[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Senkit nem érdekel, hogy a jet tolóereje függ a sebességtől, ha elég a felszálláshoz, ha elég erős a hajtómű és a szárny elég felhajtóerőt termel kis sebességen.
Csak, azért, mert vannak faktorok és eltérések ez nem tagadja semmilyen szinten, hogy STOL nem lehet jet hajtóművel.

Csak azért, mert az egyenlet paraméterei mások az rohadtul nem jelenti az, hogy eltérő paraméterkkel nem jön ki a végeredmény.
Semmiféle logikai kapcsolat nincs a között, amit írsz.

Az AL-31F 0 sebessségnél nagyobb tolóerőt ad, mint az F100. És? Ettől még pont úgy M2.0+ a Szu-27 és az F-15A csúcssebessége is. Nincs összefüggés a kettő között. Ahogy aközött sem, hogy a turbofan tolóereje nö a sebességgel. Nem számít, ez a difi a két hajtómű között, ha enélkül is van tolóerő és a szárnyprofil és a szárny kialakítása engedi a kis átesési sebességet.

Szóval ülj le barátom, ez elégtelen tudás.

Szreintem most kellene elengedned a billentyuzetet, mielott belefutsz egy honapos karantenba...

Nem, kurvára idegesít, amikor emberek hülyeségeket terjesztenek.
Amúgy azonon terheléssel majdnem azonos a C-17 és A400 felszállóúthossza, ezt is megmutattuk.

Egyreszt nem, nem muttatuk meg, masreszt nem is igaz.

Persze, hogy a 80 tonnára tervezett gép fullra megrakva 2 km után száll fel. De 30 tonna tömeggel és azonos hatótávra elég keróval ahol 800 méter az A400, ott kb. 1100 méter a C-17. Miért a 300 méter? Mert a gép cipeli azt a holttömeget és légellenállást, ami kell a 80 tonnás tömeghez.

Ha STOL úthossz a fő (és kurvára lényegtelen faktor), akkor tudsz olyan gépet építeni, ami felszáll azonos úthosszon. Csak aki jetes gépet épít, az nyivánvalóan olyan gépet akar, ami kihasználja azt, hogy az erő megvan. ---> más szárnnyilazás, más szárny = kicsit hosszabb úthossz.

Megegyszer, de mar utoljara: ha VSTOL gepet akarsz, akkor a turboprop elonyosebb design (kozepiskolas fizika.) Minden gepet tobb szempont szerint epitenek, ez trivialis, de a teny az, hogy ha gyorsan akarsz felszallni, akkor a turboprop elonyosebb. Lehet ezt az elonyt csokkenteni mindenfele designnal, de eltuntetni nem fogod, ezt minden letezo gep vilagosqan bizonyitja.
Kar tovabb toditani (azt meg mindenkeppen fejezzuk be, hogy massal probalsz vitazni, mint amit en allitok mert az szabalyosan kinos, olyan gyerekes.)
 
M

molnibalage

Guest
Mire gondolsz? Ket geppel nem jutna ido mas szalllitasra? Egy Millenium sokaig eleg lesz a tankerfunkciora szerintem...
Fogalmam sincs milyen gyakran merülhet fel szállítási igény.
Ha csak egy gép kiesik, akkor a CAP ideje megborul vagy kevesebb gépet tartanak fent. A felszállás, leszállás és ekkora gép tankolási ideje azért már önmagában faktor a fordulóidőt nézve még hotpit módon is.
 
K

kamm

Guest
Szijjártó Péter:" A Magyar Honvédség szolgálatából kinvont Antonov tipusú szállít repülőgépeket két brazil gyártmányú közepes szállító repülőgéppel Embraerekkel fogjuk pótolni, a megállapodás részletit hamarosan ki fogjuk tárgyalni, de erről megállapodás született"



Jaj ne, ezt nem kellet volna... eddig azt hittem, a Szijjarto egy alapvetoen ertelmes tag, megha karrierista is, de legalabb jo dolgokban kamatoztatja a kepessegeit... ez a "liberalis vilagosszeeskuves a brazil elnok es ellenunk" ez nagyon gaz. Bolsonaro egy ketbites szelsojobbos, tenyleg nem kellene vele osszeolelkeznunk, no meg a napjai is meg vannak szamlalva.
 
