• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 739
42 281
113
Pénz nélkül mit szeretnél venni?
Ha 1,5-2 milliós 6x6-osokra nincs pénz, akkor BTR újítgatásra honnét lenne? o_O
A Patria 6x6 szinte minden mutatója jobb mint a BTR-é - APC-nak kiváló lenne.
Amúgy Bobo pár napja mondta, hogy van a fejlesztési program folytatására fedezet: tartják a GDP 2%-át. (különben a cimbijük Trump ránk küldi az oroszokat! :p)

Konkrétan szinte minden eddig beszerzés kifut 2026-ban, szóval ha tényleg marad a 2%, akkor kb. évi 800-1000 millió dollár marad új fegyverekre. Konkrétan ha nem szerződnek semmit idén akkor 2026-ban már szinte semmi új nem fog érkezni - a baromira elcsúszott Lynx program járműveit leszámítva.
Aaz hogy idén mire van pénz az szinte tök mindegy, mert 2-3 évre előre kell gondolkodni: ilyen a fegyverbiznisz.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
a 12 db os 8x8 as felosztás mehetne akár új helyörsédbe ki kellene egészíteni 1 század 4x4 essel ami lövészeket fuvarozna. 1 század tűztámogató 4x4 essel aknavető páncéltörő hordozó platformmal és 1 század könnyű mobil felderítő századdal páncélozott nem páncélozott hilux meg néhány nónius ATV és qvad esetleg cross motor. tartalékosokkal kiegészülve lenne egy zászlóalj harccsoport.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 497
84 597
113
Ha 1,5-2 milliós 6x6-osokra nincs pénz, akkor BTR újítgatásra honnét lenne? o_O
Amúgy Bobo pár napja mondta, hogy van a fejlesztési program folytatására fedezet: tartják a GDP 2%-át. (különben a cimbijük Trump ránk küldi az oroszokat! :p)

Konkrétan szinte minden eddig beszerzés kifut 2026-ban, szóval ha tényleg marad a 2%, akkor kb. évi 800-1000 millió dollár marad új fegyverekre. Konkrétan ha nem szerződnek semmit idén akkor 2026-ban már szinte semmi új nem fog érkezni - a baromira elcsúszott Lynx program járműveit leszámítva.
AZ hogy idén mire van pénz az szinte tök mindegy, mert 2-3 évre előre kell gondolkodni: ilyen a fegyverbiznisz.
Csak azt felejted el, hogyha a felújítás annyiba kerül mint egy új 6x6-os APC, akkor nincs értelme a felújításnak.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 746
12 302
113
Miért? Az egy nagyon jó motor, igazán faek egyszerű és megbízható meg a normális motorok idejéből. Az alkatrész meg a karbantartás filléres egy mai teherautó motorhoz képest.

Mert gyenge, ember!
A hajamra kenhetem, hogy milyen egyszerű, ha azok a problémák vele, amiket Krisss leírt három oldallal ezelőtt.

Biztos van már azota erősebb változat is gyártva, rendelni kell 6-700 db-ot ami nem tétel és egy civil szerviz beszereli bármelyik városban a régi helyére.

Tudnál konkrét változatot mondani?

A régieket meg elviszik mint a cukrot mert kilométer alig van bennük, és mindenhol ezek a motorok voltak, vannak szerte a világban hajóktol, teherautón át aggregatorig stb amik már lefutottak 1 millió kilométert.

Kétségeim vannak.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Csak azt felejted el, hogyha a felújítás annyiba kerül mint egy új 6x6-os APC, akkor nincs értelme a felújításnak.
szerintem nem is nagyon érdemes vagy csak nagyon minimálisan.
egy részét át kell alakítani harc biztosító támogató járműnek.
másik része ami marad mehet útkereszteződésekbe homokzsákkal megpakolva EÁP olni.
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 739
42 281
113
Csak azt felejted el, hogyha a felújítás annyiba kerül mint egy új 6x6-os APC, akkor nincs értelme a felújításnak.
Nincs is értelme!
Sőt! @krisss szerint ha felénél többe kerül már akkor sincs értelme.
Patrai 6x6 alapmodell 1,5 millió jelenleg (pár hete bejelentett svéd beszerzés alapján). RCWS-sel egyéb kiegészítőkkel legyen 2 millió.
Tehát ha 1 millió EUR-ból ki tudod hozni a BTR upgradet, akkor lenne krisss szerint is értelme újítgatni.

