[HUN] Helikopterbeszerzés

Igen kagylós de ezzel is megoldható, a mi szempontunkból nincs különbség. Folyókon lenne értelme amúgy de a Polaris és terepjárók deszantját írtam, az valóban fontos lenne. Nem szabad eladni.
A Polaris és a terepjáró deszantnak az lenne a lényege, hogy villámgyors deszantot hajtsanak végre.
Különleges műveleteknél van ennek értelme, hogy ha egy radarkezelő érzékel egy alacsonyan repülő helikoptert, akkor ne azonnal tudja, hogy hol történt a deszant. Hogyha eltűnt 3-4 percre a helikopter egy adott ponton, - majd újra megjelent -, akkor ott egész biztos kiraktak valamit.
Egy rendes rámpás megoldás megvan 20-30 mp alatt is. Ahogy az underslung megoldás is.
Namost ez a kirakható pallós megoldás minden csak nem gyors.
 
A Polaris és a terepjáró deszantnak az lenne a lényege, hogy villámgyors deszantot hajtsanak végre.
Az a lényege, hogy a berakott csoport mozgékonyságot, ellátmányt, tűzerőt és esetleg áramforrást nyerjen a járművel.

Különleges műveleteknél van ennek értelme, hogy ha egy radarkezelő érzékel egy alacsonyan repülő helikoptert, akkor ne azonnal tudja, hogy hol történt a deszant.
Közvetlen földközelben berepülve sok sikert a folyamatos követéséhez. Észlelhetik, hogy valamit valószínűleg kiraktak X kilométeres körön belül. Mire reagálni tudnak addigra messze járnak.

Egy rendes rámpás megoldás megvan 20-30 mp alatt is. Ahogy az underslung megoldás is.
Namost ez a kirakható pallós megoldás minden csak nem gyors.
A függesztett megoldással nem tudsz olyan alacsonyan repülni mint kellene. A kirakható palló feltételezem, hogy ugyanúgy rögzül mint az oldalajtóra felrakható lépcső: beakasztható a helyére egy másodperc alatt.
 
Próbáljunk visszalépni a régi kerékvágásba!

Sikorsky CH-54 Tarhe​


Miért nem lehet egy ilyen helikoptert venni?

4fAii9Y.png


Akármilyen hadianyagot konténerbe rakva azonnal tudna szállítani, majd a megfelelő helyen rögtön lepakolva tudna távozni! Konténer szállító helikopter! Nem kell neki külön utastér burkolat, nincs méret kötöttség! Előre tervszerűen kilehetne méretezni a konténereket súly alapján. Kilehetne alakítani lőszertárolóknál konténerbázisokat, ha kell esemény van, pakolás s rögtön lehet szállítani a lőszert!

mwm2P0j.png


Bárhova tudna azonnali kórházat, elsősegély helyet szállítani. Akár konténerekből összepakolva!
Konténerkórház!

A hadseregnek ilyen szállító helikopterek kellenek, nem csicsa-bicsa kormányzati gépek! A kormány ne a katonai gépeket használja! Azt hagyja meg a katonaságnak! Ha kell neki repkedésre helikopter vegyen! Ne a sereg pénzét használja!
Ja meg persze a seregnek vesszük a gépeket! Persze, hogyne, természetesen fotelekkel kibélelve!
Egy sebesült szállítására való gépet, háborúban! :rolleyes: Számítógépen!
Ha a seregnek vesszük a gépeket akkor olyat amit ki tud használni! A mostani gépekbe mit lehet bepakolni? :oops: (Ritikült) Lehet visszaolvasni a helikopteres topikokat H-145M, H-225M, MI-17

Mit vegyünk a seregnek?!
 
Háát ha töredék áron megkapod, mint a belgát, akkor egyértelmű, nem?

Eskü' nem akarok személyeskedni, de mi van veled ma?
Mikor integrálták a szerbek azokat a vackokat? Na, annál egy kicsivel több idő volt a beszerzésükre, mert eleve lehetett volna ajánlatot tenni, hogy ha összehozzák, veszünk X mennyiséget.
Sem ezekhez, sem a Mi-24-ekhez nem vettek lófaszt sem, mert kretének. Az a csúnya helyzet van, hogy ezektől ennyi telik és kész.
 
