• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Hogyan lenne. A Honvédségnek eddig nem volt erőssége, a meglévő, hadrendben lévő korosodó, ex szovjet eszközök szakszerű üzemeltetése, nemhogy a felújítása, átalakítása, korszerűsítése.
Azért az elmúlt pár évben csak lehetett valami változás. :rolleyes: Ha más nem leporolták a régi elképzeléseket.
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
753
2 179
93
Azt ki is kell fizetni. A motor csere aa futóművön és a kormányművön kívü kb az egész hajtásláncot érinti. Nagyon sok pénzért csinálná meg nekünk bárki.
Hidd el, hogy haditechnikai szintén apropénzért megcsinálná szinte bárki. Még magyarisztánban is több tucat cég lenne rá képes. Túlmisztifikáljátok nagyon ezt a dolgot. És nem is jó oldalról közelíti meg senki. Csupán csak szándék kérdése, és az nincs. Én amúgy tök szívesen elvállalnék és levezényelnék egy átépítést. Remélem figyel a HM és megkeres. Az egész hajtásláncot vagnám a kukába. Raknék bele egy jól felhúzott sorhatos 3.0d motort, arra akasztanék egy generátort, és minden tengelyre beleraknék egy tesla hátsó hajtást, plusz tennék a rendszerbe egy akkut. Lehet az is kukázott tesla. Ezek relatív filléres dolgok. Az egészben a szoftveres rész kerülne a legtöbbe, de higyjétek el, hogy az is megoldható lazán hazai szinten. 2000 ezer lóerőt tudna a cucc veszhelyzetben mondjuk 5 percig, 300 at meg tartósan. Tudna csendben lopakodni 15 km-ert, és relatív tök halk lenne alapból is. Az eunak meg beadnánk, hogy dpf-el Euró 5 ös, és bemehet Londonba is. Eskü ezt 300 millióból totál profin megoldanám! És felépülne a nyaralóm is!!! ( használt cuccokból, 8 teslat kell venni még egy BMW-t) Kérem keressenek meg ha egy modern hibrid cuccot akár a HM!!!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 842
85 380
113
Tudom
Hidd el, hogy haditechnikai szintén apropénzért megcsinálná szinte bárki. Még magyarisztánban is több tucat cég lenne rá képes. Túlmisztifikáljátok nagyon ezt a dolgot. És nem is jó oldalról közelíti meg senki. Csupán csak szándék kérdése, és az nincs. Én amúgy tök szívesen elvállalnék és levezényelnék egy átépítést. Remélem figyel a HM és megkeres. Az egész hajtásláncot vagnám a kukába. Raknék bele egy jól felhúzott sorhatos 3.0d motort, arra akasztanék egy generátort, és minden tengelyre beleraknék egy tesla hátsó hajtást, plusz tennék a rendszerbe egy akkut. Lehet az is kukázott tesla. Ezek relatív filléres dolgok. Az egészben a szoftveres rész kerülne a legtöbbe, de higyjétek el, hogy az is megoldható lazán hazai szinten. 2000 ezer lóerőt tudna a cucc veszhelyzetben mondjuk 5 percig, 300 at meg tartósan. Tudna csendben lopakodni 15 km-ert, és relatív tök halk lenne alapból is. Az eunak meg beadnánk, hogy dpf-el Euró 5 ös, és bemehet Londonba is. Eskü ezt 300 millióból totál profin megoldanám! És felépülne a nyaralóm is!!! ( használt cuccokból, 8 teslat kell venni még egy BMW-t) Kérem keressenek meg ha egy modern hibrid cuccot akár a HM!!!
Ne is mondd, gombokért, mint mindent amit á fejetekbe vesztek.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
753
2 179
93
Tudom

