[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 781
113
Átvették a magyar mentalitást miszerint a tikszó mindent meggyógyít, mindenre is jó!
292CAA0700000578-3102312-image-a-1_1432898111156.jpg

Nem magyar találmány ;) (easyJet)
Speed_tape.jpg

duct-tape.jpg
 
K

kamm

Guest
Olyan ragasztószalag, ami fémből (is) van.
A többiek már linkeltek képet arról, hogy bizony használatos a repülésben.
Persze csak ideiglenes jelleggel, ha nem teherviselőről van szó.
Értem, akkor ez csak valami szigetelés-takaras, amig kijavitjak, ahol megsérült, ilyesmi?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 488
16 421
113
292CAA0700000578-3102312-image-a-1_1432898111156.jpg

Nem magyar találmány ;) (easyJet)
Speed_tape.jpg

duct-tape.jpg

És milyen szuper kis cucc, speedtape néven fut base/line maintenance világában.
Ragaszthatsz vele kőfelverődéstől kilukadt lemezt, bírja a -56.5 Celsiust, esőt, jeget... amíg meg nem csinálod az alkatrészt le nem esik. Amúgy két verziója van, ez itt az általánosan használt takaró, de van egy vastagabb, hőálló verzió is, azt főleg kondicsöveken meg hasonlókon használjuk. Lényegében ragacsos fémcsík.
Mindkettő időleges megoldás, míg a sealant meg nem érkezik vagy nem foltozzák be a SMW-sek a lemezt. Jogilag és műszakilag általánosan elfogadott eljárás a használata.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 488
16 421
113
Bravó Brazília, VADIÚJ gép és már ragasztgatni kell...! - Akkor 10-20 évesen már ki sem fog látszani a sok ragacs alól...!!! :):):)
A Ryanair vadiúj gépein is találsz elég ilyet, okkal:
  • FOD (foreign object damage) bármikor történhet, az nem korfüggő - tapaszt rá!
  • Ha a sealant megsérül (egy paszta, ami szárad, de lényegében egy gumi), akkor a tömítettség megszűnik, kijavítani meg nem lehet helyben, mert van száradási ideje, szóval addig is - tapaszt rá!
  • Meg kellett bontani egy nem rendszeres megbontsára szánt lemezt, megintcsak az ott szükséges tömítés sérül, idő nincs megcsinálni (száradás vagy csak nincs a megfelelő tömítés készletben) - tapaszt rá!
Szóval hidd el, nem a gép korának vagy hibájának indikátora a speedtape, hanem egy nagyon is okos gyors mending - csak mivel látványos és hasonlít a normál ragasztószalagra, a laikusok agyában nem illik össze a két dolog (ragasztószalag meg csillivilli repülőgép). Ezért van tele a net az ilyen javításokkal.
Megjegyzem a Marsra tervezett lakó sátrakra is pont ugyan ez lesz (+ tapaszok) a gyors segély dekompresszió esetén :D
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 428
21 092
113
A Ryanair vadiúj gépein is találsz elég ilyet, okkal:
  • FOD (foreign object damage) bármikor történhet, az nem korfüggő - tapaszt rá!
  • Ha a sealant megsérül (egy paszta, ami szárad, de lényegében egy gumi), akkor a tömítettség megszűnik, kijavítani meg nem lehet helyben, mert van száradási ideje, szóval addig is - tapaszt rá!
  • Meg kellett bontani egy nem rendszeres megbontsára szánt lemezt, megintcsak az ott szükséges tömítés sérül, idő nincs megcsinálni (száradás vagy csak nincs a megfelelő tömítés készletben) - tapaszt rá!
Szóval hidd el, nem a gép korának vagy hibájának indikátora a speedtape, hanem egy nagyon is okos gyors mending - csak mivel látványos és hasonlít a normál ragasztószalagra, a laikusok agyában nem illik össze a két dolog (ragasztószalag meg csillivilli repülőgép). Ezért van tele a net az ilyen javításokkal.
Megjegyzem a Marsra tervezett lakó sátrakra is pont ugyan ez lesz (+ tapaszok) a gyors segély dekompresszió esetén :D
A halálos 3-as: Reisser, tikszó, madzag!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Wilson

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A Ryanair vadiúj gépein is találsz elég ilyet, okkal:
  • FOD (foreign object damage) bármikor történhet, az nem korfüggő - tapaszt rá!
  • Ha a sealant megsérül (egy paszta, ami szárad, de lényegében egy gumi), akkor a tömítettség megszűnik, kijavítani meg nem lehet helyben, mert van száradási ideje, szóval addig is - tapaszt rá!
  • Meg kellett bontani egy nem rendszeres megbontsára szánt lemezt, megintcsak az ott szükséges tömítés sérül, idő nincs megcsinálni (száradás vagy csak nincs a megfelelő tömítés készletben) - tapaszt rá!
Szóval hidd el, nem a gép korának vagy hibájának indikátora a speedtape, hanem egy nagyon is okos gyors mending - csak mivel látványos és hasonlít a normál ragasztószalagra, a laikusok agyában nem illik össze a két dolog (ragasztószalag meg csillivilli repülőgép). Ezért van tele a net az ilyen javításokkal.
Megjegyzem a Marsra tervezett lakó sátrakra is pont ugyan ez lesz (+ tapaszok) a gyors segély dekompresszió esetén :D
Értem én, de a 737-esből több ezer darabot gyártottak és még 30 év múlva is GARANTÁLTAN lesz hozzá alkatrész...!
No ez az, amit /a Boeing kiszállása után/ a KC-390-ről nem lehet elmondani... - Szóval marad a speedtape, de azzal nem fogsz mindent megragasztani...!!! :(
 
  • Vicces
Reactions: kamm

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 885
6 126
113
Értem én, de a 737-esből több ezer darabot gyártottak és még 30 év múlva is GARANTÁLTAN lesz hozzá alkatrész...!
No ez az, amit /a Boeing kiszállása után/ a KC-390-ről nem lehet elmondani... - Szóval marad a speedtape, de azzal nem fogsz mindent megragasztani...!!! :(

Azt a gumipasztát, ami kell oda a ragasztószalag helyére, szinte minden géphez használják, gyártják, az nem specifikus KC cucc, biztos, hogy lesz 30 év múlva is belőle.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 512
4 044
113
Valószínűleg oldalkormány hidraulikánál volt valami, emelőkosaras gépről nézegették, a KC390 felirat alatti fekete téglalap jelölés alatti szerelőnyílásokból volt az egyik leszedve, ott nézegettek belül valamit

Amikor én jártam arrafele, akkor a jobb szárny alján, közel a szárnyvéghez volt nyitva egy ovális panel, és egy csóka válltól felfele bent volt a szárnyban.

IMG-8477-copy.jpg