[HUN] Helikopterbeszerzés

Az a legmegdöbbentőbb, hogy rakterében méret tekintetében nagyon közel van az AW139-hez. Ezt az utaskapacitás is mutatja 9 v.s. 10.
 
Az ilyen dolgok miatt (is) jobban örülnék egy európai típusnak! És Izraellel, még jóban is vannak.
http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/amerika-megtiltotta-izraelnek-kivont-helikoptereinek-tovabbertekesiteset/#utm_source=artofwar_hirlevel&utm_medium=1915&utm_term=Amerika megtiltotta Izraelnek kivont helikoptereinek továbbértékesítését&utm_content=Amerika megtiltotta Izraelnek kivont helikoptereinek továbbértékesítését&[email protected]
 
okdoki:

A típusnevekre koncentráltam? Lehet, mivel mindenhol a kis EC-t szajkózod, a többit pedig említés szintjén.

Első körben: Mindenféleképpen 2 típus kell, egy könnyű és egy közepes, ez a minimum, ez alatt azért sem szabad beszélni, mert bebizonyosodott, hogy az újságírók is előszeretettel vesznek át véleményeket, így -közvetettem -lehet formálni a közvéleményt is, amúgy pedig az Robinson is tökéletes lehet honvédelmi célokra, mert helikopter... sokaknak ilyen ismereteik vannak.

Maga a tender elég karcsú lesz.

Az EC645 nem rossz gép, de sebesült szállításon kívül, max 1 rajt viszel el 1 géppel és esetlegesen némi tűztámogatást tud nyújtani. A fegyverzetét annyira nem ismerem, de mindig egy jóval gyengébb 24-es ugrik be róla, persze a kettő nem egy kategória.

De ha figyelmesen végignézed a környező országok légierejét nem találsz olyan országot, ahol ne állna hadrendben 1 Black Hawk/Cougar/Minyó variáns, azért, mert egyszerűen szükség van rájuk, még Szlovéniának is, pedig az nem egy nagy ország..

Én is EC/AH párti vagyok, az amcsiktól kapásból nem is vennék cuccot, mert velünk szemben megbízhatatlanok, szerintem inkább maradjunk Európában. Az AW-k nem tudom miért, de nekem inkább haditengerészeti gépeknek tűnnek, bár a Merlinnek jobb,hogy van hátsó rámpája.

Az NH90-nek is sokan örülnének csak éppen annak a gépnek a rámpája elég érdekes, na meg nem a mi árkategóriánk...

Szerintem az EC 135/145 T2 tökéletes lenne a mentőknek és a rendőröknek, meg a honvédségnek tűztámogatásnak + talán még a KMZ-sek tudnák használni, a másik pedig az EC725. Természetesen a tenderen úgy kell számolni,hogy 20-30 évig alig,ha lesz másik tender így ezeket a gépeket a lehető legjobb és legtöbb felszereltséggel kellene megvásárolni.

A SAR feladatokkal kapcsolatban pedig annyit,hogy tavaly is voltak riasztva. A NATO felajánlás szerintem max csak SAR/CSAR/MEDEVAC szinten lenne jó ötlet, de azért előtt nem ártana itthon is kihozni a maximumot.



Közben a szállítógépekről mindenki hallgat...
 
Az a bibi hogy korábban volt egy elszólás honvédségi irányból a Mi-8-as kategóriára. Történetesen hogy <b>túl nagy a honvédségi feladatok meg stb stb-hez</b>.Ezt nem igazán értem, én sem hogy miért nagy meg sok? Biztos sok a MOL számla befolyásos helyeken vagy valamelyik tábornok sok vietnami filmet látott...
Ezért én is tartok tőle hogy csak ilyen játék helikopterek lesznek.
Remélem nem. ÉN az 532-est vagy Mi-171 ami még legalább 1 századnyi mennyiségben elférne abban a keretben.
Majd meglátjuk, csodálkoznék ha egyszer "jó" döntés születne ilyen beszerzéseknél mert az utóbbi 25 évben ez ritka volt mint a fehér holló.
 
Mi-8 nagyságú gép nincs is a valós esélyesek között, de talán bízhatunk 4-5 Cougarban, arra nehéz ráfogni, hogy túl nagy azért. Elég nagy bohóckodás lenne, ha csak EC-645 lenne a katonáknak. Ismerve az eddigi döntéseket, ez lesz sajnos...
Másik érdekes kérdés a support, és a fegyverzet. Még egy gripen-szerű lízinget nem akarnak, így túl nagy hadrafoghatóság, gépek normális tárolása nem lesz
 
(Én szinte az összes helis infót Zordnál olvasom, Ő csak ismer embereket, jár helyeken)
 
Az aw-139 és az ec-145 nem egy kategória! Ha tényleg csak egy típus lesz akkor az aw legjobb választás, ha netán több mint ami a valószínűbb, akkor az ec, ugyanis ennyi balhé után a kormány nem adna egy ekkora aduászt az ellenzék kezébe hogy a korrupcióról ismert cég nyeri a tendert!
Én itt már több hülyeséget olvastam hogy gripen hajtóművet szállítani stb(?!), de az kimaradt hogy pl az aw 300-al füstől utazóban a 145-ec meg 250-el csutka gázon, ami lényegében mindegy volna ha nem tartalmazna a csomag 7-8 mentőhelikoptert! Az is kimaradt hogy az aw világbajnok pt6-os gázturbinái éppen csak 1000 lóerővel adnak le többet!
Illetve a sikorskynak van egy s-76-os típusa is, de ezt eddig még itt senki nem vette számításba!
 
