[HUN] Helikopterbeszerzés

Most már annyi a gépünk, hogy simán össze lehetne szedni egy századnyi gépet felújításra.
 
<blockquote rel="piratvitorla"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="laca">piratvitorla

</blockquote>

Hát, a MH-nél tudom, hogy semmi sincs ingyen...
...A nagy cégek azonban másképp működnek, volt szerencsém multinál dolgozni (italcég), és időnként volt infó, mit és hogyan számolnak, és mennyit KÖTELEZŐ reklámra költeni. Ma egy másik multinál vagyok (rep-műszaki cég), néha itt is hall ezt-azt a dolgozó, szóval a reklámköltségbe sok minden belefér, és ez üzemeltetési költség, amit kissé másképp (nem kiadásként) számolnak. Ráadásul tényleg aprópénz nekik...</blockquote>

Attól hogy KÖTELEZŐ attól még kiadás, mivel ingyen a civilnél sincs semmi. Különösen, ha nem saját maga oldja meg (pl. utasrepültetés), hanem pénzért reklámoz, utaztat stb... Az már más kérdés, hogy reklám nélkül nem nagyon tudja eladni a gépeit... (Bár szerintem a legjobb reklám a jó paraméterekkel bíró helikopter, a kedvező konstrukció és a referencia, pl. sok ezer bevetés)
 
AW-t most sem tartom túl jó cuccnak (elfogult vagyok, nem bízok a digó minőségben)...

Viszont veled ellentétben a megrendelők bíznak a "digó minőségben", nem véletlenül adtak már el 700-800 darabot csak az AW139-esből. És tudomásom szerint van olyan példány, amelyik már a 10 ezer repült órát is túlhaladta!
Annyira nem lehet rossz, ha az Agustának többek között még Oroszországban és Amerikában is vannak üzemei...
 
<blockquote rel="antigonosz">

Az időjárási körülmények és korlátozások ugyanúgy hatnak egy helikopterre, mint a drone-ra. </blockquote>

Nem.
Az UAV sokkal érzékenyebb a:
- turbulenciára
- jegesedésre
- szélre (pl. le- és felszállásnál)
- felhőzetre

Még a nagyon komoly UAV, például a Predator is nagyon sok korláttal rendelkezik...

Ezen kívül az UAV repültetéséhez során általában minimum három főre van szükség: egy pilótára, egy szenzorkezelőre és egy légtér koordinálással foglalkozó szakemberre...
 
...de a lengyelek annyira össze vannak borulva Amerikával, hogy biztos, hogy BLackhawk lesz náluk

Szerintem meg rendelnek innen is meg onnan is, már csak az iparuk és a gazdaságuk miatt is. Ráadásul összességében több száz helikoptert üzemeltetnek, tehát még több gyártótól is gazdaságos rendelni... Sőt, így lehet optimalizálni a különböző képességeket...
 
piratvitorla
A minőségre visszatérve.
Fiat-ot is és ladát (Dacia, Great Wall stb.)is mindig el fogják adni.
Azért mert olcsó!
Megnézném ha a Bell vagy EC hasonló árban adná a cuccait hányan kapkodnának az AW után.
(Beretta kazánok, autóik,,, minden ami onnan jön az alatta van mondjuk a német minőségnek,,, lehet, hogy ez nem teteszik de én még nem hallottam az ellenkezőjét. Miért lenne ez más a forgószárnyasaiknál?)
Ennek ellenére nem bánnám az AW-t.
 
<blockquote>Országos szinten ne drónnal meg Gripennel repkedjünk, ráadásul lehet,hogy olcsóbb a drónnak a repült órája,viszont az ára,szervíz, support, infrastruktúra.
Értem. Szóval ilyen költségek nincsenek egy helikopternél.</blockquote>
Rohadtul nem erről beszélek. Azért kicsit komolyabb infrastruktúra kell egy drónhoz,mint egy helihez. Bármennyire hihetetlen az informatikai alkatrészek nem olcsók, vehetsz egy alaplapot 15.000 forintért, amit maximum 2év után eldobhatsz, az informatikai eszközök rettentően drágák,különösen katonai felhasználásra. A drónok mögé azért nem ártana egy erősebb szerver, az infóknak. Erre rájön az,hogy a honvédségnek eddig minden 3x annyiba került,mint a normál ár.

Ezenfelül a drónok merevszárnyasok, jelentősen már rep.tulajdonságokkal rendelkeznek,mint a forgószárnyasok. A legalapabb dolog például a fel-, és leszállás. Az időjárás és látási viszonyok,mind mind befolyásolják a drónokat, ezen felül lehet nem használják élesben a bevetésisek a helikoptereket, viszont gyakorlatokon és bemutatókon szokták használni. Ennyi erővel dudiéknak is minek helikopter? Talán ők is többet vannak földön,mint a gépeken... de ha kell, akkor meg jajj izzéé háát bocsi...



<blockquote>Szállítani,megfigyelni is kell velük amihez nem árt a folyamatos kontakt illetve,ha beüt a gebasz akkor le is kéne tudni hozni biztonságosan. A HM része pedig a legnagyobb baromság, a katonáknak se joguk,se tudásunk nincs intézkedni, ha meg x helikopter kell, akkor valószínű,hogy gyorsan kell.
A megfigyeléshez miért is nem jó szerinted a drón? Hosszabb ideig, olcsóbban, halkabban, észrevétlen van a helyszín közelében.
Valamit nagyon félre olvastál te is!
Nem a katonáknak kell intézkedni, ők csak a pilótát és a gépet adják.
Ezért kellene a Honvédségnek egy könnyű és egy közepes típus.
Ráadásul a repült óraszám is koncentrálódna ,így hatalmas lenne a repülési rutin. A gépparkot pedig ugyan úgy el lehetne osztani a bázisok között, mint a mentőkét. Jelentős költség megtakarításokkal járna.</blockquote>

A repülési jellemzők és a bevethetőség miatt sem jó a drón. Mellesleg helikopterrel lehet utasításokat is kiadni, amit drónnal eléggé necces lenne,tehát nem csak megfigyelésről beszélünk.

Te tudod milyen procedúrák vannak ha egy másik állami szervezettől kell kölcsönkérni valamit?
 
Ja én rohadtul nem akarok AW-t. Lehet azt mondani,hogy a POLGÁRI változatok milyen sikert értek el,de azok POLGÁRI változatok,ha olyan jók és csak a márkát kell megfizetni a BELLnél vagy az EC-nél akkor hülye az aki nem AW-t vesz.

Márton már leírta,hogy minőségi különbségek vannak,azért ne a gyengébb minőségű gépeket vegyük már, meg NE polgárit, a 3 ruszki gépről azt felejtjük el,hogy csak tűzoltásnak vették őket.
 
<blockquote rel="ms07">Plusz a rendőrség épp mostanában bérelt egy plusz gépet, és úgy hírlik, hogy ők köszönik, jól megvannak...

Azért a kb. 26 éves EGY HAJTÓMŰVES MD-k és a még öregebb gyenge Mi-2-esek azért nem éppen a "jól megvannak" kategória...

</blockquote>

Nem én találtam ki... Nemrég volt egy cikk, amiben körbekérdezték a minisztériumokat heli ügyben. A rendőrség akkor azt mondta, hogy 2-3 évig ők még nem terveznek. Szóval olyan rosszul nem állhatnak
 
piratvitorla
A minőségre visszatérve.
Fiat-ot is és ladát (Dacia, Great Wall stb.)is mindig el fogják adni.
Azért mert olcsó!
Megnézném ha a Bell vagy EC hasonló árban adná a cuccait hányan kapkodnának az AW után.
(Beretta kazánok, autóik,,, minden ami onnan jön az alatta van mondjuk a német minőségnek,,, lehet, hogy ez nem teteszik de én még nem hallottam az ellenkezőjét. Miért lenne ez más a forgószárnyasaiknál?)
Ennek ellenére nem bánnám az AW-t.

Azért a helikoptert ne hasonlítsd már kazánokhoz!
Ha olyan vacak lenne a gazdag országok és cégek nem vennék meg az Agustát...
Aminek még Amerikában is van üzeme, tehát ők is hülyék?
Az árképzés jelentős része egyébként nem maga a helikopter...
 
