Na de mennyiért?Vagy 25mm-es gépágyú, annak a nyíllövedéke kb azt tucdj mint a mostani páncéltörő lőszer amit a 2A72-höz használunk és a reakcióereje is kisebb így nem gyilkolnáa teknőt.
Rá kell hegeszteni még két BTR-t az oldalára, a sofőr csak átszáll az éppen kerékkel lefelé állóba és mehet tovább.Arról nem is beszélve, hogy a srácok borogatnák a terepen a gépet már kisebb oldaldőlés esetén is.
Nem lehet büntetlenül ilyen súlypontfeltolást csinálni egy 15t alatti géppel.

1 Forintot sem szabad arra a sok szarra költeni.Na de mennyiért?
Ha hosszú távon maradna a tartalékosoknál, akkor lehet szükség lesz rá.1 Forintot sem szabad arra a sok szarra költeni.
műszaki és egyéb változatokra mindenféleképpen szükség van és lesz.Ha hosszú távon maradna a tartalékosoknál, akkor lehet szükség lesz rá.
műszaki és egyéb változatokra mindenféleképpen szükség van és lesz.
Akkor kell venni értelmeset , nem ezekből a szarokból trógerkedni….műszaki utászjárműnek tolólappal új motorral hidraulika rendszerrel egy rakodókanállal esetleg talpalási lehetőséggel egy egész jó páncélozott munkagép nyerhető ami rakodótérrel is rendelkezik vagy esetleges egyéb müszaki állomány szállítására alkalmas (biztosítók vagy munkások kéziszerszámokkal)
(ilyen pl minden megébe elférne minimum 2 db + a kiképző anyag és az m zár.) ez 50 db kb és igazából sehol se lenne nagy mennyiség...(igazából minimálisnak tekinthető de db számba jelentős összeg lenne ha vadi új járműveket akarnánk erre a célra.)
értelmeset mindenféleképpen kellene venni csak az idő és pénz. erre a feladatra én törököt látnák szívesen de akkor abból 200-250 db kellene és ez nem megy belátható időn bellül... a folyamat meggyórsítása céljából 50 db új eszköz árából 250-300 btr felhozható a kívánt megfelelő színtre. 10 évig még biztos rendszerbe tartva a típust amennyi idő kellene is a beszerzendő új jármútípusnak a beszerzése rendszerbeállítása stb időtartamára. majd ezek a járművek szakszerűen letárolva néha visszaképzés céljából megdolgoztatva majd katasztrófavédelmi és egyéb feladatokra még sokáig elműködtethetőek.) és egy konfliktus esetén lenn mihez nyúlni. (mert akkor minden is kell)Akkor kell venni értelmeset , nem ezekből a szarokból trógerkedni….
Legyen , de csak kíváncsiságból, milyen árakkal számolsz?értelmeset mindenféleképpen kellene venni csak az idő és pénz. erre a feladatra én törököt látnák szívesen de akkor abból 200-250 db kellene és ez nem megy belátható időn bellül... a folyamat meggyórsítása céljából 50 db új eszköz árából 250-300 btr felhozható a kívánt megfelelő színtre. 10 évig még biztos rendszerbe tartva a típust amennyi idő kellene is a beszerzendő új jármútípusnak a beszerzése rendszerbeállítása stb időtartamára. majd ezek a járművek szakszerűen letárolva néha visszaképzés céljából megdolgoztatva majd katasztrófavédelmi és egyéb feladatokra még sokáig elműködtethetőek.) és egy konfliktus esetén lenn mihez nyúlni. (mert akkor minden is kell)
számolj 300 járműre minimáligényt.Legyen , de csak kíváncsiságból, milyen árakkal számolsz?
Hogy üzemelteted?Ha hosszú távon maradna a tartalékosoknál, akkor lehet szükség lesz rá.
Oké , mi az a 300 jármű? Műszaki mind? Mennyiért gondoltad mind ezt?számolj 300 járműre minimáligényt.
én aztmondom rendeljünk 250 új járművet és 50 új jármű árából rakjunk rendbe 250 btrt. és így 500 járműves géppark fog rendelkezésre állni (300 új jármű árából.) én nem a teljes tervezet összeg elvételét javaslom csak egy részének hatékonyabb elköltését javallom (modernizáció átépítés képébe.) ez még innovációs alapot is hozzáférhetővé tesz.
motor és egyéb alrendszerek főrendszerek cserélyével civil-ipari elemek beépítésével.Hogy üzemelteted?
nem mind műszaki. 100 millió /műszakijármű/harcbiztosító 150 millió/ harctámogató jármű. 50 millió a kocsi szerkezet modernizációjára 50 millió a kiegészító ráintegrált eszközökre.Oké , mi az a 300 jármű? Műszaki mind? Mennyiért gondoltad mind ezt?
Fölösleges hülyeség lenne. A RÁBA anno vagy a páncélozott mentőautója, vagy a védett zárt felépítményéhez legjobb tudomásom szerint PSZH páncélzatot használt fel. Már nem találom az erre vonatkozó forrást, de ha így történt, akkor ez lehet a BTR egyetlen felhasználási területe. Szétvágni és a nagyobb homogén páncélfelületeket újrahasznosítani teherautók, munkagépek páncélozásához!műszaki utászjárműnek tolólappal új motorral hidraulika rendszerrel egy rakodókanállal esetleg talpalási lehetőséggel egy egész jó páncélozott munkagép nyerhető ami rakodótérrel is rendelkezik vagy esetleges egyéb müszaki állomány szállítására alkalmas (biztosítók vagy munkások kéziszerszámokkal)
(ilyen pl minden megébe elférne minimum 2 db + a kiképző anyag és az m zár.) ez 50 db kb és igazából sehol se lenne nagy mennyiség...(igazából minimálisnak tekinthető de db számba jelentős összeg lenne ha vadi új járműveket akarnánk erre a célra.)
cca 300 db jármű igényről beszélünk úgy hogy ennek a szegmensnek jórészét 300 db 4x4 ell már ellett kezdve betömögetve. és ebbe nincsenek benne lövész zászlóaljak harcjármű igényei (az további 300) sőt még a műszaki ezred igéényei semFölösleges hülyeség lenne. A RÁBA anno vagy a páncélozott mentőautója, vagy a védett zárt felépítményéhez legjobb tudomásom szerint PSZH páncélzatot használt fel. Már nem találom az erre vonatkozó forrást, de ha így történt, akkor ez lehet a BTR egyetlen felhasználási területe. Szétvágni és a nagyobb homogén páncélfelületeket újrahasznosítani teherautók, munkagépek páncélozásához!
![]()
![]()
![]()
A páncéllemez drága, a többi kuka a BTR-ben. Talán még a 30mm-es gépágyúkat lehetne újrafelhasználni valamilyen területvédelmis tűztámogató pickup számára, szigorúan védekező pozíciók megerősítésére használva, önjáró gépágyúként:
![]()
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..