K

kamm

Guest
Fogalmam sincs milyen gyakran merülhet fel szállítási igény.
Ha csak egy gép kiesik, akkor a CAP ideje megborul vagy kevesebb gépet tartanak fent. A felszállás, leszállás és ekkora gép tankolási ideje azért már önmagában faktor a fordulóidőt nézve még hotpit módon is.

Hat az elejen ugy kepzelem, hogy nem 24 oras lesz, csak szep lassan szoktatjak ra a rendszert, no meg azert van 14 gep (minusz ha missziozik par)...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 311
34 986
113
Jaj ne, ezt nem kellet volna... eddig azt hittem, a Szijjarto egy alapvetoen ertelmes tag, megha karrierista is, de legalabb jo dolgokban kamatoztatja a kepessegeit... ez a "liberalis vilagosszeeskuves a brazil elnok es ellenunk" ez nagyon gaz. Bolsonaro egy ketbites szelsojobbos, tenyleg nem kellene vele osszeolelkeznunk, no meg a napjai is meg vannak szamlalva.
Igazából csak a KC-s rész miatt raktam be ide...
 
K

kamm

Guest
oké, két géppel .. Nemrég olvastam a lengyel illetékessel interjút az F-16-okról, otthoni gépen megvan. Azt mondta, a meglévő gépeknek kevesebb mint 70 százalékra áll rendelkezére egyidőben a z időszakos karbantartások etc miatt. Nato átlag fölött vannak,, Ergo: két gép az idő egy részéből alapból csak egy...
Persze lehet még később több.

Egy fighter azert mas, mint egy szallito, masreszt ezek vadiujak, mig a lengyelek ~20 eve rendeltek a Block 52-eseiket (ami mar akkor is egy tizeves design volt, ma 30 eves tipus!), harmadreszt repulik oket vagy 10-15 eve folyamatosan.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 204
113
Ez igaz?
"A brazil géppel – a régióban egyedüliként – légi-utántöltési képességre tesz szert Magyarország."
..
"Kiemelték, hogy a beszerzéssel a honvédség teljesen új képességgel gyarapodik. A KC-390-es típus alkalmas harci repülőgépek légi utántöltésére, valamint saját hatótávolságának és repülési idejének növelése érdekében üzemanyag felvételére repülés közben."
..
https://hirlap.dam.hu/index.php/2020/11/18/brazil-szallito-repulogepeket-vasarol-a-magyar-honvedseg/
..

Persze ez volt a terv évek óta, hogy lgi utántöltésre képes legyen a szállító. Sokszor le is nyilatkozták.

Úgy értem, hogy a környéken kinek lesz még ilyen?
Lengyelek se rendelkeznek légi utántöltéssel?

Ez így ebben a pillanatban igaz.
De 2023-ra lehet hogy a lengyelek is vesznek KC-767 / KC-46A-t...
Mindenki másnak, aki a környékünkön F-16-ost rendelt, csak a merevcsöves megoldás a jó. Ezt a KC-390 nem tudja. A többieknek meg ott az európai közös tanker flotta.
A cseh KC-390 rendeléssel sem tudjuk még hogy megvalósul-e.
 
W

Wilson

Guest
Ez így ebben a pillanatban igaz.
De 2023-ra lehet hogy a lengyelek is vesznek KC-767 / KC-46A-t...
Mindenki másnak, aki a környékünkön F-16-ost rendelt, csak a merevcsöves megoldás a jó. Ezt a KC-390 nem tudja. A többieknek meg ott az európai közös tanker flotta.
A cseh KC-390 rendeléssel sem tudjuk még hogy megvalósul-e.

