[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Spórolunk az utántöltő csonkon, vagy még rákerülhet? Hamarosan jön a második gépünk:

http://www.facebook.com/share/p/17LfEaXCzB/
Elvileg jövőre kezdik a légi utántöltős kiképzést a hírek szerint. Eddig csak az alapokat gyakorolták, a gépet tesztelték.
A lég utántöltést egy pár fel- és leszerehető konténerrel végzik, szóval nem gyárilag kell rajta legyenek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Tumpek
Elvileg jövőre kezdik a légi utántöltős kiképzést a hírek szerint. Eddig csak az alapokat gyakorolták, a gépet tesztelték.
A lég utántöltést egy pár fel- és leszerehető konténerrel végzik, szóval nem gyárilag kell rajta legyenek.

Szövegértelmezés, képelemzés 1-es, leülhetsz :D Kezdesz Molni-sodni, mindenbe kapásból, hirtelen tolod az okoskodást. Egyáltalán nem utántöltő konténerről írtam. CSONK, tudod, az előre kinyúló b.uzi nagy cső, más néven.
 
Szövegértelmezés, képelemzés 1-es, leülhetsz :D Kezdesz Molni-sodni, mindenbe kapásból, hirtelen tolod az okoskodást. Egyáltalán nem utántöltő konténerről írtam. CSONK, tudod, az előre kinyúló b.uzi nagy cső, más néven.
Szerintem az tök fölösleges nekünk mi nem fogunk olyan messzire menni, hogy a KC-t újra kelljen tölteni
 
Szövegértelmezés, képelemzés 1-es, leülhetsz :D Kezdesz Molni-sodni, mindenbe kapásból, hirtelen tolod az okoskodást. Egyáltalán nem utántöltő konténerről írtam. CSONK, tudod, az előre kinyúló b.uzi nagy cső, más néven.
Félreérthető volt: ezt baromira nem lehet fel-le szerelgetni, ezért eszembe sem jutott hogy erre gondolsz. Azt utólag aligha kerül rá...meg nem is kell ez nekünk sztem.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Tumpek
A gépet úgy tervezték, hogy a hadrafoghatósága a lehető legmagasabb legyen, és csupán húsz százalék körül maradjon a tervezett karbantartásra és a felmerülő problémák javítására fordítandó idő. Ez a jelenlegi tapasztalatok alapján még ennél is kevesebb időt igényel, amihez nagyban hozzájárul, hogy az eszköz minden egyes indításkor monitorozza valamennyi rendszerét, különös tekintettel a hajtóműre, az elektronikai és üzemanyagrendszerre, valamint a légkondicionáló-rendszerre.

Különböző konfigurációinak köszönhetően a személyi állomány és rakományok, eszközök szállítása mellett légideszantra, légi utántöltésre, légi egészségügyi kiürítésre, humanitárius vészhelyzetek és katasztrófák esetén segélyszállításra, valamint tűzoltásra (ez mi nem rendeltünk) egyaránt alkalmazható, mely paletta hamarosan vízi kutató-mentő képességekkel is bővül a brazil és portugál légierő igényeihez igazodva. A fejlesztések azonban nem állnak meg: a jelenlegi elsődleges cél, hogy a Millennium alkalmas legyen felderítési, megfigyelési és hírszerzési (ISR- Intelligence, Surveillance and Reconnaissance) feladatok végrehajtására is.
...
A közeljövőben pedig – tervezetten a 2026-os év során – szintén pionírként kezdjük el tesztelni a gyárral együttműködésben a légi utántöltési képességet, ezzel lehetővé téve a Gripen flotta légi-utántöltését nemzetközi segítség nélkül.

Hazánkat több más ország is követte a brazil gyártmány melletti elköteleződésben: Ausztriával, Hollandiával, Dél-Koreával, Csehországgal és Svédországgal már meg is köttetett a szerződés. Emellett Litvániával és Szlovákiával jelenleg is zajlanak a tárgyalások, de közel járnak a szerződések véglegesítéséhez.

Az összes eddigi megrendelés számához viszonyítva – mely jelenleg meghaladja az ötvenet – öt-hat repülőgép gördül ki a gyártósorról évente, amit 2030-ra terveznek megkétszerezni. A teljes kapacitás tizennyolc gép lenne egy évben, ehhez viszont nagyobb személyzetre és biztosabb beszállítói láncokra lenne szükség.
..
Ott jártunkkor a Magyar Honvédség számára gyártott második gép az átadásra már szinte teljesen kész állapotban volt, csak az utolsó simítások hiányoztak a gyártási folyamat lezárása előtt. Az átadás-átvételi folyamat – amelynek során a magyar szakemberek is ellenőrzik a gépet – még nem kezdődött meg.
 
  • Tetszik
Reactions: lerche and geseft
Félreérthető volt: ezt baromira nem lehet fel-le szerelgetni, ezért eszembe sem jutott hogy erre gondolsz. Azt utólag aligha kerül rá...meg nem is kell ez nekünk sztem.
Hmm, az hogy nincs fent -a kép tanulsága szerint- nem biztos, hogy azt jelenti, hogy nem is lehet rajta.
A második gép az előkészitésekkel és illesztési pontokkal:
68edfec3d695f243481852.jpg

Az első magyar gépen felszerelt állapotban:
aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzcyMzM4MmVjYjFlNjRkYjViODk0MWE0NDdlYTA4YjMy.jpg
 
Az Embraer pénzügyi jelentéseiben mintha egészen más számok lennének...
Arra nem emlékszek. De az AV jelentéséven ez volt

Embraer C-390 Millennium Program
Szárny fix elülső él (fejlesztés + gyártás)
- Teherrámpa, ajtók, törszekrény gyártása

Gyártási mennyiség (Aero):
| Év | Szállított mennyiség | Trend |
|--------|-----------------------|--------------------|
| 2024 | 4.5 komplett szett | növekvő |
| 2025 | 7+ szett (terv) | → évi 10 szett felé
 
https://honvedelem.hu/magazin/kc-390-a-siker-receptje.html
"Gavião Peixoto – egy mintegy 5000 fős lélekszámú brazil település, melyet végeláthatatlan cukornádültetvény vesz körül. Olyannyira a semmi közepén lehet rálelni, hogy még hálózatot sem talál az ember, míg be nem lép a katonai légiszállítás egyik legújabb – s egyben legnépszerűbb – fellegvárába: az Embraer repülőgépgyár azon üzemkomplexumába, ahol a KC-390 Millennium fő alkatrészeinek gyártását, a repülőgép összeszerelését, illetve a repülési tesztek teljes repertoárját végzik."

A cikk végén magyar vonatkozású információ...
"Ott jártunkkor a Magyar Honvédség számára gyártott második gép az átadásra már szinte teljesen kész állapotban volt, csak az utolsó simítások hiányoztak a gyártási folyamat lezárása előtt. Az átadás-átvételi folyamat – amelynek során a magyar szakemberek is ellenőrzik a gépet – még nem kezdődött meg."
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek