[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 646
3 942
113
A 30asokhoz képest tény - a 14,5 esetén határesetnek érzem.
Az is igaz, amit mondasz, hogy ha értelmes tornyot veszünk, azt még utána használhatjuk, szóval lehet éppen ezen nem kellene olcsójánoskodni - de akkor vennénk normálisat :) - menyni egy iylen torony kb?
Szia,

En hatalmas kulonbsegnek erzem, hogy van egy torony, ami korkorosen ved a repeszektol es az olcsobb karabelyloszertol; vagy van egy egyszeru lovegpajzzsal vedett toronygeppuskank, aminel kb. 270 fokban egy .22-es kispuskaval is kiszedheto a toronylovesz.

Szerintem ezert lenne nagy visszalepes az altalad irt M2 olcso lovegpajzsos verzio, ez sokkal fontosabb, mint a felezett tuzero.

Es ha tenyleg 10+ evig BTR lesz a profi katonaknal, akkor muszaly valamit adni nekik a dronok ellen, mert szabad szemmel iranyozva azokat nagyon nehez eltalalni, valami autamata tuzvezeto rendszerre nagy szukseg lenne.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 372
10 032
113
Ha beválna a cummins mièrt cserèlnèd?
Mert túl jó, és mert lenne jobb helye, hiszen nem kifutó alrendszer.
Ha és amennyiben fipnek igaza van, akkor az ötlete az olcsósága miatt lenne megfontolandó. Ha nincs igaza akkor mehet vissza az eredeti vagy maradhat a Cummins ami jóval drágább.

A rövid èlettartam meg egy esetben lenne problèma.
Haborúban, ahol sokat használnák.
Ha visszarakod bele a Kamaz motort akkor is egy nagyon olcsó, nagy tömegben rendelkezésre álló jármű ami fogyóeszköz, és csak egy speciális rendeltetése (átkelések és az abból kibontakozó támadó műveletek logisztikai támogatása) van. Nem lennének agyonjáratva. Esélyesen meg is lennének tizedelve, de még mindig nagyobb esélyük van a túlélésre mint a teherautóknak amik pontonokra, hidakra és a szintén nem nagy számú PTSZ-re kell, hogy hagyatkozzanak.

De külszolgálatban mondjuk jóval könnyebb hummerek is megadták magukat.
Hisz ott is előfordult(nem is ritkán) hogy napi 12 órát ment a gèp ennek felèt nehèz terepen.
De nem Bagramban vagyunk. Az ország nagyja sík, a nagyobb vízfolyások környéke szintén. Bizonyos keretek között életképes maradhat egy alulmotorizált konstrukció is.

Persze el lehetne locsolni erre próbadarabokra nem kevès pènzt. o_O
Ha benne marad a Cummins az valószínűleg többe kerül.

Bár akkor most ez nem csak fip vicce.:rolleyes:
De az, én nem néztem utána a leírtaknak, és nem értek a motorok karakterisztikájához. Azzal foglalkoztam idáig, hogy ha úgy van ahogy gondolja, akkor abban milyen alkalmazási lehetőségek lennének.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 403
55 222
113
Viccből vannak huszáraink, règen volt rally csapatunk.
Jó lenne a katonákra költeni.

Poénból lehetne BMW Motorsport részlegünk is. :D:D:D

Ha és amennyiben fipnek igaza van, akkor az ötlete az olcsósága miatt lenne megfontolandó. Ha nincs igaza akkor mehet vissza az eredeti vagy maradhat a Cummins ami jóval drágább.

Viszonylag egyszerűen ki lehetne deríteni a dolgot.
Fogunk két agyon használt, de hasonló állapotban lévő vázat.
Majd mind két kiépítéssel (Cummins+Alison vs. BMW+ZF) megcsinálunk 1-1 prototípust.
Kivisszük nyáron 40 fok melegben őket autókázni, megmásszuk a kékest, átússzuk a tiszát, majd megnézzünk melyik, hogyan bírta.
Aztán kiszámolunk két dolgot:
1. Melyik kiépítés mibe kerül és mennyi üzemeltetni?
2. Melyik kiépítés milyen egyéb módosításokhoz alkalmas?

