[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 036
36 339
113
de volt tervbe btr modernizáció ha mindenigaz egy protopéldány is elkezett készülődni látni nem láttam ahogy azt sem hogy meddig jutott de drágább lett mint elsőnekifutásra tervezve volt.

ha háború lenne vagy megelőző késszenléti helyzet akkor nagy valószínűséggel a meglévő és már kidolgozott tervek alapján megindúlna a modernizáció. annyi haszna volt hogy nem kellene a 0 róll kezdeni egyébként ha ráállnának elég gyorsan rendbe tudnák szedni a gépeket
Megkérdezhetem, milyen gyorsan tudnák rendbetenni őket?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 501
34 472
113
Megkérdezhetem, milyen gyorsan tudnák rendbetenni őket?
kb mint nagyjavítani ugyan azok az elemek kerülnének ki csak nem mindenből azonos kerülne vissza. meg némi átkábelezés ami a nagyjavításnak is része (oxidálódott csatlakozók sérült kábelvédök miatt esetlegesen vagy ténylegesen ebből a szempontból mind1.)
van kb 5 cég az országba ami képes erre currus respirator/gamma arsenal .... stb. plusz a müszaki javítók bevonhatók adott esetben a munkafolyamatok meggyorsítására ha van szabad kapacitás. meg tartalékosok a megfelelő műszaki végzettséggel és ezzel jogosúltságot szerznének a javításra is elvileg.) passz havi színten biztos hogy többet mint egy századnyit egyéb járművek és eszközök melett... a beszálítok lehet a szűk keresztmetszett de mivel nincs végleges rendszerbeálított szabvány így e tekintetbe nagyobb a mozgástér. alrendszerek összeintegrálása valószínűleg amúgy sem történt meg 100% osan. valószínűleg (csapatpróbára ha minden igaz nem jutott) de az eredetihez képest biztos hogy képességnövekedett azokba a képeségekbe amibe nagyon nagy volt a lemaradás
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 237
11 103
113
nem kell gratulálni csak elolvasni és picit átgondolni hogy az ember miért mondja hogy nem lehet

az hogy Te nem fogadod el, még volt, tudod a mondást nem? olvass vissza :D

nem osztok észt

nem

és ki akar mindenképpen németet venni? remélem msot nem rám gondoltál :rolleyes:

ezt meg kár volt...

de, kár volt

de ezek az eredmények (a szerbeket leszámítva mert ők speciális eset) hogyan jönnek a btr80/82/82a-hoz?
finnek: volt 2 darabjuk tesztelni
svédek: tudtommal nem volt
izrael: tudtommal nem volt
szerbek: mostanáig nem volt de ők is inkább fejlesztettek egy komplett új saját gépet
szóval mi megy kinek? nem mindegy milyen alapot kell átszabni sajnos

ezzel nem vitatkozom mert ez így van

pénz az éppenséggel akadt mondjuk 2016 környékén, voltak is beszélgetések, szakmai csapat aki megvizsgálta a btr lehetőségeit

ilyen találgatásokba nem mennék bele

ha szeretnéd lehetsz most is ott :D :oops:
:oops: :oops:


Ne bazd el az idődet, fölösleges.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 062
78 536
113
Alapvetően jól összeszedted.
Annyiban kiegészítenélek, hogy:
1. Az új motor és váltó elhelyezése nem szabad, hogy gond legyen. Egyszerűen kell egy segédkeret alá, és akkor stabilan rögzítve el van.
2. Azzal a motor típussal és váltó típussal amit mondtál, kb. 300-400 kg stabilan megsprórolható.
3. A török fegyver állványok is könnyebbek, kérdés full lőszerjavadalmazással is azok-e? Esélyes , hogy 300-400 kg itt is megmarad.
4. Akár lehetne cserélni az osztó műveket és az áthajtó és féltengelyeket is. Vannak erre szakosodott gyártók. Biztos vagyok benne, hogy a mai tengelyek minden paraméterben lekörözik a 40 éves szovjetet.
5. A futóműnél is simán után lehet gyártani az alkatrészeket. A rába konkrétan elég nagy futómű mágus, világcégeknek szállít be, simán meg kell, hogy oldjanak egy saját alkatrészes futómű felújítást.
6. Én úgy számolom, hogy kb. ezekkel 1 tonnát meg lehet fogni.
7. Kell az új kerék és a gumi is. Ezt össze kell hangolni az új futóművel és akkor nem lesz gond.