A szerbek integrálták a Hforce rendszerhez az S-8 podokat az Airbus pedig akkreditálta, van nekik egy lézerirányzású rakétjuk is ami szintén integrálva lett.
igen mert az s8 nak nem 1millio 750 az ára hanem 100-150 ezer. nagyon maximum jó sok lopással. tudom a nato standard 70 mm est tücskök bogarak rakják össze azok idomítása meg költséges
 
Próbáljunk visszalépni a régi kerékvágásba!

Sikorsky CH-54 Tarhe​


Miért nem lehet egy ilyen helikoptert venni?

4fAii9Y.png


Akármilyen hadianyagot konténerbe rakva azonnal tudna szállítani, majd a megfelelő helyen rögtön lepakolva tudna távozni! Konténer szállító helikopter! Nem kell neki külön utastér burkolat, nincs méret kötöttség! Előre tervszerűen kilehetne méretezni a konténereket súly alapján. Kilehetne alakítani lőszertárolóknál konténerbázisokat, ha kell esemény van, pakolás s rögtön lehet szállítani a lőszert!

mwm2P0j.png


Bárhova tudna azonnali kórházat, elsősegély helyet szállítani. Akár konténerekből összepakolva!
Konténerkórház!

A hadseregnek ilyen szállító helikopterek kellenek, nem csicsa-bicsa kormányzati gépek! A kormány ne a katonai gépeket használja! Azt hagyja meg a katonaságnak! Ha kell neki repkedésre helikopter vegyen! Ne a sereg pénzét használja!
Ja meg persze a seregnek vesszük a gépeket! Persze, hogyne, természetesen fotelekkel kibélelve!
Egy sebesült szállítására való gépet, háborúban! :rolleyes: Számítógépen!
Ha a seregnek vesszük a gépeket akkor olyat amit ki tud használni! A mostani gépekbe mit lehet bepakolni? :oops: (Ritikült) Lehet visszaolvasni a helikopteres topikokat H-145M, H-225M, MI-17

Mit vegyünk a seregnek?!
Az van,hogy vagy 50 éve nem gyártják......
A szerbek integrálták a Hforce rendszerhez az S-8 podokat az Airbus pedig akkreditálta, van nekik egy lézerirányzású rakétjuk is ami szintén integrálva lett.
89c0753ddadf1d3a38314d9d78a99040304a5439.jpeg
 
 
Ahogy ezt már évekkel ezelőtt megjósoltam és előre jeleztem.
Ez az eredménye a mindent is egyszerre megoldalni akaró attitűdnek.
Az erőforrások szétforgácsolásának, az előre nem látás hiányának, a fegyvernemi sovinizmusnak.
A helikopter állományt meg kell felezni, az így befolyt pénzből a maradékot modernizálni és képességfejleszteni, illetve egyéb haditechnikát venni.
A helikopteres fegyvernemet indokolatlanul túlfejlesztettük, miközben nem csak másra, hanem magukra a helikopterekre sem jut pénz.

A személyügyi következtetéseket pedig haladéktalanul le kell vonni.
 
Hehe!
Az LHSN egy híresen fanyalgó társaság. Ha meg @kelepisti infóira alapoznak posztot, akkor meg tessék elképzelni a dolgok hitelességét.
A blogposztban leírt negatív dolgok nagy része vagy már részben cáfolva, vagy árnyalva lettek.
A Mi-17-esek 2026-ig tartó üzemben tartását fingom sincs, hogy honnan képzelődte be a "sokat látott" blogger.
Sosem volt ilyen terv. Hivatalosan 2024 volt megadva, mint kikoppanási dátum. Az a vicces, hogy le is írja, hogy 7 év, vagy 2000 repült óra. Utóbbit be lehet osztani, előbbit viszont nem. Nálam a 2017 + 7év - akárhogyan is számolom - mindig 2024-re jön ki.

Alapvetően nagyjából minden tervszerűen alakul, még ha van is némi (pár hónap) csúszás a H225M-ek szállításában. Egy ilyen ügy miatt viszont értelmetlen bármilyen áthidaló megoldást kitalálni. Semmilyen képesség nem vész el. Hogy van egy átmeneti időszak, amikor esetleg korlátozódik pár hónapra a működés - értsd: a légimentésben csak a H145M vesz részt -, amiatt ne akarjunk már emberek fejét követelni. :oops:

