Ez efy nagyon hülye gondolat.
A "ly" indokolatlan alkalmazásán kívül nem igazán mondanám, hogy hülye ötlet.
Ha már hozzá kell piszkálni, akkor kizárólag civil technikával szabad!
Ellenkező esetben értelmetlenül drága marhaság.
A hangsúly a "ha már"-on van!
Ha tényleg az a terv, hogy muszáj még 5-10 (tartalékosoknál 15-ig) évig menniük, akkor azonnal neki kell kezdeni.
Új modernebb teherautó motor, automata váltóval.
Erősebb fékek. Egy APU, vagy nagyobb akkupakk.
Egy modern csökkentett 30-as torony (lehet török is, vagy egy Protector RS6).
Utóbbi később bármira átrakható, még egy sima kis UGV-re is akár.
Új kommunikációs és C2 rendszer.
Slussz!
Bármennyire is soknak tűnik, ezek modulárisan beépíthető dolgok, amik nem igényelnek teljes áttervezést.
 
Az a ti bajotok, hogy nem vagytok elég kreatívak... :p
Nesztek, tűzoltó.
Egy jó iskolabusz-programot valaki, a tanyasi gyerekeknek? Végre nagy elánnal indulnának a rajkók a suliba reggel. :D Tanyagondnoki melók népszerűsége is rendesen megugrana ilyen alapokkal. :rolleyes:
Kicsit komolyabban szólva, civil felhasználásban több fantázia lenne szerintem. Kétéltű városnézés, de csak igazi férfiaknak... :hadonaszos:Erdészeteknek és más cégeknek kalandtúra, élménycsapatás ablakos konverziókkal, etc. Munkavégzésre, embereket, anyagokat kiszállítani nehezebben megközelíthető helyekre, daruval, stb.
Persze ez nem jelentene több százas nagyságrendet, de igényes munka esetén lehet, hogy el lehetne adni párat a világ más tájaira is + a letárolt maradék biztosíthatná az alkatrész-utánpótlást is.
 
Az a ti bajotok, hogy nem vagytok elég kreatívak... :p
Nesztek, tűzoltó.
Egy jó iskolabusz-programot valaki, a tanyasi gyerekeknek? Végre nagy elánnal indulnának a rajkók a suliba reggel. :D Tanyagondnoki melók népszerűsége is rendesen megugrana ilyen alapokkal. :rolleyes:
Kicsit komolyabban szólva, civil felhasználásban több fantázia lenne szerintem. Kétéltű városnézés, de csak igazi férfiaknak... :hadonaszos:Erdészeteknek és más cégeknek kalandtúra, élménycsapatás ablakos konverziókkal, etc. Munkavégzésre, embereket, anyagokat kiszállítani nehezebben megközelíthető helyekre, daruval, stb.
Persze ez nem jelentene több százas nagyságrendet, de igényes munka esetén lehet, hogy el lehetne adni párat a világ más tájaira is + a letárolt maradék biztosíthatná az alkatrész-utánpótlást is.
dds8gen-3ce0fa8d-6b36-49da-b6a4-dd351e56b78a.jpg

Vietnám.
 
Azt ki is kell fizetni. A motor csere aa futóművön és a kormányművön kívü kb az egész hajtásláncot érinti. Nagyon sok pénzért csinálná meg nekünk bárki.
Nem egészen. Ha a Powerpackból (motor +váltó) nem 4x akkorát teszel be, hanem mondjuk csak 20-30%-kal nagyobbat, ami ennek ellenére kevesebbet nyom, és kisebb helyre berakható, akkor szerintem az osztóműhöz sem kell hozzányúlni. Bár én lehet, hogy simán kivenném a jelenlegi Jet kihajtást, és inkább egy kormányozható hidraulikus készletet tennék bele. Ezzel megintcsak jelentős méretű hely szabadul fel a motortérben. Továbbá a kurv@bonyolult kihajtási kardánerdő is picit egyszerűsödne.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Logisztikai jármű ami nem nagyon terhelhető?

Szerintem nagyon nagy átalakításokra lenne szüksèg rajta.

Egy teherautó jóval nagyobb terhet tud szállítani. Páncèlozott fülkèvel pedig vèdettebb is.

Persze azok nem úszókèpesek.
Ez tènyleg előny.
Ide is felvetném, a fejlesztős topikban elkezdett gondolatomat. Amikor kifut a harcjármű szerepkörből a btr állomány, akkor átalakítva őket(itt ez szinte tényleg csak vágás meg hegesztés) szállítóplatósra lehetne egy terepes és úszóképes logisztikai járműparkunk. Kivágva a vezetőfülke és a motortér közötti részt, kiszedve belőle minden felesleges súlyt, szigetelt, lenyitható oldalas platóval legalább négy eur raklapnyi szállítmányt el tudna vinni. Ez persze nem túl nagy kunszt, de a jó terepjáró képessége már megdobja ezt, az úszóképessége viszont egyedülállóvá tenné. Ebből van elég sok elvileg, ha csak 300-at így megcsinálunk, a harmadát meg kiosztjuk a nehéz meg a közepes dandár logisztikai századaiba, akkor nato szinten egyedülálló kapacitásunk lenne. Háborús helyzetben, sok folyóvízzel megszakított terepen kincs lenne az ilyen módú felhasználásuk. A fülkét megerősiteném zárt üregekként kialakított páncélzattal a kivágott anyagból, hogy a személyzetet megvédje, (sofőr, géppuskás), ködgránát rá, az nem fájdalmas tétel de sokat jelenthet túlélésben.

Fel lett vetve a felfüggesztés és fék elégtelensége, de ezek azért nem olyan problémák, amik megoldhatatlanok, akár a cseréjük valami más típusra. A jelen beszerzéseink mellett ezeknek az átfogó átalakítása is mellékes tétel lenne, viszont cserébe olyan képességet adna ami másnak nincs és ez előny lenne mindenkivel szemben. A súlyát jelentősen lehetne csökkenteni a páncéltest ilyen megnyitásával és ezt a szállítókapacitásra illetve abban is némi tartalékterhelhetőségre lehetne fordítani.

Ezeket nem kukáznám ész nélkül.


Érdekes, csak én abból indulok ki, hogy mindent ki belőle ami nem kell. Ahogy írtam, ha rápáncéloznék elöl a kivágott darabokból, abból üreges testeket hoznék létre, hogy sgítse a fejnehézség ellen, ne legyen das boot. Csak a vezetőfülke marad, torony fegyverestől kuka, csak a legszűkebben vett motortér marad. A terhelhetőség miatt kell bele pár keresztmerevítő, ez lehet alumínium, a plató pedig, oldalastól akár könnyű, de kemény műanyag is és akkor súlyt is csökkentettünk, meg szigetelt is lehet. És máris tud úszni. Mennyi acélt és egyéb harci eszközt dobtunk ki. Mekkora súlytól szabadultunk meg? Nem tudom mi milyen tömegű. Páncélzatból egy tonna körül tudnánk legalább lecsippenteni a tetején, oldalán, a BPU-1 torony tömegét nem ismerem fegyverestől, ahogy a parancsnoki eszközök súlyát sem. Viszont kapásból aminek a súlyát még megspóroltuk, a deszant súlya emberestől, fegyverestől, székestől, padlóstól(csak a merevítők, meg alatta az alváz marad. A fülkében csak a vezetés eszközei, meg egy rádió marad, esetleg a tetőre szerelt kibúvónyíláson át kezelt géppuska. Bőven meg tudnánk teremteni a szükséges terhelhetőséget. És még úszni is tudna. Ha 300-at csinálunk, hatalmas logisztikai parkunk lesz. Ha békeidőre ennek a négyötödét lezsírozzuk, a maradékkal lehet kialakítani az ellátólánc működésének menetét, gyakorlatozni, kiképezni. A teljes btr parkot így logisztikai támogatásra és annak a védelmére használnám.
Na így gondolom még mindig, nem mai az elgondolásom mint láthatod.
 
Szerinted a Lynx kisipari sufni munka ? 46 db-ot gyárt az anyacég, a többit Zalaegerszegen. 176 db. + valamennyi egyéb jármű. Amit írtál ,ez alapján ez kisipari mennyiség. Pedig a valóságban nagyon nem az. Nem kisipari munka a lynx. A Komondor meg az. Sajnos.
Ha a globális járműgyártáshoz viszonyítasz, és az optimalizált gyártási folyamatokhoz, akkor igen, kisipari. Egy mai szinten nagyipari járműgyárban a 200db az a próbagyártás kategóriába tartozik. A kisipari itt nem a minőséget jellemzi, hanem a gyártási folyamatot. És annak sem a minőségét. Egy Bugatti szar? Nem! És az is kisipari, manufakturális körülmények közt készűl. Bár, sok szempontból egy Lynixhez képest az is nagyipari gyártás.....
 
