[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 793
17 584
113
Ráadásul a 4 méter is sok. A pilóták mögött a belső tér 2-2,5m hosszú lehet. Max külsőleg függesztve, bár szerintem az EC645 olyat nem is tud.
 

okdoki

Member
2015. február 4.
39
0
6
<blockquote rel="okdoki">Jelenleg a Gripeneink egy olcsón kihasználható képességét nem is gyakoroljuk. Ha a széttelepülés gyakorlat lenne nálunk, akkor felszerelések alkatrészek szállítására, már megfelelő lenne az EC645. <b>Még az F404 hajtómű is beférne a gépbe a maga 1100 kg száraz súlyával és az alig 4 méteres hosszával.</b> Persze ez csak az én elképzelésem a Gripen rendszerről.

És hol tennéd bele?</blockquote>
Azon a hátsó ajtón, amin hordágyat, ahogy említetted. Nem tudom a nyílás pontos méreteit, de az 1x1 métert nyilván eléri. Ha minden igaz, az F404 80 centi átmérőjű, meg a "doboz". Aztán lehet, hogy igazad van és nem férne be.
 

okdoki

Member
2015. február 4.
39
0
6
Természetesen az AS155 Dauphin 2 alkalmas a szárazföldi üzemelésre és történt is fegyverintegráció, de ez sok évvel ezelőtt volt (nem rémlik, hogy jelenleg használná egy NATO ország is). Lehet, hogy a jelenleg használni kívánt fegyverek egy részét integrálni kéne, és azt mi fizetnénk, még ha nem is túl nagy feladat.
 

okdoki

Member
2015. február 4.
39
0
6
Ráadásul a 4 méter is sok. A pilóták mögött a belső tér 2-2,5m hosszú lehet. Max külsőleg függesztve, bár szerintem az EC645 olyat nem is tud.
Kb. 4 méteres lehet, de elfogadom, hogy kevesebb csak sehol nem találok pontos adatot a kabin méretekről. Befögeszteni biztosan nem lehet, de a hátsó ajtó leszerelhető és a szállított tárgyak rögzíthetők. Ez csak eszmefuttatás volt.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 793
17 584
113
<blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="okdoki">Jelenleg a Gripeneink egy olcsón kihasználható képességét nem is gyakoroljuk. Ha a széttelepülés gyakorlat lenne nálunk, akkor felszerelések alkatrészek szállítására, már megfelelő lenne az EC645. <b>Még az F404 hajtómű is beférne a gépbe a maga 1100 kg száraz súlyával és az alig 4 méteres hosszával.</b> Persze ez csak az én elképzelésem a Gripen rendszerről.

És hol tennéd bele?</blockquote>
Azon a hátsó ajtón, amin hordágyat, ahogy említetted. <b>Nem tudom a nyílás pontos méreteit, de az 1x1 métert nyilván eléri. </b>Ha minden igaz, az F404 80 centi átmérőjű, meg a "doboz". Aztán lehet, hogy igazad van és nem férne be.
</blockquote>


Hosszában biztos nem.

http://press.eurocopter.com/sites/default/files/styles/media_gallery_large/public/Range/Military%20Range/EC645%20T2/exph-0118-12.jpg

Az 1x1m mondjuk megvan, de nyilván valami védőborítás is kéne a szállításhoz.
 

okdoki

Member
2015. február 4.
39
0
6
<blockquote rel="tarzaan">Ráadásul a 4 méter is sok. A pilóták mögött a belső tér 2-2,5m hosszú lehet. Max külsőleg függesztve, bár szerintem az EC645 olyat nem is tud.
Kb. 4 méteres lehet, de elfogadom, hogy kevesebb csak sehol nem találok pontos adatot a kabin méretekről. Befögeszteni biztosan nem lehet, de a hátsó ajtó leszerelhető és a szállított tárgyak rögzíthetők. Ez csak eszmefuttatás volt.
</blockquote>
Egyébként abból indultam ki, hogy egy hordágy kb. 2 méter és még marad is hely, plusz szék az orvosi személyzet számára. De lehet, hogy csak 3,3 m.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Könnyen előfordulhat, olyan szituáció a jövőben amit a könnyű helikopterek nem, vagy drágábban tudnak megoldani mint a méretesebb társaik.
Ott a pont.

