[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
emel:
1. a 94-es esetben egy közvetett hajtóműhibába lett belekényszerítve a helikopter éjszaka rossz időben.
2. a pécsi Mi-2-esnél asszem igen rossz irányból kapott szelet, ráadásul a hajtóművek sem voltak teljesen kihasználva Ha nekiment volna a falnak, az meg úgyis megfogta volna rendesen.
3. az EC két hajtóműves volt, mégis odavágta magát. Az eset szempontjából mindegy, hogy hogyan állt le az ép hajtómű.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
"Ha nekiment volna a falnak, az meg úgyis megfogta volna rendesen. "
Jó ,hogy ilyen higgadtan fogod fel a dolgot, de azért nem volt ilyen egyszerű a történet! Ez azért sokkal rosszabbul is alakulhatott volna.
Mi van, ha egy csapat egyetemista fogja meg és nem egy fal, vagy ha az egyik legforgalmasabb buszmegállóba csapódik(100m),vagy a 3m-re lévő egyik családi házba?
Az egy elég forgalmas rész. Egyetem, kórház, lakó övezet, nagy gépkocsi forgalom. Én ott voltam a helyszínen, éppen ezért teljesen egyet tudok érteni azokkal, akik ezen gépek mielőbbi kivonását szorgalmazzák.
Gyengék és öregek, hiába két hajtóműves!
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 649
953
113
emel:

Ferihegy bezavart, mert én a 2006-osra gondoltam.


"... Bár az RSZ-nél a típussal nem történt komolyabb repülőesemény, a BM által használt MD 500-asok közül sajnos többet is baleset ért. 1994. november 22-én a Ferihegyi repülőtér megközelítése közben katasztrófában életét vesztette a légirendészet akkori parancsnoka és mellette ülő pilótatársa is. A sötétedés után, bonyolult időjárási körülmények között bekövetkezett repülőeseményt a hajtómű szívótorok jegesedése okozta. 2004 májusában Siófok-Kiliti repülőtéren, 2006 szeptemberében pedig Ferihegyen keletkezett repüléstechnikai hibából súlyos sérülés egy-egy MD 500-asban, de szerencsére egyik esemény sem járt halálos áldozatokkal. ..."
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
http://mfor.hu/cikkek/Boviti_nyirbatori_repulogep_alkatreszgyarat_a_nemet_Diehl_Cegcsoport.html

Nem tudjátok, hogy estleg ez a cég szállít-e alkatrészt valamelyik esélyes helikopterhez? Mert akkor vízionálhatjuk azt is, hogy a bővítés azért volt, mert el akarják nekünk adni portékáikat.... :/
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 186
113
http://tudomany.szolnok-mtesz.hu/kulonszamok/2012/cikkek/2012-32-Papp_Istvan.pdf

Hehe, a források között jópár HTKA-s link szerepel. :))



Attól, hogy leáll a hajtómű, még nem fog baltaként zuhanni a gép, a becsapódási sebességét viszonylag kis értéken lehet tartani, szóval akkor lehet komolyabb baj, ha földetéréskor valamiben megakad a forgószárny (az mondjuk esélyes, hogy a légvezetékeket nem tudja szétszaggatni). Akkor meg bepördül és felborul.

A két hajtómű meglétének leginkább a megközelítés/leszállás, felszállás és általában a kis magasságú repülés közben van jelentősége. Mert ezen esetekben nincs, vagy nem nagyon van lehetőség (és idő sem) az autorotációra, ami nagyobb magasság esetén megmenthetné a személyzetet és a földet érési hely kiválasztásában is adhatna némi szabadságot. Szóval, ha ilyen esetekben az egyik hajtómű leáll, akkor kéthajtóműves gép (na nem a Mi-2-es, mert annak két működő hajtóművel is kicsi a teljesítménye) esetén még jó eséllyel semmi nem történik, ugyanis egy modern, kéthajtóműves típus akár egy (persze vészhelyzeti üzemmódban működő, ideiglenesen megnövelt teljesítményű) hajtóművel még simán elrepked. Egy egyhajtóműves meg hajtóműleállás esetén szépen a föld felé veszi az irányt, ha pedig épp lassan és alacsonyan repült (fel, illetve leszállás/megközelítés) akkor kvázi darab kőként fog lezuhanni és a pilótának már gyakorlatilag arra sem lesz lehetősége, hogy a földet érés helyét minimálisan is befolyásolja, ez pedig egy városban nagyon nem szerencsés dolog szerintem.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
"..a szállítással kapcsolatban érdeklődők között nem volt orosz cég."

http://magyarhirlap.hu/cikk/11646/HM_Csak_tolodik_a_helikopter_beszerzes
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 649
953
113
Nem találtam az ec topikját:

http://www.maszol.ro/index.php/tarsadalom/40125-toba-zuhant-mamaian-a-smurd-helikoptere

A ősrómaiak 30 napon belül 2 EC-t vesztettek. Egy katonai pumát és most ezt.

http://kolozsvaros.ro/web/kolozsvaros/-/lezuhant-egy-smurd-helikopter-romaniaban
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Nem találtam az ec topikját:

http://www.maszol.ro/index.php/tarsadalom/40125-toba-zuhant-mamaian-a-smurd-helikoptere

A ősrómaiak 30 napon belül 2 EC-t vesztettek. Egy katonai pumát és most ezt.

http://kolozsvaros.ro/web/kolozsvaros/-/lezuhant-egy-smurd-helikopter-romaniaban

Az egyik csak EC "replika" az eredeti román gyártmány, IAR
Többől több fogy, az előző évtizedben nekünk is pottyant le jópár. A legfájóbb talán a 2 Mi-24 ütközése volt. Most a 3-ból inkább ne essen le egy se.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Egyébként a HAL helik hogy repkednek? Bár talán közepes szállítót keresünk(?) szét lehetne nézni náluk. Van Dhruv/Rudra kicsiben és újabban ezt a harci helit is mutogatják HAL LCH. Kicsit olyan Roivalkos beütése van. Elég nagy egy ország növelni kéne a gazdasági kapcsolatokat, talán nem kezelnének a gyarmatukként minket.
3uIZUcU.jpg
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
India a legutolsó ország ahonnan bármit is vennünk kéne. De most tényleg a legleglegutolsó.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 649
953
113
ag:

Az egyik IAR gyártmány, igen. Pár hónapja még itt magasztalva voltak azok a replikák. Többől persze,hogy több fogy...

Nem a gépek hibáinak akarom felróni, főleg a SMURDosnál,ahol kizártnak tartom, a karbantartás hiányát. Ettől függetlenül nem biztos,hogy jót tesz az EC (AH) hírnevének,ha a gépei potyognak lefelé. - Mondom ezt úgy,hogy én azt remélem,ők jönnek, 2 típussal.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 028
113
Hende kicsit sokat ivott az ünepek alatt. Már jövőre megkezdődhet szerinte a helibeszerzés, 172 mld forintból, és max 30 helikopterről lenne szól a honvédség és a rendvédelmisek részére (142 mld + 30 mld felosztásban). És 2016-ban már repülne is velük.
http://www.origo.hu/itthon/20141229-hende-jovore-megkezdodhet-a-helikopterbeszerzes.html
Maradt valamelyik szóbajöhető gyárnál raktáron kéttucat helikopter és arra pályáznak?
Azért bebíztosította magát: "a tender kiírásához már csak a pozitív kormánydöntésre és a forrás hozzárendelésére várnak." - szóval csak annyi kell hozza, hogy eldöntsék, hogy belefognak-e és a pénz, amiből nincs valami sok.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
Off
Ezt a hírt csak azért tettem ide, mert azt hittem hogy valami vicc.
De nem, komoly arccal mondta a kamerába. Egyébként ez a topicot nem szoktam olvasni, mert véleményem szerint a kérdőjel a végéről már rég nem aktuális.
On

De ha így akarnak 30 helikotert beszerezni, a korrupcióban a Gripeneket is verni fogja.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 965
85 593
113
Engem az érdekel,hogy milyen helikoptereket esznek,hogyzok megfelelnek a rendőrségnek is.