[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 140
12 182
113
Szia,

Mi az a potpancel, aminek van ertelme is?

Szerintem acelnak nem sok ertelme van, mert minimalis plusz vedelmet ad.

ERA-nak sincs sok, mert ha pl. negyszerezi a pancelvedelmet, akkor meg mindig semmire se jo vedelmet kapunk szembol.

Ezek utan technikailag nem marad mas, mint az APS (pl. RM csempe). De az meg olyan draga, hogy semmi ertelme ennyit kolteni egy BTR-re. Meg ugy se, ha elmeletben le lehet rola szedni, es atrakni masra, mert a gyakorlatban ennek akkor kellene megtortennie, amikor levaltjak a tartalekosoknal, addigra jo esellyel mar nem is fog mukodni az APS. Kifizetni most kellene, amikor semmire sincs penz.
A ruszkik kifejlesztettek ef kompozit/keramiapáncélt hozzá, amely a 12,7 ellen (más infó szertint 14,4 ellen) véd, de inkább az elsőt tartom reálisnak.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 996
14 069
113
Az Egybesült Álmok hadereje történelme(cskéje) során nem először volt kénytelen a "stescnikai-sportos-amatőröktől" vásárolni technikát/technológiát/innovációt, a többek által lesajnált civil motor-ötlet/egyebek tekintetében:

2000x1126_DSC_0101%20%281%29%20%281%29.jpeg


Ezt is inkább megvette a katonai-ipari DEEP STATE, mert már zavaró volt az "amatörök" tuning-motoros eredménye a lobby-túlárazós dolgaikkal szemben:


A fennti egy példa arra, hogy az újdonságok dogmatikus elutasítása nem "egészséges" szemlélet, főleg a "nem-szokásos" időkben!!! :oops:


A Cummings-motor+váltó --és az ára-- pedig szerintem csak érv lesz az kormányzati/hivatalos időhózásra, és a gyakorlatban marad a harcolósoknak beváltszokásos válasz "Ez van, azt kell hasznáni!" majd "élesben" is, mondják természetesen a fotelből és az irodából, ahogy az szokott lenni!


"Csak" megjegyzem: A Rotax-motor is ilyen "amatőr" dolog volt, amit utána fű alatt kénytelen volt megvenni az amcsi DEEP STATE/katonai-ipari komplexum! :oops:

.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 996
14 069
113
Nemár.
De most már tényleg...
Sem a Ripsaw-val sem a Rotax-szal nem vagy tisztában, és még offolsz is.


Kiemeltem itt is, máskor is, sokszor, hogy a hazai elqúrt szemlélet miatt tettem be ezt a példát, mint ok/következmény, ami miatt képtelenek vagyunk --akkor is amikor valóban akarunk-- elérni sikeres megoldás !!!

A ROTAX-ot meg szivesen megbeszélem a hozá illő témában, mert nem hiszem, hogy tévednék.

.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 880
4 920
113
Hát ez túlzott optimizmus. A currusnak még egy jármű lefestése is gyakran megugorhatatlan probléma. Tudnék mesélni a hőálló ezüsttel lefújt motorokról amit még a motortérből se vettek ki a festés idejére, nemhogy szétszedték volna.
A PTSZ felújítást eddig még senki nem kritizálta. Sok évnyi tapasztalatuk van harcjármű karbantartásban. Tudnak ők hogyha akarnak. Csak ugye egy állami vállalat az így működik, mint a Currus. Ha nincs tulajdonos meg nincs ellenőrzés akkor nincs minőség sem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 410
31 794
113
Köszönjük az ismételten műszaki tudományos érvekkel alátámasztott hozzászólásodat.
BMW egy rovidloketu sportmotor.Tehetautomotorok meg hosszuloketu vonomotorok.Masra vannak kondicionalva.Mondom,baromira hulyeseget nyomsz,de legalabb nagy mellennyel teszed.Ugy hulyeseg rz a BMW motoros BTR,ahogy van.Heccbol texhnikailag igyan meg lehet csinalni,de gyakorlati hasznalatra alkalmatlan
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel

Catles

Well-Known Member
2021. február 5.
518
1 732
93
BMW egy rovidloketu sportmotor.Tehetautomotorok meg hosszuloketu vonomotorok.Masra vannak kondicionalva.Mondom,baromira hulyeseget nyomsz,de legalabb nagy mellennyel teszed.Ugy hulyeseg rz a BMW motoros BTR,ahogy van.Heccbol texhnikailag igyan meg lehet csinalni,de gyakorlati hasznalatra alkalmatlan
Heccből akarja megcsinálni. (Meg lehet hogy élvezi hogy vitatkozol vele, de ezt nem tudom biztosra)
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 397
14 447
113
Félreértettél, én a Gidrános UTÁN és nem helyette gondoltam megvizsgálandónak!

Amikor a Cummins motor és a torony lekerül mert bejött a váltótípus, akkor lenne érdemes (ha működik) ezzel a motorral megépíteni Pogány rohamlogisztikai járművét belőlük. Egy úszóképes 8x8-as váltótípus után is tudná hordani az ellátmányt, vagy a modularitásnál fogva azzal dolgozni amit épp hordoz.
A nagyja tartalékban lenne amúgy is (mert rengeteg van), olcsó is, az alacsony élettartam nem igazán probléma.
Ha beválna a cummins mièrt cserèlnèd?

A rövid èlettartam meg egy esetben lenne problèma.
Haborúban, ahol sokat használnák.

De külszolgálatban mondjuk jóval könnyebb hummerek is megadták magukat.
Hisz ott is előfordult(nem is ritkán) hogy napi 12 órát ment a gèp ennek felèt nehèz terepen.

Persze el lehetne locsolni erre próbadarabokra nem kevès pènzt. o_O

Bár akkor most ez nem csak fip vicce.:rolleyes:
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 996
14 069
113
Heccből akarja megcsinálni. (Meg lehet hogy élvezi hogy vitatkozol vele, de ezt nem tudom biztosra)

Én maradnék meghtározásként inkább a --technikai-, egyéb...-- kihívásnál, ami kihvásból indult sok más példa mellett az a "szinte névtelen" Bf-109 --és elődje--, ami verseny korabeli "versenytársának" ;) volt még a részvevője "valami Spitfire" sok olasszal együtt, de az Egybesült Álmok hasonló versenyeiből is indult 1-2-száz mérnők és innovátor, akik jóttek pár évvel később! :oops:

Rakéta-technika? Dettó... Mindegyik oldalon. :oops: Nálunk is volt akkor még ennek politikai támogatása, vagy legalább "békén-hagyása", és nem voltak ezek a folyamatok a jelenlegi "Veszélyes lehet ám! Elnyomjuk, nyomjuk el, myomjuk el! :hadonaszos:" kategóriába berakva! :mad: :mad: :mad:

Szóval ennyit jelentenek ebben a műfajban is a kivülálló "amatőrök"! :oops:

U.I.: Erre egy másik, "szinte lényegtelen" terület, a napi példákkal: drónok!

U.I.2.0: Nem nyomnám agyon --napi politikai érdeke miatt-- a természetes innovációt, ami életmentő lehet elég rövid isőn belül!!! :oops:


.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 410
31 794
113
BTR alapkonstrukcioja az 50 es evek végén keszult,az akkori ruszki járműipar lehetosegeire.Ezert volt benne két benzinmotor hattul.Es eredetileg nyitott volt a küzdőtere .A szovjet ipar tehetetlensege miatt vittek vegig ezt a konstrukciot máig,aprankent fejlesztgetve.Igazabol 50 eve le kellett volna valtani akonstrukciot egy BTR87 szeruvel.De nem ment,
Modernebb gepet ugy lehetne csak csinalni,ahogy az ukranok csinaltak.Padlolemezre csinalni egy uj gépet.Csakhogy az egyszeruen nem eri meg.
Igazabol nem nagyon lehet rentabilisen kezdeni vele semmit.Alkatreszbazisa orosz,amiproblemas.Komoly upgrade meg draga,nem eri meg.Akkor mar erdemesebb újra költeni.Ezeket meg aprankent lecserelni.Egyszerubb tamogato feladatokra lehet meg atepiteni oket,es uzemwltetni addig,mig az akar kannibalizacioval kinyert alkatreszellatas engedi.Aztan kiszerelni beloluk,mimeg hasznos lehwt,es elbucsuzni tőlük.
Kuba ugyan kiváló peldakat ad ra,hogy lehet sokmindent barkacsolni,ha kenyszerhelyzet szuksegesse teszi.De ha nincs ilyen kenyszerhelyzet,akkor érdemesebb hosszútávú ár/ertek aranyban gondolkodni.
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 179
2 454
113
Na az meg konkrétan harcérték csökkenés minden tekintetben.
Ez még 15 évig itt lesz szóval a lehetőséggez képest időtálló kell, hogy legyen utólag hasznosuló részegységekkel.
A 30asokhoz képest tény - a 14,5 esetén határesetnek érzem.
Az is igaz, amit mondasz, hogy ha értelmes tornyot veszünk, azt még utána használhatjuk, szóval lehet éppen ezen nem kellene olcsójánoskodni - de akkor vennénk normálisat :) - menyni egy iylen torony kb?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 996
14 069
113
.

Egy sok más területen jól használható APC elkészítéséhez egyedül a "teknő" hiányzik a Mo-által poltikailag és technikailag elérhető és/vagy legyártható elemek közül.
Van viszont éppen 500-600(+) darab, még ha nem is a desszantolós feladatra optimális, viszont bőven jó elsődleges feladatként a Nekünk hiányzó támogató-/kiszolgáló/műszaki-ellátó/drón-bázis+operátor feladatra!
"Csak" hiányzó pár-ezer helyről van szó. :oops:

Ezeket felismerve és figyelembe véve: csak politikai Döntéshozón múlik, hogy akar-e találni megoldást.
A jelenlegi hazai helyzetben Döntéshozatal ezt(is/bármit) úgy (média-)tálal, amilyen választ akar.
Technikailag, pénzügyileg sokunk-ltal/sokszor-leírtan bőven van választási és megvalósítási lehetőség a BTR-80 feladathoz illesztett modernizálásához. Megfizethetően is. Fokozatosan is!
Láttunk a 14 év alatt példát, amikor azonnal lettek válaszok a korábban megoldhatatlannak tállalt, és évtizedek óta megoldatlan problémára: fizetés-emelés!
Van --a társadalom előtt agyonhallgatott-- lehetőség a motiválásra! Van lehetőség a társadalom által fontosnak tartott célok elérésére! :oops: Elég "egy-bites" a hazai Politika motívációja "ehhez"! ezért lett az értelmiség az ismert módon olarizálva!

Aki nem akarja látni ezt, az nem is látja! "Ennyike"!
Az eredményt fogja látni!


A BTR-ek --valójában égetően fontos-- modernizálásához nem elég --a nekünk, Mo-nak egyébként meglévő-- technikai és anyagi bázis, ha nincs az ehhez szükséges akarat "megteremtve"!
Finneknek, szerbeknek, kipásoknak, törököknek ez "Szabadságharc" nélkül is meg szokott lenni, évtizedeken ota.
Bele kéne már Nekünk is húzni! :hadonaszos:

.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 673
3 998
113
A 30asokhoz képest tény - a 14,5 esetén határesetnek érzem.
Az is igaz, amit mondasz, hogy ha értelmes tornyot veszünk, azt még utána használhatjuk, szóval lehet éppen ezen nem kellene olcsójánoskodni - de akkor vennénk normálisat :) - menyni egy iylen torony kb?
Szia,

En hatalmas kulonbsegnek erzem, hogy van egy torony, ami korkorosen ved a repeszektol es az olcsobb karabelyloszertol; vagy van egy egyszeru lovegpajzzsal vedett toronygeppuskank, aminel kb. 270 fokban egy .22-es kispuskaval is kiszedheto a toronylovesz.