A cseh KC-390-s rendelés jelenleg elég távoli dolognak tűnik.
 
K

kamm

Guest
A cseh KC-390-s rendelés jelenleg elég távoli dolognak tűnik.

Ok benne vannak az MRTT programban; ott kilenc MRTT lesz, elosztva Eindhoven es Cologne kozott - nem vagyok biztos benne, hogy a csehel valaha vesznek brazil gepet, de ha igen, az valoszinuleg nem a tanker funkcio miatt lesz...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
W

Wilson

Guest
Ok benne vannak az MRTT programban; ott kilenc MRTT lesz, elosztva Eindhoven es Cologne kozott - nem vagyok biztos benne, hogy a csehel valaha vesznek brazil gepet, de ha igen, az valoszinuleg nem a tanker funkcio miatt lesz...

Egyrészt,másrészt nem rég vettek szállítógépeket,amúgy nem lepődnék meg ha kiderülne,hogy mi vettük volna meg a csehek KC-390-s "adagját".
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mindenki másnak, aki a környékünkön F-16-ost rendelt, csak a merevcsöves megoldás a jó.
Ez nem feltétlenül van így. Ha rendeltek hozzá CFT-t, akkor van ilyen megoldás is Indiának fejlesztve:
3.JPG

Nálunk viszont többek között a KC megrendelése valamint majdani tankerként való alkalmazása, valamint az L-39NG-hez való hozzáállásunk is arra mutat, hogy nem nagyon fogunk mi F-35-be beleugrani. Hacsak nem B-t vagy C-t veszünk .... :rolleyes::D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 204
113
  • Tetszik
Reactions: endre and arcas
K

kamm

Guest
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy ez az előny elsősorban a szárny kialakítása miatt lehetséges:
1, A szárny karcsúbb Jeten a nagyobb cruise speed miatt, vagyis kevéssé optimális low speed operationra ami a fel meg leszállás - keményebben is vannak mechanizálva.
2, A nyilazás nagyobb - megint csak a nagyobb utazósebesség miatt. A propok szárnya alapvetően mindíg kisebb nyilazással dolgozik, többnyire inkább egyenes mindegyiké.

Szóval a nagyobb íveltségű és vastagabb egyenes szárny a legjobb felszállásra és kis sebességre (lásd C150 :D) - de hátrányos nagy sebességre - vagyis szükségszerűen az ezekkel gyártott propok felszállás és leszállás tekintetében előnyben vannak. Emiatt főleg, nem a hajtómű adott állapoton mért propulziós hatásfoka miatt.

Szerintem meg összefügg! ;)
Ha a jet nagy sebességen adja le a tolóerejének optimumát, akkor ahhoz nincs értelme kis sebességű szárnyat tervezni. Különösen nem szállító gépre.

Persze, hogy osszefugg a szarnyon keletkezett erovel - konkretan itt be is mutatjak a slats hasznalatat (ami felszallasnal pont a felhajtoero miatt van kitolva):


Erdekesseg, hogy ugyanebben a videoban kicsit kesobb a leszallasnal meg az elcsuszo (kinyilo) engine cover is megjelenik:


Amugy itt szerepel az elso konkret adat is, 14 tonnaval 800 meteres takeoff kell neki:

image.png
 
K

kamm

Guest
FYI, az "elcsúszó/kinyíló engine cover" valódi neve reverz/sugárfordító/sugárfék, tetszés szerint lehet választani, de amit írtál azt lehetőleg többé NNEEEEE! ;):)

Hehehe :D - tudtam, hogy valaki majd megmondja a helyes magyar szakkifejezest (mar annyiszor le lettem b@szarintva az angol szavakert, nem mertem thrust reversalt irni, mert is nem voltam biztos benne - bar igy is angolul sikerult...) THX :)