A BTR nem B-52.
Anno az általam imádott, számomra mai napig gyönyörű Nagypolszkim korszerűsítésén morfondírozgattam.
Apró fejlesztéseket végrehajtottam rajta /fordulatszámmérő, elektronikus gyújtás, áthangolt kipufogórendszer, plusz hangszigetelés stb./
http://nepitelet.hu/autok/fso_fsm/125p/nagypolak_-_a_gep/
S persze gondolkoztam komolyabb átalakításokon: ötsebességes váltó, hangolt szívócsőrendszer(!), vagy 1.6-os befecskendezős Polonez motor, netán az 1.5-ös turbo:rolleyes: (gyakorlatilag egy alapmotorról beszélünk.)
Netán valami korszerűbb - pl. Mirafiori - kompatibilis Fiat blokk...
Aztán az akkor menő extrákon is agyaltam: központi zár, elektromos ablakemelő (nagyhifi az volt:hadonaszos:, konkrétan kétszer annyit ért, mint az autó; nászajándékba kaptuk).
Na meg pl. az esőelvezetőket is legszívesebben leflexeltem volna a szélzaj miatt, meg áramvonalas spoilerek, kötények is voltak az álomlistán.
Persze a gondolatmenet vége mindig oda lyukadt ki, hogy továbbra is lesz egy olyan kasznim, aminek a légellenállása nagyobb, mint egy kétajtós ruhásszekrényé - nyitott ajtókkal(!), a hátsó futómű merev tengely laprugóval, ami pazar úttartást biztosít - a Ladához viszonyítva.
Az egész - imádott - jószágban, ami ért valamit, az a kiválóan behangolt fékerőelosztóval bíró, tényleg nagy teljesítményű négytárcsás fékrendszer volt.
Irgalmatlanul terhelhető és kiszámítható volt.

Szóval a BTR is ilyen, nekem mai napig tetszik formailag, csak azok a makacs adottságai ne lennének, amik akkor is megmaradnak, ha térhajtóművet teszünk bele, meg légpárnát alá...


"Nemrégmúlt" lelkes-ifjúkorom második autója egy Lada/Zsiguli volt, mint akkoriban arra (a környéken) szinte mindenkinek!

Az 1200-es tudta az 1500 teljesítményét mert a motort "áthangoltam" az eredeti SzU 86 oktánosról (már nem is árulták), 92-esre, és "elektronizáltam" a gyújtást. "Kis" hangszigetelés után a "legnyugatibb"(közeli teljesítményű), keleti autó volt a környéken!

Minősítési "protokol":
a "környék alfahímje"-szőkét egyszer hazavittem szívességből.
2 hét múlva a "srác"-nak el kellett adni az "ezerötöst" és venni egy Opelt, hogy megmaradjon az "arca"!

Dícséret volt, jól esett! ( :p )

Visszatérve: a hibás koncepció alapján megvalósitott (nevén nevezve:elb@szott) konstrukciót: BTR-80, -80A), -mivel kidobni túl sok van belőle-, arra kell használni amire jó: "messze" a harcoló alakulatok mögötti, biztosító/támogató technikát/eszközt hozni/vinni, müködtetni.

Pl:
- rövidtávú csapatlégvédelmet(lengyelek gyártanak ;) ),
- rakéta-tüzérséget(30-70km-es BM-21, jéééé: a lengyelek gyártják),
- páncélvadászt( ATGM, "ismét" jéééé ...)
- mobil aknavetős (jéééé, ezt még Mi is tudnánk???, HüB+ :D ).
 
"Nemrégmúlt" lelkes-ifjúkorom második autója egy Lada/Zsiguli volt, mint akkoriban arra (a környéken) szinte mindenkinek!

Az 1200-es tudta az 1500 teljesítményét mert a motort "áthangoltam" az eredeti SzU 86 oktánosról (már nem is árulták), 92-esre, és "elektronizáltam" a gyújtást. "Kis" hangszigetelés után a "legnyugatibb"(közeli teljesítményű), keleti autó volt a környéken!

