[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

okdoki

Member
2015. február 4.
39
0
6
Az a legmegdöbbentőbb, hogy rakterében méret tekintetében nagyon közel van az AW139-hez. Ezt az utaskapacitás is mutatja 9 v.s. 10.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
Az ilyen dolgok miatt (is) jobban örülnék egy európai típusnak! És Izraellel, még jóban is vannak.
http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/amerika-megtiltotta-izraelnek-kivont-helikoptereinek-tovabbertekesiteset/#utm_source=artofwar_hirlevel&utm_medium=1915&utm_term=Amerika megtiltotta Izraelnek kivont helikoptereinek továbbértékesítését&utm_content=Amerika megtiltotta Izraelnek kivont helikoptereinek továbbértékesítését&utm_campaign=alfa74@vipmail.hu
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
okdoki:

A típusnevekre koncentráltam? Lehet, mivel mindenhol a kis EC-t szajkózod, a többit pedig említés szintjén.

Első körben: Mindenféleképpen 2 típus kell, egy könnyű és egy közepes, ez a minimum, ez alatt azért sem szabad beszélni, mert bebizonyosodott, hogy az újságírók is előszeretettel vesznek át véleményeket, így -közvetettem -lehet formálni a közvéleményt is, amúgy pedig az Robinson is tökéletes lehet honvédelmi célokra, mert helikopter... sokaknak ilyen ismereteik vannak.

Maga a tender elég karcsú lesz.

Az EC645 nem rossz gép, de sebesült szállításon kívül, max 1 rajt viszel el 1 géppel és esetlegesen némi tűztámogatást tud nyújtani. A fegyverzetét annyira nem ismerem, de mindig egy jóval gyengébb 24-es ugrik be róla, persze a kettő nem egy kategória.

De ha figyelmesen végignézed a környező országok légierejét nem találsz olyan országot, ahol ne állna hadrendben 1 Black Hawk/Cougar/Minyó variáns, azért, mert egyszerűen szükség van rájuk, még Szlovéniának is, pedig az nem egy nagy ország..

Én is EC/AH párti vagyok, az amcsiktól kapásból nem is vennék cuccot, mert velünk szemben megbízhatatlanok, szerintem inkább maradjunk Európában. Az AW-k nem tudom miért, de nekem inkább haditengerészeti gépeknek tűnnek, bár a Merlinnek jobb,hogy van hátsó rámpája.

Az NH90-nek is sokan örülnének csak éppen annak a gépnek a rámpája elég érdekes, na meg nem a mi árkategóriánk...

Szerintem az EC 135/145 T2 tökéletes lenne a mentőknek és a rendőröknek, meg a honvédségnek tűztámogatásnak + talán még a KMZ-sek tudnák használni, a másik pedig az EC725. Természetesen a tenderen úgy kell számolni,hogy 20-30 évig alig,ha lesz másik tender így ezeket a gépeket a lehető legjobb és legtöbb felszereltséggel kellene megvásárolni.

A SAR feladatokkal kapcsolatban pedig annyit,hogy tavaly is voltak riasztva. A NATO felajánlás szerintem max csak SAR/CSAR/MEDEVAC szinten lenne jó ötlet, de azért előtt nem ártana itthon is kihozni a maximumot.



Közben a szállítógépekről mindenki hallgat...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 375
68 818
113
Az a bibi hogy korábban volt egy elszólás honvédségi irányból a Mi-8-as kategóriára. Történetesen hogy <b>túl nagy a honvédségi feladatok meg stb stb-hez</b>.Ezt nem igazán értem, én sem hogy miért nagy meg sok? Biztos sok a MOL számla befolyásos helyeken vagy valamelyik tábornok sok vietnami filmet látott...
Ezért én is tartok tőle hogy csak ilyen játék helikopterek lesznek.
Remélem nem. ÉN az 532-est vagy Mi-171 ami még legalább 1 századnyi mennyiségben elférne abban a keretben.
Majd meglátjuk, csodálkoznék ha egyszer "jó" döntés születne ilyen beszerzéseknél mert az utóbbi 25 évben ez ritka volt mint a fehér holló.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 709
5 598
113
Mi-8 nagyságú gép nincs is a valós esélyesek között, de talán bízhatunk 4-5 Cougarban, arra nehéz ráfogni, hogy túl nagy azért. Elég nagy bohóckodás lenne, ha csak EC-645 lenne a katonáknak. Ismerve az eddigi döntéseket, ez lesz sajnos...
Másik érdekes kérdés a support, és a fegyverzet. Még egy gripen-szerű lízinget nem akarnak, így túl nagy hadrafoghatóság, gépek normális tárolása nem lesz
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 077
18 825
113
Még ki sem írták a tendert, de itt sokan már mindent tudnak. :) Mondjuk ez örvendetes. :)
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 709
5 598
113
(Én szinte az összes helis infót Zordnál olvasom, Ő csak ismer embereket, jár helyeken)
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Az aw-139 és az ec-145 nem egy kategória! Ha tényleg csak egy típus lesz akkor az aw legjobb választás, ha netán több mint ami a valószínűbb, akkor az ec, ugyanis ennyi balhé után a kormány nem adna egy ekkora aduászt az ellenzék kezébe hogy a korrupcióról ismert cég nyeri a tendert!
Én itt már több hülyeséget olvastam hogy gripen hajtóművet szállítani stb(?!), de az kimaradt hogy pl az aw 300-al füstől utazóban a 145-ec meg 250-el csutka gázon, ami lényegében mindegy volna ha nem tartalmazna a csomag 7-8 mentőhelikoptert! Az is kimaradt hogy az aw világbajnok pt6-os gázturbinái éppen csak 1000 lóerővel adnak le többet!
Illetve a sikorskynak van egy s-76-os típusa is, de ezt eddig még itt senki nem vette számításba!
 

