De, az. Nem a fejlesztésben leszármazottja, hanem a hadseregben elfoglalt helye szerinti leszármazott. Light heli, mozgékony, pontcélok elleni fegyverzettel...Nem,nem az.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
De, az. Nem a fejlesztésben leszármazottja, hanem a hadseregben elfoglalt helye szerinti leszármazott. Light heli, mozgékony, pontcélok elleni fegyverzettel...Nem,nem az.
Már megint nagy meggyőződéssel össze-vissza hadoválsz.Nem,nem az.A BK117 egyenesági leszármazottja,amit polgári helikopternek terveztek
Csináltak belőle ugyan felfegyverzett protót,de az senkinek nem kellett.Pcv feladatokra túl nagy.
Bo105 eleve katonai megfigyelő és pcv feladatokra lett tervezve,de figyelembe vették a polgári feladatokat is a mérnökök (kettős felhasználású tervezés).Utóda a H135-amit viszont nem kedvelnek a német katonák.Főleg,mert messze nem olyan strapabiró,mint az öreg Bo105,meg az is kicsit nagy a bújkálós pcv feladatokhoz.
Nekem nagy kedvencem az Osprey, és meggyőződésem, hogy a tiltrotor a VSTOL szállítás jövője, de még mindig küzdenek vele technikailag. A Bell/Boeing-es utódjai már sokkal kevesebb tervezési buktatóval fognak készülni. Alapvetően nálunk nem csak az ára lenne igen komoly hátrány, de nem igazán tudna sok előnyt felsorakoztatni. Hatótávolság és a sebesség a mi méreteinkben másodlagos. Kategóriában meg valahol a Chinook és a H225M között van. Pont emiatt a Chinook jóval nagyobb teheremelő képessége és nagyobb tehertere számunkra jobban kihasználható. Alapvetően a kategória nem sürgős kategória, úgyhogy....Elnézést, ha vótmá, lemaradtam róla, meg félig-meddig off is, mert ugye nem heli: párszor felvetődött a Chinook ötlet szintjén, hogy néhány darab jó lenne. Ennél elborultabb gondolatom támadt hirtelen, az MV-22 Osprey, ami kb. arra is jó lenne, mint a Chinook, meg a kisebb taktikai szállítógépeket is kiváltaná részben (?), ahova nem kell mondjuk a KC390, pl. két országgal arrébb elvinni 10 tonna segélyszállítmányt emberekkel mondjuk egy természeti katasztrófa idején). Tudom, hogy nagyon drága, meg biztos bonyolult (de egy H225M se Mi-2 szint üzemeltetés szempontjából) meg amerikai, meg nagy/kicsi, meg gyors/lassú, meg még szar is (tetszés szerint behelyettesíthető mindenkinek szíve szerint), de valaki hozzáértő mit gondol erről? Gyógyítható vagyok?
Egy Osprey kb 85 millió $ lenne most (24/32 ember vagy 9 tonna szállítmány)Elnézést, ha vótmá, lemaradtam róla, meg félig-meddig off is, mert ugye nem heli: párszor felvetődött a Chinook ötlet szintjén, hogy néhány darab jó lenne. Ennél elborultabb gondolatom támadt hirtelen, az MV-22 Osprey, ami kb. arra is jó lenne, mint a Chinook, meg a kisebb taktikai szállítógépeket is kiváltaná részben (?), ahova nem kell mondjuk a KC390, pl. két országgal arrébb elvinni 10 tonna segélyszállítmányt emberekkel mondjuk egy természeti katasztrófa idején). Tudom, hogy nagyon drága, meg biztos bonyolult (de egy H225M se Mi-2 szint üzemeltetés szempontjából) meg amerikai, meg nagy/kicsi, meg gyors/lassú, meg még szar is (tetszés szerint behelyettesíthető mindenkinek szíve szerint), de valaki hozzáértő mit gondol erről? Gyógyítható vagyok?
