Vagy 25mm-es gépágyú, annak a nyíllövedéke kb azt tudja mint a mostani páncéltörő lőszer amit a 2A72-höz használunk és a reakcióereje is kisebb így nem gyilkolná a teknőt annyira.
 
BTR modernizávióba mit tudok elképzelni?
2é szedném alapból a rendelkezésre álló eszközöket.
a bontás btr-80 és btr-80/A s változatokra.
a sima 80 asok erre alkalmas részének indítanák egy műszakijárműre alakítás programot. (3-5 műszaki és egyéb kisegítő konstruktcióval biztosan rendelkezünk ami elfogadható minőséget hozott (ezeket ráncfelvarni kellene persze) és további 2-3 alváltozat ami újratervezést igényel és további 2-3 változatra keletkezett azóta igény.) 10-12 változattal ez esetben számolható. (ez egyébként ha a currus összeszedi magát és nem áraz túl egy mentőöv lehet számukra.)

a második csoport a 80/A sok amik erre alkalmas részét harctámogató és egyéb feladatok ellátására alkalmassá kellene tenni.
Tehát elsősorban nem a harc megvívására kellene felkészíteni a járműveket. de itt is több variációt vennék számításba.
elsőnek egy az eredeti torony megghagyásával de annak elektromos meghajtású változatával kezdeni kiegészűlve elektrooptikai rendszerekkel. és a teljes belsőteret kipakolni szükségtelen elemeket kivágni bellülről bekárpitozni repeszfogó felületkezelt rétegelt lapokkal.
itt motorcserét is javasolnák egy a civil ipari szegmensbe hazánkba elterjedt erőforrás alkalmazásával (nembaj ha esetlegesen régebbi euro szabvány ha már javulnak a károsanyag kibocsáljtási mutatók...stb.)
fékrendszer cseréje színtén civil-ipari szegmens alkalmazásával. klima akár hazai gyártású (beszálítótól) a vezető és parancsnoki székek és kezelőfelületek modernizációja (központi számítógéppel történő ellátás (alap ipari gépjárműves számítógép megfelelő kiegészítő burkolatba megfelel. laptop rákötési lehetőséggel.) ezzel a belső komrendszer is frissülne külső komrendszernek elég egy kisebbteljesítményű beépíthető (harc biztosító szerpekör elsősorba.)

telepítenék rájulk egy ied zavaróhoz hasonló drónzavaró rendszert ami legalább a beejtős drónóktól védi a járművet. (ez saját hazai fejlesztésbe nem megugorhatatnal van alapja az ied zavarókkal.)
 
műszaki utászjárműnek tolólappal új motorral hidraulika rendszerrel egy rakodókanállal esetleg talpalási lehetőséggel egy egész jó páncélozott munkagép nyerhető ami rakodótérrel is rendelkezik vagy esetleges egyéb müszaki állomány szállítására alkalmas (biztosítók vagy munkások kéziszerszámokkal)
(ilyen pl minden megébe elférne minimum 2 db + a kiképző anyag és az m zár.) ez 50 db kb és igazából sehol se lenne nagy mennyiség...(igazából minimálisnak tekinthető de db számba jelentős összeg lenne ha vadi új járműveket akarnánk erre a célra.)
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa
műszaki és egyéb változatokra mindenféleképpen szükség van és lesz.
műszaki utászjárműnek tolólappal új motorral hidraulika rendszerrel egy rakodókanállal esetleg talpalási lehetőséggel egy egész jó páncélozott munkagép nyerhető ami rakodótérrel is rendelkezik vagy esetleges egyéb müszaki állomány szállítására alkalmas (biztosítók vagy munkások kéziszerszámokkal)
(ilyen pl minden megébe elférne minimum 2 db + a kiképző anyag és az m zár.) ez 50 db kb és igazából sehol se lenne nagy mennyiség...(igazából minimálisnak tekinthető de db számba jelentős összeg lenne ha vadi új járműveket akarnánk erre a célra.)
Akkor kell venni értelmeset , nem ezekből a szarokból trógerkedni….
 
Akkor kell venni értelmeset , nem ezekből a szarokból trógerkedni….
értelmeset mindenféleképpen kellene venni csak az idő és pénz. erre a feladatra én törököt látnák szívesen de akkor abból 200-250 db kellene és ez nem megy belátható időn bellül... a folyamat meggyórsítása céljából 50 db új eszköz árából 250-300 btr felhozható a kívánt megfelelő színtre. 10 évig még biztos rendszerbe tartva a típust amennyi idő kellene is a beszerzendő új jármútípusnak a beszerzése rendszerbeállítása stb időtartamára. majd ezek a járművek szakszerűen letárolva néha visszaképzés céljából megdolgoztatva majd katasztrófavédelmi és egyéb feladatokra még sokáig elműködtethetőek.) és egy konfliktus esetén lenn mihez nyúlni. (mert akkor minden is kell)
 
értelmeset mindenféleképpen kellene venni csak az idő és pénz. erre a feladatra én törököt látnák szívesen de akkor abból 200-250 db kellene és ez nem megy belátható időn bellül... a folyamat meggyórsítása céljából 50 db új eszköz árából 250-300 btr felhozható a kívánt megfelelő színtre. 10 évig még biztos rendszerbe tartva a típust amennyi idő kellene is a beszerzendő új jármútípusnak a beszerzése rendszerbeállítása stb időtartamára. majd ezek a járművek szakszerűen letárolva néha visszaképzés céljából megdolgoztatva majd katasztrófavédelmi és egyéb feladatokra még sokáig elműködtethetőek.) és egy konfliktus esetén lenn mihez nyúlni. (mert akkor minden is kell)
Legyen , de csak kíváncsiságból, milyen árakkal számolsz?
 
