[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Mi a katasztrófa? :eek:
Számomra kicsit az egèsz program.

Amúgy sem volt szívem csücske a 145.
De sajna pl a terhelhetősège, a hozzá vett fegyverzet mennyisège, milyensège. Azaz nincs mèg mindíg rakèta fegyverzet.
nem irányított sem. o_O
Ha igaz, hogy ilyen a hadrafoghatóság az mègnagyobb csalódás.

A 225-öst kimondottan szeretem. De ha itt is tènyleg ilyen oroblèmák vannak, az számomra èrthetetlen.

Ha meg igaz hogy pilóták is nyígnak az mèg szomorúbb.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Az LHSN és az én blogomban írt dolgok szoros szimbiózisban vannak.
Jaja a te marhaságodat idézi az LHSN.
Miközben mindkét blogger előadja, hogy mekkora szakértő meg bennfentes infói vannak (ezzel a saját fontosságukat hypolva), holott itt a Fórumon a valóban a tűz mellett ülő ember megmondta tutit.
A fegyveres képesség a béka seggén van, nincs irányított, van üzemképtelen lejárt nem irányított rakéta (utóbbit nem lesz helikopter hamarosan ami hordozza).
Milyen hamarosan? A 24-esek 26-ig itt vannak.
Van 5 gépágyú pod amelyek használhatóak, van Mi-24 beépített tüzfegyver amiből két helokopter nehézgéppuskája eleve nem anulálódik, mert nincs hozzá heveder, a Mi-24P 30-as gépágyúkhoz meg alkatrész.
A hevederügy nyilván megoldhatatlan probléma, ha arra gondolunk, hogy éppen folyamatos barterüzletet folytatunk a szerbekkel.
Igen a Kutató-mentő csere meglesz. Ott is probléma volt, mert a rég 17-esen alapuló kutató-mentő felszerelés, nehéz és nem fért be a H145M kopterbe. Persze van könyebb felszerelés is, csak meg kell venni, meg átgondolni mi is kell. Nos a fontos, hogy SAR tehát H145M.
Nyilván ennek most kezdenek majd bele, amikor már ők adjak a készenlétet, és a NATO is jóváhagyta a tipust.
A javítások/karbantartások nehézkesek, humán, erőforrás, javitó karbantartó hangárok hiányban.
De bezzeg ha még dédelgetnénk az orosz típusokat évekig, akkor sokkal több szerelő jutna mindenre...
A kiképzésnél össze lett mosva fenti kommentekben a ZLin és az NG.
Dehogy lett összemosva.
A Zlin és a Mókus csak arra volt példa, hogy mi van akkor ha alacsonyra lövik be a kiképzésre szánt gépek számát.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and megazez

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ha igaz, hogy ilyen a hadrafoghatóság az mègnagyobb csalódás.
Ne kezdd már te is!
@tindalos leírta, hogy a hadrafoghatósági problémák a feltorlódott nagyjavításra váró gépek miatt volt gyengébb.
Nyilván a németek is azért rendeltek be hirtelen 60+darabot (opciókkal együtt 82), mert nem lesz rá fegyver, meg szar a hadrafoghatósága a típusnak.
Pont a Tiger helyett, amelyikkel pont ilyen problémák voltak, és közben lassan 10 éve üzemeltetik a H145-ös típust a SOF és SAR feladatkörben.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 521
132 331
113
Ne kezdd már te is!
@tindalos leírta, hogy a hadrafoghatósági problémák a feltorlódott nagyjavításra váró gépek miatt volt gyengébb.
Nyilván a németek is azért rendeltek be hirtelen 60+darabot (opciókkal együtt 82), mert nem lesz rá fegyver, meg szar a hadrafoghatósága a típusnak.
Pont a Tiger helyett, amelyikkel pont ilyen problémák voltak, és közben lassan 10 éve üzemeltetik a H145-ös típust a SOF és SAR feladatkörben.
A mi hadrafoghatóságunk és a típus általános mutatói nem korreràlnak egymással mert az egyik àltalános műszaki a másik pedig üzemeltetési kultúrai eredetű
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 836
12 558
113
Nem lehet, hogy a 12 gépes NG flottát már a rossz tapasztalatok figyelembevétel rendelték meg?
A kérdés költői.... :cool:

Abból a tapasztalatból, hogy csúszni fog a karbantartás?
Ez elég cigány hozzáállás, mintha azért vennél két doboz tojást egy helyett, mert abból indulsz ki, hogy a fele záp lesz.

A 2 Mókus, meg a 8 Zlin ezek szerint nagyon nem elégséges.

Elsősorban a hadrafoghatóságuk.
Ilyenkor jön a matek, hogy hogyan lehet egy adott időszakban több repülést végezni.
Ennek tök sok oka lehet, a gépek darabszáma csak egy ezek közül.
Közrejátszhat a megbízhatatlanság, a kevés műszaki, az akadozó utánpótlás, az, hogy valamit rosszul csinálnak, vagy ezek keveréke.
Nyilván a két Ekuril kevés, de a Zlinek?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 836
12 558
113
A H225M meg nem véletlenül lett kiválasztva. Ha nem feleltek volna meg a paraméterei a jövőben felmerülő igényekre, akkor nem ezt válaszjuk ki.

