Kb a legol


Amúgy mennyi energiafrlvételröl lenne szó plusszbsn?
Azert kérdezem, mert az egész forumbòl hiányzik szinte minden témában az objektív gépésztechnikai, vagy csak az alapvetö lakatostechnològiai szakértelem! És sokszor olyan dolgokról vitáztok napokig, amin egy öreg traktorszerelö is csak mosolyogna. Itt van pl ez a motor, hajtáslánccsere is. Ugy dobálózik itt vele mindenki mint egy bakanccserével. Túl sokat gondoltok ezekbe a dolgokba bele! Ha le kell venni plusz 10 kw-ot a hajtásrol egy ùj elektronikának, akkor sincs semmi megoldhatatlan. Egyrészt, 10kw energia plusszban már a lèzeràgyú kategória, másrészt, ezt alapvetöen nem ùgy veszik le a hajtàsròl, hogy egy plusz 10 kw-os generátort rátesznek. Ha csak a règi olmos akkuk helyére lithiumost raksz, már brutális plussz energiád van! Ha a régi generátor helyére egy modernebbet raksz plusz 50%- teljesítménnyel, már brutális energiatöbbleted lesz! (padlogázkor meg már 30 éve vissza tudják venni a fogyasztòk teljesítményfelvételét) Azokban a ritka esetekben lesz eszrevehetetlenül kicsi teljesítménycsökkenésed, amikor padlogázas gyorsítások és végsebességen közlekedés szükséges, nagyon sokáig!!!Hát nem sok ilyen esetben látni toronyhasználatot. Ha a politikát meg a lehùzást kiveszed a képletböl, akkor kb fillérekért tudna még magyarországon is kivenni bármilyen ügyesebb szervíz nagyságrendel több energiát a hajtásból. A tetöpáncél megerösítést meg hagyjuk is! Kb max vizsgagyakorlat lehetne egy butább gépészmérnöknek is, és több száz cég van csak itt nyugatdunántúlon aki röhögve megcsinálná! Remélem a többi témában azért életszerübb a hozzászólások átlag összetétele. Mert ilyen gépész, szerelö, lakatos vonalon totál vakokn van az egész fórum.
 
Azert kérdezem, mert az egész forumbòl hiányzik szinte minden témában az objektív gépésztechnikai, vagy csak az alapvetö lakatostechnològiai szakértelem! És sokszor olyan dolgokról vitáztok napokig, amin egy öreg traktorszerelö is csak mosolyogna. Itt van pl ez a motor, hajtáslánccsere is. Ugy dobálózik itt vele mindenki mint egy bakanccserével. Túl sokat gondoltok ezekbe a dolgokba bele! Ha le kell venni plusz 10 kw-ot a hajtásrol egy ùj elektronikának, akkor sincs semmi megoldhatatlan. Egyrészt, 10kw energia plusszban már a lèzeràgyú kategória, másrészt, ezt alapvetöen nem ùgy veszik le a hajtàsròl, hogy egy plusz 10 kw-os generátort rátesznek. Ha csak a règi olmos akkuk helyére lithiumost raksz, már brutális plussz energiád van! Ha a régi generátor helyére egy modernebbet raksz plusz 50%- teljesítménnyel, már brutális energiatöbbleted lesz! (padlogázkor meg már 30 éve vissza tudják venni a fogyasztòk teljesítményfelvételét) Azokban a ritka esetekben lesz eszrevehetetlenül kicsi teljesítménycsökkenésed, amikor padlogázas gyorsítások és végsebességen közlekedés szükséges, nagyon sokáig!!!Hát nem sok ilyen esetben látni toronyhasználatot. Ha a politikát meg a lehùzást kiveszed a képletböl, akkor kb fillérekért tudna még magyarországon is kivenni bármilyen ügyesebb szervíz nagyságrendel több energiát a hajtásból. A tetöpáncél megerösítést meg hagyjuk is! Kb max vizsgagyakorlat lehetne egy butább gépészmérnöknek is, és több száz cég van csak itt nyugatdunántúlon aki röhögve megcsinálná! Remélem a többi témában azért életszerübb a hozzászólások átlag összetétele. Mert ilyen gépész, szerelö, lakatos vonalon totál vakokn van az egész fórum.
kb ezt írom én is. kell bele normális aksi és akkor mehet bele az elektronika. az APU nem azért kell hogy a motortól kevesebb kraft legyen elvonva hanem hogy töltse az aksikat és ne kelljen egyfolytába járatni a motort. de APU ból elég egy akármilyen civíl hordozható kisméretű kompakt bele.

ha meg motorcsere a motor a legkevesebb az 3 milláért már elérhető de azt be is kell rakni és rá kell kötni mindent stb... és mindezt kitalálni megtervezni letesztelni ... stb

ha belemegyek a számolgatásba akkor egy komplett tervet készítek kb az azért nem forum kategoria.
 
Az ez összes toronycsere esetén kell a forgatáshoz motorról levenni a meghajtást és ez motorcserehez vezet.
Ezt nem annyira sikerült dekódolnom, de azt ugye tudod, hogy egy ilyen torony, az elektromos hajtású. Ehhez - ahogy már @nani1980 leírta - nem kell Paksot beröffenteni. Ilyeneket JLTV-re pakolnak. Mi több a EOS R400S-MK2-D-HD RCW tornyot feltették a Milrem Themis Combat-ra is (ok, ott nem a dual config volt rajta).
Milrem-THeMIS-Thailand-800x534.jpeg

Ez a torony mindösszesen a tető felett (fegyverekkel dual configban jár hozzá egy 7,62-es géppuska is lőszerrel) 408kg. Szerintem nagyon nagy a baj, ha annyit nem bír el a BTR teteje. Pláne úgy, hogy a 80A-nak csak a fegyver maga kb. 90kg, lőszer nélkül.
Mellesleg ezt a tornyot tervezik most felpakolni - minden egyéb módosítás nélkül - a német Boxerek tetejére, mert rájöttek, hogy a sima .50-es torony ATGM nélkül már APC konfigurációban is inkább csak bohózat. Ime:
EOS_Remote_Weapon_Station_tested_on_Boxer_APC_1.jpg


Hja és az ára sem biztos, hogy odaver.
Az ausztrálok 81db-ot rendeltek 2018-ban amiket most szállítanak le. A 81db-ért 45M ausztrál dollárt kellett kicsengetni. Azaz a járművenként olyan 383.000USD jelenleg. Megjegyzem, hogy azok már ATGM képes verziók voltak. Persze egy ilyen toronyhoz jár egy elég király optika is.
 
Ezt nem annyira sikerült dekódolnom, de azt ugye tudod, hogy egy ilyen torony, az elektromos hajtású. Ehhez - ahogy már @nani1980 leírta - nem kell Paksot beröffenteni. Ilyeneket JLTV-re pakolnak. Mi több a EOS R400S-MK2-D-HD RCW tornyot feltették a Milrem Themis Combat-ra is (ok, ott nem a dual config volt rajta).
Milrem-THeMIS-Thailand-800x534.jpeg

Ez a torony mindösszesen a tető felett (fegyverekkel dual configban jár hozzá egy 7,62-es géppuska is lőszerrel) 408kg. Szerintem nagyon nagy a baj, ha annyit nem bír el a BTR teteje. Pláne úgy, hogy a 80A-nak csak a fegyver maga kb. 90kg, lőszer nélkül.
Mellesleg ezt a tornyot tervezik most felpakolni - minden egyéb módosítás nélkül - a német Boxerek tetejére, mert rájöttek, hogy a sima .50-es torony ATGM nélkül már APC konfigurációban is inkább csak bohózat. Ime:
EOS_Remote_Weapon_Station_tested_on_Boxer_APC_1.jpg


Hja és az ára sem biztos, hogy odaver.
Az ausztrálok 81db-ot rendeltek 2018-ban amiket most szállítanak le. A 81db-ért 45M ausztrál dollárt kellett kicsengetni. Azaz a járművenként olyan 383.000USD jelenleg. Megjegyzem, hogy azok már ATGM képes verziók voltak. Persze egy ilyen toronyhoz jár egy elég király optika is.
toronyforgatás az semmi jelenleg kézzel történik. :) ha akkora erő lenne hajtány kellene a kerekekre azt a desszant eltekerné 120 al az egész járművet:D (eyébként igen nagyon túl akarják komplikálni.) pár normális aksival meg egy 2000whordozható kompakt áramfejlesztővel bővel elvan még egy 1000-1200 w klimát is elbírna akár mint a virág és zöldségszállító kocsikba vagy mint a traktorokhoz kishaszongépjárművekre szerelhető tető klima (a virágos zöldséges full beltéri jobb) szerintem
 
toronyforgatás az semmi jelenleg kézzel történik. :) ha akkora erő lenne hajtány kellene a kerekekre azt a desszant eltekerné 120 al az egész járművet:D (eyébként igen nagyon túl akarják komplikálni.) pár normális aksival meg egy 2000whordozható kompakt áramfejlesztővel bővel elvan még egy 1000-1200 w klimát is elbírna akár mint a virág és zöldségszállító kocsikba vagy mint a traktorokhoz kishaszongépjárművekre szerelhető tető klima (a virágos zöldséges full beltéri jobb) szerintem még mindig lenne raft a 60 w laptopnaka hiradókészüléknek az optikának és még usbzni is... ha a klima nem menne maxon hőkamera sem gond és még lehet termelne valamennyit az aksikba vagy nem menne maxon... összelehetne szedni a fogyasztókat. ha nem elég akkor kicsit drágábban 2200 w os kell áramfejlesztőből... de nem lenne gond.. pláne hogy a gép is időnként arréb arrébb áll. tehát az is bedolgozik tölti az aksikat olyankor.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Az ez összes toronycsere esetén kell a forgatáshoz motorról levenni a meghajtást és ez motorcserehez vezet.
Ezt most én sem értem. @krisss

A tornyot most az irányzó járjanak ereje hajtja.
Talán a gèpágyú felhúzása hoz kell nagyobb energia.

Ha meg egy olyan torony kerül fel amit @pöcshuszár tett be, a 30as lőszer helyen is szabadul fel annyi hely ahová aksik befèrnek ha nagyon kell.


UI.:de azèrt ne csináljuk :confused:
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Egymással alig tudnak kommunikálni az egyes kocsik...

Helyes, ne beszélgessenek, háborúzzanak! :hadonaszos:

Hát egy rendes nagyjavítás sem kihagyható. Rendbe kell őket tenni. Rádió és èjjellátó kell rá. De àt nem építenèm.

Na, ez egy bűnös hanyagsága a vezetésnek, hogy nem láttak neki korábban. Ha '16-ban nekilátnak nagyjavítani és modernizálni évente egy-egy századra való gépet, már lassan két zászlóaljra való kész is lenne.
Legrosszabb esetben meg még mindig el lehet valahova adni, ha már nem kell.

Én értem amit mondasz
Tényleg??
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Ezt nem annyira sikerült dekódolnom, de azt ugye tudod, hogy egy ilyen torony, az elektromos hajtású. Ehhez - ahogy már @nani1980 leírta - nem kell Paksot beröffenteni. Ilyeneket JLTV-re pakolnak. Mi több a EOS R400S-MK2-D-HD RCW tornyot feltették a Milrem Themis Combat-ra is (ok, ott nem a dual config volt rajta).
Milrem-THeMIS-Thailand-800x534.jpeg

Ez a torony mindösszesen a tető felett (fegyverekkel dual configban jár hozzá egy 7,62-es géppuska is lőszerrel) 408kg. Szerintem nagyon nagy a baj, ha annyit nem bír el a BTR teteje. Pláne úgy, hogy a 80A-nak csak a fegyver maga kb. 90kg, lőszer nélkül.
Mellesleg ezt a tornyot tervezik most felpakolni - minden egyéb módosítás nélkül - a német Boxerek tetejére, mert rájöttek, hogy a sima .50-es torony ATGM nélkül már APC konfigurációban is inkább csak bohózat. Ime:
EOS_Remote_Weapon_Station_tested_on_Boxer_APC_1.jpg


Hja és az ára sem biztos, hogy odaver.
Az ausztrálok 81db-ot rendeltek 2018-ban amiket most szállítanak le. A 81db-ért 45M ausztrál dollárt kellett kicsengetni. Azaz a járművenként olyan 383.000USD jelenleg. Megjegyzem, hogy azok már ATGM képes verziók voltak. Persze egy ilyen toronyhoz jár egy elég király optika is.
Nem a hajtás eszi a villanyt hanem az optikàk tűzvezető rendszer etc.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Nem a fiúk bánnak így vele... a karbantartók küzdenek mint malac a jégen hogy életbentartsàk a gépeket anélkül hogy lett volna központi alkatrészbeszerzés vagy normàlis nagyjavításra lehetőség.

Lehet, hogy ez a baj.
Ha egyszer nem lenne egy sem, ami mozdulni sem tud, akkor lehet, hogy észbe kapnának.
Így azt látják, hogy meg lehet oldani.
 
Lehet, hogy ez a baj.
Ha egyszer nem lenne egy sem, ami mozdulni sem tud, akkor lehet, hogy észbe kapnának.
Így azt látják, hogy meg lehet oldani.
A hadsereg legnagyobb problémálya hogy senki sem merii fellvállalni a hiányosságokat.
felfele mindig az a jelentés megy hogy minden rendben. mert a kért eszközök mindig kiállításra kerülnek.
fent meg ha azt a visszajelzést kapják hogy minden rendben akkor nem váltosztat hisz minek tenné hisz minden rendben.
közbe lent szar van de ezt fent nemtudják mert nekik mindig az érkezik hogy minden rendben.
 
A hadsereg legnagyobb problémálya hogy senki sem merii fellvállalni a hiányosságokat.
felfele mindig az a jelentés megy hogy minden rendben. mert a kért eszközök mindig kiállításra kerülnek.
fent meg ha azt a visszajelzést kapják hogy minden rendben akkor nem váltosztat hisz minek tenné hisz minden rendben.
közbe lent szar van de ezt fent nemtudják mert nekik mindig az érkezik hogy minden rendben.
Remélem, ezt Maróth Gáspár is olvasta...
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs
Remélem, ezt Maróth Gáspár is olvasta...
az a kedvencem amikor szúrópróba szerű ellenőrzést hajtanak végre. de kapcsolatok... és megsúgják hogy ellenőrzés lessz a héten. vért izzadva ami olyan eltöüntetve ami olyan rendberakva. produkáálják hogy minden rendben... (az ellenőrzés pont azokat lenne hivattt feltérképezn amivel gond van nem a vezetést akarnák csesztetni ahogy általába nincsenek is csesztetve.) mégha az ellenőrzést végrehajtó tudja is hogy turpisság van a dologba nem írhatja le a hiányosságokat amiket nem fedezett fel mert el lettek tüntetve... elmegy az ellenőrzés rá egy hétre szar megint minden (mert a hibás eszközök visszakerültek a rejtegetésből) a muszály eszközök szintén... a szemlére tartogatottak a raktárba a következő szemlére félrerakva... STB...
én elhhiszem hogy jóindulat meg bajtársiasság vezérli aki súg nincs is ezzel semmi baj... nem is szabad büntetni ezért senkit. Csak a rá adott reakció... de az is érthető mert mindenki ezt csinálja és ha csak 1 helyen jön ki a probléma akkor az a vezetőséget terhelik... miközben semmivel nem rosszabb mint a többi sőt becsületesen tenni akarva megmutatná a valót... és valószínűleg ő cseszne rá... ördögi kör... ezt kellene megoldani.