Ne is mondd, gombokért, mint mindent amit á fejetekbe vesztek

Tudom

Ne is mondd, gombokért, mint mindent amit á fejetekbe vesztek.
Nem gombokért! Hanem a realitások talaján. Nálatok a haditechnikai dolgoknál mindenhol egy vagy két nulla hozzá van rakva a végén. És ezt most nem kritikakaként mondom, hanem egyszerű megállapításként. És a világon kB mindenhol így van ez, és erre is van a rendszer belőve. De nyugodj bele, hogy kisipari szintén a fent leírtakat megoldaná rengetek vállalkozás itthon. Persze mire oda jutnának, hogy minden legyen hivatalos, arra 100 millió lenne egy új villanymotor, mert jogdíj, meg engedélyek, meg stb stb, és 2milliárd per gép lenne a vege. Dehát a világ ilyen....
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Hidd el, hogy haditechnikai szintén apropénzért megcsinálná szinte bárki. Még magyarisztánban is több tucat cég lenne rá képes. Túlmisztifikáljátok nagyon ezt a dolgot. És nem is jó oldalról közelíti meg senki. Csupán csak szándék kérdése, és az nincs. Én amúgy tök szívesen elvállalnék és levezényelnék egy átépítést. Remélem figyel a HM és megkeres. Az egész hajtásláncot vagnám a kukába. Raknék bele egy jól felhúzott sorhatos 3.0d motort, arra akasztanék egy generátort, és minden tengelyre beleraknék egy tesla hátsó hajtást, plusz tennék a rendszerbe egy akkut. Lehet az is kukázott tesla. Ezek relatív filléres dolgok. Az egészben a szoftveres rész kerülne a legtöbbe, de higyjétek el, hogy az is megoldható lazán hazai szinten. 2000 ezer lóerőt tudna a cucc veszhelyzetben mondjuk 5 percig, 300 at meg tartósan. Tudna csendben lopakodni 15 km-ert, és relatív tök halk lenne alapból is. Az eunak meg beadnánk, hogy dpf-el Euró 5 ös, és bemehet Londonba is. Eskü ezt 300 millióból totál profin megoldanám! És felépülne a nyaralóm is!!! ( használt cuccokból, 8 teslat kell venni még egy BMW-t) Kérem keressenek meg ha egy modern hibrid cuccot akár a HM!!!
Szerintem kerékagy-motor kéne!
Nem kell semmi hajtóművel/difivel/kardánokkal/féltengelyekkel bohóckodni! Több száz kg-t lehet spórolni! Mehet páncél pluszba!
A totalcaros Bazsó Gábor Porsche-ját is milyen frankón átalakították villanyosra itthon!
:)
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Busho3301

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
753
2 179
93
Szerintem kerékagy-motor kéne!
Nem kell semmi hajtóművel/difivel bohóckodni! Több száz kg-t lehet spórolni! Mehet páncél pluszba!
:)
Azt azért nem írtam, mert azt olcsón nem kukázol sehonnan. Szerintem is az a legjobb opció, de nem tudok róla, hogy van a piacon ilyen teljesítménnyel bárkinek elérhető változatban. Ha meg kell egyet a nulláról fejleszteni, az azért komolyabb móka mint a féltengelyek közé becnczni egy már kész motort. Na azt látod nem biztos, hogy idehaza legyártja valaki....
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Logisztikai járműnek igen, arra jó lenne.
Logisztikai jármű ami nem nagyon terhelhető?

Szerintem nagyon nagy átalakításokra lenne szüksèg rajta.

Egy teherautó jóval nagyobb terhet tud szállítani. Páncèlozott fülkèvel pedig vèdettebb is.

