[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 883
123 164
113
Érdekes, tegnap éppen a szlovákok írták, hogy leszerepelt...
Igen arra reagálva írtam. Amúgy a kommentből inkább az világlik ki, hogy a szlovákoknak a lengyengébb terepjáró képességeűhöz kellett illeszteni a támadás irányát ami a gidrán volt a brancsból, nem pedig elakadt. Ebben nincs semmi meglepő a többi 4x4 fele olyan nehéz volt a többi meg 8x8-as volt.
(azóta lecsekkoltam a tataiakkal nem volt elakadás)
Amúgy a Körösök árterében volt tavaly felázott mocsaras terepen tesztelve és jól teljesített. (motorháztetőig állt a sárban és kijött)
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 302
12 649
113
Amúgy a Körösök árterében volt tavaly felázott mocsaras terepen tesztelve és jól teljesített. (motorháztetőig állt a sárban és kijött)
Hát én ezt nem értem.
A BTR-re volt az mondva, hogy bennragad a sárban.
Az is kb 14 tonna, de 4 tengelyes, míg a Gidrán 2 tengelyes.
Hélium van a Gidrán gumikerék-tömlőjében?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 883
123 164
113
Hát én ezt nem értem.
A BTR-re volt az mondva, hogy bennragad a sárban.
Az is kb 14 tonna, de 4 tengelyes, míg a Gidrán 2 tengelyes.
Hélium van a Gidrán gumikerék-tömlőjében?
A BTR gyenge erőátvitele nem tudja normálisan átadni az amúgy gyengébb motor nyomatékát a kerekeknek, meg könnyebben felhasal mint a gidrán.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 046
18 729
113
Hát én ezt nem értem.
A BTR-re volt az mondva, hogy bennragad a sárban.
Az is kb 14 tonna, de 4 tengelyes, míg a Gidrán 2 tengelyes.
Hélium van a Gidrán gumikerék-tömlőjében?

Bakonyi gyakorlaton egykoron, egymás után ment az oszlopban Ural és Csepel, teherautó. Egy zűrös, gödrös, sáros, területen az Ural elakadt és ki kellett húzni. Ugyan azon az útvonalon ,a Csepel átizzadta magát önerőből.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 994
32 964
113
A BTR gyenge erőátvitele nem tudja normálisan átadni az amúgy gyengébb motor nyomatékát a kerekeknek, meg könnyebben felhasal mint a gidrán.
Hát én ezt nem értem.
A BTR-re volt az mondva, hogy bennragad a sárban.
Az is kb 14 tonna, de 4 tengelyes, míg a Gidrán 2 tengelyes.
Hélium van a Gidrán gumikerék-tömlőjében?
Anno Krazzal rángattuk ki a BMPket a trutyibol.BMP felhasalt,lánc csak keverte a hig sarat,nem tudott fogni semmibe.Kraz meg lesűllyedt a trutyi aljára,tólta a sarat,és átment.Meg kivonszolta a láncost....Van ilyen is,időnként.(BTR akkoriban még nemnagyon volt,PSZH-1el meg meg se kiséreltek arra menni)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 586
14 894
113
Bakonyi gyakorlaton egykoron, egymás után ment az oszlopban Ural és Csepel, teherautó. Egy zűrös, gödrös, sáros, területen az Ural elakadt és ki kellett húzni. Ugyan azon az útvonalon ,a Csepel átizzadta magát önerőből.
Ok ezek a sztorik sofőrfüggők is

Ha minden ural elakad, de minden Csepel átmegy(nem 1/1 van) akkor ok.

De amikor 1 akad el, ott lehet sofőrhiba is.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 747
2 591
113
Az a baj ezekkel a könnyűsúlyú négykerekűekkel , hogy csak egy műanyag darab a motorház tető. Egy géppuskával szétcincálod a motorját és megáll.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 935
38 170
113
Nyilván az is benne van, hogy szlováknak jó nem lehet, ami magyar(oké)
Az az érdekes, hogy MG-ék egy szlovákiai teszten figyeltek fel a török Ejderre, hogy mérete ellenére milyen jól megy. Érdekes, hogy az akkori és későbbi teszteken a szlovákok nem ugyan erre a következtetésre jutottak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 154
13 566
113
Az az érdekes, hogy MG-ék egy szlovákiai teszten figyeltek fel a török Ejderre, hogy mérete ellenére milyen jól megy. Érdekes, hogy az akkori és későbbi teszteken a szlovákok nem ugyan erre a következtetésre jutottak.
Vajon miért, mert van nekik legalább 2 saját építésű típus, biztosan nem fúrták a többit meg bizonygatták milyen szarok bezzeg a hazai. Nem kell ezeket komolyan venni. ;)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 200
113
A BTR gyenge erőátvitele nem tudja normálisan átadni az amúgy gyengébb motor nyomatékát a kerekeknek, meg könnyebben felhasal mint a gidrán.
az még hagyán hogy könnyen felhasal ráadásúl még úszik is (előfordulhat hogy nagy sárosabb vízben az összes kerék talajt sem ér nemhogy szilárdabb talajt (kötöttebben) BTR kapaszkodjon a gépkerék. (jártunk úgy hogx megkelett bontani az oldalfalát a vízzel telt szakasznak hogy kitudjuk normálisan szedni.