Szerintem egy 4 db CH-47 Chinokkal meglennénk!Egy Osprey kb 85 millió $ lenne most (24/32 ember vagy 9 tonna szállítmány)
Ha kizárólag Cargo miatt veszünk 2 db-ot, az 170 millió $. Fenntartási költségei gondolom hasonló merev- vagy forgószárnyas géphez képest horror.
Egy PZL M28 Skytruck STOL repülő (19 férőhelyes vagy 2,3 tonna szállítmány) 15 millió $ volt darabja Nepálnak nemrég. Ugyanezt tudja más is, pl a Let L-410NG, valószínűleg hasonló áron.
H225M-et már vettünk, kézenfekvő ebből berendelni még, ha szükségünk van még VTOL cargora. Kb 30 millió $ darabja.
Szóval
2 db MV-22 Osprey
vagy
4 db PZL M28 Skytruck és +3 db H225M
Mérlegelj, melyik éri meg jobban, a kettő kb egy áron lenne.
Nem,nem az.De, az. Nem a fejlesztésben leszármazottja, hanem a hadseregben elfoglalt helye szerinti leszármazott. Light heli, mozgékony, pontcélok elleni fegyverzettel...
Egyébként egyetértek. Csak gondoltam STOL repülővel és helivel együtt lehet csak kiváltani az Osprey e kettőt vegyítő képességeit, két további típust pedig feleslegesnek tartok rendszeresíteni ekkora számban.Szerintem egy 4 db CH-47 Chinokkal meglennénk!
Úúúúú nagyon nem! Most rendelt a Navy +4 gépet 428M USD áron! Hazai piacra! Ez több, mint 107M/db. Ez külső megrendelőnek biztosan 120M felett kell legyen. Ráadásul egy Chinookhoz képest 3-4x-es az üzemóra költsége.Egy Osprey kb 85 millió $ lenne most (24/32 ember vagy 9 tonna szállítmány)
Ha kizárólag Cargo miatt veszünk 2 db-ot, az 170 millió $. Fenntartási költségei gondolom hasonló merev- vagy forgószárnyas géphez képest horror.
Nem hinném, hogy 225-ösből további gépek kellenének. A kisebb, hagyományos merevszárnyú tehergép érdekes lehet vegyes használattal, de én ebből inkább a C235/C295-ös családból válogatnék. Ott elég sokoldalú kialakítások elérhetők, ráadásul rengetegen használják körülöttünk is.Egy PZL M28 Skytruck STOL repülő (19 férőhelyes vagy 2,3 tonna szállítmány) 15 millió $ volt darabja Nepálnak nemrég. Ugyanezt tudja más is, pl a Let L-410NG, valószínűleg hasonló áron.
H225M-et már vettünk, kézenfekvő ebből berendelni még, ha szükségünk van még VTOL cargora. Kb 30 millió $ darabja.
Na jo, csak az Osprey mindezekre egyben is hasznalhato: szallitani, ejtoernyosok, kulonlegesek, stb. Szolnokiak probaltak mar, nem tudom, mi velemenyuk rola. Es gyorsabb, mint egy helikopter, ha surgosen kell menni, de le tud szallni egy foldrenges utan megrongalodott palyan is, de 3x akkora teherrel, mint egy Skytruck.Egyébként egyetértek. Csak gondoltam STOL repülővel és helivel együtt lehet csak kiváltani az Osprey e kettőt vegyítő képességeit, két további típust pedig feleslegesnek tartok rendszeresíteni ekkora számban.
Nem is beszélve, hogy az ilyen light cargo repcsik, mint a Skytruck olcsóbban használhatóak középtávú szállítmányozásnál, ejtőernyős kiképzésnél is. Amolyan Ancsa (részleges) váltótípusnak gondolom őket. L-410NG-ben akár az Aeronak is lehetne érdekeltsége...
"Sajnálattal" közlöm, hogy a világ legszebb helikoptere a Mi-26. De abból is jöhet négy, és ugyanúgy le van fedve minden igény...Egy kis kedvcsináló! Most mondjátok meg, hogy nem a világ legszebb helikoptere!