Persze azok nem úszókèpesek.
Ez tènyleg előny.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Azt azért nem írtam, mert azt olcsón nem kukázol sehonnan. Szerintem is az a legjobb opció, de nem tudok róla, hogy van a piacon ilyen teljesítménnyel bárkinek elérhető változatban. Ha meg kell egyet a nulláról fejleszteni, az azért komolyabb móka mint a féltengelyek közé becnczni egy már kész motort. Na azt látod nem biztos, hogy idehaza legyártja valaki....
Hát, ha a Porsche-t megoldották kisipari módon, akkor ezt is megtudnák... :)
Azért a féltengelyek közé megbízható működést lehetővé tevő módon behenkölni egy Tesla hajtásláncot sem annyira egyszerű...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 032
15 133
113
Azt azért nem írtam, mert azt olcsón nem kukázol sehonnan. Szerintem is az a legjobb opció, de nem tudok róla, hogy van a piacon ilyen teljesítménnyel bárkinek elérhető változatban. Ha meg kell egyet a nulláról fejleszteni, az azért komolyabb móka mint a féltengelyek közé becnczni egy már kész motort. Na azt látod nem biztos, hogy idehaza legyártja valaki....
Az Ikarusnak van.
Elektromos buszokat gyárt.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 496
20 101
113
A totalcaros Bazsó Gábor Porsche-ját is milyen frankón átalakították villanyosra itthon!

Melyik nagyvállalat csinálta, amelyik sorozatban is meg tudja ezt oldani ?
A Komondorból, gyanítom azért nem vesz a Honvédség mert egy sufni munka.
Kisipari módon, összelegózott termék, kézi munkával, amiből nincs két teljesen egyforma munkadarab. Amit nem tudnak sorozatban gyártani. Amely járművekhez a gyártó, nem tudja biztosítani az üzemeltetés, szerviz, kiszolgálását. Stb.
A Currus volt az utolsó hazai vállalat, ami foglakozott ipari módon, harcjárművekkel. A munkájuk minőségéről már többször írtunk itt. Csapnivaló.
A BTR sztori végén, a legjobb esetben, egy elfogadható konzerválás, kiképzési anyagok elraktározása, lehet egy megoldás, forró időkre.
Mást nem tudok reálisan elképzelni velük.
 

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
996
2 527
93
Azért azt se felejtsétek el hogy a 2A72 gépágyú ugyan nagyon fasza fegyver nem kis tűzerővel de kifejezetten nem egy tartós darab, a cső élettartama alapból 6 ezer lövés, amit elvileg feltornáztak később 9 ezerre a BMP-3-nál és nem hiszem hogy hegyekben állnának a tartalék csövek, /A-ból meg donor sincs annyi mint a sima 80-asból, mert amik érkeztek a 90-es években (jóval kevesebb mint a kpvt-s) azok alkotják a lövész alegységek harcjárműveit 90%ban.

Ha a BTR-ből értelmezhető harcjárművet akartok faragni az ott kezdődik hogy stabilizátor kell a toronyba, hogy lehessen vele célzott lövést leadni menet közben, de annyi pénzt meg nem ér meg ilyen élettartamú gépágyúkkal.

Amúgy erről jut eszembe, pár hete beszéltem valakivel a Pintér Művekből (Kecel, Hadtech park), mondta hogy volt náluk sokáig 50 db Gepárd mesterlövészpuska (mi a jó égnek adtak ennyit egy múzeumnak?? 1-1 db nál több eddig se volt kiállítva), de nemrég elvitték őket. Nyilván kezdenek kikopni a rendszerben lévők, ami nem csoda, tekintve hogy Nszvt csövekből rakták össze.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Melyik nagyvállalat csinálta, amelyik sorozatban is meg tudja ezt oldani ?
A Komondorból, gyanítom azért nem vesz a Honvédség mert egy sufni munka.
Kisipari módon, összelegózott termék, kézi munkával, amiből nincs két teljesen egyforma munkadarab. Amit nem tudnak sorozatban gyártani. Amely járművekhez a gyártó, nem tudja biztosítani az üzemeltetés, szerviz, kiszolgálását. Stb.
A Currus volt az utolsó hazai vállalat, ami foglakozott ipari módon, harcjárművekkel. A munkájuk minőségéről már többször írtunk itt. Csapnivaló.
A BTR sztori végén, a legjobb esetben, egy elfogadható konzerválás, kiképzési anyagok elraktározása, lehet egy megoldás, forró időkre.
Mást nem tudok reálisan elképzelni velük.
A kolléga agyviharát próbáltam túltolni... Tisztában vagyok vele, hogy a btr tákolás egy nem igazán jó ár-érték arányú projekt...
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66 and honved