<blockquote rel="piratvitorla"><blockquote rel=

A rendőrség akkor azt mondta, hogy 2-3 évig ők még nem terveznek. Szóval olyan rosszul nem állhatnak
</blockquote>

2-3 év semmi egy helikopter beszerzés esetében.
Egyébként nem tudom a rendőrökre vonatkozik-e az egy hajtóműves korlátja (mint a mentőkre), valószínűleg nem, de ettől függetlenül elgondolkodtató a dolog...
ÁÉs attól még, hogy a fő akárki ezt mondta kérdés mi a helyzet az érintetteknél... Illetve a TEK-nél, mert nekik is kell heli, legalább igénylőként...
 
Nem tudom ez felmerült e már régebben de én azért a W-3 Sokolt is megfontolnám.
http://www.pzl.swidnik.pl/en/w-3/0,-p,15,202
A megfelelő altípus korlátozott harci képességekkel is rendelkezik, (az most már úgyis csak álom marad, hogy külön harci helikopter flottája legyen a honvédségnek). A V4 harccsoportnak is ideális hiszen a csehek és a lengyelek is rendszerben tartják.... A PZL ráadásul AW partner így esetleg kedvező feltételek mellett lehetne az AW típusai közül is rendszeresíteni néhányat. Üzemben tartás szempontjából pedig szerintem számunkra a lengyel-olasz cég még mindig a legmegbízhatóbb megoldás. Persze úgyis az ár fog dönteni de nem hinném, hogy árban nem lenne versenyképes az EC-vel vagy az AW-val.
 
"Azért a helikoptert ne hasonlítsd már kazánokhoz!"... hát de,, hasonlítom.
Nagy cég is vásárolhat anyagi megfontolásból olcsóbb helikoptert.
"...tehát ők is hülyék?"
Nem, nem hülyék, csak valaki vesz drágább dolgokat, valaki meg nem (mint a kazánban vagy az autókban).
 
Én nem igazán értem ,még mindig ezt az olasz termék fóbiát ,néhány embernél!
A Ferrari és a Lamborghini is olasz és nem egy gyártanak túl hitvány járműveket. Vagy az IVECO. De lehetne még említeni a Beretta fegyvergyárat (szintén gyártottak már olyan fegyvert, amivel el lehet találni a célt :) )
De említhetnénk a a 3db 3D-s radart, amit most rendszeresítettünk. Gondolom az is egy rakás szar lehet, azért kellett a NATO-nak!
 
alfa74

"A Ferrari és a Lamborghini is olasz és nem egy gyártanak túl hitvány járműveket."

Azért elég gyakran kiégnek :-)


"De említhetnénk a a 3db 3D-s radart, amit most rendszeresítettünk. Gondolom az is egy rakás szar lehet, azért kellett a NATO-nak!"

Azokra is panaszkodtak valamit, csak már nem emlékszem konkrétan mit, de megbízhatósági volt.
 
Ha már olyan szinten vagyunk, hogy autók meg kazánok miatt ne vegyünk esetleg AW helikoptert akkor az amcsiktól se vegyünk, mert benzintemetőket gyártanak, az oroszoktól meg főleg ne vegyünk semmit, mert ők a minőség szóval csak a szótárban találkoznak...
 
Én nem igazán értem ,még mindig ezt az olasz termék fóbiát ,néhány embernél!
A Ferrari és a Lamborghini is olasz és nem egy gyártanak túl hitvány járműveket.

Ismered a történetet arról hogyan kezdett el a Lamborghini sportautókat gyártani? Lamborghini úr traktorokat gyártott, abból jól meggazdagodott. Úgy érezte vehet magának végre egy Ferrarit. Elment, megnézte, majd úgy döntött hogy ennél a sz@rnál ő jobb sportautót tud gyártani. Hazament és megszervezte a sportautó gyártást.

Telt-múlt az idő és nem mentek jól a dolgok. Ezért 1998-ban felvásárolta a céget a VW konszern. A nevet és dizájntervezőket meghagyták, a többi német lett. A mai Lambókban Audi alkatrészek vannak, a motort pedig Győrben gyártják hozzá.

További részletek: http://hu.wikipedia.org/wiki/Lamborghini
 
Panaszkodni mindenre lehet, amit ember készített.
Nagyon sok dolgot gyártanak a világon, amivel problémák vannak és nem mind olasz.
Félre értés ne essék! Nem azt akarom mondani, hogy az olasz termékek a világverőüberhűdemilyennagyonlegjobbak, csak azt, hogy szarozzunk már le mindent csuklóból, mert olasz!