Beszarás hogy ebbe ennyi energiát öltèl.
Akkora súly valószínű nem nyerhető amivel a páncèlzat igazán növelhető.
Aknavèdelem akkor is lófasz.
Retkes gidránnal1.5 ève baszakszanak. Ès nem motort, váltót cserèlnek benne.
Ez mikorra lenne meg.
Ki csinálná?
Èrtem èn hogy megy az ötletelès, de ennek van bármifèle realitása?
Alapvetően csak a motoron több, mint 400kg spórolható 700 vs 1100kg.
Váltóval egybeépítve még többet. Nyilván automata váltóra kell cserélni meglévő rudazatos szart.
Mint ahogy az osztómű is sokat egyszerűsíthető lenne. A legegyszerűbb, ha a vízsugár hajtást tengelyestül kihajítanák, és helyére a teknő 2 hátsó részére egy hidraulikus motorral hajtott propelleres hajtást lehetne tenni, a nyílásokat lehegesztik fixre a hajtómű kivétele után, és kész is van.
Ha teljesen dobnánk az úszóképességet, ekkor még nagyobb lenne a megtakarítás.
A hajtás mellett mehetne a hullámtörő, meg mondjuk a fenékszivattyúk is.
Az osztómű feleslegessé váló nyílását (kivett jet hajtómű kihajtása) egyszerűen ledugózzák.
De a modernebb motor jobb fogyasztása is kisebb üa. tartályt, és üzemanyagot is igényelne. De e hatékonyabb működés kisebb hőveszteséget is jelent, ami meg egy kisebb méretű hűtést eredményezhet.
Ki lehet venni a komplett belső (küzdőtéri) lévegő rendszert (csere egy légkondira), a közdőtéri lőrésekkel, és fegyvertartó állványokkal együtt.
A torony cseréjével (ez egyben egy lépés) nem csak tömeget lehetne spórolni:
- nőne a belső tér
- kidobható lenne a parancsnoki kukker (hely és tömegcsökkenés)
- normális éjszakai harcképesség állna elő.
- egy normális toronyra kerülhet ATGM is.
- nyilván automatikusan stabilizáltá is válna a fő fegyverzet.
Kidobhatóvá válik a IR reflektor halom is.
Mi kellene bele extraként:
- egy alap automata tűzoltó rendszer (Gidránból)
- egy rendes légkondi (Gidránból)
- egy APU és/vagy egy nagyobb akkupakk
- lineing a belső falakra
- némi extra külső és fenékpáncélzat
- normális aknavédett ülések
Cserélni:
- kommunikáció (Gidránból)
- BMS (Gidránból)
- gumik, fékek (a futómű maradhat, ha végül alacsonyabb lesz az össztömeg)
- fényszórók és indexek
A felsoroltak nem olyan beavatkozások, amiket egy flexszel, lángvágóval, hegesztővel ne lehetne megoldani. Szinte minden egyszerűen modulárisan beépíthető, vagy kivehető.
Komolyabb áttervezést kizárólag a motortérben kellene megoldani. De elég nagy ott a hely ahhoz, hogy minden elférjen. Pláne, hogy mindent kisebbre lehetne cserélni, vagy en bloc kidobni a francba.
A must have csomag :
- Jet hajtómű kidobása
- a küzdőtér kitakarítása
- toronycsere
+ az "extraként" megjelölt, valamint a "Cserélni" minősítést kapott elemek
Emelt szintű csomag:
- Motortéri átalakítások a Jet kidobásán kívül.
- Váltócsere
- Esetleg a műszerfal komplett modernizálása.
Magára a lebonyolításra 3 forgatókönyv van:
1. Leszarjuk, életben vannak még egy kicsit (3-5 év), és jön helyettük új 6x6 v. 8x8
2. Maradnak: a "must have" csomagot ráeresztjük. Így kapnak extra 8-10 évet.
3. Maradnak, de fullos átalakítást tolnak. CSak akkor lehet ez opció, ha minimum 15 évre terveznek velük, mert annyire nem akarnak kerekes járműre költeni.
+1. Eladjuk (barter bármire) a szarba az egészet a szerbeknek, hagy küzdjenek velük ők tovább. Azonnal lerendeljük a kerekes APC-ket. 2éven belül meg ebeleülünk a tutiba.
Namost szerintem ez utóbbi a legátgondoltabb megoldás.