[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Mire tudnának használni egy MRTT-t, amire egy 390-est nem?
A330MRTT max hatótávja: 14 800km
KC-390 max hatótávja: 6 130km

Szerintem ebben benne van a válasz. Most a járvány idején mi is vettünk egy A330-at és pontosan olyan érvek mentén kellene MRTT-re átépítenünk, mint a brazilok teszik. Nagyon durva közelítéssel kétszer annyi időt tölthet levegőben, mint a KC-390!
 
A KC-390 mikor légiutántöltő szerepkörben repül, akkor beraknak extra tartályokat és egyéb cuccokat a raktérbe? Vagy, mint a Vén Európa, magából ad, ha enni kérsz? Szóval csak a saját készleteit tudja áttölteni?
 
A330MRTT max hatótávja: 14 800km
KC-390 max hatótávja: 6 130km

Szerintem ebben benne van a válasz. Most a járvány idején mi is vettünk egy A330-at és pontosan olyan érvek mentén kellene MRTT-re átépítenünk, mint a brazilok teszik. Nagyon durva közelítéssel kétszer annyi időt tölthet levegőben, mint a KC-390!
Teljesen értelmetlen lenne nekünk egy dedikált tanker, nemcsak a minimalis operett-legieronk miatt, de a zsebkendonyi legterunk miatt is. Az a kulugyee freighter tökéletes megoldas volt krizishelyzetekre, annal tobbre nemigen lesz valaha szuksegunk. A lakossagunk is minimális, még egy emergency extraction eseten is a 319 meg egy Millenium ssinte akárhonnan hazahoz mondjuk egy turistacsoportot meg egy konzulátusi személyzetet.
Még ha jon is masik 2 szazad Gripen E, egyedül akkor sem fogunk missziózni a világ túlsó felén, a szovetsegeseknek ugyis van ilyesmijuk, magunkat meg siman ellatjuk az egyik Milleniummal is (mondjuk ezert is kellene meg 1-2 belole ha lesz 40+ Gripen.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo
ja, persze, de ha összejön a teljes 108 gépes flotta, akkor addigra az AMX-ektől is elköszönnek. Egy ekkora országnak meg röhejes mennyiség 108 gép. Nem hinném, hogy akár egyetlen századdal is részt vennének külföldi missziókban. Alapvetően a brazilokra inkább az izoláció jellemző. Ha mennek is, akkor is szárazföldiekkel mennek ENSZ misszióba. De egy Gripen századot nem nagyon lehet eladni békefenntartó missziónak. :rolleyes:
igen, ezért írtam hogy mindent grifel váltanak, nagyon közel vannak elv hogy lehívják a kövi 36 darabot elv
Feltéve, ha a teljeset lehívják.
Szerintem jó, ha további 36-ot.
lefogják hívni, nekik ez a 108 gép kb semmi, főleg hogy ők gyártják maguknak
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
igen, ezért írtam hogy mindent grifel váltanak, nagyon közel vannak elv hogy lehívják a kövi 36 darabot elv

lefogják hívni, nekik ez a 108 gép kb semmi, főleg hogy ők gyártják maguknak
@pöcshuszár az anyagiakra celzott, nem maguknak gyartjak, hanem a Saabbal kozos cegben, licenszet stb fizetve. Ha most igy vagjak a budgetet, akkor nem mostanaban fognak ujabb fightereket rendelni, plane nemhogy tobbet, mint 36-ot egyszerre, az tuti.
 
@pöcshuszár az anyagiakra celzott, nem maguknak gyartjak, hanem a Saabbal kozos cegben, licenszet stb fizetve. Ha most igy vagjak a budgetet, akkor nem mostanaban fognak ujabb fightereket rendelni, plane nemhogy tobbet, mint 36-ot egyszerre, az tuti.
muszáj lesz nekik, ugyanúgy vannak mint mi harckocsikkal muszáj az új vasak vétele, szerintem majd kb akkor fogják lehívni a kövi 36-ot amikor már valahol a 30. grifet veszik át
 
@pöcshuszár az anyagiakra celzott, nem maguknak gyartjak, hanem a Saabbal kozos cegben, licenszet stb fizetve. Ha most igy vagjak a budgetet, akkor nem mostanaban fognak ujabb fightereket rendelni, plane nemhogy tobbet, mint 36-ot egyszerre, az tuti.
muszáj lesz nekik, ugyanúgy vannak mint mi harckocsikkal muszáj az új vasak vétele, szerintem majd kb akkor fogják lehívni a kövi 36-ot amikor már valahol a 30. grifet veszik át
Is-is.
Egyrészt pénzügyileg is ki kell köhögni azokat a gépeket, másrészt ha meg is lesz 36+36, akkor is az olyan lesz nekik, mint ahogy mi sem fogjuk a 44A7+-t elküldeni VJTF kitelepülésre, gyakorlatokra.
 
Elvileg van nekik valami overseas expedíciós alakulatuk, amivel már voltak valaha békefentartani, de hogy Gripenekkel nem fognak ilyen missziót vállalni - még az ENSZ-nek sem -, az is biztos.

Hat, az elejen max 2 parat elkuldenek lovodozni olyan helyre, ahol tuti nem esik bantodasuk, amugy meg majd ha mar lesz beloluk 60-70 darab, akkor lehet hogy elkezdik misszioztatni oket.
 
Ez az adat honnan van? Én úgy olvastam, hogy egy AAR póttartály 5095 liter.
Wiki szerint
Fuel capacity: 23,000 kg (50,700 lb), 35,000 kg (77,160 lb) with 3 aux. fuel tanks

De nem vilagos, hogy a harom mind egyforma avagy egyaltalan refuelingre is assigned (szerintem igen.)

Ha jet fuel, akkor 77,160 lbs az kb 12k gallon, amibol 7-8 ezer kozott van az internal 50k lbs, azaz a te ~5100 litered (ami kb 1300+ gallon) pont kijon a harom aux tartalyra egyenkent, kiadva a ~4k gal external totalt. :)
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
A KC-390 mikor légiutántöltő szerepkörben repül, akkor beraknak extra tartályokat és egyéb cuccokat a raktérbe? Vagy, mint a Vén Európa, magából ad, ha enni kérsz? Szóval csak a saját készleteit tudja áttölteni?
Ezzel szemben az MRTT-be és a KC-46A-ba fixen beépített póttartályok kerülnek a civil tehertér helyére, melyeket nem szükséges ki- és bepakolni...
 
  • Hűha
Reactions: Törölt tag