Nem hiszem, hogy ennyiből kihozható egy motor- és váltócserés, pótpáncélos RCWS-es jármű a BTR-ből.
Én egy fillért nem költenék erre...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A 4. tengely felesleges lenne, egy tengelynyi szélességgel csökkenhetne a jármű hossza.
Ehhez kellene egy rövidebb motor, rövidebb váltómű, kisebb üzemanyag tartály(ok) - azokat is inkább oldalra elrendezve, stb.
A Duramax motor nemcsak rövidebb, de keskenyebb és alacsonyabb is, mint a Kamaz, a felszabadult hellyel jól gazdálkodva nem lehetetlen ezt megoldani.
HOOOGYMIII? Te ki akarod vágni belőle az 1 tengelynyi hosszat? Én csak azt hittem, hogy egyszerűen ki akarod venni a kerekeket, futóművestűl, féltengelyestűl - mer' akkor könnyebb lesz!
:eek:
Ahogy @dudi is leírta. A védettségen túl a másik nagyon komoly problémája a BTR-nek, hogy kurv@ra nincs benne hely. Erre te meg ki akarsz belőle szabdalni egy tengelynyi hosszat? És melyik tengelyt óhajtod kikapni? A 2. kormányzottat (megintcsak szarabb lesz a terepjáró képessége)? Vagy a 3.-at? Csak mert az osztómű pont a két tengely felett van? Azt utána hová teszed? Akkor vagy a deszanttérbe nyúlik bele jobban az osztómű, vagy a motortérbe. Egyikben sincs ehhez elegendő hely.
A BTR nem egy merev tengelyes teherautó, ahol max rövidebbre veszed a kardánt. Ha belenyúlsz a tömegközéppontba, akkor megborul a jármű tömegeloszlása. Egy úszóképes járműnél ez pillanatok alatt végzetessé válhat.
Arról nem beszélve, hogy ha kicsapsz belőle 1,5m-t, akkor jó eséllyel alapvetően bukod az úszóképességet, mert ugye a rövidebb test kevesebb felhajtóerőt termel. Nem véletlenül lett olyan rohadt hosszú a Marinesnél az ACV (a SuperAV-nál több, mint egy méterrel hosszabb!)

Szóval ne tetézd, Róka, ne tetézd!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 296
33 660
113
Miért? Az egy nagyon jó motor, igazán faek egyszerű és megbízható meg a normális motorok idejéből. Az alkatrész meg a karbantartás filléres egy mai teherautó motorhoz képest.
Biztos van már azota erősebb változat is gyártva, rendelni kell 6-700 db-ot ami nem tétel és egy civil szerviz beszereli bármelyik városban a régi helyére. A régieket meg elviszik mint a cukrot mert kilométer alig van bennük, és mindenhol ezek a motorok voltak, vannak szerte a világban hajóktol, teherautón át aggregatorig stb amik már lefutottak 1 millió kilométert.
Tudod hpl van a V8 Kamaz egy S6 Cumminshoz képest?A bányászbéka segge hozzá képest éteri magasság.Cummins motor még bejáratósnak számit,mikor a Kamazt már ki kel dobni
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Tudod hpl van a V8 Kamaz egy S6 Cumminshoz képest?A bányászbéka segge hozzá képest éteri magasság.Cummins motor még bejáratósnak számit,mikor a Kamazt már ki kel dobni
őszinteén én még az Mbombédat is inkább látnám mint egy átfogó BTR modernizációt. ezzel nem azt írom hogy a btr kuka amit lehet el kell adni elfogadható áron (az ócskavas ár nem elfogadható ár a szemembe) egy részétt át kell alakítani kiszolgáló és egyéb járműnek. ami marad azt arra kell használni amire lehet ezzel tehermentesítve a többi eszközt. pl helyörségekbe háború esetén helyörségbiztosító harcjárműnek. háború esetén ellenőrző áteresztő pontok védelmére amivel az utánpótlási vonalak biztosítása megvalósúl (hihetetlen fontos feladat oda megfelel) meg hasonlók... tehát lenne feladata szerepe... a továbbiakban is azoknak a járműveknek amik megmatadnának
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 098
14 174
113
.