Persze, azért, mert "német".
Az UH-60, CH-47 páros is megfelelő lett volna minden igényre.
Vagy NH-90 meg mittudomén mi.

A hevederügy nyilván megoldhatatlan probléma, ha arra gondolunk, hogy éppen folyamatos barterüzletet folytatunk a szerbekkel.

Nem az a kérdés, hogy elvi lehetőség van-e, hanem hogy gyakorlati akarat nem volt az elmúlt sok évben.

Nyilván ennek most kezdenek majd bele, amikor már ők adjak a készenlétet, és a NATO is jóváhagyta a tipust.

Crevalra a többi alakulattól veszik kölcsön a lövészeket. Az EU BG-re levegő-göld fegyverzet nélkül ajánlották fel a Gripeneket...

De bezzeg ha még dédelgetnénk az orosz típusokat évekig, akkor sokkal több szerelő jutna mindenre...

Jó, ez igaz.

A Zlin és a Mókus csak arra volt példa, hogy mi van akkor ha alacsonyra lövik be a kiképzésre szánt gépek számát.

Vagy valami mást balfaszkodnak.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 836
12 558
113
a típus sajnos kicsi, hideg időjárásban meg korlátozottan használható. Ezek TÉNYEK sajnos. De egyébként az egész mentős sztori kiugurlható mert arra nem annyira tré.
Ami védhetetlen az a fegyerzet ügye....

Tudatosítani kell az érintettekben, hogy ez a típus inkább a könnyű kategória teteje, nem közepes méret. Nem biztos, hogy eddig sikerült. A Gripent is azért fikázták annak idején, mert nem lehet úgy rángatni, mint a MiG-eket.
Az meg, hogy kevés felszerelés fér be... a Mi-17-be számolatlanul bevágtak mindent mint egy sufniba, ha kellett, ha nem. Csörlőt, normálisan meg mégsem sikerült rá rakni.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Ne kezdd már te is!
@tindalos leírta, hogy a hadrafoghatósági problémák a feltorlódott nagyjavításra váró gépek miatt volt gyengébb.
Nyilván a németek is azért rendeltek be hirtelen 60+darabot (opciókkal együtt 82), mert nem lesz rá fegyver, meg szar a hadrafoghatósága a típusnak.
Pont a Tiger helyett, amelyikkel pont ilyen problémák voltak, és közben lassan 10 éve üzemeltetik a H145-ös típust a SOF és SAR feladatkörben.
Krisss leírta amiket gondolok.

Másrèszt èn akkor sem szeretem ezt a típust.
Arra amire az amcsik vettèk OK.

De kicsi(ami persze van hogy előny) gyenge, ha van doorguner bárkit vihet mèg?? Èrtelmesen kb nem.

Sèrülèsállóság is kèrdès számomra.

Fegyverzet egyenlőre lófasz.

Az hogy a nèmetek mire használják? Igen?
Elèg sok megkèrdőjelezhető beszerzèsük van.

Pl a Tiger.:confused:

Szóval számomra nem releváns.
Nekem inkább ipar támogatásnak tűnik.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Nem a helikopter problémája, hanem a Honvédség nem tudta megoldani.
Érted, ha valaki nem tud megsütni egy rántottát, nem a tűzhely a hülye.
Èrtem de kb mindegy hogy azèrt nem repül a gèp mert nincs üzemanyag, vagy nincs alkatrèsz, vagy nincs pilóta.
A vègeredmèny a lènyeg.

Bár elèg nagy problèma hogy pár èv alatt ide jutottunk.
Ha pedig ez az említett üzemeltetèsu kultúrából fakad, az mikor fog változni??
Soha??

Szóval mint írtam nem a kedvenc típusom, de azaz DE tök örültem hogy milyen gyorsan legyártották, szállították.
Erre pár èv után ilyen problèmák vannak. :confused:

Eskü már dühös sem vagyok. Csak szomorú.:(
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 521
132 331
113
Èrtem de kb mindegy hogy azèrt nem repül a gèp mert nincs üzemanyag, vagy nincs alkatrèsz, vagy nincs pilóta.
A vègeredmèny a lènyeg.

Bár elèg nagy problèma hogy pár èv alatt ide jutottunk.
Ha pedig ez az említett üzemeltetèsu kultúrából fakad, az mikor fog változni??
Soha??

