Azért az elmúlt pár évben csak lehetett valami változás.Hogyan lenne. A Honvédségnek eddig nem volt erőssége, a meglévő, hadrendben lévő korosodó, ex szovjet eszközök szakszerű üzemeltetése, nemhogy a felújítása, átalakítása, korszerűsítése.

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azért az elmúlt pár évben csak lehetett valami változás.Hogyan lenne. A Honvédségnek eddig nem volt erőssége, a meglévő, hadrendben lévő korosodó, ex szovjet eszközök szakszerű üzemeltetése, nemhogy a felújítása, átalakítása, korszerűsítése.
Azt ki is kell fizetni. A motor csere aa futóművön és a kormányművön kívü kb az egész hajtásláncot érinti. Nagyon sok pénzért csinálná meg nekünk bárki.Mármint az amúgy civil teherautó motort más civil teherautó motorra cserélni?
Hidd el, hogy haditechnikai szintén apropénzért megcsinálná szinte bárki. Még magyarisztánban is több tucat cég lenne rá képes. Túlmisztifikáljátok nagyon ezt a dolgot. És nem is jó oldalról közelíti meg senki. Csupán csak szándék kérdése, és az nincs. Én amúgy tök szívesen elvállalnék és levezényelnék egy átépítést. Remélem figyel a HM és megkeres. Az egész hajtásláncot vagnám a kukába. Raknék bele egy jól felhúzott sorhatos 3.0d motort, arra akasztanék egy generátort, és minden tengelyre beleraknék egy tesla hátsó hajtást, plusz tennék a rendszerbe egy akkut. Lehet az is kukázott tesla. Ezek relatív filléres dolgok. Az egészben a szoftveres rész kerülne a legtöbbe, de higyjétek el, hogy az is megoldható lazán hazai szinten. 2000 ezer lóerőt tudna a cucc veszhelyzetben mondjuk 5 percig, 300 at meg tartósan. Tudna csendben lopakodni 15 km-ert, és relatív tök halk lenne alapból is. Az eunak meg beadnánk, hogy dpf-el Euró 5 ös, és bemehet Londonba is. Eskü ezt 300 millióból totál profin megoldanám! És felépülne a nyaralóm is!!! ( használt cuccokból, 8 teslat kell venni még egy BMW-t) Kérem keressenek meg ha egy modern hibrid cuccot akár a HM!!!Azt ki is kell fizetni. A motor csere aa futóművön és a kormányművön kívü kb az egész hajtásláncot érinti. Nagyon sok pénzért csinálná meg nekünk bárki.
Ne is mondd, gombokért, mint mindent amit á fejetekbe vesztek.Hidd el, hogy haditechnikai szintén apropénzért megcsinálná szinte bárki. Még magyarisztánban is több tucat cég lenne rá képes. Túlmisztifikáljátok nagyon ezt a dolgot. És nem is jó oldalról közelíti meg senki. Csupán csak szándék kérdése, és az nincs. Én amúgy tök szívesen elvállalnék és levezényelnék egy átépítést. Remélem figyel a HM és megkeres. Az egész hajtásláncot vagnám a kukába. Raknék bele egy jól felhúzott sorhatos 3.0d motort, arra akasztanék egy generátort, és minden tengelyre beleraknék egy tesla hátsó hajtást, plusz tennék a rendszerbe egy akkut. Lehet az is kukázott tesla. Ezek relatív filléres dolgok. Az egészben a szoftveres rész kerülne a legtöbbe, de higyjétek el, hogy az is megoldható lazán hazai szinten. 2000 ezer lóerőt tudna a cucc veszhelyzetben mondjuk 5 percig, 300 at meg tartósan. Tudna csendben lopakodni 15 km-ert, és relatív tök halk lenne alapból is. Az eunak meg beadnánk, hogy dpf-el Euró 5 ös, és bemehet Londonba is. Eskü ezt 300 millióból totál profin megoldanám! És felépülne a nyaralóm is!!! ( használt cuccokból, 8 teslat kell venni még egy BMW-t) Kérem keressenek meg ha egy modern hibrid cuccot akár a HM!!!