Mit kellene még fejleszteni azon kívül amit írtál?
1. Kevlár repeszfogó belső. Ez amúgy növeli a ballisztikus védelmet is.
2. Aknavédelem. Mindenki azt hiszi, hogy nem fejleszthető pedig elég könnyen az. Fontos a reális célkitűzés.
Harckocsi akna ellen semminek sincs esélye, a reális cél a gyalogság+könnyű járművek elleni aknák, mint Pl. a gyata-64-es teljesítménye. Ehhez kell a has alá egy kb. 10 mm-s 500 HB-s acéllemez+ kb. 10 cm-nyi pl. grafithab lemez. Ez kíváló energia elnyelő.
3. Az üzemanyag tartályt szintén habbal töltött öntömítő típusra kell cserélni. Ez is tök általános ma már.
4. Automata halonos tűzoltó rendszer beszerelése
5. A front páncél 10 mm-s 500+ HB-s acéllemezzel való megerősítése.

Különleges anyagokkal, mint pl. kerámiák nem érdemes bohóckodni. Drágák, nehéz javítani és beszerezni.
A fentiek igazából civil piacról megoldható dolgok. Szinte mind.
Ha valahová kell páncél az nem az eleje, mert ott a legvastagabb és legdöntöttebb. Az oldalára kéne vas, ha már nagyon gányolunk.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 592
56 311
113
Ha valahová kell páncél az nem az eleje, mert ott a legvastagabb és legdöntöttebb. Az oldalára kéne vas, ha már nagyon gányolunk.

Előre kell a + 10 mm 500+HB-s acél, mert azzal simán fogná a 12.7 mm-s speciális lőszereket is. Meg a 14.5 mm-st nagyobb távolságból.
Az oldal páncél ha kevlár bélést kap, megfogja majd a 7.62X54R keményfémmagvast is. Ugyanis a fő probléma a lemez vékonysága.
Ha fém polimer szendvics jön létre, akkor jelentősen nő az oldalsó ballisztikus védelem.
Viszont ennél többet nem bír el a konstrukció. (Szerintem)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 062
78 536
113
Előre kell a + 10 mm 500+HB-s acél, mert azzal simán fogná a 12.7 mm-s speciális lőszereket is. Meg a 14.5 mm-st nagyobb távolságból.
Az oldal páncél ha kevlár bélést kap, megfogja majd a 7.62X54R keményfémmagvast is. Ugyanis a fő probléma a lemez vékonysága.
Ha fém polimer szendvics jön létre, akkor jelentősen nő az oldalsó ballisztikus védelem.
Viszont ennél többet nem bír el a konstrukció. (Szerintem)
Alapvetően már amit leírtál sem bírja el a futómű, szóvala zt így is úgy is meg kell erősíteni.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 175
12 323
113
Előre kell a + 10 mm 500+HB-s acél, mert azzal simán fogná a 12.7 mm-s speciális lőszereket is. Meg a 14.5 mm-st nagyobb távolságból.
Az oldal páncél ha kevlár bélést kap, megfogja majd a 7.62X54R keményfémmagvast is. Ugyanis a fő probléma a lemez vékonysága.
Ha fém polimer szendvics jön létre, akkor jelentősen nő az oldalsó ballisztikus védelem.
Viszont ennél többet nem bír el a konstrukció. (Szerintem)
Alapvetően már amit leírtál sem bírja el a futómű, szóvala zt így is úgy is meg kell erősíteni.
A gumiabroncs terhelhetősége a kritikus, ami a KN-80-nál szinte teljesen ki van használva.
A Continental azért lenne jó, mert közel kétszeresét bírná.
Elvileg 28 t-ra lehetne növelni a tömeget.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 592
56 311
113
Alapvetően már amit leírtál sem bírja el a futómű, szóvala zt így is úgy is meg kell erősíteni.

Egy 10 mm-s 500+ HB-s acéllemez súlya négyzetméterenként 79 kg.
Egy hasonló kevlár/twaron stb... lemez súlya 12 kg alatt szokott lenni hasonló vastagság mellet.
Házi feladat kiszámolni, hogy az általam említett frontpáncélzat, és fenék lemez együtt (a küzdőtér alatt) hány négyzetméter.
Ez lesz az acél súlya.
És, hogy hány négyzetméter az első 2 tengely kerékjárati íve, illetve a belső küzdőtér, beleértve a plafont is.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 193
113
.

A motor-váltó csere az utolsó lenne nálam, mert ahogy @Szittya nagyon jól szokta felsorolni a lehetséges alkalmazási területeket, ha 2-3ezer darab lenne, az talán elég lenne azokra, hogy ne kelljen a sokkal drágább, és máshonnan elvont, másutt hiányzó harceszközökkel pótolni!
Nem sokat tévedve: szerintem 500 körüli van kb. a BTR-80 jelenlegi mennyiség, ami használhatóvá tehető lenne egy "tárcsafékezés", gumicsere, futómű-megerősítés után. Ezekkel --+ a 320LE-s eredeti motror, +APU !!! -- bőven elég lenne a fontos "Szitta-féle" feladatokra és ezeket az Ár-Érték arrányban igen jól összerakott BTR-eket a javasolt "Cummings-motor+váltó"-cserélés árának kb. harmadábóll ki lehet hozni!
Meglenne az kellemesen nagy összeh, amit eredményesen lehetne hozzácsapni bármi más kerethez: drónok, az elhárításuk, rakétatüzérség..., a teljesség igénye nélkül.

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and antigonosz

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 062
78 536
113
A motor és toronycsere tonnàkat jelent minuszban
Az a baj, hogy 2 négyzetméter 10mm vastag acéllap (nem páncél minőségű, de nem 1-2kg-n múlik) 161,78kg. A BTR szemből van vagy 5 négyzetméter és miután kikönnyítetted a jármű közepét és a hátulját, rárakod a jármű elejére fejre áll az egész, ha nem rogyik előtte össze az első tengely ami a tömeg nagy részét kapja. Valahogy egyensúlyba kéne tartani a járművet.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 082
66 859
113
naja csak a btr meg a fuchs nem említhető egy szinten
Az tuti mert a Fuchsnak gyakorlatilag nincs fegyvere.

Ha 1,5-2 milliós 6x6-osokra nincs pénz, akkor BTR újítgatásra honnét lenne? o_O
A Patria 6x6 szinte minden mutatója jobb mint a BTR-é - APC-nak kiváló lenne.
Amúgy Bobo pár napja mondta, hogy van a fejlesztési program folytatására fedezet: tartják a GDP 2%-át. (különben a cimbijük Trump ránk küldi az oroszokat! :p)

Konkrétan szinte minden eddig beszerzés kifut 2026-ban, szóval ha tényleg marad a 2%, akkor kb. évi 800-1000 millió dollár marad új fegyverekre. Konkrétan ha nem szerződnek semmit idén akkor 2026-ban már szinte semmi új nem fog érkezni - a baromira elcsúszott Lynx program járműveit leszámítva.
Aaz hogy idén mire van pénz az szinte tök mindegy, mert 2-3 évre előre kell gondolkodni: ilyen a fegyverbiznisz.
Lőszer sincs, lofax mennyiségek vannak ahhoz a pár beszerzett holmihoz is, legyen az repülő, helikopter, löveg vagy tank, stb.
A szomszédban meg ha az ukrán nem lo ki NAPI 10000 tüzérségi gránátot akkor gyakorlatilag elvesztik a háborút. Itthon még összesen nincs 10000 gránát a Pzh-hoz.
Mert gyenge, ember!
A hajamra kenhetem, hogy milyen egyszerű, ha azok a problémák vele, amiket Krisss leírt három oldallal ezelőtt.



Tudnál konkrét változatot mondani?



Kétségeim vannak.
Persze, és ne legyenek kétségeid, van belőle 400 le is, ugyanaz a motor, csak 400 le.
Nem kell variálni, 107000 Ft egy turbó hozzá, ezt hasonlítsd össze a kocsid turbojanak az árával. És ez kisker ár! 1db. És most nézd meg egy nyugati csicsamicsa teherautohoz hogyer adnak egy turbót.
Lekoszlott 40 éves német Fuchsot ennyiből is ujitanad fel?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 082
66 859
113
Tudod hpl van a V8 Kamaz egy S6 Cumminshoz képest?A bányászbéka segge hozzá képest éteri magasság.Cummins motor még bejáratósnak számit,mikor a Kamazt már ki kel dobni
Dobj egy árat légyszíves hogyer adnak egy új Cummins csodát és egy új Kamaz motort. Csak érdekesség képpen. Plusz 1 millió kilométerig hozzá a kötelező szervizek árat.
Szerinted a Honvédségben hozzá tudnak nyúlni egy komolyabb motorhoz a javítoknal? Te rájuk mered bízni a teherautó javitasat?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 082
66 859
113
Most tényleg ragaszkodunk a már a maga korában is fos KAMAZ motorhoz?
Csak a te fejedben xar a Kamaz motor, mert keleti, épp hogy nem xarabb mint sok nyugati csoda motor.
Amúgy nem tudom mire megy a nagy koltekezes meg vita, mert van 600 roncsa gyilkolt Btr - 80 itthon, ha mindegyikbe belerakunk 10 katonát és kilovik, és tegyük fel mind meghal, az akkor is csak 6000 ember, nem tétel egy háborúban meg Magyarországon sem. Ukrajna heti vesztesége karistolja ezt.
Sajnos ez is benne van a munkaszerzodesben.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 082
66 859
113
kb mint nagyjavítani ugyan azok az elemek kerülnének ki csak nem mindenből azonos kerülne vissza. meg némi átkábelezés ami a nagyjavításnak is része (oxidálódott csatlakozók sérült kábelvédök miatt esetlegesen vagy ténylegesen ebből a szempontból mind1.)
van kb 5 cég az országba ami képes erre currus respirator/gamma arsenal .... stb. plusz a müszaki javítók bevonhatók adott esetben a munkafolyamatok meggyorsítására ha van szabad kapacitás. meg tartalékosok a megfelelő műszaki végzettséggel és ezzel jogosúltságot szerznének a javításra is elvileg.) passz havi színten biztos hogy többet mint egy századnyit egyéb járművek és eszközök melett... a beszálítok lehet a szűk keresztmetszett de mivel nincs végleges rendszerbeálított szabvány így e tekintetbe nagyobb a mozgástér. alrendszerek összeintegrálása valószínűleg amúgy sem történt meg 100% osan. valószínűleg (csapatpróbára ha minden igaz nem jutott) de az eredetihez képest biztos hogy képességnövekedett azokba a képeségekbe amibe nagyon nagy volt a lemaradás
Mindet kirugni, kontár lusta dög az összes. Csak megjobban szetbaxxak. Csak civil szerviz. Ezeknek három kábel blankolasa egy napi munka/fő. Láttuk minap a technika szakkört hogyan cserélték a papucsot a lanctalpon, ezek ön és kozveszelyesek.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 763
6 730
113
Az tuti mert a Fuchsnak gyakorlatilag nincs fegyvere.


Lőszer sincs, lofax mennyiségek vannak ahhoz a pár beszerzett holmihoz is, legyen az repülő, helikopter, löveg vagy tank, stb.
A szomszédban meg ha az ukrán nem lo ki NAPI 10000 tüzérségi gránátot akkor gyakorlatilag elvesztik a háborút. Itthon még összesen nincs 10000 gránát a Pzh-hoz.

Persze, és ne legyenek kétségeid, van belőle 400 le is, ugyanaz a motor, csak 400 le.
Nem kell variálni, 107000 Ft egy turbó hozzá, ezt hasonlítsd össze a kocsid turbojanak az árával. És ez kisker ár! 1db. És most nézd meg egy nyugati csicsamicsa teherautohoz hogyer adnak egy turbót.
Lekoszlott 40 éves német Fuchsot ennyiből is ujitanad fel?
Hogy ne lenne fegyvere?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 193
113
naja csak a btr meg a fuchs nem említhető egy szinten

Az tuti mert a Fuchsnak gyakorlatilag nincs fegyvere.
Kedves @fedett_mókus : Ilyen az, amikor valakit felb@ctok a nyilvánvaló hülyeségeitekkel, és veszi a fáradságot: mindjárt szembe jön a Valóság!
:oops:



Ha 1,5-2 milliós 6x6-osokra nincs pénz, akkor BTR újítgatásra honnét lenne? o_O
A Patria 6x6 szinte minden mutatója jobb mint a BTR-é - APC-nak kiváló lenne.
Amúgy Bobo pár napja mondta, hogy van a fejlesztési program folytatására fedezet: tartják a GDP 2%-át. (különben a cimbijük Trump ránk küldi az oroszokat! )

Konkrétan szinte minden eddig beszerzés kifut 2026-ban, szóval ha tényleg marad a 2%, akkor kb. évi 800-1000 millió dollár marad új fegyverekre. Konkrétan ha nem szerződnek semmit idén akkor 2026-ban már szinte semmi új nem fog érkezni - a baromira elcsúszott Lynx program járműveit leszámítva.
Aaz hogy idén mire van pénz az szinte tök mindegy, mert 2-3 évre előre kell gondolkodni: ilyen a fegyverbiznisz.

Lőszer sincs, lofax mennyiségek vannak ahhoz a pár beszerzett holmihoz is, legyen az repülő, helikopter, löveg vagy tank, stb.
A szomszédban meg ha az ukrán nem lo ki NAPI 10000 tüzérségi gránátot akkor gyakorlatilag elvesztik a háborút. Itthon még összesen nincs 10000 gránát a Pzh-hoz.
Kedves @Aladeen : Ilyen az, amikor valakit felb@ctok a nyilvánvaló hülyeségekkel, és veszi a fáradságot: mindjárt szembe jön a Valóság!
:oops:





Mert gyenge, ember!
A hajamra kenhetem, hogy milyen egyszerű, ha azok a problémák vele, amiket Krisss leírt három oldallal ezelőtt.



Tudnál konkrét változatot mondani?



Kétségeim vannak.

Persze, és ne legyenek kétségeid, van belőle 400 le is, ugyanaz a motor, csak 400 le.
Nem kell variálni, 107000 Ft egy turbó hozzá, ezt hasonlítsd össze a kocsid turbojanak az árával. És ez kisker ár! 1db. És most nézd meg egy nyugati csicsamicsa teherautohoz hogyer adnak egy turbót.
Lekoszlott 40 éves német Fuchsot ennyiből is ujitanad fel?
Kedves @borisz : Ilyen az, amikor valakit felb@ctok a nyilvánvaló hülyeségeitekkel, és veszi a fáradságot: mindjárt szembe jön a Valóság!
:oops:




Az KamaZ-motor kontra Cummings-motor vitához azt még hozzá tenném, hogy a Cummings-hoz valami kiegészítő keret/bölcső/+egyebek biztos kellenek tehát az a sokszáz kg-os előnye --amihez azért illene egy Cummings adatlap is :oops: -- jó ha 200 kg marad.
A Cummings motor és váltó(adatlap ? :oops: ) árról is kellene valami, mert itt röpködnek a számok, míg a KamaZ oldalon konkrétumok, napi árak, azonnali beszerzési lehetőségek vannak.
A bedobált eddigi adataitok jó eséllyel úgy járnak, mint szintén a papíron szereplő hangzatos --majd látványosan beégő-- adatok Ukrajnában!

.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
263
1 018
93
Csak azt felejted el, hogyha a felújítás annyiba kerül mint egy új 6x6-os APC, akkor nincs értelme a felújításnak.
Ebben matematikailag igazad van, de jönnek a gonosz könyvelők, így más komplex szempontokat is érdemes mérlegelni.

