A légtérellenörző felderítő radarok nem alkalmasak egy időben tüzbemérő funkcióra is. Vagy az egyik, vagy a másik üzemmód működhet. Ha tűzbemérő üzemmódba kapcsolják, akkor le kell állítani az antenna forgását.
2084 is képes rá szektoros légtérellenörző üzemmódban.AESA rendszer csodája.Több üzemmódot képes párhuzamosan csinálni,illetve gyorsan tudja a hangsúlyt váltogatni az üzemmódok között.És hadszintér ellenörző üzemmódban ezt a szektoros üzemmódot használják.És a Thales,LM vagy a SAAB hasonló radarjai is ilyenek.
Milyen álmoskönyvből olvastad ki te azt, hogy a Hermes drónok képesek tűzbemérésre? A Hermes 450-re gondolsz, amiből csak 3-at lendeltek végül le?
Kicsit nézz utána,hogy a Hermes új radarja mire képes.Merthogy fejlődik az is.
Amerikai hivatalos nyilatkozat,hogy képes rá.Hogy milyen távolságra,az a jó kérdés.Mert azt nem részletezték
De egyébként az orosz Penicilin rendszer is egy passziv IR/hang/szeizmikus tűzbemérő rendszer.
Amcsi tradoc értékelés szerint 25km mélységig 5 másodperc alatt mér be egy löveget.
Érdekesebb,hogy az Elbit szerint a PAWS II NG rendszerük képes arra,amire az F35 DAS rendszere.És ez a rendszer már rendelhető a zsidó MALE dronokra.Dehogy ténylegesen mit tud a rendszer,azt persze baxnak részletezni......
se a radarjával (kis célpont, nagy sebesség, földháttér). De különben is öngyilkos fassság lenne, ha bekapcsolt radarral röpködne a frontvonal felett egy LO gép, csak hogy tűzbemérjen...
Azt nem irják sehol,hogy a radarja képes e rá-de szerintem igen,képes rá.
LPI radarja van.Pont a Kefir NG kapcsán való kutakodáskor a koumbiai C10P gépek 18as Red Flag részvételével kapcsolatban bukkantam képességre utaló leirásra.Kfir C10P azokkal az Esmara és Elizra REH rendszerekkel van felszerelve,amik a Gripen E-n is vannak.És a kolumbiai pilóták leirták,hogy a nagyon modern zsidó EW rendszer,ami az F15/16 radarokat hülyére zavarta,teljesen tehetetlen volt az F35 LPI radarjával szemben.Érzékelni se tudták,nemhogy zavarni.
És a rendszerek egy része passziv rendszerű.
Helyzet az,hogy a modern AESA technológiás radarok lassan mind képesek lesznek tűzbemérésre is.Függetlenül eredeti a fő funkciójuktol.Ráadásul az AESA technológia révén párhuzamosan képesek különböző üzemmódokban működni.
De a hangbemérő rendszerek is ugrásszerűen terjednek.Elég sok járművön van hang alapú lövés érzékelő és iránymérő rendszer.Csak egy lépés,hogy ezeket BMS-en keresztűl hálózatba kössék,és egy feldolgozó sw tüzérségi hangbemérőnek használja őket.
És oláhoknál nem számoltam bele a Pátria mozgócélfelderitő lokátoraikat (mert azt vettek).Mert nem tudom,hogy az mire képes.Orosz hasonló rendszer,egy elavultabb antennatechnológiával 5-15km-es mélységig képes tűzbemérésre.(attol függ,mit).Ez ugyan nem nagy táv,de ezeket a rendszereket előre viszik a frontvonalba-vagy beszivárgó,mélységi tűzfelderitők akár a frontvonal mögé.
Szintén nem számoltam,hogy az av ütegek is kaphatnak saját bemérő rendszereket.US Army már minden av üteghez számol egy tűzbemérő radart.Ezek kisebb hatótávuak,de körfigyelők.És hatótávjukon belül bemérnek akármit.
TPQ50,15km hatótáv,50méteres mérési pontossággal.
Még ha a lehetséges bemérő rendszereknek a felét veszem csak,akkor is 4-5x-ös bemérő képességű redundancia van,amivel már a közeljövőben,részben már a jelenben számolni kéne........
Szerintem ez az egyik ok,ami miatt Ukrajna megtévesztő.