Tudom
Ne is mondd, gombokért, mint mindent amit á fejetekbe vesztek
Nem gombokért! Hanem a realitások talaján. Nálatok a haditechnikai dolgoknál mindenhol egy vagy két nulla hozzá van rakva a végén. És ezt most nem kritikakaként mondom, hanem egyszerű megállapításként. És a világon kB mindenhol így van ez, és erre is van a rendszer belőve. De nyugodj bele, hogy kisipari szintén a fent leírtakat megoldaná rengetek vállalkozás itthon. Persze mire oda jutnának, hogy minden legyen hivatalos, arra 100 millió lenne egy új villanymotor, mert jogdíj, meg engedélyek, meg stb stb, és 2milliárd per gép lenne a vege. Dehát a világ ilyen....Tudom
Ne is mondd, gombokért, mint mindent amit á fejetekbe vesztek.
Szerintem kerékagy-motor kéne!Hidd el, hogy haditechnikai szintén apropénzért megcsinálná szinte bárki. Még magyarisztánban is több tucat cég lenne rá képes. Túlmisztifikáljátok nagyon ezt a dolgot. És nem is jó oldalról közelíti meg senki. Csupán csak szándék kérdése, és az nincs. Én amúgy tök szívesen elvállalnék és levezényelnék egy átépítést. Remélem figyel a HM és megkeres. Az egész hajtásláncot vagnám a kukába. Raknék bele egy jól felhúzott sorhatos 3.0d motort, arra akasztanék egy generátort, és minden tengelyre beleraknék egy tesla hátsó hajtást, plusz tennék a rendszerbe egy akkut. Lehet az is kukázott tesla. Ezek relatív filléres dolgok. Az egészben a szoftveres rész kerülne a legtöbbe, de higyjétek el, hogy az is megoldható lazán hazai szinten. 2000 ezer lóerőt tudna a cucc veszhelyzetben mondjuk 5 percig, 300 at meg tartósan. Tudna csendben lopakodni 15 km-ert, és relatív tök halk lenne alapból is. Az eunak meg beadnánk, hogy dpf-el Euró 5 ös, és bemehet Londonba is. Eskü ezt 300 millióból totál profin megoldanám! És felépülne a nyaralóm is!!! ( használt cuccokból, 8 teslat kell venni még egy BMW-t) Kérem keressenek meg ha egy modern hibrid cuccot akár a HM!!!
Azt azért nem írtam, mert azt olcsón nem kukázol sehonnan. Szerintem is az a legjobb opció, de nem tudok róla, hogy van a piacon ilyen teljesítménnyel bárkinek elérhető változatban. Ha meg kell egyet a nulláról fejleszteni, az azért komolyabb móka mint a féltengelyek közé becnczni egy már kész motort. Na azt látod nem biztos, hogy idehaza legyártja valaki....Szerintem kerékagy-motor kéne!
Nem kell semmi hajtóművel/difivel bohóckodni! Több száz kg-t lehet spórolni! Mehet páncél pluszba!
![]()
Logisztikai jármű ami nem nagyon terhelhető?Logisztikai járműnek igen, arra jó lenne.
Hát, ha a Porsche-t megoldották kisipari módon, akkor ezt is megtudnák...Azt azért nem írtam, mert azt olcsón nem kukázol sehonnan. Szerintem is az a legjobb opció, de nem tudok róla, hogy van a piacon ilyen teljesítménnyel bárkinek elérhető változatban. Ha meg kell egyet a nulláról fejleszteni, az azért komolyabb móka mint a féltengelyek közé becnczni egy már kész motort. Na azt látod nem biztos, hogy idehaza legyártja valaki....