Ez egy HM szintjén se lenne sok pénz. És ha sikerülne ebbe belevonna valamilyen civil tereprally vagy rally műhelyt miközben párhuzamosan bevonnánk egyetemeket is pl. egy össztöndíj keretében azzal nagyon sokat lehetne tanulni a jövő generációnak is.
Aztán lehetne vinni HM-s kiállításokra a protókat, egyetemekre, nyíltnapokra stb...
Ezeknek van promóciós és presztízs értéke is. Szerintem.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 052
113
Poénból lehetne BMW Motorsport részlegünk is. :D:D:D



Viszonylag egyszerűen ki lehetne deríteni a dolgot.
Fogunk két agyon használt, de hasonló állapotban lévő vázat.
Majd mind két kiépítéssel (Cummins+Alison vs. BMW+ZF) megcsinálunk 1-1 prototípust.
Kivisszük nyáron 40 fok melegben őket autókázni, megmásszuk a kékest, átússzuk a tiszát, majd megnézzünk melyik, hogyan bírta.
Aztán kiszámolunk két dolgot:
1. Melyik kiépítés mibe kerül és mennyi üzemeltetni?
2. Melyik kiépítés milyen egyéb módosításokhoz alkalmas?

Ez egy HM szintjén se lenne sok pénz. És ha sikerülne ebbe belevonna valamilyen civil tereprally vagy rally műhelyt miközben párhuzamosan bevonnánk egyetemeket is pl. egy össztöndíj keretében azzal nagyon sokat lehetne tanulni a jövő generációnak is.
Aztán lehetne vinni HM-s kiállításokra a protókat, egyetemekre, nyíltnapokra stb...
Ezeknek van promóciós és presztízs értéke is. Szerintem.

Nem mérted fel egy "német" siker esetleges (politikai) következményeit!
Ehhez az emlíitetthez veszélyhez arányosított "ennyire nyomokban sem" szintű veszély-/konfliktus-vállalási képességet --akaratot-- sem látok a Döntéshozó(k ?) esetében! Kivéve: ha a Hatalmat Nemzetet kell megmenteni! :oops:

Az Ötleted egyébként teljesen jó :hadonaszos: : éppen ezért "veszélyes", mint fentebb jeleztem!

Nem nekem! :oops:

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 403
55 222
113
Igazából már az is haladás, hogy nem egy Lada Vesta motorját akarja belerakni.

Tudom, hogyha nem német, akkor nem teszitek bele a picsátokat... szóval gondoltam rád ;)

A BMW-t a sor 6 miatt választottam, mert az ilyen motorok kíválóan terhelhetőek, nem véletlenül használnak sorhatot szinte minden kamionban, busszban, teherautóban.
De ha nem szimpi a BMW akkor lehet felőlem mercedes V6-os is. Az is sokkal rövidebb és könnyebb, mint az eredeti kamaz motor.
Az OM656-os az V6, 2.9 literes, 340 LE és ami fontosabb 700 nm-ot ad le 1200-3200 -as fordulatig :rolleyes:
9Gtronik váltója van. Abból van 700 illetve 1000 nm limitű, mind kettő mindössze 100 kg száraz súllyal bír!
És mielőtt Negan megint megírná az "igazságot" közlöm, hogy ennek a dízelnek a kisebb teljesítményű elődje (OM642) volt az aktuális merciedes sprinternek a csúcsmotorja. Annak a sprinternek aminek 5.5 tonna volt a súlylimitje... Csak mondom :rolleyes:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 403
55 222
113
Nem mérted fel egy "német" siker esetleges (politikai) következményeit!

Azért írok német motorokról mert úgy látom katonáéknak meg a politikumnak csak ezt lehet eladni.
Dudi egyetlen "kritikája" is csak annyi volt, hogy "Szerencsére nem lada"
Most ha más ország dízelét akarnám bele rakni, már 20 oldalnyi fikázás lenne rá, szar: Olasz, Japán, francia, amcsi stb... jelzőkkel.
Pl. a Renault gyárt kisteherbe 4 hengeres, soros, 5.1 literes dízelt is 240 LE-vel meg 900 nm-el. Fel se merem hozni!

Jah, és még a plusz infók kedvéért.
Remélem mindenki elismeri, hogy az Iveco LMV páncélozott jármű az katonai....
7.3 tonnáig lehet terhelni. Mi lehet a motorja egy ilyen összkerekes terepgépnek?
Iveco F1C, 3 literes dízel, 185 LE és 456 nm/1800 fordulaton. Váltó: ZF6HP 6 sebességes civil piaci automata sebességváltó :rolleyes:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 521
46 490
113
Kivisszük nyáron 40 fok melegben őket autókázni, megmásszuk a kékest, átússzuk a tiszát, majd megnézzünk melyik, hogyan bírta.
Igazság szerint a terhelés szemponjából egyedüli komoly probléma a hűtés kérdése, és annak méretezése (jelenleg a BTR-é tudtommal alul van méretezve).
Az meg szerintem a motorcserével együtt gyakorlatilag bárhogy megoldható. Akkora a motortérben a hely, hogy oda akkora hűtőt (víz és olajhűtőket) pakolsz bele, amekkorát nem szégyelsz.
Ha a soros motor kerül bele, akkor valószínűleg a keresztbe fordított fő hűtőt egyszerűen be kell fordítani a motor egyik oldalára (a soros motor hosszabb lesz, mint a V6, de jóval keskenyebb), míg a másik oldalra mehet a többi segédberendezés.
Különben emlékeim szerint az üzemanyag tartály is a motortérben van.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 052
113
.

Szerintem még mindig a korpásított hajak gazdái a problámna-megoldás gátjai! ...és a Megbizó természetesen!
Ha ez a hűtési probléma valós és ismert, akkor --mivel a körülmények változtak-- szerintem a nyugdíj-karrierista csapot gyorsan hatékonnyá tehető, az önszorgalomból --vagy háttér-célpriummal segített-- Mombe-Bombe-... korábbi felbukkan(t)ása és eröltetése helyett egy hatékonyabb hűtés, a 20+ éves futómű-korszerűaítés és egy (Gidrán-)APU ráépítésben, első lépésben!

Azonnal megbízhatóbb és 10-25LE-vel combosabb lenne még eredeti motorral is ez a múlt-déző "darab"!
Valami RÁBA meg futómű-specialista, az ide behzott gyor-segítség után a Gidrán-futómű 'alsó-lábszárait is befaraghatná, 1-2 hónappal később, ha már úgyis "arra járt"! :hadonaszos:

Mivel az eredeti motorral tudott Irakban 110-zel repeszteni a BTR, olyan nagyon gyenge nem lehet, mintha SEMMI nem lenne helyette.

Érdeklődve várom, hogy lesz-e végre valami értékelhető, csak a(z időhúzás) Piackutatás "nyer" ismét! :oops:
... + a huszárok, ahogy szokott lenni ! :rolleyes:

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nemerson

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 210
31 269
113
Mert túl jó, és mert lenne jobb helye, hiszen nem kifutó alrendszer.
Ha és amennyiben fipnek igaza van, akkor az ötlete az olcsósága miatt lenne megfontolandó. Ha nincs igaza akkor mehet vissza az eredeti vagy maradhat a Cummins ami jóval drágább.


Ha visszarakod bele a Kamaz motort akkor is egy nagyon olcsó, nagy tömegben rendelkezésre álló jármű ami fogyóeszköz, és csak egy speciális rendeltetése (átkelések és az abból kibontakozó támadó műveletek logisztikai támogatása) van. Nem lennének agyonjáratva. Esélyesen meg is lennének tizedelve, de még mindig nagyobb esélyük van a túlélésre mint a teherautóknak amik pontonokra, hidakra és a szintén nem nagy számú PTSZ-re kell, hogy hagyatkozzanak.


De nem Bagramban vagyunk. Az ország nagyja sík, a nagyobb vízfolyások környéke szintén. Bizonyos keretek között életképes maradhat egy alulmotorizált konstrukció is.