A "ly" indokolatlan alkalmazásán kívül nem igazán mondanám, hogy hülye ötlet.
Ha már hozzá kell piszkálni, akkor kizárólag civil technikával szabad!
Ellenkező esetben értelmetlenül drága marhaság.
A hangsúly a "ha már"-on van!
Ha tényleg az a terv, hogy muszáj még 5-10 (tartalékosoknál 15-ig) évig menniük, akkor azonnal neki kell kezdeni.
Új modernebb teherautó motor, automata váltóval.
Erősebb fékek. Egy APU, vagy nagyobb akkupakk.
Egy modern csökkentett 30-as torony (lehet török is, vagy egy Protector RS6).
Utóbbi később bármira átrakható, még egy sima kis UGV-re is akár.
Új kommunikációs és C2 rendszer.
Slussz!
Bármennyire is soknak tűnik, ezek modulárisan beépíthető dolgok, amik nem igényelnek teljes áttervezést.
Hja és még egy dolgot elfelejtettem. (Valamiért azt hittem, hogy beleírtam... )
Az egyetlen hajtáshoz kapcsolódó military dolog az az lenne, hogy a jet hajtást kivenném mögüle-alóla, és helyette egy dupla külső jet hajtás tennék a hátsó 2 sarkára. Motorról meghajtott hidraulikus motorokkal. Az eredeti jet helyét lelemezelném (szívótorok, jet kimenet). Az motortér alján felszabadult helyet meg egyszerűen egy további gázolaj tartállyal kitöltöm.
Ezzel nem csak további hely szabadul fel a motortérben, hanem egyszerűsödik az osztómű is. Arról nem is beszélve, hogy javul a test vízállósága is, mert a hajócsavar tengely mentén, csak egy forgó tengelyt kell kivezetni, aminél a tömítettség az évekkel folyamatos hibaforrás lehet.
Hja és egészen biztosan fel fog szabadulni tömeg a fentebbi átalakítások során. Amit meg lehet extra páncélozásra használni:
Először is balisztikai szövettel kibélelni a belsejét, továbbá kerülhet rá kívölről moduláris kompozít-kerámia lapokból extra védelem.
Hja és a lőréseket is le lehetne hegeszteni. Ezzel nem csak további védelmet kapna a gép, de a leszerelt belső fegyverkonzolok helyét el lehetne belülről dobozolni. Ebben helyet kaphatna a fal mellett egy normális levegő, valamint tűzoltó rendszer, illetve a falhoz rögzítve az ajtók két oldalán lőszer, fegyver és víz tárolására alkalmas tereket lehetne kialakítani.
A legfőbb problémát a belső szűkös helyet okos megoldásokkal biztosan lehetne orvosolni.
De már az piszok sokat jelentene, hogy egy rendes RC torony digitális belső konzolja (a jobb egybe telepítve) kiválthatja a 80-as full analóg belógó lövegkezelő szerveit a jármű közepéről.
image%2B%2820%29.jpg