Ebből kellene nekünk egy 4 db és bőven kielégítené a szükségleteinket!
Nem lehet, hogy inkább drón irányba kellene elmozdulnunk? Ott még lehetne keresni piaci rést is.Egyébként nincs valós igény itthon nehéz szállítóhelikopterre.
Háát ebben nem nagyon értek veled egyet. Itt ne csak a Honvédséget vedd számításba!Egyébként nincs valós igény itthon nehéz szállítóhelikopterre.
Ez mind szép és jó, csak mennyiségre nincs pénz, mennyiség nélkül meg rossz lenne a rendelkezésre állás. 2-3 gép már egy vagyon, ebből még simán lehet 1-2 gép szervízben adott időben. Tehát olyan lenne is meg nem is, és másra sokkal jobban kellene költeni. Töredék áron lehetne light cargo repcsiket beszerezni, ami úgy-ahogy enyhítené az igényt, már ha feltételezzük, hogy van. Amúgy egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy bármilyen igényünk lenne rá.Na jo, csak az Osprey mindezekre egyben is hasznalhato: szallitani, ejtoernyosok, kulonlegesek, stb. Szolnokiak probaltak mar, nem tudom, mi velemenyuk rola. Es gyorsabb, mint egy helikopter, ha surgosen kell menni, de le tud szallni egy foldrenges utan megrongalodott palyan is, de 3x akkora teherrel, mint egy Skytruck.
Spekulació semmi más!Fotók: ez lehet Magyarország következő harci helikoptere
Fotók: ez lehet Magyarország következő harci helikoptere
Spanyolországban tesztelték az AW249 típusú harci helikopter második prototípusát. A forgószárnyas esetleges beszerzési cél lehet a Magyar Honvédség haderőfejlesztési mátrixában.www.portfolio.hu
Spanyolországban tesztelték az AW249 típusú harci helikopter második prototípusát. A forgószárnyas esetleges beszerzési cél lehet a Magyar Honvédség haderőfejlesztési mátrixában.
Spanyolországban tesztelték a Leonardo AW249 típusú harci helikoptert – számol be az Aviationist. A Palma del Río melletti repülés célja az volt, hogy a forgószárnyas meleg, száraz időben való repülési képességeit mérjék fel a fejlesztők.
A helyi lakosok lőttek is pár fotót a tesztrepülésről.
Az AW249-es azért érdekes géptípus, mert idén februárban a Magyar Honvédség haderőfejlesztésért felelős döntéshozói is tárgyaltak Olaszországban a forgószárnyas beszerzéséről.
Azt nem tudni, hogy milyen fázisban vannak jelenleg az olasz-magyar tárgyalások, az viszont tény, hogy a jelenleg hadrendben lévő, szovjet gyártmányú Mi-24-es harci helikopterek élettartama várhatóan a 2030-as évekig lejár. Az addig rendszeresítésre kerülő H145M könnyű és H225M közepes többcélú katonai helikopterek pedig nem biztos, hogy minden feladatot el tudnak látni, amire egy harci helikopter alkalmas.
Az olaszok egyébként Fenice, azaz Főnix nevet adtak a helikopternek.
Tömböl volt látogatáson az olaszoknál pár hónapja és akkor kijött egy sajtó közlemény olasz részről mi szerint a Honvédséget "érdekli" ez a helikopter. Az is lehet, hogy az olaszok látták bele azokba a tárgyalásokba az érdeklődést...Lehet volt már, én most botlottam bele:
Tudom portfólió, de vajon van valami alapja?
Fotók: ez lehet Magyarország következő harci helikoptere
Spanyolországban tesztelték az AW249 típusú harci helikopter második prototípusát. A forgószárnyas esetleges beszerzési cél lehet a Magyar Honvédség haderőfejlesztési mátrixában.www.portfolio.hu
Pontosan!Spekulació semmi más!