[HUN] D-20 (M1955) ágyútarack

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 905
72 649
113
A legolcsóbb mégis minőségi beszerzés az a német fh 70 lenne. Nato standard 155 mm, ugyan csak 24,7 km hatótávval(L/39) póthajtás nélkül, de mindent tud, póthajtásost is. Fel van szerelve hálózati hadviseléshez és digitális tűzvezetése van. Alapból gyorsan csomagolható, bár persze lassabb mint egy önjáró, de teherautó alvázon, vagy láncos páncéltestbe szerelve már elég jó cucc lehetne.

Ha vontatottként nézzük, 1 perc a kicsomagolás, képes elég gyors sorozatot leadni, gyakorlatilag folyamatos tüzet, két perc az elcsomagolás. Önerőből is odébb tud gyalogolni.

Jó a hang. :)
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Hát,a légi szállításnál drágább,körülményesebb megoldás nincs,szerintem.
Ez egy marhaság. Irtózatos manőver képességet ad a tüzérségnek.
Hogy mennyire bonyolult a lenti videóban benne van.
Alapvetően nem kell a helikoptereket az üteghez "kötni". A helikopter csak szállít. Nem kell velük együtt dekkolnia, mint ahogy a teherautónak. Egy 2-4 helikopteres egység egy komplett üteget tud arrébb vinni 20 perc alatt vagy 30-40-50km-t. LÉGVONALBAN, ugyebár!
De ugyan azokkal a helikopterekkel lehet egyik ütegtől a másikhoz is menni.

1 kopter 1 ágyút vihet egyszerre,meg talán a személyzetet,feltéve ha elbírja a 155-öst+a szemályzetet+a muníciót,ha ezt nem tudja egy heli,akkor be esik az eső,vettünk egy döglött lovat,kb.
A H225M nem tudná ezt a M777-tel, de egy 105-össel hiba nélkül. Személyzettel + némi lőszerrel együtt. A logisztikának csak az eleve kijelölt pontokra kell szállítania a lőszert. Az ágyúkat meg oda viszik, ahol szükség van rájuk. Pillanatok alatt.

A lenti videóban össze van vágva több elég f@sza korábban már elérhető video is az én favoritomról, a Giat LG1 MKIII-ról. Benne van a lengyeleknek tartott Balti-tengeri bemutató, a maláj hadsereg, valamint a franciák saját gyakorlatai:
A max lőtávolsága 20km (póthajtással). Ez nagyjából megegyezik a D20-éval. Persze a D-20 nagyobb malacokat reptet, na de mennyit. A 105-öst 12x elsütik 1 percen belül! A D-20 ennek jó, ha a fele. Ezt egy digitalizált irányítási rendszerrel kombinálva le lehet akár 1 löveggel is darálni pillanatok alatt egy igen szép területet. Egy 3-4 lövegből álló üteg meg már különösen csúnya dolgokra képes. De az ellenség aknavetői (120-asok) igen kellemetlen helyzetbe kerülnek, ha egy üteg 105-ös vadászik rájuk.
Ha rombolni kell, akkor persze a 152/155-ös löveg, de élőerő ellen bitang dolgokra képes az is. Ráadásul közvetlen irányzásra is alkalmas. Páncéltörő lövedék is van hozzá.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 387
113
Ez egy marhaság. Irtózatos manőver képességet ad a tüzérségnek.
Hogy mennyire bonyolult a lenti videóban benne van.
Alapvetően nem kell a helikoptereket az üteghez "kötni". A helikopter csak szállít. Nem kell velük együtt dekkolnia, mint ahogy a teherautónak. Egy 2-4 helikopteres egység egy komplett üteget tud arrébb vinni 20 perc alatt vagy 30-40-50km-t. LÉGVONALBAN, ugyebár!
De ugyan azokkal a helikopterekkel lehet egyik ütegtől a másikhoz is menni.


A H225M nem tudná ezt a M777-tel, de egy 105-össel hiba nélkül. Személyzettel + némi lőszerrel együtt. A logisztikának csak az eleve kijelölt pontokra kell szállítania a lőszert. Az ágyúkat meg oda viszik, ahol szükség van rájuk. Pillanatok alatt.

A lenti videóban össze van vágva több elég f@sza korábban már elérhető video is az én favoritomról, a Giat LG1 MKIII-ról. Benne van a lengyeleknek tartott Balti-tengeri bemutató, a maláj hadsereg, valamint a franciák saját gyakorlatai:
A max lőtávolsága 20km (póthajtással). Ez nagyjából megegyezik a D20-éval. Persze a D-20 nagyobb malacokat reptet, na de mennyit. A 105-öst 12x elsütik 1 percen belül! A D-20 ennek jó, ha a fele. Ezt egy digitalizált irányítási rendszerrel kombinálva le lehet akár 1 löveggel is darálni pillanatok alatt egy igen szép területet. Egy 3-4 lövegből álló üteg meg már különösen csúnya dolgokra képes. De az ellenség aknavetői (120-asok) igen kellemetlen helyzetbe kerülnek, ha egy üteg 105-ös vadászik rájuk.
Ha rombolni kell, akkor persze a 152/155-ös löveg, de élőerő ellen bitang dolgokra képes az is. Ráadásul közvetlen irányzásra is alkalmas. Páncéltörő lövedék is van hozzá.

A lőszerrel mi lesz?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 592
34 344
113
1335706474_tumblr_lp9107xAaf1qlcxqlo1_500.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Arról beszélsz.Azt is ki meg be kell pakolni,az sok idő.
Nem annyira. 4 helikopter (H225M) vihet 3 löveget, személyzettel pár lőszeresládával.
A 4. viszi a lőszer maradék részét, függesztve, raklapon.
avpuma_01.jpg

Ahogy láttam, a franciák le is szállnak a le- és felcsatoláshoz. Az amerikaiak csak kilebegtetnek a Chinookkal. De használnak Blackhawk-ot is a könnyű lövegeik szállítására.
Szállítanak azok még HIMARS rakétákat is! :)
191115-A-YS961-0073-683x1024.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 311
58 127
113
Ez egy marhaság. Irtózatos manőver képességet ad a tüzérségnek.
Hogy mennyire bonyolult a lenti videóban benne van.
Alapvetően nem kell a helikoptereket az üteghez "kötni". A helikopter csak szállít. Nem kell velük együtt dekkolnia, mint ahogy a teherautónak. Egy 2-4 helikopteres egység egy komplett üteget tud arrébb vinni 20 perc alatt vagy 30-40-50km-t. LÉGVONALBAN, ugyebár!
De ugyan azokkal a helikopterekkel lehet egyik ütegtől a másikhoz is menni.


A H225M nem tudná ezt a M777-tel, de egy 105-össel hiba nélkül. Személyzettel + némi lőszerrel együtt. A logisztikának csak az eleve kijelölt pontokra kell szállítania a lőszert. Az ágyúkat meg oda viszik, ahol szükség van rájuk. Pillanatok alatt.

A lenti videóban össze van vágva több elég f@sza korábban már elérhető video is az én favoritomról, a Giat LG1 MKIII-ról. Benne van a lengyeleknek tartott Balti-tengeri bemutató, a maláj hadsereg, valamint a franciák saját gyakorlatai:
A max lőtávolsága 20km (póthajtással). Ez nagyjából megegyezik a D20-éval. Persze a D-20 nagyobb malacokat reptet, na de mennyit. A 105-öst 12x elsütik 1 percen belül! A D-20 ennek jó, ha a fele. Ezt egy digitalizált irányítási rendszerrel kombinálva le lehet akár 1 löveggel is darálni pillanatok alatt egy igen szép területet. Egy 3-4 lövegből álló üteg meg már különösen csúnya dolgokra képes. De az ellenség aknavetői (120-asok) igen kellemetlen helyzetbe kerülnek, ha egy üteg 105-ös vadászik rájuk.
Ha rombolni kell, akkor persze a 152/155-ös löveg, de élőerő ellen bitang dolgokra képes az is. Ráadásul közvetlen irányzásra is alkalmas. Páncéltörő lövedék is van hozzá.



Fenntartom,hogy a légi szállítás a legdrágább,leg komplikáltabb módja a helyváltoztatásnak,lévén mennyi pénz egy olyan kopter,ami elviszi az ágyút,mennyi pénz a repóra,a kopter karbantartása,időközi nagyjavításai,stb.
azt sem értem,hogy ha egy gyors tűzcsapás után még gyorsabban meg akarunk pattanni,akkor azt hogyan csináljuk kopterekkel?
Mármint ahogy becéloztuk az ellent,már pörgetjük is fel pár km-rel arrébb a kopterek rotorjait,hogy mire odaérnek a mi malacaink,már emeljük is az
gyúkat?Azért ez nekem elég meredeknek tűnik,késünk fél percet,és megjön a válasz,a kopterek meg éppen akkor érnek csak oda,vagy még épp csak emelik a cuccot,akkor 6 ágyú+személyzet+6 kopter ki van ixelve?
Ezt igazi háborúban max akkor lehet előadni,ha van 200 ágyúd személyzettel,meg 200 koptered,ami csak/főleg az ágyúkat emelgeti.
Ehhez képest ha a tgk/traki/egyéb hordozó jármű csak 150 méterrel már addigra odébb vitte a cuccot,mire jön a válasz,már csak vigyorgunk a belfékeken,és melegítünk a következő kicsomagolásra,és tűzcsapásra.
Pár km-en belül hol parkoltatsz 6 koptert észrevétlenül?Egyből kiszagolják őket,és nem is az ágyúkat fogják lőni,egy vontatott/önjáró cuccos eltűnhet egy bozótosban,satnyább erdőben is,de féltucat kopter nagyon zsíros célpont,és nagyon nehezen elrejthető.
Az önjáró ugye ezért jobb megoldás,ha meg tudjuk fizetni.
A 105,vagy 155mm vitában én nem foglalnék állást,vannak itt igazi katonák is,akik ismerik a harcászat minden csínját-bínját,egy ideális nyomdagép használati engedély birtokában azt mondanám,hogy kell mindkettőből optimális mennyiség 60-60(?) db,de mivel ilyenünk nincs,ezért gondolom egy,még éppehogy elegendő konfigurációban kell gondolkodnunk,mondjuk az érkező Pzh-k mellé 2x annyi 105-ös,önjáró cuccal már kiegyeznének a bakáink,értem,hogy verébre nem kell ágyúval lőni :D ,van ahová elég a 105-ös is,meg van ahová nem elég,ezt majd említett,tanult olvtársak jól kifejtik.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 592
34 344
113
Mire gondoljátok használni,és miféle tüzérséget?
Talán ha ezt elöbb valaki tisztázná......
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 491
132 199
113
  • Tetszik
Reactions: papi and Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 592
34 344
113
Azt vágjátok amúgy, hogy a Korea eléggé hegyes és ott kissé nagyobb a szerepe a tüzérség légi mozgatásának mint nálunk.
???????10 tonnás teherautóplatora épitett löveggel nem sűrűn.......
Hegyes,ahol nehéz technika csak utakon tud jórészt mozogni-viszont a gyalogosok áttúrázhatnak rajtuk.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Fenntartom,hogy a légi szállítás a legdrágább,leg komplikáltabb módja a helyváltoztatásnak,lévén mennyi pénz egy olyan kopter,ami elviszi az ágyút,mennyi pénz a repóra,a kopter karbantartása,időközi nagyjavításai,stb.
azt sem értem,hogy ha egy gyors tűzcsapás után még gyorsabban meg akarunk pattanni,akkor azt hogyan csináljuk kopterekkel?
Mármint ahogy becéloztuk az ellent,már pörgetjük is fel pár km-rel arrébb a kopterek rotorjait,hogy mire odaérnek a mi malacaink,már emeljük is az
gyúkat?Azért ez nekem elég meredeknek tűnik,késünk fél percet,és megjön a válasz,a kopterek meg éppen akkor érnek csak oda,vagy még épp csak emelik a cuccot,akkor 6 ágyú+személyzet+6 kopter ki van ixelve?
Ezt igazi háborúban max akkor lehet előadni,ha van 200 ágyúd személyzettel,meg 200 koptered,ami csak/főleg az ágyúkat emelgeti.
Ehhez képest ha a tgk/traki/egyéb hordozó jármű csak 150 méterrel már addigra odébb vitte a cuccot,mire jön a válasz,már csak vigyorgunk a belfékeken,és melegítünk a következő kicsomagolásra,és tűzcsapásra.
Pár km-en belül hol parkoltatsz 6 koptert észrevétlenül?Egyből kiszagolják őket,és nem is az ágyúkat fogják lőni,egy vontatott/önjáró cuccos eltűnhet egy bozótosban,satnyább erdőben is,de féltucat kopter nagyon zsíros célpont,és nagyon nehezen elrejthető.
Az önjáró ugye ezért jobb megoldás,ha meg tudjuk fizetni.
A 105,vagy 155mm vitában én nem foglalnék állást,vannak itt igazi katonák is,akik ismerik a harcászat minden csínját-bínját,egy ideális nyomdagép használati engedély birtokában azt mondanám,hogy kell mindkettőből optimális mennyiség 60-60(?) db,de mivel ilyenünk nincs,ezért gondolom egy,még éppehogy elegendő konfigurációban kell gondolkodnunk,mondjuk az érkező Pzh-k mellé 2x annyi 105-ös,önjáró cuccal már kiegyeznének a bakáink,értem,hogy verébre nem kell ágyúval lőni :D ,van ahová elég a 105-ös is,meg van ahová nem elég,ezt majd említett,tanult olvtársak jól kifejtik.
Valamit nagyon félreértettél.
A helikopteres megoldást csak hivatásosok csinálnák, alapos gyakorlattal. És azok sem kizárólagosan. Mondjuk egy létrehozandó tüzér ezred egyik osztálya lehetne helikopteres szállítású. Ez nem azt jelenti, hogy minden esetben, ha kilépnek a laktanyakapun, akkor azt csak levegőben teszik. Ennek az osztálynak szépen ki lehet osztani a Gidránokat, meg mellé logisztikai járműnek a MAN-okat. De a tüzérosztály egyik ütege folyamatosa gyakorolná a helikopteres szállítást. Ezzel egy gyorsreagálású erőt lehet képezni, amelyiket pillanatok alatt lehet átcsoportosítani a harci helyzetnek megfelelően.
Alapvetően a most berendelt helikoptereink nem dedikált helikopterek. Azaz a harctéren általános támogatói feladatokat fognak ellátni. Elsősorban a KRD lesz a fő alkalmazójuk, de ez nem zárja ki más egységek harctéri támogatását sem. A H145M-ek pl. Nem csak tűztámogatásra lesznek használva, hanem harctéri koordinációs feladatokra, sürgős esetekben sebesült szállításra, de legfőképpen logisztikai feladatokra. Konkrétan lőszert, és utánpótlást fognak hurcolni.
Nem ők lesznek a fő szállítói pillér, de a "lyukak betömésére" teljesen ideálisak.
Szinte biztos vagyok abban is, hogy nem ezek lesznek a végleges számok helikopterből sem. Sőt én még az ék felségjelű Chinook terveit sem tenném el nagyon mélyre a fiókba.... ;)
Pilótát mindenesetre bőven fogunk képezni, hogy akár folyamatosan (minimális karbantartással) is a levegőbe legyenek a gépek.