Legyen , de csak kíváncsiságból, milyen árakkal számolsz?
számolj 300 járműre minimáligényt.

én aztmondom rendeljünk 250 új járművet és 50 új jármű árából rakjunk rendbe 250 btrt. és így 500 járműves géppark fog rendelkezésre állni (300 új jármű árából.) én nem a teljes tervezet összeg elvételét javaslom csak egy részének hatékonyabb elköltését javallom (modernizáció átépítés képébe.) ez még innovációs alapot is hozzáférhetővé tesz.
 
számolj 300 járműre minimáligényt.

én aztmondom rendeljünk 250 új járművet és 50 új jármű árából rakjunk rendbe 250 btrt. és így 500 járműves géppark fog rendelkezésre állni (300 új jármű árából.) én nem a teljes tervezet összeg elvételét javaslom csak egy részének hatékonyabb elköltését javallom (modernizáció átépítés képébe.) ez még innovációs alapot is hozzáférhetővé tesz.
Oké , mi az a 300 jármű? Műszaki mind? Mennyiért gondoltad mind ezt?
 
  • Tetszik
Reactions: Fundin
Oké , mi az a 300 jármű? Műszaki mind? Mennyiért gondoltad mind ezt?
nem mind műszaki. 100 millió /műszakijármű/harcbiztosító 150 millió/ harctámogató jármű. 50 millió a kocsi szerkezet modernizációjára 50 millió a kiegészító ráintegrált eszközökre.
harctámogató jármű esetébe 50 millió a kocsi 50 millió az egyéb harcrendszerek 50 millió a fegyverzet és felderítőképesség modernizálása.
 
műszaki utászjárműnek tolólappal új motorral hidraulika rendszerrel egy rakodókanállal esetleg talpalási lehetőséggel egy egész jó páncélozott munkagép nyerhető ami rakodótérrel is rendelkezik vagy esetleges egyéb müszaki állomány szállítására alkalmas (biztosítók vagy munkások kéziszerszámokkal)
(ilyen pl minden megébe elférne minimum 2 db + a kiképző anyag és az m zár.) ez 50 db kb és igazából sehol se lenne nagy mennyiség...(igazából minimálisnak tekinthető de db számba jelentős összeg lenne ha vadi új járműveket akarnánk erre a célra.)
Fölösleges hülyeség lenne. A RÁBA anno vagy a páncélozott mentőautója, vagy a védett zárt felépítményéhez legjobb tudomásom szerint PSZH páncélzatot használt fel. Már nem találom az erre vonatkozó forrást, de ha így történt, akkor ez lehet a BTR egyetlen felhasználási területe. Szétvágni és a nagyobb homogén páncélfelületeket újrahasznosítani teherautók, munkagépek páncélozásához!

1529.jpg

5f1fc87b10eb8480930015.jpg


PSz-H-D944-megsemmisites-Currus-Godollo2004-3.jpg


A páncéllemez drága, a többi kuka a BTR-ben. Talán még a 30mm-es gépágyúkat lehetne újrafelhasználni valamilyen területvédelmis tűztámogató pickup számára, szigorúan védekező pozíciók megerősítésére használva, önjáró gépágyúként:

02.webp

02.jpg
 
ellehet kezdeni matekozni (én már jópár variációt átsszámoltam.)
kocsi külső belső munkálatom 2 millio.
új motor és erőátviteli rendszer klíma hidraulika és légrendszer (itt nagy a választék komplett rendszerek akár.) elterjedtnek számító tehergépkocsi vagy műszakigép rendszere tökéletesen megfelel. és lehet menni tovább. @LMzek 2.0 az ilyen be nagyon jó általába.
 
Fölösleges hülyeség lenne. A RÁBA anno vagy a páncélozott mentőautója, vagy a védett zárt felépítményéhez legjobb tudomásom szerint PSZH páncélzatot használt fel. Már nem találom az erre vonatkozó forrást, de ha így történt, akkor ez lehet a BTR egyetlen felhasználási területe. Szétvágni és a nagyobb homogén páncélfelületeket újrahasznosítani teherautók, munkagépek páncélozásához!

1529.jpg

5f1fc87b10eb8480930015.jpg


PSz-H-D944-megsemmisites-Currus-Godollo2004-3.jpg


A páncéllemez drága, a többi kuka a BTR-ben. Talán még a 30mm-es gépágyúkat lehetne újrafelhasználni valamilyen területvédelmis tűztámogató pickup számára, szigorúan védekező pozíciók megerősítésére használva, önjáró gépágyúként:

02.webp

02.jpg
cca 300 db jármű igényről beszélünk úgy hogy ennek a szegmensnek jórészét 300 db 4x4 ell már ellett kezdve betömögetve. és ebbe nincsenek benne lövész zászlóaljak harcjármű igényei (az további 300) sőt még a műszaki ezred igéényei sem
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Hat szerintem adogassuk el szepen Afrikaba vagy Kozep Azsiaba oket a kulkapcsolatainkon keresztul, aztan reszelgesse meg ujitgassa, adja tovabb aki akarja oket. 30+ eves szovjet holmik nulla karbantartassal, nulla felujito uzemmel, nulla alkatresszel.
Mas bajom nincs veluk.
Aztan kozben vegyunk Lazar 3-at a szomszedbol, kooperacioban, valami itthoni ipari besegitessel.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0