[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 063
113
A Cummins helyett a GM Duramax L5P-javaslom.
Tömeg és hossz alapján a legjobb (a hossz azért fontos, hogy 3 tengelyessé tudjuk átalakítani a BTR-t). Váltónak pedig az Allison 10L1000-t, ha már úgyis itt gyártjuk és amúgy is egy egységben kínálják a Duramax-szal.

Teljesítmény (LE)​
Nyomaték (Nm)​
Tömeg
(kg)
Hossz​
Szélesség​
Magasság​
Kamaz
260​
785​
835
1160 mm​
900 mm​
1100 mm​
Cummins 6.7L
420​
1458​
485
1059 mm​
726 mm
960 mm​
Ford PowerStroke 6.7L
500
1626
499
1128 mm​
846 mm​
856 mm​
GM Duramax L5P 6.6L
470​
1322​
379
762 mm
762 mm​
813 mm
Miert akarod 3 tengelyesre átalakítani?
És? Szerinted az a realitás, hogy idők végezetéig velünk maradnak a BTR-ek? :D
Előbb-utóbb lesz váltótípusa, mert kirohadnak BTR-ek és amúgy is közel nulla harcértékül van.
Szerintem török vagy finn "sokkerekes" lesz a váltótípus - 5 év múlva vagy 10 év múlva, az majd kiderül.
A realitás az, hogy a kutya se tudja mi lesz a piacon akkor amikor nekünk aktuálissá válik a piackutatás.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 063
113
Mert miért ne takaríthatnánk meg 1 tonna tömeget, ha az amúgy feleslegessé válik?
És az így nyert páncélzatból a megmaradó felületeket lehetne felpáncélozni.
Mert így is kicsi benne a hely, úgyhogy minden felszabaduló négyzetcentiméterre szükség van.
Meg mégis hol tervezed kettévágni és újra összehegeszteni?
btr-80-profile-cross-section.png
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 984
18 549
113
Kicsit off, nemrégi hír, a Bundeswehr 900 db Fuchs harcjármű beszerzésére, vagy felújítására készül. Csupán adalék, hogy a nálunk kissé gazdagabb németek, nem a kohóban gondolkoznak esetleg első nekifutásra, egy régebbi harcjármű további sorsát illetően. Talán mások sem. Inkább amolyan magyaros történet, azonnal kidobni mindent, még ha lehet az előtt, hogy váltótípus érkezne. Esetleg ez most a BTR esetében változhat. A T-72, D-20 fegyverek esetében, erről még nem tudunk semmit.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 206
11 020
113
Retkes gidránnal1.5 ève baszakszanak. Ès nem motort, váltót cserèlnek benne.
Ez mikorra lenne meg.o_O
Ki csinálná?

Nem sógor-koma-jóbarátnak kell kiadni a munkát. Mondjuk a hazai viszonyokat ismerve ez a legnehezebb része.
Én azt csinálnám, hogy kiírnék valami tendert rá, a komolyabb jelentkezők kapnának egy vagy két lehetőleg azonos állapotban lévő teknőt, hogy mutassák meg, hogy mit tudnak, meg ugye a modernizációs csomag tartalmát. Eddig nem nagy befektetés.
A pályázók közül a két legjobbat kiválasztanám, aztán felét-felét csinálhatják. Ha két üzem csinálja, talán kijöhet évi ötvenre az átlag. Az elején nyílván macerásabb, aztán úgyis belejönnek.
A két üzemet azért írom, mert kb. így is jutna vagy 100 egy-egy helyre, az már mennyiség, és kisebb az esélye, hogy mindkettőnél balfaszkodnának.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 063
113
Kicsit off, nemrégi hír, a Bundeswehr 900 db Fuchs harcjármű beszerzésére, vagy felújítására készül. Csupán adalék, hogy a nálunk kissé gazdagabb németek, nem a kohóban gondolkoznak esetleg első nekifutásra, egy régebbi harcjármű további sorsát illetően. Talán mások sem. Inkább amolyan magyaros történet, azonnal kidobni mindent, még ha lehet az előtt, hogy váltótípus érkezne. Esetleg ez most a BTR esetében változhat. A T-72, D-20 fegyverek esetében, erről még nem tudunk semmit.
A Fuchs nem egy nyomorult szar konstrukció.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 145
12 214
113
Mert így is kicsi benne a hely, úgyhogy minden felszabaduló négyzetcentiméterre szükség van.
Meg mégis hol tervezed kettévágni és újra összehegeszteni?
btr-80-profile-cross-section.png
A 4. tengely felesleges lenne, egy tengelynyi szélességgel csökkenhetne a jármű hossza.
Ehhez kellene egy rövidebb motor, rövidebb váltómű, kisebb üzemanyag tartály(ok) - azokat is inkább oldalra elrendezve, stb.
A Duramax motor nemcsak rövidebb, de keskenyebb és alacsonyabb is, mint a Kamaz, a felszabadult hellyel jól gazdálkodva nem lehetetlen ezt megoldani.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 738
6 622
113
Kicsit off, nemrégi hír, a Bundeswehr 900 db Fuchs harcjármű beszerzésére, vagy felújítására készül. Csupán adalék, hogy a nálunk kissé gazdagabb németek, nem a kohóban gondolkoznak esetleg első nekifutásra, egy régebbi harcjármű további sorsát illetően. Talán mások sem. Inkább amolyan magyaros történet, azonnal kidobni mindent, még ha lehet az előtt, hogy váltótípus érkezne. Esetleg ez most a BTR esetében változhat. A T-72, D-20 fegyverek esetében, erről még nem tudunk semmit.
de azzal van értelme foglalkozni, megint ,almát akarunk a körtéhez hasonlítani ...
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 206
11 020
113
És megint ott tartunk, hogy akkor már olcsóbb és egyszerűbb egy új jármű!

Nem biztos, utána kellene számolni rendesen. Meg a tök tudja, hogy mikorra lennének meg az új gépek.
Ellenben, ha sikerülne egy normális modernizációs csomagot összehozni, akkor is lehetne keresni a váltótípust, csak nem kell kapkodni. Valahova még mindig el lehetne adni, vagy eltenni tartalékba, mert most az sincs.

De ha egy az egyben KF-41-el váltanák őket, felőlem az is mehetne. :rolleyes:
:oops:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 063
113
A 4. tengely felesleges lenne, egy tengelynyi szélességgel csökkenhetne a jármű hossza.
Ehhez kellene egy rövidebb motor, rövidebb váltómű, kisebb üzemanyag tartály(ok) - azokat is inkább oldalra elrendezve, stb.
A Duramax motor nemcsak rövidebb, de keskenyebb és alacsonyabb is, mint a Kamaz, a felszabadult hellyel jól gazdálkodva nem lehetetlen ezt megoldani.
Te nem gazdálkodni akarsz a felszabadult hellyel, hanem levágni!!! Az egész mostani motorteret el akarod tüntetni és a már most is törpe méretű deszanttérbe akarsz bezsúfolni mindent. Az ötleted nyomán, az amúgy is nyomorult jármű mégnyorultabb lenne!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 432
34 331
113
én a meglévő 80 asok egy részét átalakítanám műszaki harc biztosító és támogató járművé.
600-650 millio ft ért kapni török 6x6 ost ha nem nehézgéppuskával hanem 30 mm es csökkentettel lennének felszerelve számolok rá 700 milliót (-az nehéz gpu rcws ugye) egy részére meg csak sima nehézgéppuskát tennék sima toronyba vagy gránátvetőt színtén sima toronyba)

100 mrd ft ból kijönne 140 db 6x6 os. (200 millió alatt a btr modernizáció sem valósulna meg/ db.)
továbbá vennék 40 db 8x8 ast ugyanazon típuscsaládból ez akár normál 30 mm es gépágyúval. 12-12-12-gyorsreagálás késszenlét 4 db kiképzés/központi rendelkezés.

ez 180 db jármű. a lynxek mellé bőven elég is lenne.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 157
36 663
113
A realitás az, hogy a kutya se tudja mi lesz a piacon akkor amikor nekünk aktuálissá válik a piackutatás.
Pletykák szerint már most is zajlik a piackutatás - amúgy is folyamatosan figyelik a kínálatot szinte minden kategóriában és gyűjtögetik az ajánlatokat különböző intenzitással.
Ha annyira ráérős lenne ez a téma, akkor még mindig HITRON lenne a favorit 10+ éves időtávval. Szerintem BTR-ekben nincs 10 év - harcértékben már semennyi sincs most se.

Szerintem max. 5 éven belül le lesz szerződve a váltótípus - persze ettől még maradhatnak a BTR-ek szétrohadásig nem első vonalas eszközként, de ezzel bárki harcba küldeni gyilkosság. Az itt felvázolt átalakítások meg szerintem nem érik meg az árukat.
Level 4-re felpáncélozható Patria 6x6 egy komolyabb (akár gépágyús) RCWS-sel kb. 2-2,5 millió EUR-ból simán kijön, a törökök hasonló járművei meg még olcsóbbak (akár 8x8-asok is kijönnek hasonló árból), akkor nagyon nem éri meg a BTR-rel szenvedni.

+ Patria fűnek-fának ad gyártást ha ez mániánk...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 063
113
Pletykák szerint már most is zajlik a piackutatás - amúgy is folyamatosan figyelik a kínálatot szinte minden kategóriában és gyűjtögetik az ajánlatokat különböző intenzitással.
Ha annyira ráérős lenne ez a téma, akkor még mindig HITRON lenne a favorit 10+ éves időtávval. Szerintem BTR-ekben nincs 10 év - harcértékben már semennyi sincs most se.

Szerintem max. 5 éven belül le lesz szerződve a váltótípus - persze ettől még maradhatnak a BTR-ek szétrohadásig nem első vonalas eszközként, de ezzel bárki harcba küldeni gyilkosság. Az itt felvázolt átalakítások meg szerintem nem érik meg az árukat.
Level 4-re felpáncélozható Patria 6x6 egy komolyabb (akár gépágyús) RCWS-sel kb. 2-2,5 millió EUR-ból simán kijön, a törökök hasonló járművei meg még olcsóbbak (akár 8x8-asok is kijönnek hasonló árból), akkor nagyon nem éri meg a BTR-rel szenvedni.

+ Patria fűnek-fának ad gyártást ha ez mániánk...
Pénz nélkül mit szeretnél venni?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 035
66 525
113
És pont ez a hurka Kamaz motor az egyik fő probléma.
Miért? Az egy nagyon jó motor, igazán faek egyszerű és megbízható meg a normális motorok idejéből. Az alkatrész meg a karbantartás filléres egy mai teherautó motorhoz képest.
Biztos van már azota erősebb változat is gyártva, rendelni kell 6-700 db-ot ami nem tétel és egy civil szerviz beszereli bármelyik városban a régi helyére. A régieket meg elviszik mint a cukrot mert kilométer alig van bennük, és mindenhol ezek a motorok voltak, vannak szerte a világban hajóktol, teherautón át aggregatorig stb amik már lefutottak 1 millió kilométert.