Azért vannak a tüzér tisztek a tűzszakaszban, az ütegnél, hogy leszervezzék a szállítast. De tudtommal az amerikaiaknál erre van külön beosztás is.
A procedúrát különben békeidőben véresre lehet gyakorolni.
Egy tüzér üteg 3 tűzszakasza szerintem simán beosztható úgy, hogy az egyik felkészül a tüzelésre (lemálház, felveszi az alapirányt, előkészíti a lőszert), a másik készenlétben várja a céladatokat, amit a központtól kap meg. A 3. pedig tüzel, és egyből pakol. Mire elkészül, már jöhetnek is a helikopterek, és szállítják is.
Az az érdekes még a 105-össel kapcsolatban, hogy a lövedéke elvileg nehezebben érzékelhető, mint a 155-ösé, vagy a 120-as aknavetőé.
A legmodernebb radarok a 120-as gránátot kevesebb, mint 50km-ről képesek érzékelni. A 105-öst meg szerintem még közelebbről (ez csak tipp). Szóval szerintem a 105-ös lövegek lövés alapján radarral nehezebben felderíthetőek. Meg a CRAM is nehezebben kapja le, mint egy lassú 120-as gránátot.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 311
58 127
113
Továbbra sem látom a 105-nél a helicopterezés elonyét, egyszeruen fizikailag nem értem, hogy ha egy fostos humvee elhúzza, akkor mit b@szakodunk 3 milliárdos (ft) kopterekkel, ha nem nagyon speciális a terep, pl mocsár, sziklás hegyoldal, viztorony teteje, mittomén, akkor minek a kopter?
A 155 milis már más sztori, az talán megérne egy koptert, de abból is 5-10 db minimum egy egység, amit érdemes telepíteni, az meg ugye 5-10 kopter is.
A nagy/nyugati seregben lehet erre kapacitás, de nekünk mikor lesz erre kopterunk, föleg háborúban?
Szóval nekunk önjáró kell, vagy valami, amit könnyu vontatni, pl 1 humveeval, így az nyilván olcsó is, így sokat tudunk belole venni/rendszerben tartani, adott esetben 1 mozdulattal leakasztani a humveerol, és tipli.
A 105-bol sok is komoly tuzero, 4 ember tudja kezelni ,elhúzza valami fél millás gumist cucc, azt kész.
Menydorogni meg ott vannak a Pzh-k.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 905
72 649
113
Továbbra sem látom a 105-nél a helicopterezés elonyét, egyszeruen fizikailag nem értem, hogy ha egy fostos humvee elhúzza, akkor mit b@szakodunk 3 milliárdos (ft) kopterekkel, ha nem nagyon speciális a terep, pl mocsár, sziklás hegyoldal, viztorony teteje, mittomén, akkor minek a kopter?
A 155 milis már más sztori, az talán megérne egy koptert, de abból is 5-10 db minimum egy egység, amit érdemes telepíteni, az meg ugye 5-10 kopter is.
A nagy/nyugati seregben lehet erre kapacitás, de nekünk mikor lesz erre kopterunk, föleg háborúban?
Szóval nekunk önjáró kell, vagy valami, amit könnyu vontatni, pl 1 humveeval, így az nyilván olcsó is, így sokat tudunk belole venni/rendszerben tartani, adott esetben 1 mozdulattal leakasztani a humveerol, és tipli.
A 105-bol sok is komoly tuzero, 4 ember tudja kezelni ,elhúzza valami fél millás gumist cucc, azt kész.
Menydorogni meg ott vannak a Pzh-k.
Az a kb 250 km/h sebességkülönbség az előny telepítéskor, illetve olyan hegyekre kitelepítés, ahová nem akarsz humveeval sem menni, meg lehetőleg semmi mással sem.