tudod, rutin meg az évekNagyon diplomatikusan fogalmaztál (ezt felírom magamnak, hogy én is tudjak ilyet ebbena témában).
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
tudod, rutin meg az évekNagyon diplomatikusan fogalmaztál (ezt felírom magamnak, hogy én is tudjak ilyet ebbena témában).
Ha 1,5-2 milliós 6x6-osokra nincs pénz, akkor BTR újítgatásra honnét lenne?Pénz nélkül mit szeretnél venni?
Csak azt felejted el, hogyha a felújítás annyiba kerül mint egy új 6x6-os APC, akkor nincs értelme a felújításnak.Ha 1,5-2 milliós 6x6-osokra nincs pénz, akkor BTR újítgatásra honnét lenne?
Amúgy Bobo pár napja mondta, hogy van a fejlesztési program folytatására fedezet: tartják a GDP 2%-át. (különben a cimbijük Trump ránk küldi az oroszokat! )
Konkrétan szinte minden eddig beszerzés kifut 2026-ban, szóval ha tényleg marad a 2%, akkor kb. évi 800-1000 millió dollár marad új fegyverekre. Konkrétan ha nem szerződnek semmit idén akkor 2026-ban már szinte semmi új nem fog érkezni - a baromira elcsúszott Lynx program járműveit leszámítva.
AZ hogy idén mire van pénz az szinte tök mindegy, mert 2-3 évre előre kell gondolkodni: ilyen a fegyverbiznisz.
Miért? Az egy nagyon jó motor, igazán faek egyszerű és megbízható meg a normális motorok idejéből. Az alkatrész meg a karbantartás filléres egy mai teherautó motorhoz képest.
Biztos van már azota erősebb változat is gyártva, rendelni kell 6-700 db-ot ami nem tétel és egy civil szerviz beszereli bármelyik városban a régi helyére.
A régieket meg elviszik mint a cukrot mert kilométer alig van bennük, és mindenhol ezek a motorok voltak, vannak szerte a világban hajóktol, teherautón át aggregatorig stb amik már lefutottak 1 millió kilométert.
szerintem nem is nagyon érdemes vagy csak nagyon minimálisan.Csak azt felejted el, hogyha a felújítás annyiba kerül mint egy új 6x6-os APC, akkor nincs értelme a felújításnak.
Nincs is értelme!Csak azt felejted el, hogyha a felújítás annyiba kerül mint egy új 6x6-os APC, akkor nincs értelme a felújításnak.
HOOOGYMIII? Te ki akarod vágni belőle az 1 tengelynyi hosszat? Én csak azt hittem, hogy egyszerűen ki akarod venni a kerekeket, futóművestűl, féltengelyestűl - mer' akkor könnyebb lesz!A 4. tengely felesleges lenne, egy tengelynyi szélességgel csökkenhetne a jármű hossza.
Ehhez kellene egy rövidebb motor, rövidebb váltómű, kisebb üzemanyag tartály(ok) - azokat is inkább oldalra elrendezve, stb.
A Duramax motor nemcsak rövidebb, de keskenyebb és alacsonyabb is, mint a Kamaz, a felszabadult hellyel jól gazdálkodva nem lehetetlen ezt megoldani.
Hagy, ő azt hiszi, hiszi az orosz motorok jók...Mert gyenge, ember!
A hajamra kenhetem, hogy milyen egyszerű, ha azok a problémák vele, amiket Krisss leírt három oldallal ezelőtt.
Tudnál konkrét változatot mondani?
Kétségeim vannak.
Hagy, ő azt hiszi, hiszi az orosz motorok jók...
Tudod hpl van a V8 Kamaz egy S6 Cumminshoz képest?A bányászbéka segge hozzá képest éteri magasság.Cummins motor még bejáratósnak számit,mikor a Kamazt már ki kel dobniMiért? Az egy nagyon jó motor, igazán faek egyszerű és megbízható meg a normális motorok idejéből. Az alkatrész meg a karbantartás filléres egy mai teherautó motorhoz képest.
Biztos van már azota erősebb változat is gyártva, rendelni kell 6-700 db-ot ami nem tétel és egy civil szerviz beszereli bármelyik városban a régi helyére. A régieket meg elviszik mint a cukrot mert kilométer alig van bennük, és mindenhol ezek a motorok voltak, vannak szerte a világban hajóktol, teherautón át aggregatorig stb amik már lefutottak 1 millió kilométert.
őszinteén én még az Mbombédat is inkább látnám mint egy átfogó BTR modernizációt. ezzel nem azt írom hogy a btr kuka amit lehet el kell adni elfogadható áron (az ócskavas ár nem elfogadható ár a szemembe) egy részétt át kell alakítani kiszolgáló és egyéb járműnek. ami marad azt arra kell használni amire lehet ezzel tehermentesítve a többi eszközt. pl helyörségekbe háború esetén helyörségbiztosító harcjárműnek. háború esetén ellenőrző áteresztő pontok védelmére amivel az utánpótlási vonalak biztosítása megvalósúl (hihetetlen fontos feladat oda megfelel) meg hasonlók... tehát lenne feladata szerepe... a továbbiakban is azoknak a járműveknek amik megmatadnánakTudod hpl van a V8 Kamaz egy S6 Cumminshoz képest?A bányászbéka segge hozzá képest éteri magasság.Cummins motor még bejáratósnak számit,mikor a Kamazt már ki kel dobni
Elmész ám a ......Szerintem csak kaptunk egy gumicsontot a @krisss fedőnevű kivenyézelt kormányzati szóvivőtől, mert "addig sincs baj velü(n)k!
Én ilyet nem kértem rajtad számon!Elmész ám a ......
Simán nem vagyok tisztábán a műszaki részével s felfüggesztésnek hogy részletezni tudjam, hogy tudjuk kicserélni.
Akkor tudod például, hogy mennyi súly lenne egy acél-gumi pótpáncél és mennyi +védelmet jelent!Lövész vagyok nem gépjárműtechnikus, a fegyverzethez értek.
az kemény krisss fixen elküld a pics@baSzerintem csak kaptunk egy gumicsontot a @krisss fedőnevű kivenyézelt kormányzati szóvivőtől, mert "addig sincs baj velü(n)k!
megfigyelted hogy mindenki mindig hülye csak Te nem?A javasolt motor-csere alapból hülyeség
attól hogy nem tudsz róla még lehet, de persze megint mindenki hülye csak Te nemAz egész @krisss -anyagnak akkor van/lenne értelme, ha lennének meghatározott főfeladatai az eszköznek, be lenne építve egy stratégiába, ez alapján lenne kidolgozva! Ez ugyan nem tartozna egy nyilvános fórumra, DE ilyen kidolgozott alapelveknek nyomai lennének. Ilyen nyomok Magyarországon évtizedek óta nincsenek, "csak a NATO"! Önálló képesség NINCS semmilyen szinten!
hivatalos álláspontnak ezt nevezni maga a vicc, krisss a személyes véleményét írta le, semmi "hivatalos álláspont" nem hangzott el tőleNekem ez egy újabb szánalmas hivatalos álláspont, a valós cselekvés helyett!
látod itt van a legnagyobb gond, írod hogy "pipa" de valós árról fingod nincs, meg arról se mennyi amcerával jár mindaz amit felsoroltál, de persze könnyű leírni azt hogy "pipa" meg a kedvencem a "várom a megoldást"Nézzünk megoldást is, mert az öncélú krtitikát én sem kedvelem, főleg mikor tényleg vannak valós, megfizethető megoldások:
- Mint itt is --1-2-3-éve-- irogatjuk páran, az eredeti, 20(+) évvel ezelőtt hosszú élettartamra tervezett --honosított gyártású amerikai V8-as-- motor a 2024-es tecnikai szinten csak nyomokban is fejlesztve-modernizálva is tudna 320-350LE-t. Motor "Pipa"!
- A BTR-80 20(+) évvel ezelőtti Itthon kidolgozott modernizálási javaslatában is szerpelt a civil abroncsra átállás, ami a sokkal olcsóbb fentartású, és a jelentősen jobb fajlagos talajnyomáson keresztűl 15-20% többletsúlyt tenne lehetővé! Terepezés, védelem-fegyverzet bővíthetőség: "Pipa"!
- A jármű igen alacsony megbizhatóságának döntö többségét a nehéz-rossz kezelhetőségből adódó emberi hibák adták és adják. Erre a problémára, és ennek a hajtáslánc elemnek a részben tényleg valós --de eltúlzott- megbizhatatlanságára van az eredeti üzemeltethetőségnél nagyságrenddel jobb megoldás: automata/robotizált váltó!!! Erőátvite-megbízhatóság: "Pipa"!
- A fékrendszer problémáját mindketten leírtuk, van "féláras" megoldás, de azt a 14. évben milliárdokkal a zsbebében találja meg az "Illetékes"! Az itteni --kiváncsiságtól lobogó fülű-- "Szövetségeseinknek" nem nagyon szoktam egy ideje megvalósítható ötlleteket adni, esetlegesen pont saját magunk ellen! Tervezési/kunstrukciós hiba megoldása: "Pipa"!
- Egy nyomorult acél-gumi(+még egy acél-gumi) pótpácélt nem tudunk a 14. évben önállóan felmutani! Szánalmas! Várom a megoldást: nincs "Pipa"!
Végül is az, hogy rendszeresen lepropagandistàzol csöppet személyes....Én nem szoktam személyeskedni
Èszèrvek,szakma?Elmész ám a ......
Simán nem vagyok tisztábán a műszaki részével s felfüggesztésnek hogy részletezni tudjam, hogy tudjuk kicserélni.
Lövész vagyok nem gépjárműtechnikus, a fegyverzethez ertek.
az kemény krisss fixen elküld a pics@ba
megfigyelted hogy mindenki mindig hülye csak Te nem?
attól hogy nem tudsz róla még lehet, de persze megint mindenki hülye csak Te nem
hivatalos álláspontnak ezt nevezni maga a vicc, krisss a személyes véleményét írta le, semmi "hivatalos álláspont" nem hangzott el tőle
látod itt van a legnagyobb gond, írod hogy "pipa" de valós árról fingod nincs, meg arról se mennyi amcerával jár mindaz amit felsoroltál, de persze könnyű leírni azt hogy "pipa" meg a kedvencem a "várom a megoldást"
értem én hogy szeretnél (valamiért) valami elfogadhatót kihozni a btr-ből de az a helyzet hogy ár-érték arányában ez kb lehetetlen, és ezt nem én mondom hanem nálunk sokkal okosabb emberek akik picivel jobban belelátnak a btr műszaki adottságaiba karöltve azokkal akik pedig ennek a pénzügyi részében látnak sokkal jobban bele mint kb akárki itt fórumon