb terepjáró képesség. Jobb fékhatás. Igen jelentős üzemanyag megtakarítás. A szükséges hatótáv (vagy még nagyobb) biztosítása jóval kevesebb üzemanyaggal megvalósítható (további tömegnyereség). A komolyabb elektromos igényt a rendszer nyilván kapásból támogatja. A nagy méretű akkuknak a hatására akár több kilométeren keresztül is tisztán elektromos meghajtásra képes - ennek minden harcászati előnyével. A rendszer modularitásából adódóan kisebb a valószínűsége, hogy mozgásképtelenné válik a jármű meghibásodás esetén.
A Citarós infók ebből a preziből vannak.
Érdemes megnézni, hogy a buszon hol és mekkora a helyigény:
slide_3.jpg
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 703
6 481
113
a 30 mm es torony ha eladásra kerülne és nem vasárba akkor az jelentős bevételt jelentene ami hogyha a harcjármű "modernozálásaba" kerülne visszaforgatásra akkor nagyfokú költségmegtakarítási tényező. ugyan ez igaz a KPVT re is. meg ugye a lőszer a javítóanyagok és a többi.

a kérdés hogy az így kapott modernizált eszközök milyen feladatkörben alkalmazhatóak. én nem ragadnák le és nem erőltetném még az apc konstrukciót sem. hanem számos más szükséges és hasznos feladatkört találnák az eszköznek. egyébként az esetlegesen kiberhelt motorok is értékesíthetőek nagyszámú pótalkatrésszel vagy pótalkatrész gyanánt eladásra kínált járművek mellé. ez színtén csökkentené az erőforrás cserélyének költségeit.
Te Szittya, minden tisztelettel, de ez hogy a tökömbe jön ahhoz amiről írtam? fuchs vs btr / van e rajta fegyver vagy nincs, mit hogy kéne használna meg persze lmzek megint a felhők felett és onnan néz le ránk dologról van szó, ha arra gondolsz hogy a btr-en a 30-as tornyot adjuk el, az oké, azt megértem, remélem erre gondoltál (?)
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Szittya

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 405
113
Bocs az előbb nem tudtam már szerkeszteni. A Citarós rendszer átvételeesetén a teljesítményadatok csak a motorok teljesítmény összegéből jöttek ki. Az akku csak 258kW-ot tud leadni maximum 10s erejéig. Mondjuk a BTR 190kW-jához képest ez is tök elegendő lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány