[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 149
113
A NEFER-L nem bírja a 30x173-at, a 2A42 a max amit elvisel, NATO-ból meg a 25 mm chain gun.
A teljes NEFER bírja el a 30-ast, de azt meg a BTR teteje nem bírja el.
25x137, 30x113 ! No brainer.
Bármit csinálunk a BTR-rel az átmeneti lesz - 'haegyáltalán'.
Átmeneti, mert bármit teszünk fel rá, azt tovább kell vinni róluk. Tehát a jövőbe kell nézni. Ott pedig nincs hely az "orosz" kalibereknek.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 154
13 566
113
25x137, 30x113 ! No brainer.
Bármit csinálunk a BTR-rel az átmeneti lesz - 'haegyáltalán'.
Átmeneti, mert bármit teszünk fel rá, azt tovább kell vinni róluk. Tehát a jövőbe kell nézni. Ott pedig nincs hely az "orosz" kalibereknek.
Az össze btr-t át kell alakítani logisztikai, lőszerszállító, műszaki járművé meg ezzé

Szittya az unimogokat meg erre kell átépíteni, ha már lecserélésre kerülnének.

mindkettő tökéletes lenne a tartalékos ezredeknek.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 563
113
A NEFER-L nem bírja a 30x173-at, a 2A42 a max amit elvisel, NATO-ból meg a 25 mm chain gun.
A teljes NEFER bírja el a 30-ast, de azt meg a BTR teteje nem bírja el.
Ott akkor valami csalás van az Aselsan részéről, mert az 2A42 hátralökése kifejezetten nagy, 40-50 kN még a gyártó szerint is.
MK44-nek 35 kN, de ami fontosabb a MK 30-2-nek 18 kN adatot szoktak megadni. El kéne viselnie.

Esetleg, ha más lehetőség nincs: a KCE 12 kN-al a Skyranger 30-ról, amit biztosan el kéne bírnia, de kompromisszumként megint ott lenne a dual feed hiánya. Persze ezen változatok kifejlesztése megint idő és pénz lenne, HA...

Közben találtam egy pdf-et a régebbi változatról, ott még jegyzik a MK44-et, mint beépíthető fegyvert. Hááátfaszsetudja.

Sajnos a Nefer-L lőszeres rekesze belóg a küzdőtérbe. Amúgy pofás, alacsony tömegű, jó árértékű torony lehet, nyugodtan át lehetne rakni a BTR utódjára is.
Még a Gidránra is felpakolták.

Ejder_Yal%C3%A7%C4%B1n_vehicle_with_KBA.png

Aselsan-Nefer-UKSS.jpg
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 073
18 809
113
Aselsan NEFER-L RCWS
Kompatibilis a 2A42 -es gépágyúval és 1 tonna az egész cucc.
80/A-nak ott a cserelehetőség.
A 80-asnak pedig a SARP KPVT.
Mindkettő könnyebb mint a jelenlegi torony és nem lóg be a küzdőtérbe.
A jelenlegi pótalkatrészek és lőszer (már amennyi van ezekből) felhasználásával megoldható a továbbüzemeltetés egy darabig.

Mire várható, ha várható, hogy eldől a BTR harcjárművek további jövője, sorsa ? Mert most úgy érzem ,a hozzászólásaidból, hogy semmi sem biztos, illetve, még Ti sem tudtok semmi biztosat.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
790
2 380
93
Én főleg mióta van egy pontos képünk mennyibe fájnak a török 6x6-os és 8x8-as gépek (észtek beszerzése alapján marha jó áron vannak) innentől főleg nem látom komolyabb értelmét BTR berhelésnek, de amit leírtam szerintem a legjobb ár/érték arányos megoldásnak tekinthető.
Nem kell új kalibert bevezetni, a jelenegi fegyverek alkatrészbázisa jelentős mértékben hasznosítható, lőszerek szintén, a harcérték meg megtízszereződik kb.

Nem szeretnék nagyon kötekedni Krisss,de már pár éve is gondok voltak a 80-asok fegyverzetének alkatrész ellátásával. Azóta ez változott?
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 645
8 317
113
Az Adaptive Hussars-ról Fb-n a tataiak tettek fel fotókat. Elég sok Btr van a képeken.

Ezeket mire fogjak Tatán cserélni? Lynxekre vagy valami új kerekesre?
 

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
766
2 079
93
Nem szeretnék nagyon kötekedni Krisss,de már pár éve is gondok voltak a 80-asok fegyverzetének alkatrész ellátásával. Azóta ez változott?
Gumiabroncs ellátási gondok is voltak, plusz számomra kérdőjeles az is hogy a jelenlegi körülmények között mi a helyzet az egyéb alkatrész ellátottsággal? Továbbá engem az érdekelne még, hogy a karbantartó-javító személyzeten belül generál-e feszültségeket, hogy ki mit szerel, vagy ki mihez ért? Továbbá XY tipust szerelni tudó szerelőből mennyi van a rendszerben, és van-e hajlandóság az átképzésekre a szerelők oldaláról?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 891
35 362
113
Gumiabroncs ellátási gondok is voltak, plusz számomra kérdőjeles az is hogy a jelenlegi helyzetben mi a helyzet az egyéb alkatrész ellátottsággal? Továbbá engem az érdekelne még, hogy a karbantartó-javító személyzeten belül generál-e feszültségeket, hogy ki mit szerel, vagy ki mihez ért? Továbbá XY tipust szerelni tudó szerelőből mennyi van a rendszerben, és van-e hajlandóság az átképzésekre a szerelők oldaláról?
a műhelyesek azt szerelnek amit kell nem azok a durcázós fajták ha valamit meg kell javítani megjavítják kb ennyi. hogy mit szeret javítani mit nem... ettől is olajos lesz meg attol is olajos lesz ezen is kell csavart húzni meg azon is kell csavart húzni ezen is van olyan ami nehezen hozzáférhető meg azon is. nem a gépjármű tipusától függ hogy mit szeretnek mit nem hanem magán a munkdarabon ha pepecselős vagy nyűgös helyen van vagy szét kell bontani hozzá a fél gépet nem szeretik tök mind1 milyen típus mert addig sem haladnak a többi eszköz ami javításra vár addig sem készül. teljesen mind1 mi a típus megnevezése.
 

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
766
2 079
93
a műhelyesek azt szerelnek amit kell nem azok a durcázós fajták ha valamit meg kell javítani megjavítják kb ennyi. hogy mit szeret javítani mit nem... ettől is olajos lesz meg attol is olajos lesz ezen is kell csavart húzni meg azon is kell csavart húzni ezen is van olyan ami nehezen hozzáférhető meg azon is. nem a gépjármű tipusától függ hogy mit szeretnek mit nem hanem magán a munkdarabon ha pepecselős vagy nyűgös helyen van vagy szét kell bontani hozzá a fél gépet nem szeretik tök mind1 milyen típus mert addig sem haladnak a többi eszköz ami javításra vár addig sem készül. teljesen mind1 mi a típus megnevezése.
Nem bonyolultabb-összetettebb az újabb technika, és így maga a szerelése is?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 891
35 362
113
Nem bonyolultabb-összetettebb az újabb technika, és így maga a szerelése is?
az számít nekik hogy mit kell csinálni nem azt hogy milyen eszközön. ha csak szűrőt kell cserélni valamilyen eszközön azt jobban szeretik mintha teszem azt dugattyút . mind1 hogy milyen járművön. az a lényeg nekik hogy haladjanak minél több gép legyen bevethető állapotba hozva. (ne gyüljön a munka a javítós telephely udvarán)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 891
35 362
113
a BTR ek egy része valóban értékesíthető lenne de ez nem azt jelenti hogy az összeset értékesíteni kellene.
a mardó járművek modernizáláson eshetnének át. ezt a modernizálást nem kellene túlbonyolítani. van sisakra szerelhető éjellátos vezetés más járművek esetében is de akár egy LCD kijelző is beépíthető lenne a vezető számára ez nem egy nagy összeg a digitális katonaprogramba a lövészek alapból megkapnák ugyan ezt a felszerelést annyi hogy a gépjárművezetőnek ez a járműbe lenne (úgysem rohangál)

a kocsiparancsnok meg mint rajparancsnokhelyettes vagy rajparancsnok elvileg kapniakellene egy digitális távcsövet távolságmérővel azimutmérővel vonásmérővel st. és színtén egy tabletet ez is beépíthető lehetne az ő számára is. akár a parancsnoki periszkóp testébe.
OIP.T_Jbnr9r_190vViBMj8tBwHaE8
nem kellene sokminden csak egy új ház.

Tehát eddig semmi extra csak amit a digitális katona programba amúgy is megkapna beosztás miatt. miért ne kerüljön beépítésre?
rádió hiradórendszer raj pkh ként kell hogy rádióval komolyabb hiradókészülékkel rendelkezzen a teljes kezszem ha lövészlenne ebből a belső komunikációs rendszer meg lehetne oldani. talán még maradna annyi is a 3 rádi árából hogy a kocsiparancsnok valami komolyabbal is rendelkezzen (no meg neki ott a tablett ami alapból járna.)

a harctéri tablett az éjellátó az irányzónak is járna ha lövész lenne a géppuska is járhatna ha lövész lenne akár nehézgéppuska is járhatna 12,7 vagy 40 mm es gránátvető. (1 ember nem kezeli de így embersporólós) egy RCWS torony kellene ami lehet ki is jönnea egy esetlegesen külön eladott torony árából.

innétől jönne csak a fizetősrécs. bellülről kiflexelni a soha nem használt fegyvertartókat gázálarc csatlakoztatókat stb... beborítani műgyantás aramiddal növelve a védelmét némileg. leburkolni amit lekellene burkolni ne akadályozzon akár új padokat betenni . kivűlre meg kaphatna RPG rácsot (hatásos) akár a tetejáre is benyúlhatna és akkor rögzítési pontok is keletkezhetnének (az RCES toronynak nem kell a toronykoszorú sem.)

ez már így nem akkora összeg.

majd pár év csapatpróba plusz kiképzés (hisz a leszerelők késöbb mozgósítás esetén vagy mert alapból tartalékosnak szerel át (ezt szolgalmazni) nem teljesen ismeretlen teknikára kerülne. majd az új jármű típus beérkezésével mehetnének a tartalékosoknak (ott amúgy is csökkentett a járművek kihasználtsága mert tartalékos kevesebbet van gyakorlótéren) ezzel kimélve a flottát.

mecshanikusan meg kell bele egy tízmilliós vagy azalatti teherautómotort tenni akráklímával akár nagyobb modern akupakkal még valami kis generátor is elférne a járművön vagy pár napelemtábla töltési lehetőség (gyorstöltéssel a modern akumulátorok pikk pakk feltölthetőek lennének ezek az eszközöknek meg nem olyan hatalmas az energiafelvétele) sokat fejlődött e téren is a teknológia.

teherautó gummi jó rá kilett próbálva fékek cserélye meg lehet nem is kellene az összeset csak egy párat tárcsafékesre cserélni. (első 2 kormányzottat mondjuk akár blokolásgátló elektronikája is beépíthető az ilyen belső elektronikához és komrendszerhez meg nem kell eyg telefonnál komolyabb számítási kapacitás. abból meg az extrém strapabírók sem drágábbak mint az átlag baka saját telefonja. de a vezető tabletja is elbírná ezt a számítási kapacitást.

ezt még nagyon talán a currus (kapok a pofámra) is megtudná oldani.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
705
1 950
93
a műhelyesek azt szerelnek amit kell nem azok a durcázós fajták ha valamit meg kell javítani megjavítják kb ennyi. hogy mit szeret javítani mit nem... ettől is olajos lesz meg attol is olajos lesz ezen is kell csavart húzni meg azon is kell csavart húzni ezen is van olyan ami nehezen hozzáférhető meg azon is. nem a gépjármű tipusától függ hogy mit szeretnek mit nem hanem magán a munkdarabon ha pepecselős vagy nyűgös helyen van vagy szét kell bontani hozzá a fél gépet nem szeretik tök mind1 milyen típus mert addig sem haladnak a többi eszköz ami javításra vár addig sem készül. teljesen mind1 mi a típus megnevezése.
Ahol én eddig "nagyiparban" , vagy államközeli helyeken láttam javítás alatti járműveket, ott kB a normál civil versenyképes piaci norna tizede, ha meg volt javítva. Ott mindegy volt, hogy mit javítanak, csak menjen az idő.... Nehezen tudom ezt máshogy elképzelni a Honvédség él is. Sőt....
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
705
1 950
93
Ahol én eddig "nagyiparban" , vagy államközeli helyeken láttam javítás alatti járműveket, ott kB a normál civil versenyképes piaci norna tizede, ha meg volt javítva. Ott mindegy volt, hogy mit javítanak, csak menjen az idő.... Nehezen tudom ezt máshogy elképzelni a Honvédség él is. Sőt....
És mondom ezt úgy, hogy vettem részt állami karbantartásban. Szóval nem csak dobálózok.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 891
35 362
113
Ahol én eddig "nagyiparban" , vagy államközeli helyeken láttam javítás alatti járműveket, ott kB a normál civil versenyképes piaci norna tizede, ha meg volt javítva. Ott mindegy volt, hogy mit javítanak, csak menjen az idő.... Nehezen tudom ezt máshogy elképzelni a Honvédség él is. Sőt....
Honvédségen bellül eléggé pörgött a munka kevés szerelő csomó öreg lehajtott jármű. Debrecen BTR ből jóval többet tartott katban mint amennyi üzemelt. vitte is tőlük mindenki a gépeket aki tudta. oda megérte BTR t küldeni javításra Tata 72 őt javított sokat a BTR melett meg meg ment a brdm régebbi teherautók (nem csak ural) T55/alváz szgk .
a Currusal és társaival voltak bajok, Ki lett pucolva a vezetés új irány több munkerő. majd kiderül biztos nem a falak átkozottak. vőlt idő mikor minőséget csináltak csak az jó rég volt)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 891
35 362
113
PTSZ kotrók különböző lánctalpas eszközök kerültek tatán javításra.

ami használva van az elromlik ami elromlik javításra szorul. a műhelyek folyton dolgoznak seregen bellül nincs olyan hogy nincs munka (képzéses meg ügyeletes napokat leszámítva)

Harckocsizóként sem láblógi ment amint volt idő mindenki dollgozott legalább1 db 72 esn (72es/fő) gondolod ilyen helyzetbe elnéztük volna a műhely lógását vagy a lövészek? zsászlóalj pkkat már az ideg kapná el ha nem tudná kiállítani a kért db számot (nem kevesebbet több lehet az senkit sem érdekel de a következő esetleg nagyobb db számos kérésre készül mindenki ahogy tud)