Minősítési "protokol":
a "környék alfahímje"-szőkét egyszer hazavittem szívességből.
2 hét múlva a "srác"-nak el kellett adni az "ezerötöst" és venni egy Opelt, hogy megmaradjon az "arca"!

Dícséret volt, jól esett! ( :p )

Visszatérve: a hibás koncepció alapján megvalósitott (nevén nevezve:elb@szott) konstrukciót: BTR-80, -80A), -mivel kidobni túl sok van belőle-, arra kell használni amire jó: "messze" a harcoló alakulatok mögötti, biztosító/támogató technikát/eszközt hozni/vinni, müködtetni.

Pl:
- rövidtávú csapatlégvédelmet(lengyelek gyártanak ;) ),
- rakéta-tüzérséget(30-70km-es BM-21, jéééé: a lengyelek gyártják),
- páncélvadászt( ATGM, "ismét" jéééé ...)
- mobil aknavetős (jéééé, ezt még Mi is tudnánk???, HüB+ :D ).

Jah és az amúgyis csóró Honvédség tartson rendszerben egy halom pénzért egy olyan technikát amit a harctért közelébe sem lehet engedni.

Vannak még ilyen jó ötletek?
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Sharid
A BTR nem B-52.
Anno az általam imádott, számomra mai napig gyönyörű Nagypolszkim korszerűsítésén morfondírozgattam.
Apró fejlesztéseket végrehajtottam rajta /fordulatszámmérő, elektronikus gyújtás, áthangolt kipufogórendszer, plusz hangszigetelés stb./
http://nepitelet.hu/autok/fso_fsm/125p/nagypolak_-_a_gep/
S persze gondolkoztam komolyabb átalakításokon: ötsebességes váltó, hangolt szívócsőrendszer(!), vagy 1.6-os befecskendezős Polonez motor, netán az 1.5-ös turbo:rolleyes: (gyakorlatilag egy alapmotorról beszélünk.)
Netán valami korszerűbb - pl. Mirafiori - kompatibilis Fiat blokk...
Aztán az akkor menő extrákon is agyaltam: központi zár, elektromos ablakemelő (nagyhifi az volt:hadonaszos:, konkrétan kétszer annyit ért, mint az autó; nászajándékba kaptuk).
Na meg pl. az esőelvezetőket is legszívesebben leflexeltem volna a szélzaj miatt, meg áramvonalas spoilerek, kötények is voltak az álomlistán.
Persze a gondolatmenet vége mindig oda lyukadt ki, hogy továbbra is lesz egy olyan kasznim, aminek a légellenállása nagyobb, mint egy kétajtós ruhásszekrényé - nyitott ajtókkal(!), a hátsó futómű merev tengely laprugóval, ami pazar úttartást biztosít - a Ladához viszonyítva.
Az egész - imádott - jószágban, ami ért valamit, az a kiválóan behangolt fékerőelosztóval bíró, tényleg nagy teljesítményű négytárcsás fékrendszer volt.
Irgalmatlanul terhelhető és kiszámítható volt.

Szóval a BTR is ilyen, nekem mai napig tetszik formailag, csak azok a makacs adottságai ne lennének, amik akkor is megmaradnak, ha térhajtóművet teszünk bele, meg légpárnát alá...
BTR80 a BTR60 ráncfelvarrott változata.Maguk az oroszok is kismillió változatban gyártották.Lokátorhordozotol a nyitot rakterű szállitóig.Nem lövészpáncélos.Mai utda a BTR87,az már ormotoros.De az sem lvészppáncélos.A baj.hogy itt lövészppáncélos feladatkörhöz méritek.Naná,hogy elbukik.Mérjétek a PSZH-1hez.Azt váltotta le.Egy 50éves alapkonstrukció ppedig naná,hogy elavult.Költséghatékonysági kérdés,hogy mit érdemes kialakitani belöle.Másodvonalas jármünek még sokáig megfelel,persze korszerűsitésekkel.De csak amit érdemes szinten csinálni
 
BTR80 a BTR60 ráncfelvarrott változata.Maguk az oroszok is kismillió változatban gyártották.Lokátorhordozotol a nyitot rakterű szállitóig.Nem lövészpáncélos.Mai utda a BTR87,az már ormotoros.De az sem lvészppáncélos.A baj.hogy itt lövészppáncélos feladatkörhöz méritek.Naná,hogy elbukik.Mérjétek a PSZH-1hez.Azt váltotta le.Egy 50éves alapkonstrukció ppedig naná,hogy elavult.Költséghatékonysági kérdés,hogy mit érdemes kialakitani belöle.Másodvonalas jármünek még sokáig megfelel,persze korszerűsitésekkel.De csak amit érdemes szinten csinálni

Mi Boxerhez,Bumeranghoz,Patriához meg Strykerhez mérjük mert 2018-van nem 1968.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Mi Boxerhez,Bumeranghoz,Patriához meg Strykerhez mérjük mert 2018-van nem 1968.
És ezek kerekes gyalogsági harcjárművek inkább.Mérd a VABhoz,Sisuhoz,M113hoz inkább,meg a TPZhez.Ezekhez képest is elmarad,de már legalább a feladatkört eltalálod.Magyar hülyeség,hogy eleve másodvonalasnak tervezet járgány lett az alapjármű.Nem a kenyérszállitó teherkocsi hibála,ha bányamunkára beosztva nem remekel
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
BTR80 a BTR60 ráncfelvarrott változata.Maguk az oroszok is kismillió változatban gyártották.Lokátorhordozotol a nyitot rakterű szállitóig.Nem lövészpáncélos.Mai utda a BTR87,az már ormotoros.De az sem lvészppáncélos.A baj.hogy itt lövészppáncélos feladatkörhöz méritek.Naná,hogy elbukik.Mérjétek a PSZH-1hez.Azt váltotta le.Egy 50éves alapkonstrukció ppedig naná,hogy elavult.Költséghatékonysági kérdés,hogy mit érdemes kialakitani belöle.Másodvonalas jármünek még sokáig megfelel,persze korszerűsitésekkel.De csak amit érdemes szinten csinálni

Nincs ilyen,hogy lövészpáncélos. GYHJ(Gyalogsági Harcjármű)azaz IFV meg van PSZH(Páncélozott Szállító Harcjármű)azaz APC.Az előbbi a BMP többek közt az utóbbi meg a BTR többek közt.Mind a kettőnek képes nek kell lennie a harcra nem csak az előbbinek.A különbség abban van,hogy az APC nem megy a gyalogsággal hanem hátul maradva fedezi őket a fegyverei tüzévl.Azaz ő is ki van téve az ellenséges tűznek.
 
És ezek kerekes gyalogsági harcjárművek inkább.Mérd a VABhoz,Sisuhoz,M113hoz inkább,meg a TPZhez.Ezekhez képest is elmarad,de már legalább a feladatkört eltalálod.Magyar hülyeség,hogy eleve másodvonalasnak tervezet járgány lett az alapjármű.Nem a kenyérszállitó teherkocsi hibála,ha bányamunkára beosztva nem remekel

Tévedsz!!!Ezek mind APC-k!
 
Jah és az amúgyis csóró Honvédség tartson rendszerben egy halom pénzért egy olyan technikát amit a harctért közelébe sem lehet engedni.

Vannak még ilyen jó ötletek?


Az amúgy is csóró honvédség használjon támogató és egyéb(szervíz, stb...) feladatokra (messze a harcoló alakulatok mögött) olyan technikát(BTR-80) ami filléres korszerűsítés után erre viszonylag jól használható!

Az "úgyis kevés pénzt" pedig fordítsa az égetően szükséges más ezer helyre!!!
 
A különbség abban van,hogy az APC nem megy a gyalogsággal hanem hátul maradva fedezi őket a fegyverei tüzévl.Azaz ő is ki van téve az ellenséges tűznek.
Ennek azért vannak fokozatai.
Ha az ellenfél jól felszerelt és erős, akkor nem harcolnak velük, hanem végig hátul maradnak.
Ha az ellenfél viszonylag gyenge, pl nincs páncéls támogatása, akkor előjöhetnek és támogathatják a gyalogságot.
A legvégső, hogy ha az ellenfél teljesen megtört és esetleg megfutamodott, akkor a gyalogság a harcjárműből is harcolhat.
Tehát nincs kőbe vésve, hogy támogatnia kell a gyalogságot.
 
Nincs ilyen,hogy lövészpáncélos. GYHJ(Gyalogsági Harcjármű)azaz IFV meg van PSZH(Páncélozott Szállító Harcjármű)azaz APC.Az előbbi a BMP többek közt az utóbbi meg a BTR többek közt.Mind a kettőnek képes nek kell lennie a harcra nem csak az előbbinek.A különbség abban van,hogy az APC nem megy a gyalogsággal hanem hátul maradva fedezi őket a fegyverei tüzévl.Azaz ő is ki van téve az ellenséges tűznek.
GyHJ,ami póriassan lvészpáncélos.Mindennek megvannak a fokozatai.Amik az F16ost az F15ös olcsó kiegészitésének szánták.francik a VBCI kiegészitésére hozták ki a VAB3ast.Muszkák a Bumeráng kiegészitséére hozták ki a BTR87est.És a Boxer 30as toronnyal inkább már kerekes GyHJ,mint APC.Nem a futómű dnti el,hanem a betlthető feladatkör.Vagy az Enigma BMP-3as toronnyal APC,mert kerekes?GyHJnek inkább tekinthető
 
GyHJ,ami póriassan lvészpáncélos.Mindennek megvannak a fokozatai.Amik az F16ost az F15ös olcsó kiegészitésének szánták.francik a VBCI kiegészitésére hozták ki a VAB3ast.Muszkák a Bumeráng kiegészitséére hozták ki a BTR87est.És a Boxer 30as toronnyal inkább már kerekes GyHJ,mint APC.Nem a futómű dnti el,hanem a betlthető feladatkör.Vagy az Enigma BMP-3as toronnyal APC,mert kerekes?GyHJnek inkább tekinthető

A Boxer APC ha tetszik ha nem.A BTR váltótípusa meg a Bumerang lesz nem más.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Az amúgy is csóró honvédség használjon támogató és egyéb(szervíz, stb...) feladatokra (messze a harcoló alakulatok mögött) olyan technikát(BTR-80) ami filléres korszerűsítés után erre viszonylag jól használható!

Az "úgyis kevés pénzt" pedig fordítsa az égetően szükséges más ezer helyre!!!

A BTR-t ugyan mire tudnád még használni?
 
Nona-SzVK, GEKKO, EW variánsok, 50mm+ATGM-es toronnyal hátvéd, bár ez utóbbi drágább.

És szerinted ezek filléres átalakítások lennének?Mondok jobbat!!!Ahelyett,hogy párhuzamosan két technikát üzemeltetünk a fent említett dolgokat is egy új modern APC-vel oldjuk meg.
 
A BTR-t ugyan mire tudnád még használni?
2s23_nona_svk_l5.jpg

cuban_fsv_l2.jpg

zimbru_2000_l1.jpg

Felderitő,dronhordozó,Földi/légi/tüzérségi lokátorhordozó,határmenti járőr,rakétás páncélvadász,de akár harctéri utántöltőt is lehet belle csinálni.A lehetőségek dokféleségének csak a pénzügyi hatékonyság szab határt.Amit ppragmatikussan megéri,arra érdemes is felhasználni
 
És szerinted ezek filléres átalakítások lennének?Mondok jobbat!!!Ahelyett,hogy párhuzamosan két technikát üzemeltetünk a fent említett dolgokat is egy új modern APC-vel oldjuk meg.
Az a baj, hogy az irgalmatlan haszonkulcsuk miatt töredék mennyiségű új gépet tudnál venni azonos összegből. Nem vagyunk szegény ország, de a mindenből újat dologra bárki más is felszisszenne (kiv.US), egyszerűen értelmes mennyiségre értelmes időkorláttal nincs lehetőség (kb. 3ezer milliárd lenne a haderő teljes felépítése)
 
Az a baj, hogy az irgalmatlan haszonkulcsuk miatt töredék mennyiségű új gépet tudnál venni azonos összegből. Nem vagyunk szegény ország, de a mindenből újat dologra bárki más is felszisszenne (kiv.US), egyszerűen értelmes mennyiségre értelmes időkorláttal nincs lehetőség (kb. 3ezer milliárd lenne a haderő teljes felépítése)

Van két dandárunk,annyi pénzünk van,hogy ezeket teljesen új technikával lássuk el,több nem is kell talán még +30%,hogy jusson minden laktanyába legaább egy szakasznyi bázisvédelemre.
 
  • Tetszik
Reactions: marton
Van két dandárunk,annyi pénzünk van,hogy ezeket teljesen új technikával lássuk el,több nem is kell talán még +30%,hogy jusson minden laktanyába legaább egy szakasznyi bázisvédelemre.
Ha hinni lehet az ilyen olyan pletykaknak, infoknak amiket termeszetesen nem szabad kezpenznek venni!!
Egy dandarral szamolnak elvileg. 2 hk zszl jal. A dandarhoz megfelelo szamu apc/ifv el. Gumis onjaro tuzerseggel.
Ezeknek az eszkozoknek a nagy resze tobb mint valoszinuleg V4 vonal lesz. Mert masoknal mar komolytalanak szamitunk szerintem. Ezeket az informacios morzsakat honnet szedem? Innet, kulonbozo oldalak cikkeibol, hozzaszolasaibol.
Dudi 2 felszerelt Dandar mennyibe is fajna. Egyszer pont te emliteted meg hogy mennyibe is kerulne egy komplett dandar.
Nem,nem nincs penz szarasig. Ha lenne mar targyalnak pl a lengyelekkel, csehekkel vasarlasrol nem csak erdeklodes szintjen.
Szerintem minket mar nem vesznek komolyan a fegyvergyartok.Sztem ezzel nem vagyok egyedul.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa
Van két dandárunk,annyi pénzünk van,hogy ezeket teljesen új technikával lássuk el,több nem is kell talán még +30%,hogy jusson minden laktanyába legaább egy szakasznyi bázisvédelemre.
Érdekes,hogy mindenkinek megéri a modernizállás,az éssszerű átépités,csak nekünk nem.És két dandár kevés
 
Ha hinni lehet az ilyen olyan pletykaknak, infoknak amiket termeszetesen nem szabad kezpenznek venni!!
Egy dandarral szamolnak elvileg. 2 hk zszl jal. A dandarhoz megfelelo szamu apc/ifv el. Gumis onjaro tuzerseggel.
Ezeknek az eszkozoknek a nagy resze tobb mint valoszinuleg V4 vonal lesz. Mert masoknal mar komolytalanak szamitunk szerintem. Ezeket az informacios morzsakat honnet szedem? Innet, kulonbozo oldalak cikkeibol, hozzaszolasaibol.
Dudi 2 felszerelt Dandar mennyibe is fajna. Egyszer pont te emliteted meg hogy mennyibe is kerulne egy komplett dandar.
Nem,nem nincs penz szarasig. Ha lenne mar targyalnak pl a lengyelekkel, csehekkel vasarlasrol nem csak erdeklodes szintjen.
Szerintem minket mar nem vesznek komolyan a fegyvergyartok.Sztem ezzel nem vagyok egyedul.
1 nehézdandár +1 közepes + a különleges.