A Gripen hajtómű szállítása csak az én elképzelésem a képességeinek kibontakoztatásáról. Ha gyakorolnánk az autóutakról való üzemelést és fegyverzet pótalkatrész gyors odajuttatása is szempont lenne. De jelentősen túlbecslem a méreteket. Mindegy, az AW-139 Sem rendelkezik lényegesen nagyobb tehertérrel és ráadásul csak viszonylag kicsi oldalajtajai vannak, így alkalmatlan az is. Azonban ez csak akkor kérdés, ha függőben van még az a lehetőség. Az újsághír arról szól, hogy AH Industrie(s) lesz a befutó. Ha mégis az AW-139et választanák, akkor nem lehetne egy típussal lefedni az igényeket. A Mentőknek és légi-rendészeti feladatokra nagy. Túl nagy helyet foglal, drágábban üzemeltethető, nehéz, és ez utóbbi több problémát is felvetne a kórházi heliportok területén. Bár gyors, ez mégsem tűnik nagy előnynek a mentőhelikopterek vásárlói szemében. Miközben az EC145 nagy népszerűségnek örvend. Könnyű támogató szerepkörben is előnyösebbnek tűnik egy kisebb típus. Hajtómű teljesítményének többlete meg jórészt elvész az üres súly területén mutatott hasonló arányú többlet mellett. Igaz, emelőképessége jelentősen nagyobb, de tehertere nem annyival. Ennek ellenére nem vagyok az AW ellen, csak nem szakmai szempontból fog eldőlni.
 
Látom ez a hajtómű-szállítási kérdés kezdi kicsit félrevinni a dolgokat. De ha ezt komolyan vesszük akkor azért három dolgot érdemes lenne tisztázni:
-mekkora befoglaló méretekkel rendelkezik a becsomagolt hajtómű?
-Valaha is igény volt, vagy a jövőben várható, hogy hogy lesz, egy hajtómű helikopterrel való szállítása?
-egyáltalán szállítható-e a Gripen hajtóműve helikopterrel, mert számos másik hajtómű, pl a rezgések miatt nem szállítható vasúton, csak közúton.

Szerintem ez a felvetés, nem kis mértékben vitte félre a diskurzust, a lényeges kérdésektől.

Továbbra sem tudjuk, mit, hány típust, és milyen célra akar vásárolni a HM gépeket. Minden más találgatás. A magyar kormányzat (és ez a jelenlegire fokozottan igaz) nem arról híres, hogy bármilyen szakmai szervezet véleményét kikéri, uram bocsá figyelembe veszi. Úgyhogy sajnos, hogy mi lenne jó, és mi lesz nekem nincsenek illúzióim, főleg ha a keretösszeget és a gépmennyiséget összevetem. Persze a remény hall meg utoljára és álmodozni jó...

TG
 
<blockquote rel="ambasa">számos másik hajtómű, pl a rezgések miatt nem szállítható vasúton, csak közúton.

TG

És még egy megkötés : CSAK LÉGRUGÓZÁSÚ közúti járművön, tehát nem akármilyen mezei kamionon!
ML</blockquote>

Ez kicsit úgy hangzik,mintha a légrugó hatalmas nagy kiváltság lenne! :D

Amúgy van egyáltalán tartalék hajtóművünk?


A helikoptertendernél meg mindenki csak találgat, mi lehet a befutó és mik lehetnek a feltételek. De valószínűleg a légi-mozgékonyságú alakulatok megmaradnak és kétlem,hogy rajszinten operálnának, a szállítást illetően.
 
Hogy ne csak saját kényszerképzeteinkről menjen itt a vita, olvassátok el hogy a szakemberek miket vizsgáltak meg:

http://jets.hu/news?id=521
 
Féloff.

Finn miniszteri nézőpont az orosz technikáról:

http://yle.fi/uutiset/defence_minister_russian_jets_not_trustworthy/7786274
 
Azért elég sokáig használtak sokféle orosz repülő technikát.
A MI-8 helikopterről lehet sok mindent mondani, de azt, hogy nem megbízható, azt speciel nem igazán.
 
OK! Már csak a helikopterek hiányoznak!
http://www.bumm.sk/kulfold/2015/02/10/helikopterpilotakat-kepeznenek-ki-magyarorszagon
 
http://www.hirado.hu/2015/02/10/kikepzokozpont-helikopterpilotaknak/

Zöldmezős oktatóközpont ....

Van még ellopni való?
 
Tévedtem.
Kell a kiképzőközpont.
Szerintem ez fontos, mert a környékbeli tapasztalatok alapján a hülye nyugatiak nem képzik ki eléggé a pilótákat politikusok és azok értékeinek mentésére forradalom idején.