Szerintem ezert lenne nagy visszalepes az altalad irt M2 olcso lovegpajzsos verzio, ez sokkal fontosabb, mint a felezett tuzero.

Es ha tenyleg 10+ evig BTR lesz a profi katonaknal, akkor muszaly valamit adni nekik a dronok ellen, mert szabad szemmel iranyozva azokat nagyon nehez eltalalni, valami autamata tuzvezeto rendszerre nagy szukseg lenne.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 423
10 261
113
Ha beválna a cummins mièrt cserèlnèd?
Mert túl jó, és mert lenne jobb helye, hiszen nem kifutó alrendszer.
Ha és amennyiben fipnek igaza van, akkor az ötlete az olcsósága miatt lenne megfontolandó. Ha nincs igaza akkor mehet vissza az eredeti vagy maradhat a Cummins ami jóval drágább.

A rövid èlettartam meg egy esetben lenne problèma.
Haborúban, ahol sokat használnák.
Ha visszarakod bele a Kamaz motort akkor is egy nagyon olcsó, nagy tömegben rendelkezésre álló jármű ami fogyóeszköz, és csak egy speciális rendeltetése (átkelések és az abból kibontakozó támadó műveletek logisztikai támogatása) van. Nem lennének agyonjáratva. Esélyesen meg is lennének tizedelve, de még mindig nagyobb esélyük van a túlélésre mint a teherautóknak amik pontonokra, hidakra és a szintén nem nagy számú PTSZ-re kell, hogy hagyatkozzanak.

De külszolgálatban mondjuk jóval könnyebb hummerek is megadták magukat.
Hisz ott is előfordult(nem is ritkán) hogy napi 12 órát ment a gèp ennek felèt nehèz terepen.
De nem Bagramban vagyunk. Az ország nagyja sík, a nagyobb vízfolyások környéke szintén. Bizonyos keretek között életképes maradhat egy alulmotorizált konstrukció is.

Persze el lehetne locsolni erre próbadarabokra nem kevès pènzt. o_O
Ha benne marad a Cummins az valószínűleg többe kerül.

Bár akkor most ez nem csak fip vicce.:rolleyes:
De az, én nem néztem utána a leírtaknak, és nem értek a motorok karakterisztikájához. Azzal foglalkoztam idáig, hogy ha úgy van ahogy gondolja, akkor abban milyen alkalmazási lehetőségek lennének.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 516
55 837
113
Viccből vannak huszáraink, règen volt rally csapatunk.
Jó lenne a katonákra költeni.

Poénból lehetne BMW Motorsport részlegünk is. :D:D:D

Ha és amennyiben fipnek igaza van, akkor az ötlete az olcsósága miatt lenne megfontolandó. Ha nincs igaza akkor mehet vissza az eredeti vagy maradhat a Cummins ami jóval drágább.

Viszonylag egyszerűen ki lehetne deríteni a dolgot.
Fogunk két agyon használt, de hasonló állapotban lévő vázat.
Majd mind két kiépítéssel (Cummins+Alison vs. BMW+ZF) megcsinálunk 1-1 prototípust.
Kivisszük nyáron 40 fok melegben őket autókázni, megmásszuk a kékest, átússzuk a tiszát, majd megnézzünk melyik, hogyan bírta.
Aztán kiszámolunk két dolgot:
1. Melyik kiépítés mibe kerül és mennyi üzemeltetni?
2. Melyik kiépítés milyen egyéb módosításokhoz alkalmas?

