[HUN] Embraer KC-390 Millennium

@gacsat - Ebben mi a vicces?
Svédek is voltak Red Flagen - elvileg elég jól szerepeltek ott a Gripenjeik...
2-4 gép elég ha kitelepül, váltásban több személyzet is gyakorolhat velük.
 
Lézer fogja védeni a honvédség szállítógépeit az infravörös irányítású légvédelmi rakétáktól


XXI. századi önvédelem​

A honvédség szállító repülőgépeinek is fejlesztik a védelmét. A Magyar Honvédség Parancsnoksága haderőtervezési csoportfőnökség légierő-hadfelszerelési rendszerek fejlesztési főnökség vezetője, Nagy László ezredes a Honvédelem.hu-nak elmondta: a 2018-ban beszerzett két Airbus A319-es csapatszállító repülőgép, a két Falcon többcélú gép és a jövőben beérkező KC–390 Millennium katonai teherszállítógépek a védett, rejtjelzett navigációra és kommunikációra alkalmas berendezések mellett 2022–2024 között a piac egyik legmodernebb aktív önvédelmi rendszerét kapják majd meg.

Az izraeli BIRD AeroSystems által szállított védelmi rendszer a radar-, illetve lézeres besugárzás mellett észleli majd a gépek ellen indított rakétákat is, és a megszokott zavarótöltetek kilövése és az elektronikai zavarás mellett az A319 esetében alkalmas lesz a közeledő, infravörös irányítású légvédelmi rakéták keresőfejének lézersugaras megrongálására, semlegesítésére is.

A rendszerben gondolkodás példája, hogy ugyanezt a rendszert kapják majd meg a magyar KC–390-esek is, a magyar szállítórepülőgép-flotta minden tagját modern, elektronikai önvédelmi rendszerekkel és rakétaelhárító eszközökkel szerelik fel, valamint a navigációs és a kommunikációs berendezések tekintetében is érvényesül az egységes termékcsalád elv, így egyszerűbbé válik a karbantartás, a logisztika és a kiképzés is. Így a már korábban beszerzett szállítógépeket sokkal komolyabb önvédelemmel és rejtjelzett kommunikációs képességgel lehet olyan missziós feladatokra is bevetni, mint amilyen az augusztusi kabuli kimenekítési művelet volt – mondta az ezredes.

Új dimenziók
A KC–390-es nem csak teherbírásában, hatótávolságában vagy utazósebességében fogja alaposan felülmúlni elődjét, az An–26-ost. – A gép jelentős mennyiségű, akár 26 tonnányi terhet képes elszállítani, de a kétoldalt elhelyezett üléssor használatával – teherszállítás mellett – 36 fő szállítása biztosított, a középen elhelyezhető ülésekkel együtt ez 80 főre emelhető. A felszerelt lövészkatonák, ejtőernyősök, különleges műveleti operátorok esetén – a felszerelés jelentette súlytöbblet miatt – ez a szám 64 főre csökken – sorolta Nagy László. Az ezredes szerint szintén fontos volt, hogy a gép rendelkezzen légiteher-dobási képességgel akár éjjel, rossz látási viszonyok között. A gépek emellett a legmagasabb szintű, intenzív egészségügyi ellátásra is alkalmas, palettákra szerelt, mobil intenzív ágyakkal, szám szerint néggyel repülhet. – Ha esetleg tömeges egészségügyi kiürítésre lesz szükség, akkor a gép rakterében 74 hordágy elhelyezésére van lehetőség – tette hozzá

.Végül arról is beszámol a Honvédelem.hu, hogy a kecskeméti Gripenek légi utántöltését is szolgálják majd a gépek: ehhez egy-egy speciális konténer helyezhető el a gép szárnyai alatt. Maguk a KC–390-esek is képesek lesznek ilyen módszerrel kerozint átvenni repülés közben, ezzel is bővítve a hatótávolságukat és a repülhető időt.
 
a védett, rejtjelzett navigációra
Sziasztok,

Ez is egyre fontosabb, a civil GPS-t nem csak nyers erovel zavarni lehet (ilyenkor egyertelmu, hogy nem mukodik az eszkoz), hanem kifinomultabb eszkozokkel azt is el lehet erni, hogy a GPS mutasson jelet, de olyat, ami mas pozicioban mutatja a gepet, mint ahol van.

Erdekes, hogy erre nem csak a katonai GPS a megoldas, hanem az europai Galileo mar az alap (civil) verzioban is idonkent (ha jol emlekszek, 30 masodpercenkent) digitalisan alairja az altala sugarzott jelet, ezert nem lehet meghamisitani.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Arról már tudunk szinte mindent. Inkább valami más Embraer együttműködésről mondjanak valamit, mert ez a "mérnökirodát fog nyitni Budapesten" dolog még elég ködös.
Ez sima protokolllátogatás kesz. 2020 óta tervezték, valszeg ennek keretében akartak a 390-est bejelenteni, csak a covid miatt meghiúsult. De had lepődjek meg és továbblépünk az Embraer Hungaryvel kapcsolatban
 
 

Azt írja a cikk, hogy a Néphadseregben főleg MiNyókból ugrottak az ejtőernyősök a kiképzéseken, mert az An-26-ok túl gyorsak voltak ezért stabilizátoros ugrás kellett … meg nem is voltak mindig elérhetőek az Ancsák, ...
Hát én rengetegszer láttam AN-2-esekből ugratni a néphadsereg ejtőernyőseit, mégpedig nem is honvédségi AN-2-ből. Az AN-2 kiképzésre baromi jó volt, lassú, olcsó.
 
Vannak akik egy hangyányit elszakadtak a (jelenlegi) realitás talajától......
Nos, a realitás az, h pl. a Maseratinak is gyártunk fődarabokat, meg a Boschnak FEM szolgáltatást... Ne legyünk olyanok, mint a bohóc újságírók/ellenzékiek; komoly szinten gyártunk sok dolgot (ismere sírkövest, aki 6 tengelyes ipari robottal gyárt).