Szóval mint írtam nem a kedvenc típusom, de azaz DE tök örültem hogy milyen gyorsan legyártották, szállították.
Erre pár èv után ilyen problèmák vannak. :confused:

Eskü már dühös sem vagyok. Csak szomorú.:(
"Az öt szakasz – tagadás, düh, alkudozás, bánat/lehangoltság és elfogadás" :rolleyes:
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 146
9 292
113
Jaja a te marhaságodat idézi az LHSN.
Miközben mindkét blogger előadja, hogy mekkora szakértő meg bennfentes infói vannak (ezzel a saját fontosságukat hypolva), holott itt a Fórumon a valóban a tűz mellett ülő ember megmondta tutit.

Milyen hamarosan? A 24-esek 26-ig itt vannak.

A hevederügy nyilván megoldhatatlan probléma, ha arra gondolunk, hogy éppen folyamatos barterüzletet folytatunk a szerbekkel.

Nyilván ennek most kezdenek majd bele, amikor már ők adjak a készenlétet, és a NATO is jóváhagyta a tipust.

De bezzeg ha még dédelgetnénk az orosz típusokat évekig, akkor sokkal több szerelő jutna mindenre...

Dehogy lett összemosva.
A Zlin és a Mókus csak arra volt példa, hogy mi van akkor ha alacsonyra lövik be a kiképzésre szánt gépek számát.
Jaja a te marhaságodat idézi az LHSN.
Miközben mindkét blogger előadja, hogy mekkora szakértő meg bennfentes infói vannak (ezzel a saját fontosságukat hypolva), holott itt a Fórumon a valóban a tűz mellett ülő ember megmondta tutit.
Kvázi aki nem ismeri az előzményeket az ne írjon valótlanságot. A két blogger valóban ismeri a másikat - mivel kicsi a piac és mindenki ismer mindenkit :) Az információk legtöbb részét nyilt forrásból szereztük pld. HTKA...stb.


Milyen hamarosan? A 24-esek 26-ig itt vannak.
Hát nem! Mivel ha négy 24-es kivisznek Csádban, az ott is marad, mert vszeg kirepülik belőlük az időt... (ja és a pótalkatrészekkel is problémánk lesz.., meg a fegyverzettel, bár aki megnézte a csádi légierő három Hindet probáltak üzemeltetni, de nem tudták és kivonták elvileg 2022-ben)


A hevederügy nyilván megoldhatatlan probléma, ha arra gondolunk, hogy éppen folyamatos barterüzletet folytatunk a szerbekkel.
A heverderügyet a szerbekkel, szlovákokkal bolgárokkal, lengyelekkel is meg lehetett volna oldani (volt rá 5-6 évünk... A 133 bátor ember vezette kormányzat szart rá..

Nyilván ennek most kezdenek majd bele, amikor már ők adjak a készenlétet, és a NATO is jóváhagyta a tipust.
Én is eredménynek tartom. Más kérdés, hogy nehéz volt, és több kompromisszum kellett, mert a két típus teherbírása és mérete miatt, több esetben más-más felszerelés kell egyikre-másikre, elsősorban könyebb..

De bezzeg ha még dédelgetnénk az orosz típusokat évekig, akkor sokkal több szerelő jutna mindenre...
A szakértők de még Dr. Bali Tamás is kijelentette, hogy a H225M NEM váltótípusa a Mi-17-nek. A 17-snek lenne még helye szerepe, ráadásul az óriási darabszám miatt, a világon pótalkatrész elérhető, mivel a polgári és katonai változatok között lényegi eltérés nincs a legtöbb alkatrésznél.
A 24-es ki lehet váltani, ha -- nem öt darab harctámogató kittett szereztünk volna be, illetve ha a fegyverzet nem dísz, hanem ténylegesen beszerzésre kerülnek a 70mm-es rakéták, lenne pctörő irányított rakéta illetve szerb forrásból beszerzeznék újabb gépágyú konténert és orosz rakétákhoz készített konténert természetesen rakétákkal együtt.


Dehogy lett összemosva.
A Zlin és a Mókus csak arra volt példa, hogy mi van akkor ha alacsonyra lövik be a kiképzésre szánt gépek számát.
A nem.. csak egy 18 gépes szónikus flottához beszereztél 12 gyakorló repülőgépet.. De még két századhoz (28 Griff)hez is sok..







 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 836
12 558
113
Èrtem de kb mindegy hogy azèrt nem repül a gèp mert nincs üzemanyag, vagy nincs alkatrèsz, vagy nincs pilóta.
A vègeredmèny a lènyeg.

Bár elèg nagy problèma hogy pár èv alatt ide jutottunk.
Ha pedig ez az említett üzemeltetèsu kultúrából fakad, az mikor fog változni??
Soha??

Szóval mint írtam nem a kedvenc típusom, de azaz DE tök örültem hogy milyen gyorsan legyártották, szállították.
Erre pár èv után ilyen problèmák vannak. :confused:

Eskü már dühös sem vagyok. Csak szomorú.:(

Hát bakker. Én lennék honvédelmi miniszter, csak lehet, hogy véletlenül többet akasztanék mint amit megbír pár széplélek ingerküszöbe.


Az már egy valamire való század, mondtam magamban.