okdoki

Member
2015. február 4.
39
0
6
A Gripen hajtómű szállítása csak az én elképzelésem a képességeinek kibontakoztatásáról. Ha gyakorolnánk az autóutakról való üzemelést és fegyverzet pótalkatrész gyors odajuttatása is szempont lenne. De jelentősen túlbecslem a méreteket. Mindegy, az AW-139 Sem rendelkezik lényegesen nagyobb tehertérrel és ráadásul csak viszonylag kicsi oldalajtajai vannak, így alkalmatlan az is. Azonban ez csak akkor kérdés, ha függőben van még az a lehetőség. Az újsághír arról szól, hogy AH Industrie(s) lesz a befutó. Ha mégis az AW-139et választanák, akkor nem lehetne egy típussal lefedni az igényeket. A Mentőknek és légi-rendészeti feladatokra nagy. Túl nagy helyet foglal, drágábban üzemeltethető, nehéz, és ez utóbbi több problémát is felvetne a kórházi heliportok területén. Bár gyors, ez mégsem tűnik nagy előnynek a mentőhelikopterek vásárlói szemében. Miközben az EC145 nagy népszerűségnek örvend. Könnyű támogató szerepkörben is előnyösebbnek tűnik egy kisebb típus. Hajtómű teljesítményének többlete meg jórészt elvész az üres súly területén mutatott hasonló arányú többlet mellett. Igaz, emelőképessége jelentősen nagyobb, de tehertere nem annyival. Ennek ellenére nem vagyok az AW ellen, csak nem szakmai szempontból fog eldőlni.
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Látom ez a hajtómű-szállítási kérdés kezdi kicsit félrevinni a dolgokat. De ha ezt komolyan vesszük akkor azért három dolgot érdemes lenne tisztázni:
-mekkora befoglaló méretekkel rendelkezik a becsomagolt hajtómű?
-Valaha is igény volt, vagy a jövőben várható, hogy hogy lesz, egy hajtómű helikopterrel való szállítása?
-egyáltalán szállítható-e a Gripen hajtóműve helikopterrel, mert számos másik hajtómű, pl a rezgések miatt nem szállítható vasúton, csak közúton.

Szerintem ez a felvetés, nem kis mértékben vitte félre a diskurzust, a lényeges kérdésektől.

Továbbra sem tudjuk, mit, hány típust, és milyen célra akar vásárolni a HM gépeket. Minden más találgatás. A magyar kormányzat (és ez a jelenlegire fokozottan igaz) nem arról híres, hogy bármilyen szakmai szervezet véleményét kikéri, uram bocsá figyelembe veszi. Úgyhogy sajnos, hogy mi lenne jó, és mi lesz nekem nincsenek illúzióim, főleg ha a keretösszeget és a gépmennyiséget összevetem. Persze a remény hall meg utoljára és álmodozni jó...

TG
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
számos másik hajtómű, pl a rezgések miatt nem szállítható vasúton, csak közúton.

TG

És még egy megkötés : CSAK LÉGRUGÓZÁSÚ közúti járművön, tehát nem akármilyen mezei kamionon!
ML
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
<blockquote rel="ambasa">számos másik hajtómű, pl a rezgések miatt nem szállítható vasúton, csak közúton.

TG

És még egy megkötés : CSAK LÉGRUGÓZÁSÚ közúti járművön, tehát nem akármilyen mezei kamionon!
ML</blockquote>

Ez kicsit úgy hangzik,mintha a légrugó hatalmas nagy kiváltság lenne! :D

Amúgy van egyáltalán tartalék hajtóművünk?


A helikoptertendernél meg mindenki csak találgat, mi lehet a befutó és mik lehetnek a feltételek. De valószínűleg a légi-mozgékonyságú alakulatok megmaradnak és kétlem,hogy rajszinten operálnának, a szállítást illetően.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 837
113
Hogy ne csak saját kényszerképzeteinkről menjen itt a vita, olvassátok el hogy a szakemberek miket vizsgáltak meg:

http://jets.hu/news?id=521
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
Féloff.

Finn miniszteri nézőpont az orosz technikáról:

http://yle.fi/uutiset/defence_minister_russian_jets_not_trustworthy/7786274
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 386
26 781
113
Azért elég sokáig használtak sokféle orosz repülő technikát.
A MI-8 helikopterről lehet sok mindent mondani, de azt, hogy nem megbízható, azt speciel nem igazán.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 458
23 698
113
OK! Már csak a helikopterek hiányoznak!
http://www.bumm.sk/kulfold/2015/02/10/helikopterpilotakat-kepeznenek-ki-magyarorszagon
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
http://www.hirado.hu/2015/02/10/kikepzokozpont-helikopterpilotaknak/

Zöldmezős oktatóközpont ....

Van még ellopni való?
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
Tévedtem.
Kell a kiképzőközpont.
Szerintem ez fontos, mert a környékbeli tapasztalatok alapján a hülye nyugatiak nem képzik ki eléggé a pilótákat politikusok és azok értékeinek mentésére forradalom idején.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 709
5 598
113
Szolnokon nincs pár üres terem? amit kifestenek, berendeznek és kész is lenne