Van azért egy rész, ami a fanyalgáson túl tényleg elgondolkoztató. Mégpedig pilótaképzést érintő rendelkezésre állási gondok.
A H145M problémákrol már hallottuk a tényleg hiteles forrásunk ( @tindalos ) belsős infóját, hogy nincs tragikum.
A Zlinek és a Mókusok helyzetét viszont érdemes tanulságként végiggondolni.
A posztot be- "szomorú", és "dühös" lájkolók közül kik azok, akik azt gondolják a 12 gépes L-39NG rendelésünk túl sok?
Csak mert érdemes lenne a fentiek tudatában elgondolkodni pár dolgon!
Van 2 Mókusunk, meg összesen 8 db Zlin-ünk. A Zlint használja az ÖSSZES pilótánk (merev szárnyúak, és forgószárnyasok is) alapképzésre. A Mókusokat meg a helikopter vezetők.
Egész biztos, hogy ennyi nem lesz elég. Nem lehet, hogy a 12 gépes NG flottát már a rossz tapasztalatok figyelembevétel rendelték meg?
A kérdés költői.... :cool:

@ravenlord : Te meg nem adod fel, ugye? :)
 
Hehe!
Az LHSN egy híresen fanyalgó társaság. Ha meg @kelepisti infóira alapoznak posztot, akkor meg tessék elképzelni a dolgok hitelességét.
A blogposztban leírt negatív dolgok nagy része vagy már részben cáfolva, vagy árnyalva lettek.
A Mi-17-esek 2026-ig tartó üzemben tartását fingom sincs, hogy honnan képzelődte be a "sokat látott" blogger.
Sosem volt ilyen terv. Hivatalosan 2024 volt megadva, mint kikoppanási dátum. Az a vicces, hogy le is írja, hogy 7 év, vagy 2000 repült óra. Utóbbit be lehet osztani, előbbit viszont nem. Nálam a 2017 + 7év - akárhogyan is számolom - mindig 2024-re jön ki.

Alapvetően nagyjából minden tervszerűen alakul, még ha van is némi (pár hónap) csúszás a H225M-ek szállításában. Egy ilyen ügy miatt viszont értelmetlen bármilyen áthidaló megoldást kitalálni. Semmilyen képesség nem vész el. Hogy van egy átmeneti időszak, amikor esetleg korlátozódik pár hónapra a működés - értsd: a légimentésben csak a H145M vesz részt -, amiatt ne akarjunk már emberek fejét követelni. :oops:

Van azért egy rész, ami a fanyalgáson túl tényleg elgondolkoztató. Mégpedig pilótaképzést érintő rendelkezésre állási gondok.
A H145M problémákrol már hallottuk a tényleg hiteles forrásunk ( @tindalos ) belsős infóját, hogy nincs tragikum.
A Zlinek és a Mókusok helyzetét viszont érdemes tanulságként végiggondolni.
A posztot be- "szomorú", és "dühös" lájkolók közül kik azok, akik azt gondolják a 12 gépes L-39NG rendelésünk túl sok?
Csak mert érdemes lenne a fentiek tudatában elgondolkodni pár dolgon!
Van 2 Mókusunk, meg összesen 8 db Zlin-ünk. A Zlint használja az ÖSSZES pilótánk (merev szárnyúak, és forgószárnyasok is) alapképzésre. A Mókusokat meg a helikopter vezetők.
Egész biztos, hogy ennyi nem lesz elég. Nem lehet, hogy a 12 gépes NG flottát már a rossz tapasztalatok figyelembevétel rendelték meg?
A kérdés költői.... :cool:

@ravenlord : Te meg nem adod fel, ugye? :)
Szerinted miért szervezte ki a nálunk sokszor nagyobb svéd légierő a teljes kiképzést Olaszba? (és továbbiak is fogják majd követni).
Már azzal, ha lemondanánk a PPL szintű képzésről, pilóták és szerelők szabadulnának fel értelmes feladatokra.
Nem kell logisztikát fenntartani az alapszintű, harcérték nélküli gépek és helik számára.
Ne hülyèskedj már. :rolleyes:
Nem tudom, hogy mit erőlködtök.
Minden új információ, fejlemény az én igazamat bizonyítja.
 
Nem tudom, hogy mit erőlködtök.
Minden új információ, fejlemény az én igazamat bizonyítja.
Jaj istenem ki erölködik. :rolleyes:
Csak szerinted mennyi pènzt spórolnál a pilótákon?
Aprópènz a fentartáshoz kèpest.
Nem lennèl előrèbb.
Max megmaradt pilóták repideje lenne több.

Ebben a tèmában picit se vegyèl egy kalap alá huszárral.
Szerintem katasztrófa ha a fele is igaz.

Amit tudunk biztosra az sem vidám.