Csak belinkelem ide ezt a videót, hogyan csinálják a nagyok. A 3/4-től kezdődik a lényeg. Ezt képzeljétek el egy 645 fedélzetén, tele tömve orvosi felszereléssel, nem beszélve az önvédelmi fegyver(ek) (feltételezett) meglétéről és a kezelőjéről. Ha jól emlékszem a leendő CSAR feladatú HH-60W-nek is megnövelt belső tere van, gondolom nem véletlenül...

dailymotion.com/video/x125r5w_inside-combat-rescue-p-3-into-the-fire_shortfilms

Persze lehet mondogatni, hogy nálunk ez úgy se fordulna elő, meg nincs szükség rá blablabla... De bele kell gondolni abba is, hogy 30 évig megint biztosan nem lesz új helikopter beszerzés, így most kell közepest IS beszerezni a könnyűk mellett, mert nagyon sokáig nem lesz rá alkalmunk! Ki tudja mi lesz akár 10 év múlva.
Amúgy ha hanta csaba keresztül viszi a tendert 2 típussal és a darabszámuk is jobban konvergál a 30-hoz mint a 10-hez, akkor én visszamenőleg megbocsájtom az összes stiklijét.:) (csak olasz ne legyen)
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 793
17 584
113
<blockquote rel="okdoki"><blockquote rel="tarzaan">Ráadásul a 4 méter is sok. A pilóták mögött a belső tér 2-2,5m hosszú lehet. Max külsőleg függesztve, bár szerintem az EC645 olyat nem is tud.
Kb. 4 méteres lehet, de elfogadom, hogy kevesebb csak sehol nem találok pontos adatot a kabin méretekről. Befögeszteni biztosan nem lehet, de a hátsó ajtó leszerelhető és a szállított tárgyak rögzíthetők. Ez csak eszmefuttatás volt.
</blockquote>
Egyébként abból indultam ki, hogy egy hordágy kb. 2 méter és még marad is hely, plusz szék az orvosi személyzet számára. De lehet, hogy csak 3,3 m.
</blockquote>

Egy szék/ülés kb. 0,5m széles. Vagyis az üléssor olyan 1,5m + az ajtó, ami szvsz max 1m. Ez kb. 2,5m. Ami ezen túl van, az már egy félkör szerű terület..
 

okdoki

Member
2015. február 4.
39
0
6
30-ra szándékoznak kiírni a tendert. Bár láttunk már olyat, hogy 24 db többfeladatú harci gépre írnak ki tendert, majd az a pályázó nyer amelyik 14 gépre is benyújt egy változatot. Nem is tudom hol történt ez?
 

okdoki

Member
2015. február 4.
39
0
6
A Mi-8asnak volt egy olyan magyar műtő és kiegészítő berendezésekkel felszerelt változata, amely még a Párizsi Légiszalonon is megfordult. Ez egy nagyon potens gép volt. Hányat is üzemeltetünk belőle? Ne várjunk egy új forgószárnyastól olyat, amire eddig még soha sem alkalmaztuk a saját Mi-8asainkat sem.
Emellett azért egy EC725 nagy lehetőségeket rejtene magában. Valószínűleg a NATO örömmel venne ilyen gépeket tartalmazó felajánlásunkat, a közös feladatokhoz. Nagyon drága lenne ilyen gépet üzemeltetni. Még az is drága ha áll.
 

