Ahhoz más motor meg más válltó kellene bele.
Ráadásul maradna egy szarul páncèlozott jármű.
Aminek a küzdőtere is szar ergonómiailag.

Akkor már èrtelnesebb lenne a küzdőteret megnövelni

De így sem javítana a páncèlcèdettsègen.
Ha azt kavítod akkor még nő a súlya..
Akkor kevès a felfüggesztès,fèk..
Akkor .........

Szóval mivel kb minden szinten el van baszva a jarmű ezèrt nem èrdemes fabrikálni.
Olvasd el végig a bejegyzésemet.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Ahhoz más motor meg más válltó kellene bele.
Ráadásul maradna egy szarul páncèlozott jármű.
Aminek a küzdőtere is szar ergonómiailag.

Akkor már èrtelnesebb lenne a küzdőteret megnövelni

De így sem javítana a páncèlcèdettsègen.
Ha azt kavítod akkor még nő a súlya..
Akkor kevès a felfüggesztès,fèk..
Akkor .........

Szóval mivel kb minden szinten el van baszva a jarmű ezèrt nem èrdemes fabrikálni.
Eszkozhordozonak meg felhasznalhato lenne.A vilagba fabrikalnak belőle sokmindent.Kubai berhalasoknak se szeri,se szama.
 
A 2A72-nek egy komolyabb csőszájfékre lenne szüksége, amely a visszarugást jobban csökkenti, illetve a fegyverbölcsőt lehetne még úgy átalakítani, hogy a visszasiklást csillapítással együtt lehetővé tegye.

Ezen kívül rendelkezünk még elméletileg 108 db NR-30 gépágyúval, 30x155 űrméretben, ezek valamivel gyengébbek, mint a 30-165, de még mindig megfelelően hatásosak.

platform
darabszám
megsemmisült
gépágyú
darabszám
összesen
MiG-21F-13​
80​
NR-30​
1​
80​
Szu-22 M3​
12​
NR-30​
2​
24​
Su-22 UM3​
2​
NR-30​
2​
4​
NR-30 Összeg
108


Továbbá ingyen van még ~250 db 2A7 23 mm gépágyú, ezekre a KPVT-t lehetne lecserélni.
Nem gondolom, hogy vadiúj fegyvereket (meg bármit, kivéve motor, hajtáslánc elemei) kéne venni a csotrogány BTR-ekhez.

A BTR-eket át lehet alakítani 3 tengelyessé, az így felszabadult páncélmennyiséget fel lehet használni az átalakított 3 tengelyesek felpáncélozásához.
Teljes értékű 30 milis gépágyúkat felhasználni 2 tengelyes járművekben szép kihívás.
kicsit (nagyon) túl becsülöd az itthoni ipari képességeket és alábecsülöd az átalakítások költségét..... 3tg-es BTR???? ezt nem is értem..... az egy full új jármű, amit alapokról kell mérnökileg újratervezni számolni (hajtáslánc tg teherbírás, futóművek.... stb)
 
kicsit (nagyon) túl becsülöd az itthoni ipari képességeket és alábecsülöd az átalakítások költségét..... 3tg-es BTR???? ezt nem is értem..... az egy full új jármű, amit alapokról kell mérnökileg újratervezni számolni (hajtáslánc tg teherbírás, futóművek.... stb)
Majd aki gépészmérnök, és ezért fizetik, az megcsinálja.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Majd aki gépészmérnök, és ezért fizetik, az megcsinálja.

Nem olyan egyszerű ezt költséghatékonyan véghezvinni. Amikor elindult a jármű tervezése, akkor volt egy koncepció, ami alapján, ilyen-olyan kompromisszumok megkötésével, létrehozták azt, amit. Te most azt gondolod, hogy egy teljesen más koncepciót felállítva átalakítható az egész hóbelevanc úgy, hogy az jobb legyen, mint az eredeti?
Ha meg csak a kendácsolt páncéltest maradna, akkor miért küzdjön az ember az eredeti konstrukcióval és annak minden meglévő hátrányával, mikor sokkal egyszerűbb egy új páncéltestet tervezni az új kialakításnak megfelelően akár magasabb védelmi szinttel?
 
Ahhoz más motor meg más válltó kellene bele.
Ráadásul maradna egy szarul páncèlozott jármű.
Aminek a küzdőtere is szar ergonómiailag.

Akkor már èrtelnesebb lenne a küzdőteret megnövelni

De így sem javítana a páncèlcèdettsègen.
Ha azt kavítod akkor még nő a súlya..
Akkor kevès a felfüggesztès,fèk..
Akkor .........

Szóval mivel kb minden szinten el van baszva a jarmű ezèrt nem èrdemes fabrikálni.
Logisztikai járműnek igen, arra jó lenne.
 
Log
Logisztikai járműnek igen, arra jó lenne.
Védett logisztikai jármű, érdemleges kapacitással:
raba_h-18240_vedett.JPG

A BTR bontott páncéllemezeinek lehetséges másodlagos felhasználása (ha nincsenek korrodálva).
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Árpicsek
Nincs a világon úszóképes logisztikai jármű. Még múltidőben is kevés volt. Ennek oka, hogy semmilyen formában nincs szükség úszóképességre a kerekes logisztikában.
A BTR képes lenne rá, hiszen építettek ilyet belőle. Az, hogy másoknak nincs ilyen, komoly rugalmassági tényező lenne a kezünkben. Gondolom mert másoknak nincs, inkább siránkoznál, ha szétlőtték a hidat amin utánpótlást kellene kivinni a csapatainknak. Mert amúgy kit érdekel, ha másoknak nincs? Már a béna nyugaton, mert akinek van PTSZ a kezében, az vidáman felnevet a soraidat olvasva. :D
 
A BTR képes lenne rá, hiszen építettek ilyet belőle. Az, hogy másoknak nincs ilyen, komoly rugalmassági tényező lenne a kezünkben. Gondolom mert másoknak nincs, inkább siránkoznál, ha szétlőtték a hidat amin utánpótlást kellene kivinni a csapatainknak. Mert amúgy kit érdekel, ha másoknak nincs? Már a béna nyugaton, mert akinek van PTSZ a kezében, az vidáman felnevet a soraidat olvasva. :D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Azért még lehetne fontolni azt a korszerűsítést . Egy korszerű MAN 6hengeres 12 lit motor tud 400-500 HP 1tonnás önsúllyal , a BTR motorjai a 1970 és évek kamaz motorjai. Persze a futóművel - fékekkel utána kell menni . És esetleg a selejtes példányokkból kivágot páncélemezzekkel lehetne pótpáncélozni a az a felujitotakat.