Először is a darabszámot. Mennyit újítanánk fel? 300 darabot? 500 darabot? 50 darabot? Más-más forgatókönv érvényes a darabszámnál. 50 darabnál a vásárlás jön szóba. 300 darabos szériánál megéri már kinézni egy lehetőleg állami kézben lévő kapacitással rendelkező céget ami elvégzi az új PSZH-k összeszerelését. Felújítás esetén kérdéses, hogy a felújításba milyen hozzáadott értéket tudunk beletenni? Ha csak a teknőt hegesztjük, fűrészeljük, a többit megvesszük külföldről és beszereljük, akkor az nem jelent túl sok értéket, a mérnöki tervezésen felül (know-how). Nem a hegesztés kerül sokba. Egy futómű csere hazai termékkel már jobban hangozna. Gidrán alkatrészekkel még jobb. Egyetértek Kriss-el, hogy olyan felújítást érdemes megteremteni, ami kompatibilis a meglévő eszközökkel, és minél nagyobb arányban tartalmaz meglévő, akár itthon gyártott, megfelelő karbantartói bázissal rendelkező terméket.

A másik szempont pedig a felújítás multiplikatív hatása. Egy kész jármű beszerzésénél az állam jelentős forrást áldoz egy külföldi cég termékének beszerzésére, ami külföldön hoz pénzügyi eredményt. Ha feltételesen és abszolút elméletileg az új járművel megegyező összegben újítunk fel részben hazai alkatrészekkel is járművet, akkor az egyrészt egy kapacitás, know-how teremtés, másrészt az állam ugyan kiad forrást, de ennek egy része SZJA, TB, Szocho, ÁFA, TAO, és más adónemeken az államhoz visszakerül, külföldi alkatrész felhasználásának függvényében akár a felújítás árának jelentős része is (ha abszolút elméleti síkon gondolkozunk, és csak hazai terméket használna fel a felújítás, akkor akár a felújítás költségének 30-32%-a is visszavándorolna az államhoz adó formájában).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 574
32 069
113
Dobj egy árat légyszíves hogyer adnak egy új Cummins csodát és egy új Kamaz motort. Csak érdekesség képpen. Plusz 1 millió kilométerig hozzá a kötelező szervizek árat.
Szerinted a Honvédségben hozzá tudnak nyúlni egy komolyabb motorhoz a javítoknal? Te rájuk mered bízni a teherautó javitasat?
Szerinted miert mennek az orosz fivarozok nyugati kamionokkal Europaban? Mert hiaba olcsobb a ruszki szar,ar ertek aranyban nagysagrenddel jobb a nyugati megis csak.Egyebkent uzemkoltsege,beleertve a szervizkoltseget is,joval kisebb a nyugati gepeknek.Kamaz motor a ZILhez kepest volt jo,de egy MAN vagy Cummins motorhoz kepest egy szarrakat.Az osszelwttartama kisebb,mint egy Cummins javitaskozi üzemideje.
Karbantartokat meg egyszeruen fel kell kesziteni, és ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan and dudi

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 175
12 323
113
Szerinted miert mennek az orosz fivarozok nyugati kamionokkal Europaban? Mert hiaba olcsobb a ruszki szar,ar ertek aranyban nagysagrenddel jobb a nyugati megis csak.Egyebkent uzemkoltsege,beleertve a szervizkoltseget is,joval kisebb a nyugati gepeknek.Kamaz motor a ZILhez kepest volt jo,de egy MAN vagy Cummins motorhoz kepest egy szarrakat.Az osszelwttartama kisebb,mint egy Cummins javitaskozi üzemideje.
Karbantartokat meg egyszeruen fel kell kesziteni, és ennyi.
Mindez igaz, ugyanakkor
  1. Az EU be sem enged Euro X alatti tanúsítványú motorral felszerelt haszonjárműveket
  2. Egy harcjárműnél nem kell számolni sok százezres-milliós kilométer futásteljesítménnyel. Reálisan 10000 jön össze az élettartama során, békebeli állapotokat feltételezve (háborúban pedig hamar kilövik ;) )
Egyébként és is az új motor mellett vagyok, feladva a Kamaz motor modernizálási elgondolásomat.