[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

Érdekes, tegnap éppen a szlovákok írták, hogy leszerepelt...
Igen arra reagálva írtam. Amúgy a kommentből inkább az világlik ki, hogy a szlovákoknak a lengyengébb terepjáró képességeűhöz kellett illeszteni a támadás irányát ami a gidrán volt a brancsból, nem pedig elakadt. Ebben nincs semmi meglepő a többi 4x4 fele olyan nehéz volt a többi meg 8x8-as volt.
(azóta lecsekkoltam a tataiakkal nem volt elakadás)
Amúgy a Körösök árterében volt tavaly felázott mocsaras terepen tesztelve és jól teljesített. (motorháztetőig állt a sárban és kijött)
 
Amúgy a Körösök árterében volt tavaly felázott mocsaras terepen tesztelve és jól teljesített. (motorháztetőig állt a sárban és kijött)
Hát én ezt nem értem.
A BTR-re volt az mondva, hogy bennragad a sárban.
Az is kb 14 tonna, de 4 tengelyes, míg a Gidrán 2 tengelyes.
Hélium van a Gidrán gumikerék-tömlőjében?
 
Hát én ezt nem értem.
A BTR-re volt az mondva, hogy bennragad a sárban.
Az is kb 14 tonna, de 4 tengelyes, míg a Gidrán 2 tengelyes.
Hélium van a Gidrán gumikerék-tömlőjében?
A BTR gyenge erőátvitele nem tudja normálisan átadni az amúgy gyengébb motor nyomatékát a kerekeknek, meg könnyebben felhasal mint a gidrán.
 
Hát én ezt nem értem.
A BTR-re volt az mondva, hogy bennragad a sárban.
Az is kb 14 tonna, de 4 tengelyes, míg a Gidrán 2 tengelyes.
Hélium van a Gidrán gumikerék-tömlőjében?

Bakonyi gyakorlaton egykoron, egymás után ment az oszlopban Ural és Csepel, teherautó. Egy zűrös, gödrös, sáros, területen az Ural elakadt és ki kellett húzni. Ugyan azon az útvonalon ,a Csepel átizzadta magát önerőből.
 
A BTR gyenge erőátvitele nem tudja normálisan átadni az amúgy gyengébb motor nyomatékát a kerekeknek, meg könnyebben felhasal mint a gidrán.
Hát én ezt nem értem.
A BTR-re volt az mondva, hogy bennragad a sárban.
Az is kb 14 tonna, de 4 tengelyes, míg a Gidrán 2 tengelyes.
Hélium van a Gidrán gumikerék-tömlőjében?
Anno Krazzal rángattuk ki a BMPket a trutyibol.BMP felhasalt,lánc csak keverte a hig sarat,nem tudott fogni semmibe.Kraz meg lesűllyedt a trutyi aljára,tólta a sarat,és átment.Meg kivonszolta a láncost....Van ilyen is,időnként.(BTR akkoriban még nemnagyon volt,PSZH-1el meg meg se kiséreltek arra menni)
 
Bakonyi gyakorlaton egykoron, egymás után ment az oszlopban Ural és Csepel, teherautó. Egy zűrös, gödrös, sáros, területen az Ural elakadt és ki kellett húzni. Ugyan azon az útvonalon ,a Csepel átizzadta magát önerőből.
Ok ezek a sztorik sofőrfüggők is

Ha minden ural elakad, de minden Csepel átmegy(nem 1/1 van) akkor ok.

De amikor 1 akad el, ott lehet sofőrhiba is.
 
Az a baj ezekkel a könnyűsúlyú négykerekűekkel , hogy csak egy műanyag darab a motorház tető. Egy géppuskával szétcincálod a motorját és megáll.
 
Az az érdekes, hogy MG-ék egy szlovákiai teszten figyeltek fel a török Ejderre, hogy mérete ellenére milyen jól megy. Érdekes, hogy az akkori és későbbi teszteken a szlovákok nem ugyan erre a következtetésre jutottak.
Vajon miért, mert van nekik legalább 2 saját építésű típus, biztosan nem fúrták a többit meg bizonygatták milyen szarok bezzeg a hazai. Nem kell ezeket komolyan venni. ;)
 
A BTR gyenge erőátvitele nem tudja normálisan átadni az amúgy gyengébb motor nyomatékát a kerekeknek, meg könnyebben felhasal mint a gidrán.
az még hagyán hogy könnyen felhasal ráadásúl még úszik is (előfordulhat hogy nagy sárosabb vízben az összes kerék talajt sem ér nemhogy szilárdabb talajt (kötöttebben) BTR kapaszkodjon a gépkerék. (jártunk úgy hogx megkelett bontani az oldalfalát a vízzel telt szakasznak hogy kitudjuk normálisan szedni.