Ez egy HM szintjén se lenne sok pénz. És ha sikerülne ebbe belevonna valamilyen civil tereprally vagy rally műhelyt miközben párhuzamosan bevonnánk egyetemeket is pl. egy össztöndíj keretében azzal nagyon sokat lehetne tanulni a jövő generációnak is.
Aztán lehetne vinni HM-s kiállításokra a protókat, egyetemekre, nyíltnapokra stb...
Ezeknek van promóciós és presztízs értéke is. Szerintem.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 996
14 069
113
Poénból lehetne BMW Motorsport részlegünk is. :D:D:D



Viszonylag egyszerűen ki lehetne deríteni a dolgot.
Fogunk két agyon használt, de hasonló állapotban lévő vázat.
Majd mind két kiépítéssel (Cummins+Alison vs. BMW+ZF) megcsinálunk 1-1 prototípust.
Kivisszük nyáron 40 fok melegben őket autókázni, megmásszuk a kékest, átússzuk a tiszát, majd megnézzünk melyik, hogyan bírta.
Aztán kiszámolunk két dolgot:
1. Melyik kiépítés mibe kerül és mennyi üzemeltetni?
2. Melyik kiépítés milyen egyéb módosításokhoz alkalmas?

Ez egy HM szintjén se lenne sok pénz. És ha sikerülne ebbe belevonna valamilyen civil tereprally vagy rally műhelyt miközben párhuzamosan bevonnánk egyetemeket is pl. egy össztöndíj keretében azzal nagyon sokat lehetne tanulni a jövő generációnak is.
Aztán lehetne vinni HM-s kiállításokra a protókat, egyetemekre, nyíltnapokra stb...
Ezeknek van promóciós és presztízs értéke is. Szerintem.

Nem mérted fel egy "német" siker esetleges (politikai) következményeit!
Ehhez az emlíitetthez veszélyhez arányosított "ennyire nyomokban sem" szintű veszély-/konfliktus-vállalási képességet --akaratot-- sem látok a Döntéshozó(k ?) esetében! Kivéve: ha a Hatalmat Nemzetet kell megmenteni! :oops:

Az Ötleted egyébként teljesen jó :hadonaszos: : éppen ezért "veszélyes", mint fentebb jeleztem!

Nem nekem! :oops:

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 516
55 837
113
Igazából már az is haladás, hogy nem egy Lada Vesta motorját akarja belerakni.

Tudom, hogyha nem német, akkor nem teszitek bele a picsátokat... szóval gondoltam rád ;)

A BMW-t a sor 6 miatt választottam, mert az ilyen motorok kíválóan terhelhetőek, nem véletlenül használnak sorhatot szinte minden kamionban, busszban, teherautóban.
De ha nem szimpi a BMW akkor lehet felőlem mercedes V6-os is. Az is sokkal rövidebb és könnyebb, mint az eredeti kamaz motor.
Az OM656-os az V6, 2.9 literes, 340 LE és ami fontosabb 700 nm-ot ad le 1200-3200 -as fordulatig :rolleyes:
9Gtronik váltója van. Abból van 700 illetve 1000 nm limitű, mind kettő mindössze 100 kg száraz súllyal bír!
És mielőtt Negan megint megírná az "igazságot" közlöm, hogy ennek a dízelnek a kisebb teljesítményű elődje (OM642) volt az aktuális merciedes sprinternek a csúcsmotorja. Annak a sprinternek aminek 5.5 tonna volt a súlylimitje... Csak mondom :rolleyes:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 516
55 837
113
Nem mérted fel egy "német" siker esetleges (politikai) következményeit!

Azért írok német motorokról mert úgy látom katonáéknak meg a politikumnak csak ezt lehet eladni.
Dudi egyetlen "kritikája" is csak annyi volt, hogy "Szerencsére nem lada"
Most ha más ország dízelét akarnám bele rakni, már 20 oldalnyi fikázás lenne rá, szar: Olasz, Japán, francia, amcsi stb... jelzőkkel.
Pl. a Renault gyárt kisteherbe 4 hengeres, soros, 5.1 literes dízelt is 240 LE-vel meg 900 nm-el. Fel se merem hozni!

Jah, és még a plusz infók kedvéért.
Remélem mindenki elismeri, hogy az Iveco LMV páncélozott jármű az katonai....
7.3 tonnáig lehet terhelni. Mi lehet a motorja egy ilyen összkerekes terepgépnek?
Iveco F1C, 3 literes dízel, 185 LE és 456 nm/1800 fordulaton. Váltó: ZF6HP 6 sebességes civil piaci automata sebességváltó :rolleyes: