Hende úr lassan fizethetne nekem, annyit védem mán
Értem én a "katonai logikát" - Nincs! Kell! Vegyünk! Most!
Na... ez sem az EU-ban, sem az USA-ban, sem máshol nem így működik, talán csak Venezuelában.
Az egy dolog, hogy a magyar és az EU törvények, NATO-ajánlások kereteket szabnak nekünk és az eladó félnek is. A gyárudvaron még Oroszországban sem állnak sorban az eladó gépek. A kapacitások hónapokra, évekre előre le vannak kötve. Ezért volt hiba hosszú éveken át tologatni ezt az ügyet. (Mellesleg a szomszédok ugyanezt teszik.)
BÁRMILYEN gépeket veszünk, a példa kedvéért a magyar törvényeknek megfelelően CSAK államközi szerződés keretében tehetjük. Tehát egy állam és egy magáncég üzletéről van szó, ami - áruhitel esetén - ami nálunk tutibiztos - az eladó magáncég a saját államától vár garanciát. Az államközi tárgyalások átfutása sem kis idő. Ha minden klappol, akkor utána indulhat az első kiképzendő állomány és megkezdődik a fogadó infrastruktúra kiépítése. Közben a gép konfigurációjáról is folynak a tárgyalások, amely kemény árfelhajtó tényező lehet ugye...... Stb...
Tehát.... ergo.. ne siettessünk semmit. Dolgozzanak gyorsan, hatékonyan, de mindenekelőtt törvényesen. Az az érzésem egyébként, hogy a tárgyalások már a színfalak mögött eléggé előrehaladtak és a végeredményt egy éven belül megtudjuk. Engem jobban izgat, hogy addig is mi lesz a pilótákkal, műszakiakkal? A szakszót meg kell tartani és az át/kiképzés idejére valószínűleg a felújított gépeken repülniük KELL....