Ha benne marad a Cummins az valószínűleg többe kerül.


De az, én nem néztem utána a leírtaknak, és nem értek a motorok karakterisztikájához. Azzal foglalkoztam idáig, hogy ha úgy van ahogy gondolja, akkor abban milyen alkalmazási lehetőségek lennének.
Fip segghulyeseget ir.Mert nulla tapasztalata van. A kulonben kivalo Cummins motor sem fog egy harcjarmuben,amator gyakorlatlan soforokkel itthon messze kibirni amnyit, mint polgari kozuti jarmuben profi soforokkel.Meg bekeidos gyakprlatokon se,nemhogy haboruban,mikor nyomjak neki,ahogy a csovon kifer.
Irtam.Egy erdeszeti teherautoban itthon ugyan az a motor felet birja,mint kozuti gepben.....
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 052
113
Fip segghulyeseget ir.Mert nulla tapasztalata van. A kulonben kivalo Cummins motor sem fog egy harcjarmuben,amator gyakorlatlan soforokkel itthon messze kibirni amnyit, mint polgari kozuti jarmuben profi soforokkel.Meg bekeidos gyakprlatokon se,nemhogy haboruban,mikor nyomjak neki,ahogy a csovon kifer.
Irtam.Egy erdeszeti teherautoban itthon ugyan az a motor felet birja,mint kozuti gepben.....
Tizen+ alkalommal mondta, hogy poénnak szánta, az ordító szakmaitlanság és undorító visszásságok kifigurázására, amivel megcsúfolják a Zrínyi-t! ... ha jól értettem a szándékát, amivel egyetértek!
+ "Ütött" is poén! :D

Aki meg komolyan vette: Megérdemli! :p
Javaslom még kiereszteni a gőzt hasonlóan "produktív" és "építő jellegű" folytattáskénta "rendszámon rugózást", a terepfestést, Kiszel Tündét, +hasonlókat... ;) + :hadonaszos:

További szép napot! :hadonaszos:

.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 403
55 222
113
Tizen+ alkalommal mondta, hogy poénnak szánta, az ordító szakmaitlanság és undorító visszásságok kifigurázására, amivel megcsúfolják a Zrínyi-t! ... ha jól értettem a szándékát, amivel egyetértek!
+ "Ütött" is poén! :D

Neganan és dudin kívül kb. mindenki megértette.
De mondjuk az én hibám, 1.2 TFSI benzines Golf motort kellet volna írnom és akkor jobban leesik a tantusz. :rolleyes:
Szerintem mindenhol jeleztem, hogy hol vettem poénosra a figurát, és hol vettem komolyan. :)

De amúgy annyiban Negannek is igaza van, hogy kicsit önálló életre kelt a német sportdízeles BTR koncepció.
És unalmamban addig számolgattam meg nézegettem a különböző beszállító cégeket, hogy egyébként meg lehetne csinálni.
Pl. találtam egy céget ami nehéz gépekhez gyárt önzáró difiket Meg ott van ugye a Knorr-Bremse, akiknek soroksáron is van gyáruk (emlékeim szerint vasúti) ők pl. komplett légfékrendszereket gyártanak.
Kb. ugyan úgy soroksáron a Truck Shopban minden egyéb (lámpa, aksi, generátor stb...) beszerezhető civil piacról fillérekért.
Műanyagosokat még én is ismerek, az üvegszálas lökhárító készítése, meg a kevlározás nem igazán térnek el egymástól technikailag.
Vannak dakaros tereprally csapataink, meg műhelyek, akik értenek a megfelelő kiépítéshez is.
Valójában arra jutottam, hogy egy normális projektcégben összefogva (ahol mondjuk én vagyok a vezető :rolleyes:) valójában 1-2 év alatt majdhogynem bármilyen BTR modernizációt meg tudnánk csinálni, túlnyomó részt made in hungary.
A lila színű, alufelnis, ültetett BMW motoros Pimp My BTR-től, a Cummins+Alisonos IFV-ig bezárólag.
(Ezek után ragaszkodnék legalább 1 ilyen BTR megépítéséhez!!!)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 052
113
Aztán mondjon helyette jobbat ;)

Feladatokat kapott határidővel! Erőforrások nélkül(gyakorlatilag)!

Ahogy például Lázár is! Két "veszélyesen" tehetséges, tettere kész ember!!!
A "probléma" a látható módon meg van oldva!
Sosem tagadtam: a "Nem-monjuk-ki-hogy-ki" kiemelkedő egyéni tudású Politikus!
Szivesen olvasnám a 15-20 évvel későbbi értékeléseket róla!

Visszaugorva időben: Így a 14. évbe már kezd körvonalazódni a média-ködből a Valóság!

Visszaugorva a témában: nem látom, hogy a Honvédség Főparancsnoka rendelkezne a minimálisan szükséges erőforrásokkal, és minimális önállósággal ahhoz, hogy a számára kitűzött célokat elérhesse.
Például: A Honvédség tekintélyének erősítéséhez és a sikeres toborzáshoz minimálisan szükséges "kozmetikai" változtatásokat sem tudja kiverni a BTR-80 és többi haditechnikához a "Megbízóból".
nyomokban sem áll rendelkezésre ez a minimális karbatartó-műszaki bázis, háttér. Szomorú!

Nem irígylem!

.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 403
55 222
113
Feladatokat kapott határidővel! Erőforrások nélkül(gyakorlatilag)!

Ahogy Lázár is! Két "veszélyesen" tehetséges, tettere kész ember!!!
A "probléma" a látható módon meg van oldva! Sosem tagadtam: kiemelkedő egyéni tudású Politikus!Szivesen olvasnám a 15-20 évvel későbbi értékeléseket!

Visszaugorva: Így a 14. évbe már kezd körvonalazódni a média-ködből a Valóság!

Visszaugorva a témához: nem látom, hogy a Honvédség Főparancsnoka rendelkezna minimálisan szükséges erőforrásokkal, és minimális önállósággal ahhoz, hogy a számára kitűzött célokat elérhesse.
Például: A Honvédség tekintélyének erősítéséhez és a sikeres toborzáshoz minimálisan szükséges "kozmetikai" változtatásokat sem tudja kiverni a BTR-80 és többi haditechnikához a "Megbízóból".

Nem irígylem!

.

Ez is igaz.
Ahogyan az is, hogy egyik sem állt föl a székből azzal, hogy: "Így nem lehet érdemi munkát végezni"
Mindegyik fogja a szék karfáját, amíg ki nem csavarják a kezükből.
Biztos jó szakember, de a megalkuvások még sosem vezettek jóra.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 052
113
Ez is igaz.
Ahogyan az is, hogy egyik sem állt föl a székből azzal, hogy: "Így nem lehet érdemi munkát végezni"
Mindegyik fogja a szék karfáját, amíg ki nem csavarják a kezükből.
Biztos jó szakember, de a megalkuvások még sosem vezettek jóra.

Ami szomorú!

Amíg ezt nem teszik meg --nagyon ideje lenne már-- + "A Misinek" és "A Petyának" is lehetneennyi év után nyugodtan jelezni --amit mát 10 éve is joggal lehelett volna--: "Főnök, váltsunk(stílust/szemléletet), mert ez az irány nem jó, vagy felállok!" :hadonaszos:

.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 521
46 490
113
Leszarja szerintem
Gonosz leszek lehet meg a gepetse tudja felhasználó szinten kezelni, nem hogy meg a htka-an olvasgatni
Gépesített lövész tiszt!
A lövész tiszti képzés része a BTR-rel való kiképzés. Ez magában foglalja a gép minimum alap szintű kezelését, irányzását, és alap karbantartásának ismeretét.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
2 260
7 335
113
Gépesített lövész tiszt!
A lövész tiszti képzés része a BTR-rel való kiképzés. Ez magában foglalja a gép minimum alap szintű kezelését, irányzását, és alap karbantartásának ismeretét.
Nem azt mondtam hogy nem ért hozza hanem azt hogy leszarja itt a barkács szakkort