80A-hoz csak futólag volt szerencsém, de - emlékeim szerint - ott sem jobb a helyzet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and enzo
Hja és még egy dolgot elfelejtettem. (Valamiért azt hittem, hogy beleírtam... )
Az egyetlen hajtáshoz kapcsolódó military dolog az az lenne, hogy a jet hajtást kivenném mögüle-alóla, és helyette egy dupla külső jet hajtás tennék a hátsó 2 sarkára. Motorról meghajtott hidraulikus motorokkal. Az eredeti jet helyét lelemezelném (szívótorok, jet kimenet). Az motortér alján felszabadult helyet meg egyszerűen egy további gázolaj tartállyal kitöltöm.
Ezzel nem csak további hely szabadul fel a motortérben, hanem egyszerűsödik az osztómű is. Arról nem is beszélve, hogy javul a test vízállósága is, mert a hajócsavar tengely mentén, csak egy forgó tengelyt kell kivezetni, aminél a tömítettség az évekkel folyamatos hibaforrás lehet.
Hja és egészen biztosan fel fog szabadulni tömeg a fentebbi átalakítások során. Amit meg lehet extra páncélozásra használni:
Először is balisztikai szövettel kibélelni a belsejét, továbbá kerülhet rá kívölről moduláris kompozít-kerámia lapokból extra védelem.
Hja és a lőréseket is le lehetne hegeszteni. Ezzel nem csak további védelmet kapna a gép, de a leszerelt belső fegyverkonzolok helyét el lehetne belülről dobozolni. Ebben helyet kaphatna a fal mellett egy normális levegő, valamint tűzoltó rendszer, illetve a falhoz rögzítve az ajtók két oldalán lőszer, fegyver és víz tárolására alkalmas tereket lehetne kialakítani.
A legfőbb problémát a belső szűkös helyet okos megoldásokkal biztosan lehetne orvosolni.
De már az piszok sokat jelentene, hogy egy rendes RC torony digitális belső konzolja (a jobb egybe telepítve) kiválthatja a 80-as full analóg belógó lövegkezelő szerveit a jármű közepéről.
image%2B%2820%29.jpg

80A-hoz csak futólag volt szerencsém, de - emlékeim szerint - ott sem jobb a helyzet.
Ott sokkal rosszabb a helyzet.
 
Ha a globális járműgyártáshoz viszonyítasz, és az optimalizált gyártási folyamatokhoz, akkor igen, kisipari. Egy mai szinten nagyipari járműgyárban a 200db az a próbagyártás kategóriába tartozik. A kisipari itt nem a minőséget jellemzi, hanem a gyártási folyamatot. És annak sem a minőségét. Egy Bugatti szar? Nem! És az is kisipari, manufakturális körülmények közt készűl. Bár, sok szempontból egy Lynixhez képest az is nagyipari gyártás.....
Azért azt figyelembe venném, hogy a Lynx csak a motorjában tartalmaz 1x mennyiségű Bugatti-t.
 
Különben arra is kíváncsi lennék, hogy a beépített levegő csöveket, valaki, valaha, bármikor is használta?
Mert fityegnek, meg öregednek azok a nyomorult gumi gégecsövek, de olyanok azok, mint kan disznón a csecs.
Szerintem soha senki. Nem is nagyon van rá szükség csak, akkor ha huzamosabb ideig kell szennyezett terepen utazni (nem 1-2 órát értek ezalatt, hanem egy fél napot).
 
Azok biztos kurva jók. :eek: :eek: :eek:

Vegyük meg a licencet a kubaiaktól.
Otletet lehet beloluk meriteni.
Pl kipucolni a deszantteret,tornyostul,es csinalni belole egy av hordozót.Egy sima egyszerű,hagyomanyos av,forgozsamolyon,szetnyithato tető alatt.Vagy Spike NLOS hordozonak,vagy REH betendezes hordozonak.Iraniak aknaszorot telepitettek a deszantter helyere.Uzemanyag utantolto jarmu,Mistral hordozó,akarmi,amire fel lehet hasznalni.
Azért az alkatreszutanpotlas problema lenne akkor i
Ha a globális járműgyártáshoz viszonyítasz, és az optimalizált gyártási folyamatokhoz, akkor igen, kisipari. Egy mai szinten nagyipari járműgyárban a 200db az a próbagyártás kategóriába tartozik. A kisipari itt nem a minőséget jellemzi, hanem a gyártási folyamatot. És annak sem a minőségét. Egy Bugatti szar? Nem! És az is kisipari, manufakturális körülmények közt készűl. Bár, sok szempontból egy Lynixhez képest az is nagyipari gyártás.....
Kisipari es manufachturalis gyartas alatt nem ugyan azt szokas érteni.Kisipari alatt Bela bacsi csötrogo ossuekalapalasst szokas erteni.Bugatti es a Lynx nagyipar manufachturalis gyartasa.
 
Az a ti bajotok, hogy nem vagytok elég kreatívak... :p
Nesztek, tűzoltó.
Egy jó iskolabusz-programot valaki, a tanyasi gyerekeknek? Végre nagy elánnal indulnának a rajkók a suliba reggel. :D Tanyagondnoki melók népszerűsége is rendesen megugrana ilyen alapokkal. :rolleyes:
Kicsit komolyabban szólva, civil felhasználásban több fantázia lenne szerintem. Kétéltű városnézés, de csak igazi férfiaknak... :hadonaszos:Erdészeteknek és más cégeknek kalandtúra, élménycsapatás ablakos konverziókkal, etc. Munkavégzésre, embereket, anyagokat kiszállítani nehezebben megközelíthető helyekre, daruval, stb.
Persze ez nem jelentene több százas nagyságrendet, de igényes munka esetén lehet, hogy el lehetne adni párat a világ más tájaira is + a letárolt maradék biztosíthatná az alkatrész-utánpótlást is.
További érdekes konverziók, nemcsak GAZ-ok, amikhez hasonlóakban lehet, hogy itthon is lenne fantázia (szerintem) a civil életben, Komondor tűzoltók helyett pl.:

A tegnapi aknavető-imitátor tűzoltó oldalról:
0_1b565b_dbf487f2_orig


Egy másik tűzoltó (részleteket ne kérdezzetek):
2019-10-28-16-49-20.png


Ez is tűzoltó, nem pedig TOS:
5xlfztf6u0571.webp

GAZ-5903V Vetluga,a Russian heavy firefighting vehicle, a modified BTR-70 amphibious armored personnel carrier with an externally mounted fire suppression system in a large vertically movable turret. The turret mounts 22 large tubes filled with powdered firefighting chemicals.

Állítólag Banglades vett ilyen izéket mostanság:
4224505_0:180:2983:1867_1920x0_80_0_0_74cd8dd78a789a5d8148703f5f401f94.jpg


Ez meg már szinte a darkwebre kívánkozó megoldás, kizárólag erős idegzetűeknek (jó, igazából nekem kéne):
4d3cb27188d9aa83d3124540488116d9.png

Gondolom, a pad is azért van előtte, hogy aki elsőre rosszul lesz a látványtól, ne törje össze magát a flaszteren.
 
Nem láttam még, hogy lett volna.

A szerb kollégák szerint a Partner kiállításon Magyarország cserére kínálta fel a BTR-80A-kat, egyéb technikai eszközökért cserébe.



A BTR-80-ra még a szerbek sem szorulnak rá: sokkal jobb 8x8-asaik vannak.

Mondjuk 8-10 lestrapált BTR-t is megérne egy Lazanski 8x8... :)
 
Nem láttam még, hogy lett volna.

A szerb kollégák szerint a Partner kiállításon Magyarország cserére kínálta fel a BTR-80A-kat, egyéb technikai eszközökért cserébe.



Mar olyanok vagyunk mint Oroszorszag. Az is haditechnikai eszkozzel fizet(ha jol emlekszem eppen a BTR eseteben) ! :hadonaszos: :p :D
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Aladeen
Nem láttam még, hogy lett volna.

A szerb kollégák szerint a Partner kiállításon Magyarország cserére kínálta fel a BTR-80A-kat, egyéb technikai eszközökért cserébe.



Szánalmas.
Túl azon, hogy hülyét csinál magából (és sajnos Magyarországból is) a haderőfejlesztés, a legnagyobb tűzerejű kerekes harcjárműről akar lemondani a hadvezetés, amire égető szükség lehet már középtávon.
Ugyanakkora siker lesz ez az eladás/csere, mint a MIG-29-eseké.
 
Nem láttam még, hogy lett volna.

A szerb kollégák szerint a Partner kiállításon Magyarország cserére kínálta fel a BTR-80A-kat, egyéb technikai eszközökért cserébe.



Arra spekulál a bejegyzés a fordító szerint, hogy a torony kéne nekik, amit rá tudnak rakni másra, mert, hogy új fejlesztésű toronyból nem tudnak majd eleget gyártani.
Aztán meg berak egy linket egy tg bejegyzésről, hogy pont most mutattak be Partneren egy új fejlesztésű 30mm-es gépágyút o_O


Valaki érti ezt?
 
Egyébként lehet, hogy sok tartalékban lévő régi vasuk van még, amin 20 mm-es gépágyú van, és gyorsan szeretnék 30 mm-esre cserélni őket.
Az M-80-akból mennyi lehet normálisan modernizálva?
 
Last edited: