A Cummins helyett a GM Duramax L5P-javaslom.
Tömeg és hossz alapján a legjobb (a hossz azért fontos, hogy 3 tengelyessé tudjuk átalakítani a BTR-t). Váltónak pedig az Allison 10L1000-t, ha már úgyis itt gyártjuk és amúgy is egy egységben kínálják a Duramax-szal.

Teljesítmény (LE)​
Nyomaték (Nm)​
Tömeg
(kg)
Hossz​
Szélesség​
Magasság​
Kamaz
260​
785​
835
1160 mm​
900 mm​
1100 mm​
Cummins 6.7L
420​
1458​
485
1059 mm​
726 mm
960 mm​
Ford PowerStroke 6.7L
500
1626
499
1128 mm​
846 mm​
856 mm​
GM Duramax L5P 6.6L
470​
1322​
379
762 mm
762 mm​
813 mm
Miert akarod 3 tengelyesre átalakítani?
És? Szerinted az a realitás, hogy idők végezetéig velünk maradnak a BTR-ek? :D
Előbb-utóbb lesz váltótípusa, mert kirohadnak BTR-ek és amúgy is közel nulla harcértékül van.
Szerintem török vagy finn "sokkerekes" lesz a váltótípus - 5 év múlva vagy 10 év múlva, az majd kiderül.
A realitás az, hogy a kutya se tudja mi lesz a piacon akkor amikor nekünk aktuálissá válik a piackutatás.
 
Mert miért ne takaríthatnánk meg 1 tonna tömeget, ha az amúgy feleslegessé válik?
És az így nyert páncélzatból a megmaradó felületeket lehetne felpáncélozni.
Mert így is kicsi benne a hely, úgyhogy minden felszabaduló négyzetcentiméterre szükség van.
Meg mégis hol tervezed kettévágni és újra összehegeszteni?
btr-80-profile-cross-section.png
 
Kicsit off, nemrégi hír, a Bundeswehr 900 db Fuchs harcjármű beszerzésére, vagy felújítására készül. Csupán adalék, hogy a nálunk kissé gazdagabb németek, nem a kohóban gondolkoznak esetleg első nekifutásra, egy régebbi harcjármű további sorsát illetően. Talán mások sem. Inkább amolyan magyaros történet, azonnal kidobni mindent, még ha lehet az előtt, hogy váltótípus érkezne. Esetleg ez most a BTR esetében változhat. A T-72, D-20 fegyverek esetében, erről még nem tudunk semmit.
 
Retkes gidránnal1.5 ève baszakszanak. Ès nem motort, váltót cserèlnek benne.
Ez mikorra lenne meg.o_O
Ki csinálná?

Nem sógor-koma-jóbarátnak kell kiadni a munkát. Mondjuk a hazai viszonyokat ismerve ez a legnehezebb része.
Én azt csinálnám, hogy kiírnék valami tendert rá, a komolyabb jelentkezők kapnának egy vagy két lehetőleg azonos állapotban lévő teknőt, hogy mutassák meg, hogy mit tudnak, meg ugye a modernizációs csomag tartalmát. Eddig nem nagy befektetés.
A pályázók közül a két legjobbat kiválasztanám, aztán felét-felét csinálhatják. Ha két üzem csinálja, talán kijöhet évi ötvenre az átlag. Az elején nyílván macerásabb, aztán úgyis belejönnek.
A két üzemet azért írom, mert kb. így is jutna vagy 100 egy-egy helyre, az már mennyiség, és kisebb az esélye, hogy mindkettőnél balfaszkodnának.
 
Kicsit off, nemrégi hír, a Bundeswehr 900 db Fuchs harcjármű beszerzésére, vagy felújítására készül. Csupán adalék, hogy a nálunk kissé gazdagabb németek, nem a kohóban gondolkoznak esetleg első nekifutásra, egy régebbi harcjármű további sorsát illetően. Talán mások sem. Inkább amolyan magyaros történet, azonnal kidobni mindent, még ha lehet az előtt, hogy váltótípus érkezne. Esetleg ez most a BTR esetében változhat. A T-72, D-20 fegyverek esetében, erről még nem tudunk semmit.
A Fuchs nem egy nyomorult szar konstrukció.
 
Mert így is kicsi benne a hely, úgyhogy minden felszabaduló négyzetcentiméterre szükség van.
Meg mégis hol tervezed kettévágni és újra összehegeszteni?
btr-80-profile-cross-section.png
A 4. tengely felesleges lenne, egy tengelynyi szélességgel csökkenhetne a jármű hossza.
Ehhez kellene egy rövidebb motor, rövidebb váltómű, kisebb üzemanyag tartály(ok) - azokat is inkább oldalra elrendezve, stb.
A Duramax motor nemcsak rövidebb, de keskenyebb és alacsonyabb is, mint a Kamaz, a felszabadult hellyel jól gazdálkodva nem lehetetlen ezt megoldani.
 
Kicsit off, nemrégi hír, a Bundeswehr 900 db Fuchs harcjármű beszerzésére, vagy felújítására készül. Csupán adalék, hogy a nálunk kissé gazdagabb németek, nem a kohóban gondolkoznak esetleg első nekifutásra, egy régebbi harcjármű további sorsát illetően. Talán mások sem. Inkább amolyan magyaros történet, azonnal kidobni mindent, még ha lehet az előtt, hogy váltótípus érkezne. Esetleg ez most a BTR esetében változhat. A T-72, D-20 fegyverek esetében, erről még nem tudunk semmit.
de azzal van értelme foglalkozni, megint ,almát akarunk a körtéhez hasonlítani ...
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0
És megint ott tartunk, hogy akkor már olcsóbb és egyszerűbb egy új jármű!

Nem biztos, utána kellene számolni rendesen. Meg a tök tudja, hogy mikorra lennének meg az új gépek.
Ellenben, ha sikerülne egy normális modernizációs csomagot összehozni, akkor is lehetne keresni a váltótípust, csak nem kell kapkodni. Valahova még mindig el lehetne adni, vagy eltenni tartalékba, mert most az sincs.

De ha egy az egyben KF-41-el váltanák őket, felőlem az is mehetne. :rolleyes:
:oops:
 
A 4. tengely felesleges lenne, egy tengelynyi szélességgel csökkenhetne a jármű hossza.
Ehhez kellene egy rövidebb motor, rövidebb váltómű, kisebb üzemanyag tartály(ok) - azokat is inkább oldalra elrendezve, stb.
A Duramax motor nemcsak rövidebb, de keskenyebb és alacsonyabb is, mint a Kamaz, a felszabadult hellyel jól gazdálkodva nem lehetetlen ezt megoldani.
Te nem gazdálkodni akarsz a felszabadult hellyel, hanem levágni!!! Az egész mostani motorteret el akarod tüntetni és a már most is törpe méretű deszanttérbe akarsz bezsúfolni mindent. Az ötleted nyomán, az amúgy is nyomorult jármű mégnyorultabb lenne!
 
én a meglévő 80 asok egy részét átalakítanám műszaki harc biztosító és támogató járművé.
600-650 millio ft ért kapni török 6x6 ost ha nem nehézgéppuskával hanem 30 mm es csökkentettel lennének felszerelve számolok rá 700 milliót (-az nehéz gpu rcws ugye) egy részére meg csak sima nehézgéppuskát tennék sima toronyba vagy gránátvetőt színtén sima toronyba)

100 mrd ft ból kijönne 140 db 6x6 os. (200 millió alatt a btr modernizáció sem valósulna meg/ db.)
továbbá vennék 40 db 8x8 ast ugyanazon típuscsaládból ez akár normál 30 mm es gépágyúval. 12-12-12-gyorsreagálás késszenlét 4 db kiképzés/központi rendelkezés.

ez 180 db jármű. a lynxek mellé bőven elég is lenne.
 
A realitás az, hogy a kutya se tudja mi lesz a piacon akkor amikor nekünk aktuálissá válik a piackutatás.
Pletykák szerint már most is zajlik a piackutatás - amúgy is folyamatosan figyelik a kínálatot szinte minden kategóriában és gyűjtögetik az ajánlatokat különböző intenzitással.
Ha annyira ráérős lenne ez a téma, akkor még mindig HITRON lenne a favorit 10+ éves időtávval. Szerintem BTR-ekben nincs 10 év - harcértékben már semennyi sincs most se.

Szerintem max. 5 éven belül le lesz szerződve a váltótípus - persze ettől még maradhatnak a BTR-ek szétrohadásig nem első vonalas eszközként, de ezzel bárki harcba küldeni gyilkosság. Az itt felvázolt átalakítások meg szerintem nem érik meg az árukat.
Level 4-re felpáncélozható Patria 6x6 egy komolyabb (akár gépágyús) RCWS-sel kb. 2-2,5 millió EUR-ból simán kijön, a törökök hasonló járművei meg még olcsóbbak (akár 8x8-asok is kijönnek hasonló árból), akkor nagyon nem éri meg a BTR-rel szenvedni.

+ Patria fűnek-fának ad gyártást ha ez mániánk...
 
Pletykák szerint már most is zajlik a piackutatás - amúgy is folyamatosan figyelik a kínálatot szinte minden kategóriában és gyűjtögetik az ajánlatokat különböző intenzitással.
Ha annyira ráérős lenne ez a téma, akkor még mindig HITRON lenne a favorit 10+ éves időtávval. Szerintem BTR-ekben nincs 10 év - harcértékben már semennyi sincs most se.

Szerintem max. 5 éven belül le lesz szerződve a váltótípus - persze ettől még maradhatnak a BTR-ek szétrohadásig nem első vonalas eszközként, de ezzel bárki harcba küldeni gyilkosság. Az itt felvázolt átalakítások meg szerintem nem érik meg az árukat.
Level 4-re felpáncélozható Patria 6x6 egy komolyabb (akár gépágyús) RCWS-sel kb. 2-2,5 millió EUR-ból simán kijön, a törökök hasonló járművei meg még olcsóbbak (akár 8x8-asok is kijönnek hasonló árból), akkor nagyon nem éri meg a BTR-rel szenvedni.

+ Patria fűnek-fának ad gyártást ha ez mániánk...
Pénz nélkül mit szeretnél venni?
 
És pont ez a hurka Kamaz motor az egyik fő probléma.
Miért? Az egy nagyon jó motor, igazán faek egyszerű és megbízható meg a normális motorok idejéből. Az alkatrész meg a karbantartás filléres egy mai teherautó motorhoz képest.
Biztos van már azota erősebb változat is gyártva, rendelni kell 6-700 db-ot ami nem tétel és egy civil szerviz beszereli bármelyik városban a régi helyére. A régieket meg elviszik mint a cukrot mert kilométer alig van bennük, és mindenhol ezek a motorok voltak, vannak szerte a világban hajóktol, teherautón át aggregatorig stb amik már lefutottak 1 millió kilométert.