Beszarás hogy ebbe ennyi energiát öltèl.
Akkora súly valószínű nem nyerhető amivel a páncèlzat igazán növelhető.
Aknavèdelem akkor is lófasz.
Retkes gidránnal1.5 ève baszakszanak. Ès nem motort, váltót cserèlnek benne.
Ez mikorra lenne meg.
![Er... what? o_O o_O](/data/assets/smilies/O_o.png)
Ki csinálná?
Èrtem èn hogy megy az ötletelès, de ennek van bármifèle realitása?
Alapvetően csak a motoron több, mint 400kg spórolható 700 vs 1100kg.
Váltóval egybeépítve még többet. Nyilván automata váltóra kell cserélni meglévő rudazatos szart.
Mint ahogy az osztómű is sokat egyszerűsíthető lenne. A legegyszerűbb, ha a vízsugár hajtást tengelyestül kihajítanák, és helyére a teknő 2 hátsó részére egy hidraulikus motorral hajtott propelleres hajtást lehetne tenni, a nyílásokat lehegesztik fixre a hajtómű kivétele után, és kész is van.
Ha teljesen dobnánk az úszóképességet, ekkor még nagyobb lenne a megtakarítás.
A hajtás mellett mehetne a hullámtörő, meg mondjuk a fenékszivattyúk is.
Az osztómű feleslegessé váló nyílását (kivett jet hajtómű kihajtása) egyszerűen ledugózzák.
De a modernebb motor jobb fogyasztása is kisebb üa. tartályt, és üzemanyagot is igényelne. De e hatékonyabb működés kisebb hőveszteséget is jelent, ami meg egy kisebb méretű hűtést eredményezhet.
Ki lehet venni a komplett belső (küzdőtéri) lévegő rendszert (csere egy légkondira), a közdőtéri lőrésekkel, és fegyvertartó állványokkal együtt.
A torony cseréjével (ez egyben egy lépés) nem csak tömeget lehetne spórolni:
- nőne a belső tér
- kidobható lenne a parancsnoki kukker (hely és tömegcsökkenés)
- normális éjszakai harcképesség állna elő.
- egy normális toronyra kerülhet ATGM is.
- nyilván automatikusan stabilizáltá is válna a fő fegyverzet.
Kidobhatóvá válik a IR reflektor halom is.
Mi kellene bele extraként:
- egy alap automata tűzoltó rendszer (Gidránból)
- egy rendes légkondi (Gidránból)
- egy APU és/vagy egy nagyobb akkupakk
- lineing a belső falakra
- némi extra külső és fenékpáncélzat
- normális aknavédett ülések
Cserélni:
- kommunikáció (Gidránból)
- BMS (Gidránból)
- gumik, fékek (a futómű maradhat, ha végül alacsonyabb lesz az össztömeg)
- fényszórók és indexek
A felsoroltak nem olyan beavatkozások, amiket egy flexszel, lángvágóval, hegesztővel ne lehetne megoldani. Szinte minden egyszerűen modulárisan beépíthető, vagy kivehető.
Komolyabb áttervezést kizárólag a motortérben kellene megoldani. De elég nagy ott a hely ahhoz, hogy minden elférjen. Pláne, hogy mindent kisebbre lehetne cserélni, vagy en bloc kidobni a francba.
A must have csomag :
- Jet hajtómű kidobása
- a küzdőtér kitakarítása
- toronycsere
+ az "extraként" megjelölt, valamint a "Cserélni" minősítést kapott elemek
Emelt szintű csomag:
- Motortéri átalakítások a Jet kidobásán kívül.
- Váltócsere
- Esetleg a műszerfal komplett modernizálása.
Magára a lebonyolításra 3 forgatókönyv van:
1. Leszarjuk, életben vannak még egy kicsit (3-5 év), és jön helyettük új 6x6 v. 8x8
2. Maradnak: a "must have" csomagot ráeresztjük. Így kapnak extra 8-10 évet.
3. Maradnak, de fullos átalakítást tolnak. CSak akkor lehet ez opció, ha minimum 15 évre terveznek velük, mert annyire nem akarnak kerekes járműre költeni.
+1. Eladjuk (barter bármire) a szarba az egészet a szerbeknek, hagy küzdjenek velük ők tovább. Azonnal lerendeljük a kerekes APC-ket. 2éven belül meg ebeleülünk a tutiba.
Namost szerintem ez utóbbi a legátgondoltabb megoldás.
![Wink ;) ;)](/data/assets/smilies/wink.png)