okdoki

Member
2015. február 4.
39
0
6
<blockquote rel="okdoki"><blockquote rel="okdoki"><blockquote rel="tarzaan">Ráadásul a 4 méter is sok. A pilóták mögött a belső tér 2-2,5m hosszú lehet. Max külsőleg függesztve, bár szerintem az EC645 olyat nem is tud.
Kb. 4 méteres lehet, de elfogadom, hogy kevesebb csak sehol nem találok pontos adatot a kabin méretekről. Befögeszteni biztosan nem lehet, de a hátsó ajtó leszerelhető és a szállított tárgyak rögzíthetők. Ez csak eszmefuttatás volt.
</blockquote>
Egyébként abból indultam ki, hogy egy hordágy kb. 2 méter és még marad is hely, plusz szék az orvosi személyzet számára. De lehet, hogy csak 3,3 m.
</blockquote>

Egy szék/ülés kb. 0,5m széles. Vagyis az üléssor olyan 1,5m + az ajtó, ami szvsz max 1m. Ez kb. 2,5m. Ami ezen túl van, az már egy félkör szerű terület..
</blockquote>
Hosszában. Hordágy+némi szabad tér+ülés az személyzetnek háttal a pilótáknak.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 793
17 584
113
<blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="okdoki"><blockquote rel="okdoki"><blockquote rel="tarzaan">Ráadásul a 4 méter is sok. A pilóták mögött a belső tér 2-2,5m hosszú lehet. Max külsőleg függesztve, bár szerintem az EC645 olyat nem is tud.
Kb. 4 méteres lehet, de elfogadom, hogy kevesebb csak sehol nem találok pontos adatot a kabin méretekről. Befögeszteni biztosan nem lehet, de a hátsó ajtó leszerelhető és a szállított tárgyak rögzíthetők. Ez csak eszmefuttatás volt.
</blockquote>
Egyébként abból indultam ki, hogy egy hordágy kb. 2 méter és még marad is hely, plusz szék az orvosi személyzet számára. De lehet, hogy csak 3,3 m.
</blockquote>

Egy szék/ülés kb. 0,5m széles. Vagyis az üléssor olyan 1,5m + az ajtó, ami szvsz max 1m. Ez kb. 2,5m. Ami ezen túl van, az már egy félkör szerű terület..
</blockquote>
Hosszában. Hordágy+némi szabad tér<b>+ülés az személyzetnek </b>háttal a pilótáknak.

</blockquote>

Könyörgöm, nézd már meg a képet.

A doki meg simán ülhet a beteg feje mellett.
 

okdoki

Member
2015. február 4.
39
0
6
Ja, értem már azt mondod hogy hosszában van három ülés a falra rögzítve, majd a szabad tér és a pilótának háttal. De a három ülés helyére majdnem befér egy hordágy. Az csak 1,5-1,8 méter hosszú lenne. Néhány beteg lelóg az ágyról? Csak nem?
 

okdoki

Member
2015. február 4.
39
0
6
Mindegy! Ennek ellenére igazad lehet, mert a hordágy már a félkör alakú végébe log. Alig fér be kettő. Szóval meg sem közelíti a 4-et, inkább csak a 3-at. F404 kilőve.
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
Jelenleg a Gripeneink egy olcsón kihasználható képességét nem is gyakoroljuk. Ha a széttelepülés gyakorlat lenne nálunk, akkor felszerelések alkatrészek szállítására, már megfelelő lenne az EC645. Még az F404 hajtómű is beférne a gépbe a maga 1100 kg száraz súlyával és az alig 4 méteres hosszával. Persze ez csak az én elképzelésem a Gripen rendszerről.

EC645 T2 raktérméretei is benne vannak a táblázatban:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1buktJZn-AlK_unt-7lzGJlPLwqP7tpjO12jgKOe6IkY/edit#gid=1660585380
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 263
8 482
113
Ha jól sejtem, amikor Dauphin 2-ről írtok, akkor az AS565 Panther-ről van szó. Ez egy, a Dauphin-ből továbbfejlesztett katonai helikopter, pakolhatók rá ATGM-ek is és elég gyors is (300 km/h felett) és pár ország használja.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
Az EC645T2 külső teherként mennyit vihet? Mert pl. árvízkor a tonnás homokzsákok miatt ez eléggé fontos adat.