[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 359
12 816
113
Csak meg akartam mutatni a barkács szakkörnek, hogy is kéne ezen értelmezhetően elgondolkodni.
A toronycserével konkrétan tonnákat nyersz (a 80-as esetében)
Én meg azt mutattam meg a defetista szakkörnek, hogy az általam javasolt modernizációs program eredményekét 4 tengelyes változatban 1000+ kiló, 3 tengelyes változatban 2000-2500 kiló tömegmegtakarítás érhető el, amit páncélzat növelésre fordíthatunk.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 016
123 891
113
Én meg azt mutattam meg a defetista szakkörnek, hogy az általam javasolt modernizációs program eredményekét 4 tengelyes változatban 1000+ kiló, 3 tengelyes változatban 2000-2500 kiló tömegmegtakarítás érhető el, amit páncélzat növelésre fordíthatunk.
Mindent is lehet, csak a kérdés mennyibe kerül. Én költségszempontból közelítettem meg a dolgot és nem akarok fából vaskarikát csinálni. Ez pedig színtiszta fizika és a típus egész jól ismeretében bőven ki tudom jelenteni, hogy ebből többet nemigen van értelmbe beletolni.
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 330
2 758
113
Csak meg akartam mutatni a barkács szakkörnek, hogy is kéne ezen értelmezhetően elgondolkodni.
A toronycserével konkrétan tonnákat nyersz (a 80-as esetében)
Azt hagytad ki csak konklúzióbol, hogy gyakorlatilag a fenyszorokon és a teknőn kívül mindent cserélni kellene és a teknő is igencsak kaka.
De mivel még egy jó darabig velünk maradnak, hátha szembejön valami olyasmi meg, mint a gumi csere, amire egyébként nem gondolt még senki.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 359
12 816
113
Mindent is lehet, csak a kérdés mennyibe kerül. Én költségszempontból közelítettem meg a dolgot és nem akarok fából vaskarikát csinálni.
Én is.
Új motor, váltómű, üa. tartály felezése (+ opcionálisan 3 tengelyessé alakítása) kiadja az említett tömegcsökkentést. Néhány tízezer $ anyagköltség.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 699
15 216
113
Csak meg akartam mutatni a barkács szakkörnek, hogy is kéne ezen értelmezhetően elgondolkodni.
Kár volt.

Csak olaj a tűzre.

Masrèszt több rèsznèl kifejted, hogy nem tudod.

Odaírsz egy váltót/motort de nem tudod bele lehet e rakni.
Futóműre odaírod hogy nem èrtesz hozzá.
Tornycsere, ha marad a ruszki te írtad többször, a fegyverzeti anyag elhasználódott.
Belső kevlártól mèg nem lessz normálisan aknák ellen vèdve.
Marad a biztonságiöv nèlküli szar pad? Ha megrobbantják baszhatjak a kevlár bèlèst.
Törhet a gerinc, törhet a lábszár egy normális ülès nèlkül.
Ami még nem fèr be.
Belül nagyobb tèr nem lessz(sőt kevlár), így felszerelèsnek kb ugyanúgy nincs hely. Semmi!
Marad a kretèn oldalra szállás.

Fingod nincs mennyibe kerül.

Nem köcsögölèsből de ha nem látnám ki írta biztos nem tippelnèk rád.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 016
123 891
113
Kár volt.

Csak olaj a tűzre.

Masrèszt több rèsznèl kifejted, hogy nem tudod.

Odaírsz egy váltót/motort de nem tudod bele lehet e rakni.
Futóműre odaírod hogy nem èrtesz hozzá.
Tornycsere, ha marad a ruszki te írtad többször, a fegyverzeti anyag elhasználódott.
Belső kevlártól mèg nem lessz normálisan aknák ellen vèdve.
Marad a biztonságiöv nèlküli szar pad? Ha megrobbantják baszhatjak a kevlár bèlèst.
Törhet a gerinc, törhet a lábszár egy normális ülès nèlkül.
Ami még nem fèr be.
Belül nagyobb tèr nem lessz(sőt kevlár), így felszerelèsnek kb ugyanúgy nincs hely. Semmi!
Marad a kretèn oldalra szállás.

Fingod nincs mennyibe kerül.

Nem köcsögölèsből de ha nem látnám ki írta biztos nem tippelnèk rád.
Jujj de bántja a lelkivilágod a dolog :D
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 502
67 960
113
eksportnye-vezdehody-na-baze-btr-80-otpravilis-v-dalnee-zarubezhe-pq90c0si-1603199522.t.jpg

43e50d8d12654726698a3edfe1af0d0b.jpg

4rftjCSmRkRWE5KwiYEYp4e_cl3TShGAiakUvw8TF0YE6WtYoRZZBbU7FDTaLua-hN4ujxrSPCUx6lRqxvjSLrSr9zwO.jpg

eRR3VH9gzz6HF3j_R_IwLmUL8mhZ-RCaDhI3ADF93ILeJROH8SXts3Ap0teHKkY-gbahGGYcrpwkY1MEXcStI-UccrI-.jpg

8-Vr8zJb3E1M97W02szUQMp3W5SCA2_iqQfl8ULTBDV_tQa5qDykjMMOyCFR3bY1QUvLuShl_V4PIHrCjaNApNmG5lR_.jpg
.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 323
68 553
113
Szerintem lehetne belőle mobil krematorium, vagy mobil pekseg. Ilyenek a Honvédségnel ugysincsenek rendszerben és nagyon hasznos dolgok. Lajtos kocsi vagy üzemanyag szállító, mobil kantin? Elasva bunker?

Viccet felreteve esetleg valami kis legvedelmi jármű? Elektronikus zavaró, bemero? Azokbol rengeteg kell már ma is, úszik is, terepen is jól boldogul, van belső tere, stb. A törökök is csináltak hasonlót egy Noé idejéből való M113 alapra.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 138
10 471
113
Szerintem lehetne belőle mobil krematorium, vagy mobil pekseg. Ilyenek a Honvédségnel ugysincsenek rendszerben és nagyon hasznos dolgok. Lajtos kocsi vagy üzemanyag szállító, mobil kantin? Elasva bunker?

Viccet felreteve esetleg valami kis legvedelmi jármű? Elektronikus zavaró, bemero? Azokbol rengeteg kell már ma is, úszik is, terepen is jól boldogul, van belső tere, stb. A törökök is csináltak hasonlót egy Noé idejéből való M113 alapra.
Az m113 nem szar mint jármű, a btr80 az.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 955
5 104
113
A kolléga 20eves félig elrohadt Mazdája jobb állapotban van mint a Kub alvaza néhányan itt meg látnak sírva fakadnanak :) :) Örüljünk hogy a szerbek meg látnak benne fantáziát es meg vettek amit akartak és kellett nekik.
Azért egy alvázfelújítás nem egy NASA program, meg tudná a Currus is oldani, ebben van gyakorlata. A PTSZ felújítás utólag is jó döntésnek bizonyult. Ha pedig a szerbek látnak benne fantáziát akkor elvileg nekünk is kellene.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 016
123 891
113
Mivel HTKA-s Barkács-szakkörünk kedveli az alkotó krítikát és költséghatékonyságot, ezért MPP-s döntéshozó fönökeidnek segítünk, és spórolunk kb. 1millia €-t:
Mi a f@xnak is az a Cummings motor, mikor az eredeti is tud közel ennyit: még bolgár VSz-szövijeink felhúzták 320-350LE-re ezt a motort 10-20(+) éve, az akkori technikai hátérrrel és mentalitással! Nekünk ez sikerülhet vajon 2024-ben? :oops:

Ha kap APC-t --és ugye kap!--, akkor az további pár-tíz LE-t levesz a motor terheléséből és nagyobb sérülés-/hibatürést ad is! Sokat!
Minek is az a másik váltó??? Ha a T-72-re sok-tíz éve készült automata(robot) váltó Itthon, akkor ezt a gépenkénti sokmilliót is megkellene harmadolni, és egy ilyen megoldással még azt a harmadot is Itthon tartani!


Háááát, IGEN, DOLGOZNI kell majd vele, és úgy tippelem a Szíjj-tipusú menedzsment egy ilyen programot nem tud sikerre vinni, ahogy már láttuk!

Jut eszembe a végére alig álcázott íróniával: a futómű modernizálásra nem leszünk képesek, hiszen ilyen súlykategóriás civil gyártónk, technikai hátterünk --aki ezt el tudná végezni-- ugye nincsen!
:oops:

Ezért a Gidrán felfüggesztésre, és gumira történő csere számunkra lehetelen, hiába javasolta itt a HTKA-n valaki már többször, több hónapja, úgy érzem, hogy ez meghaladja majd a hazai (politikai) képességet. :oops:

.
Úgy látom a közös technológia, logisztikai és kiképzési háttér kialakításának szándéka nem ment át.
Ez a különbség a barkács szemlélet és a rendszerszemlélet közt.