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
753
2 179
93
Melyik nagyvállalat csinálta, amelyik sorozatban is meg tudja ezt oldani ?
A Komondorból, gyanítom azért nem vesz a Honvédség mert egy sufni munka.
Kisipari módon, összelegózott termék, kézi munkával, amiből nincs két teljesen egyforma munkadarab. Amit nem tudnak sorozatban gyártani. Amely járművekhez a gyártó, nem tudja biztosítani az üzemeltetés, szerviz, kiszolgálását. Stb.
A Currus volt az utolsó hazai vállalat, ami foglakozott ipari módon, harcjárművekkel. A munkájuk minőségéről már többször írtunk itt. Csapnivaló.
A BTR sztori végén, a legjobb esetben, egy elfogadható konzerválás, kiképzési anyagok elraktározása, lehet egy megoldás, forró időkre.
Mást nem tudok reálisan elképzelni velük.
100-200 db ős gyártás a járműiparban, az a világon mindenhol. A kisipari sufnituning szint. 200 db ős gyártáshoz nem csinál senki precíziós présformát. Stb stb... Alapvetően ezért is drágák a haditechnikai termékek.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 496
20 101
113
100-200 db ős gyártás a járműiparban, az a világon mindenhol. A kisipari sufnituning szint. 200 db ős gyártáshoz nem csinál senki precíziós présformát. Stb stb... Alapvetően ezért is drágák a haditechnikai termékek.

Szerinted a Lynx kisipari sufni munka ? 46 db-ot gyárt az anyacég, a többit Zalaegerszegen. 176 db. + valamennyi egyéb jármű. Amit írtál ,ez alapján ez kisipari mennyiség. Pedig a valóságban nagyon nem az. Nem kisipari munka a lynx. A Komondor meg az. Sajnos.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Azért azt se felejtsétek el hogy a 2A72 gépágyú ugyan nagyon fasza fegyver nem kis tűzerővel de kifejezetten nem egy tartós darab, a cső élettartama alapból 6 ezer lövés, amit elvileg feltornáztak később 9 ezerre a BMP-3-nál és nem hiszem hogy hegyekben állnának a tartalék csövek, /A-ból meg donor sincs annyi mint a sima 80-asból, mert amik érkeztek a 90-es években (jóval kevesebb mint a kpvt-s) azok alkotják a lövész alegységek harcjárműveit 90%ban.
Ès már többször leirták aktív katonák, hogy a vègüket járják.

Èn is leírtam jópárszor, hogy lövèszeteken több mint 10 ève ezek nagyon sok akadájjal működtek.
Aminek elhárítása csak kintről lehetsèges. Felmászva a toronyra.
Ès hogy valaki jól lőjjön velük, vagy nagyon nagy èrzèk, vagy sok gyakorlás kell.
Sok gyakorlás az álltalad leírtak miatt sincs.
A kurblis irányzás meg minden csak nem modern.

Ráadásul külszolgálatba is az A-kat vittèk.
Irákban/afgánba meg szarrá is hajtották őket.
Nem vèletlenül kuncsorogtunk mindenfèle más használt járművet egy idő után.

2010-ben már nem volt működő btr afgánban.
A currus pár hèt alatt javított meg 4 darabot.
Első útról 2 húzta vissza a másik 2 darabot.

A nagy átalakítgatásról meg csak annyit a 40db gidrán mióta van szerelgetve, töredèk ekkora munka mellett mint amit itt páran vízionálnak?
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
És az meg extra rugózatlan teher.

Meg amúgy is, mi a fasznak?
Tényleg olyanok vagytok itt egy páran, mint azok az öregek, akik minden istenverte deszkát meg rozsdás szeget félretesznek, hogy jó lesz az még.
Nem. A BTR kb. tömeget oszlatni jó.
A végén a vigyorifej azt hivatott jelezni, hogy poén, amit írtam.