Fenntartom,hogy a légi szállítás a legdrágább,leg komplikáltabb módja a helyváltoztatásnak,lévén mennyi pénz egy olyan kopter,ami elviszi az ágyút,mennyi pénz a repóra,a kopter karbantartása,időközi nagyjavításai,stb.
azt sem értem,hogy ha egy gyors tűzcsapás után még gyorsabban meg akarunk pattanni,akkor azt hogyan csináljuk kopterekkel?
Mármint ahogy becéloztuk az ellent,már pörgetjük is fel pár km-rel arrébb a kopterek rotorjait,hogy mire odaérnek a mi malacaink,már emeljük is az
gyúkat?Azért ez nekem elég meredeknek tűnik,késünk fél percet,és megjön a válasz,a kopterek meg éppen akkor érnek csak oda,vagy még épp csak emelik a cuccot,akkor 6 ágyú+személyzet+6 kopter ki van ixelve?
Ezt igazi háborúban max akkor lehet előadni,ha van 200 ágyúd személyzettel,meg 200 koptered,ami csak/főleg az ágyúkat emelgeti.
Ehhez képest ha a tgk/traki/egyéb hordozó jármű csak 150 méterrel már addigra odébb vitte a cuccot,mire jön a válasz,már csak vigyorgunk a belfékeken,és melegítünk a következő kicsomagolásra,és tűzcsapásra.
Pár km-en belül hol parkoltatsz 6 koptert észrevétlenül?Egyből kiszagolják őket,és nem is az ágyúkat fogják lőni,egy vontatott/önjáró cuccos eltűnhet egy bozótosban,satnyább erdőben is,de féltucat kopter nagyon zsíros célpont,és nagyon nehezen elrejthető.
Az önjáró ugye ezért jobb megoldás,ha meg tudjuk fizetni.
A 105,vagy 155mm vitában én nem foglalnék állást,vannak itt igazi katonák is,akik ismerik a harcászat minden csínját-bínját,egy ideális nyomdagép használati engedély birtokában azt mondanám,hogy kell mindkettőből optimális mennyiség 60-60(?) db,de mivel ilyenünk nincs,ezért gondolom egy,még éppehogy elegendő konfigurációban kell gondolkodnunk,mondjuk az érkező Pzh-k mellé 2x annyi 105-ös,önjáró cuccal már kiegyeznének a bakáink,értem,hogy verébre nem kell ágyúval lőni
,van ahová elég a 105-ös is,meg van ahová nem elég,ezt majd említett,tanult olvtársak jól kifejtik.