Pár --szerintem-- fontos dolog, röviden, pontokba szedve:
  1. Szerintem csak kaptunk egy gumicsontot a @krisss fedőnevű kivenyézelt kormányzati szóvivőtől, mert "addig sincs baj velü(n)k!
  2. A javasolt motor-csere alapból hülyeség, mert az eredeti motorral is elérhető 302LE és a Gidrán-Cumming 350LE-je közötti különbség az autómata váltóval sem éri meg Ár-Érték arányban. Újabb jele a "csak-gumicsontnak".
  3. A modernizálás akadálya eddig is a futómú+fék, ami csak említés szinten van jelen, holott a gyakorlatban ez dönti el terepen a harcértéket, a további lehetséges védelem-/felfegyverzés-bővítés szintjét. Ha ez szinte érdektelen/említés szintű volt csak az "anyagban", akkor valójában az egész anyag érdektelen, sajnos ismét csak egy kommunikációs húzás, ami leköti a kellemetlen kérdéseket(és gazdáikat), és "kiereszti gőzt"!
  4. Az egész @krisss -anyagnak akkor van/lenne értelme, ha lennének meghatározott főfeladatai az eszköznek, be lenne építve egy stratégiába, ez alapján lenne kidolgozva! Ez ugyan nem tartozna egy nyilvános fórumra, DE ilyen kidolgozott alapelveknek nyomai lennének. Ilyen nyomok Magyarországon évtizedek óta nincsenek, "csak a NATO"! Önálló képesség NINCS semmilyen szinten! :(
  5. A bedobott "anyag" csak kihasználja azt a pszichológiai jelenséget, hogy szeretnénk hinni --végre-- valamiben, egy megoldásban, ami bármilyen esélytelen, jobb mint a SEMMI.
  6. Nekem ez egy újabb szánalmas hivatalos álláspont, a valós cselekvés helyett! :mad: :mad: :mad:


Nézzünk megoldást is, mert az öncélú krtitikát én sem kedvelem, főleg mikor tényleg vannak valós, megfizethető megoldások:
  1. Mint itt is --1-2-3-éve-- irogatjuk páran, az eredeti, 20(+) évvel ezelőtt hosszú élettartamra tervezett --honosított gyártású amerikai V8-as-- motor a 2024-es tecnikai szinten csak nyomokban is fejlesztve-modernizálva is tudna 320-350LE-t. Motor "Pipa"!
  2. A BTR-80 20(+) évvel ezelőtti Itthon kidolgozott modernizálási javaslatában is szerpelt a civil abroncsra átállás, ami a sokkal olcsóbb fentartású, és a jelentősen jobb fajlagos talajnyomáson keresztűl 15-20% többletsúlyt tenne lehetővé! Terepezés, védelem-fegyverzet bővíthetőség: "Pipa"!
  3. A jármű igen alacsony megbizhatóságának döntö többségét a nehéz-rossz kezelhetőségből adódó emberi hibák adták és adják. Erre a problémára, és ennek a hajtáslánc elemnek a részben tényleg valós --de eltúlzott- megbizhatatlanságára van az eredeti üzemeltethetőségnél nagyságrenddel jobb megoldás: automata/robotizált váltó!!! Erőátvite-megbízhatóság: "Pipa"!
  4. A fékrendszer problémáját mindketten leírtuk, van "féláras" megoldás, de azt a 14. évben milliárdokkal a zsbebében találja meg az "Illetékes"! :oops: Az itteni --kiváncsiságtól lobogó fülű-- "Szövetségeseinknek" nem nagyon szoktam egy ideje megvalósítható ötlleteket adni, esetlegesen pont saját magunk ellen! :p Tervezési/kunstrukciós hiba megoldása: "Pipa"!
  5. Egy nyomorult acél-gumi(+még egy acél-gumi) pótpácélt nem tudunk a 14. évben önállóan felmutani! :mad: Szánalmas! Várom a megoldást: nincs "Pipa"!
  6. A végére a bónusz: akkor lesz valami valós szándék, valós eredményre, amikor lesz egy olyan szervezeti forma, ahol egy(-két) tucatnál több szakember lesz --nem pedig ennél több vezérigazgató, -helyettesek, -szeretők/rokonok, mint most/eddig-- akik ezeket a munkákat el tudják végezni, és a tapasztalatokat egy fejlesztői mérnök-csapatnak tovább tudják adni! Ha már van ilyen örülnék! Van? :oops: Várom a megoldást: nincs "Pipa"!

.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 234
130 796
113
Szerintem csak kaptunk egy gumicsontot a @krisss fedőnevű kivenyézelt kormányzati szóvivőtől, mert "addig sincs baj velü(n)k!
Elmész ám a ......

Simán nem vagyok tisztábán a műszaki részével s felfüggesztésnek hogy részletezni tudjam, hogy tudjuk kicserélni.

Lövész vagyok nem gépjárműtechnikus, a fegyverzethez ertek.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 098
14 174
113
Elmész ám a ......

Simán nem vagyok tisztábán a műszaki részével s felfüggesztésnek hogy részletezni tudjam, hogy tudjuk kicserélni.
Én ilyet nem kértem rajtad számon!

Lövész vagyok nem gépjárműtechnikus, a fegyverzethez értek.
Akkor tudod például, hogy mennyi súly lenne egy acél-gumi pótpáncél és mennyi +védelmet jelent!



Továbbiak: Én nem szoktam személyeskedni, inkább rátapintok/tappantok a lényegre: Ha 100 ingyenélő/megélhetési média-munkás(-propagandistából) csak egyet sikerül(ne) átképezni szakmunkássá --jujj: esetleg mérnökké ? :oops: -- , már akkor lennének valós eredmények!

U.I.: Esetleg meg kéne említeni a főnökeidnek, hogy kellene már pár VALÓS eredmény!!! :oops:

.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
Szerintem csak kaptunk egy gumicsontot a @krisss fedőnevű kivenyézelt kormányzati szóvivőtől, mert "addig sincs baj velü(n)k!
az kemény :D krisss fixen elküld a pics@ba :D
A javasolt motor-csere alapból hülyeség
megfigyelted hogy mindenki mindig hülye csak Te nem?
Az egész @krisss -anyagnak akkor van/lenne értelme, ha lennének meghatározott főfeladatai az eszköznek, be lenne építve egy stratégiába, ez alapján lenne kidolgozva! Ez ugyan nem tartozna egy nyilvános fórumra, DE ilyen kidolgozott alapelveknek nyomai lennének. Ilyen nyomok Magyarországon évtizedek óta nincsenek, "csak a NATO"! Önálló képesség NINCS semmilyen szinten! :(
attól hogy nem tudsz róla még lehet, de persze megint mindenki hülye csak Te nem
Nekem ez egy újabb szánalmas hivatalos álláspont, a valós cselekvés helyett! :mad: :mad: :mad:
hivatalos álláspontnak ezt nevezni maga a vicc, krisss a személyes véleményét írta le, semmi "hivatalos álláspont" nem hangzott el tőle
Nézzünk megoldást is, mert az öncélú krtitikát én sem kedvelem, főleg mikor tényleg vannak valós, megfizethető megoldások:
  1. Mint itt is --1-2-3-éve-- irogatjuk páran, az eredeti, 20(+) évvel ezelőtt hosszú élettartamra tervezett --honosított gyártású amerikai V8-as-- motor a 2024-es tecnikai szinten csak nyomokban is fejlesztve-modernizálva is tudna 320-350LE-t. Motor "Pipa"!
  2. A BTR-80 20(+) évvel ezelőtti Itthon kidolgozott modernizálási javaslatában is szerpelt a civil abroncsra átállás, ami a sokkal olcsóbb fentartású, és a jelentősen jobb fajlagos talajnyomáson keresztűl 15-20% többletsúlyt tenne lehetővé! Terepezés, védelem-fegyverzet bővíthetőség: "Pipa"!
  3. A jármű igen alacsony megbizhatóságának döntö többségét a nehéz-rossz kezelhetőségből adódó emberi hibák adták és adják. Erre a problémára, és ennek a hajtáslánc elemnek a részben tényleg valós --de eltúlzott- megbizhatatlanságára van az eredeti üzemeltethetőségnél nagyságrenddel jobb megoldás: automata/robotizált váltó!!! Erőátvite-megbízhatóság: "Pipa"!
  4. A fékrendszer problémáját mindketten leírtuk, van "féláras" megoldás, de azt a 14. évben milliárdokkal a zsbebében találja meg az "Illetékes"! :oops: Az itteni --kiváncsiságtól lobogó fülű-- "Szövetségeseinknek" nem nagyon szoktam egy ideje megvalósítható ötlleteket adni, esetlegesen pont saját magunk ellen! :p Tervezési/kunstrukciós hiba megoldása: "Pipa"!
  5. Egy nyomorult acél-gumi(+még egy acél-gumi) pótpácélt nem tudunk a 14. évben önállóan felmutani! :mad: Szánalmas! Várom a megoldást: nincs "Pipa"!
látod itt van a legnagyobb gond, írod hogy "pipa" de valós árról fingod nincs, meg arról se mennyi amcerával jár mindaz amit felsoroltál, de persze könnyű leírni azt hogy "pipa" meg a kedvencem a "várom a megoldást" :D
értem én hogy szeretnél (valamiért) valami elfogadhatót kihozni a btr-ből de az a helyzet hogy ár-érték arányában ez kb lehetetlen, és ezt nem én mondom hanem nálunk sokkal okosabb emberek akik picivel jobban belelátnak a btr műszaki adottságaiba karöltve azokkal akik pedig ennek a pénzügyi részében látnak sokkal jobban bele mint kb akárki itt fórumon
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 098
14 174
113
az kemény :D krisss fixen elküld a pics@ba :D

megfigyelted hogy mindenki mindig hülye csak Te nem?

attól hogy nem tudsz róla még lehet, de persze megint mindenki hülye csak Te nem

hivatalos álláspontnak ezt nevezni maga a vicc, krisss a személyes véleményét írta le, semmi "hivatalos álláspont" nem hangzott el tőle

látod itt van a legnagyobb gond, írod hogy "pipa" de valós árról fingod nincs, meg arról se mennyi amcerával jár mindaz amit felsoroltál, de persze könnyű leírni azt hogy "pipa" meg a kedvencem a "várom a megoldást" :D
értem én hogy szeretnél (valamiért) valami elfogadhatót kihozni a btr-ből de az a helyzet hogy ár-érték arányában ez kb lehetetlen, és ezt nem én mondom hanem nálunk sokkal okosabb emberek akik picivel jobban belelátnak a btr műszaki adottságaiba karöltve azokkal akik pedig ennek a pénzügyi részében látnak sokkal jobban bele mint kb akárki itt fórumon


Én szinte csak olyan hozzászólásokat látok tőled, hogy "mit nem lehet"! Gratulálnom kéne?

Egy épkézláb ötleted nem volt még --de megvárom, ha mégis :oops: --, csak a Hivatásos "státuszra" utalva/visszaélve osztod az észt!

A felvetéseidre meg az a válaszom --még mindig/ismét--, hogy az általad "számonkért", lehetelen dolgokat megcsinálták a finnek, svédek, szerbek, izraelik, ... még akkor, amikor hozzánk hasonló --vagy rosszabb-- helyetben voltak!
"Csak" a szemlélettel van baj Itthon!

Tudod, ha valaki németet akar venni minden-áron, akkor "véletlen" úgy alakul még a 14. évben is hogy szinte semmire nem vagyunk képesek önállóan!!!
:mad:
:mad:
:mad:

Amikor meg ég a ház --kezd--, akkor majd megint jön a : "...történelmi helyzet... , Brü-hü-hü" +pucolás


.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and Pogány

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 846
39 377
113

BTR hőérzékelő rendszer az Aselsan csendőrség páncélozott járműveihez
A hőérzékelő rendszert integrálták a BTR-80 páncélozott harci járművekbe a Gendarmerie Public Security Foundation által aláírt protokoll keretein belül. Az Aselsan Thermal Sight System BTR-80 páncélozott harci járműveket biztosít G-ben
A törököknél a csendőrségnél is (belügyi szerv) szolgálnak a BTR-ek
Àrat nem tudok de a törökök már rábarkácsolták.