[HUN] Harckocsibeszerzés

Háború esetén egy szó nélkül vinnék a frontra már most is az A4-eseket. Akár modernizálva vannak, akár nem.

El lehet még mondani párszor, hogy az csak kiképző célra van, de ez senkit nem zavar. Kaptak átvétel előtt egy gyors felújítást és vélhetően ők az alkatrészcserét is el fogják néha napján látni. Remélhetőleg ha már több, mint kettő, akkor meg nagy szervizre is ők fognak járni Németbe.
Igen, ahogy a t-72-eseket is vinnék a jelen állapotukban. Azért nem zavar minket annyira hogy csak kiképzésre vannak, mert tudjuk, hogy háború esetén vinnék ezeket is a frontra. Nem olyan nehéz belátni talán, hogy egy aps, kiegészítő páncél sokat dobna a legénység túlélési esélyein. Használhatóak persze így is, csak jóval korlátozottabban.

Alkatrész tekintetében az a baj, hogy az A4 elektrohidraulikus toronyforgató és ágyúmozgató mechanikáját már nem gyártják, leálltak vele. A norvégok is ilyen megfontolásokból döntöttek az A4 2025-ig való megtartása mellett.

Szóval ha meg akarjuk őket hosszabb távon tartani, akkor az upgrade nem kérdés, mert egyszerűen muszáj lesz.
 
Alkatrész tekintetében az a baj, hogy az A4 elektrohidraulikus toronyforgató és ágyúmozgató mechanikáját már nem gyártják, leálltak vele. A norvégok is ilyen megfontolásokból döntöttek az A4 2025-ig való megtartása mellett.
Akkor így már érthető, hogy miért kaptunk 4 db komplett tornyot a 12 db A4-hez. Elsőre kicsit soknak tűnt.
 
Valószínűleg erről már legalább 100 alkalommal szó esett a fórumon, de nem tudtam megérteni, hogy a használtan vásárolt 2A4 -eseket miért nem adták a Rheinmetall -nak és nem modernizálták, mielőtt Magyarországra érkeztek.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Valószínűleg erről már legalább 100 alkalommal szó esett a fórumon, de nem tudtam megérteni, hogy a használtan vásárolt 2A4 -eseket miért nem adták a Rheinmetall -nak és nem modernizálták, mielőtt Magyarországra érkeztek.
Mert a KMW szerződés része. És gyanítom, így gyorsabban ideért, márpedig nekünk most az A7+ felkészüléshez fontos, de ha azok ideérnek tuti modernizálva lesz. Ha minden szépen alakul, akkor már itthon. :cool:
 
Mert a KMW szerződés része. És gyanítom, így gyorsabban ideért, márpedig nekünk most az A7+ felkészüléshez fontos, de ha azok ideérnek tuti modernizálva lesz. Ha minden szépen alakul, akkor már itthon. :cool:
Mármint melyik területen....?
Lehetséges egyáltalán egy A4-et A7-re átépíteni?
Vannak kétségeim.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter
Nindent lehet, csak sokat kell hozzá flexelni meg hegeszteni.
Valójában igen, ez az igazság.

A Leopard-2 régi változataival (A0-A4) az a baj, hogy a felfüggesztés és az alváz túl gyenge, nem bír el többet 60 tonnánál. Ha nincs elég pénz, akkor a modernizációnak mindenféleképpen bele kell férnie a 60 tonnás keretbe. A lengyelek ezt választották.

Ha van pénz, hát igen, akkor elő a flex meg a lángvágó :) Az alváz és felfüggesztés megerősítése után nincs akadály.
 
Én úgy tudtam, hogy csak az eredetileg A4-nek készülteket lehet A7V-re húzni. Nem lehet, hogy ez valami hibrid demo darab volt?
Ezek már mennek vissza a BW-hez. Úgy tudom, és láttam is, hogy tavaly beindult a BW részére az A7V program, szállítják a felújított (újjá épített) tankokat vissza.
Ezen a saját szememmel láttam a hegesztést.
 
A Kecskeméten kiállított Leo futóművét nézte valaki! A futógörgők mögött/felett látható lengéscsillapító szerű hidraulikaszárak a lengőkarokhoz nem voltak bekötve. És a lengőkarokon sem volt kialakítva felütköző rész. Nem igazán tudtuk megfejteni , hogy mit látunk. Valaki tudja?
 
A Kecskeméten kiállított Leo futóművét nézte valaki! A futógörgők mögött/felett látható lengéscsillapító szerű hidraulikaszárak a lengőkarokhoz nem voltak bekötve. És a lengőkarokon sem volt kialakítva felütköző rész. Nem igazán tudtuk megfejteni , hogy mit látunk. Valaki tudja?
Lehet nagyon titkos. :D El sem tudom képzelni mi az ok, mert így csak a felfüggesztés csavarodásbírása tartja az egész gépet. Lehet ennek a demonstrálása volt a cél.