Az Ikarusnak van.Azt azért nem írtam, mert azt olcsón nem kukázol sehonnan. Szerintem is az a legjobb opció, de nem tudok róla, hogy van a piacon ilyen teljesítménnyel bárkinek elérhető változatban. Ha meg kell egyet a nulláról fejleszteni, az azért komolyabb móka mint a féltengelyek közé becnczni egy már kész motort. Na azt látod nem biztos, hogy idehaza legyártja valaki....
A totalcaros Bazsó Gábor Porsche-ját is milyen frankón átalakították villanyosra itthon!
Nincs. Kínaiaktól veszik (CRRC)Az Ikarusnak van.
Elektromos buszokat gyárt.
A kolléga agyviharát próbáltam túltolni... Tisztában vagyok vele, hogy a btr tákolás egy nem igazán jó ár-érték arányú projekt...Melyik nagyvállalat csinálta, amelyik sorozatban is meg tudja ezt oldani ?
A Komondorból, gyanítom azért nem vesz a Honvédség mert egy sufni munka.
Kisipari módon, összelegózott termék, kézi munkával, amiből nincs két teljesen egyforma munkadarab. Amit nem tudnak sorozatban gyártani. Amely járművekhez a gyártó, nem tudja biztosítani az üzemeltetés, szerviz, kiszolgálását. Stb.
A Currus volt az utolsó hazai vállalat, ami foglakozott ipari módon, harcjárművekkel. A munkájuk minőségéről már többször írtunk itt. Csapnivaló.
A BTR sztori végén, a legjobb esetben, egy elfogadható konzerválás, kiképzési anyagok elraktározása, lehet egy megoldás, forró időkre.
Mást nem tudok reálisan elképzelni velük.
100-200 db ős gyártás a járműiparban, az a világon mindenhol. A kisipari sufnituning szint. 200 db ős gyártáshoz nem csinál senki precíziós présformát. Stb stb... Alapvetően ezért is drágák a haditechnikai termékek.Melyik nagyvállalat csinálta, amelyik sorozatban is meg tudja ezt oldani ?
A Komondorból, gyanítom azért nem vesz a Honvédség mert egy sufni munka.
Kisipari módon, összelegózott termék, kézi munkával, amiből nincs két teljesen egyforma munkadarab. Amit nem tudnak sorozatban gyártani. Amely járművekhez a gyártó, nem tudja biztosítani az üzemeltetés, szerviz, kiszolgálását. Stb.
A Currus volt az utolsó hazai vállalat, ami foglakozott ipari módon, harcjárművekkel. A munkájuk minőségéről már többször írtunk itt. Csapnivaló.
A BTR sztori végén, a legjobb esetben, egy elfogadható konzerválás, kiképzési anyagok elraktározása, lehet egy megoldás, forró időkre.
Mást nem tudok reálisan elképzelni velük.
100-200 db ős gyártás a járműiparban, az a világon mindenhol. A kisipari sufnituning szint. 200 db ős gyártáshoz nem csinál senki precíziós présformát. Stb stb... Alapvetően ezért is drágák a haditechnikai termékek.
Ès már többször leirták aktív katonák, hogy a vègüket járják.Azért azt se felejtsétek el hogy a 2A72 gépágyú ugyan nagyon fasza fegyver nem kis tűzerővel de kifejezetten nem egy tartós darab, a cső élettartama alapból 6 ezer lövés, amit elvileg feltornáztak később 9 ezerre a BMP-3-nál és nem hiszem hogy hegyekben állnának a tartalék csövek, /A-ból meg donor sincs annyi mint a sima 80-asból, mert amik érkeztek a 90-es években (jóval kevesebb mint a kpvt-s) azok alkotják a lövész alegységek harcjárműveit 90%ban.
Szerintem kerékagy-motor kéne!
A végén a vigyorifej azt hivatott jelezni, hogy poén, amit írtam.És az meg extra rugózatlan teher.
Meg amúgy is, mi a fasznak?
Tényleg olyanok vagytok itt egy páran, mint azok az öregek, akik minden istenverte deszkát meg rozsdás szeget félretesznek, hogy jó lesz az még.
Nem. A BTR kb. tömeget oszlatni jó.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..