Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Számomra kicsit az egèsz program.Mi a katasztrófa?
Jaja a te marhaságodat idézi az LHSN.Az LHSN és az én blogomban írt dolgok szoros szimbiózisban vannak.
Milyen hamarosan? A 24-esek 26-ig itt vannak.A fegyveres képesség a béka seggén van, nincs irányított, van üzemképtelen lejárt nem irányított rakéta (utóbbit nem lesz helikopter hamarosan ami hordozza).
A hevederügy nyilván megoldhatatlan probléma, ha arra gondolunk, hogy éppen folyamatos barterüzletet folytatunk a szerbekkel.Van 5 gépágyú pod amelyek használhatóak, van Mi-24 beépített tüzfegyver amiből két helokopter nehézgéppuskája eleve nem anulálódik, mert nincs hozzá heveder, a Mi-24P 30-as gépágyúkhoz meg alkatrész.
Nyilván ennek most kezdenek majd bele, amikor már ők adjak a készenlétet, és a NATO is jóváhagyta a tipust.Igen a Kutató-mentő csere meglesz. Ott is probléma volt, mert a rég 17-esen alapuló kutató-mentő felszerelés, nehéz és nem fért be a H145M kopterbe. Persze van könyebb felszerelés is, csak meg kell venni, meg átgondolni mi is kell. Nos a fontos, hogy SAR tehát H145M.
De bezzeg ha még dédelgetnénk az orosz típusokat évekig, akkor sokkal több szerelő jutna mindenre...A javítások/karbantartások nehézkesek, humán, erőforrás, javitó karbantartó hangárok hiányban.
Dehogy lett összemosva.A kiképzésnél össze lett mosva fenti kommentekben a ZLin és az NG.
Pontosabban: ez volt a kisebbik rossz. (Vagy tűnt annak)A H225M meg nem véletlenül lett kiválasztva. Ha nem feleltek volna meg a paraméterei a jövőben felmerülő igényekre, akkor nem ezt válaszjuk ki.
Ne kezdd már te is!Ha igaz, hogy ilyen a hadrafoghatóság az mègnagyobb csalódás.
Ok, de szerinted a Magyar Honvédség számára az ezer éves, mindenhonnan kivont S3 Viking lenne a megváltó típus!Pontosabban: ez volt a kisebbik rossz. (Vagy tűnt annak)
A mi hadrafoghatóságunk és a típus általános mutatói nem korreràlnak egymással mert az egyik àltalános műszaki a másik pedig üzemeltetési kultúrai eredetűNe kezdd már te is!
@tindalos leírta, hogy a hadrafoghatósági problémák a feltorlódott nagyjavításra váró gépek miatt volt gyengébb.
Nyilván a németek is azért rendeltek be hirtelen 60+darabot (opciókkal együtt 82), mert nem lesz rá fegyver, meg szar a hadrafoghatósága a típusnak.
Pont a Tiger helyett, amelyikkel pont ilyen problémák voltak, és közben lassan 10 éve üzemeltetik a H145-ös típust a SOF és SAR feladatkörben.
Hja, csak itt a típusba van folyamatosan belekötve.A mi hadrafoghatóságunk és a típus általános mutatói nem korreràlnak egymással mert az egyik àltalános műszaki a másik pedig üzemeltetési kultúrai eredetű
a típus sajnos kicsi, hideg időjárásban meg korlátozottan használható. Ezek TÉNYEK sajnos. De egyébként az egész mentős sztori kiugurlható mert arra nem annyira tré.Hja, csak itt a típusba van folyamatosan belekötve.
Nem lehet, hogy a 12 gépes NG flottát már a rossz tapasztalatok figyelembevétel rendelték meg?
A kérdés költői....
A 2 Mókus, meg a 8 Zlin ezek szerint nagyon nem elégséges.
A H225M meg nem véletlenül lett kiválasztva. Ha nem feleltek volna meg a paraméterei a jövőben felmerülő igényekre, akkor nem ezt válaszjuk ki.
A hevederügy nyilván megoldhatatlan probléma, ha arra gondolunk, hogy éppen folyamatos barterüzletet folytatunk a szerbekkel.
Nyilván ennek most kezdenek majd bele, amikor már ők adjak a készenlétet, és a NATO is jóváhagyta a tipust.
De bezzeg ha még dédelgetnénk az orosz típusokat évekig, akkor sokkal több szerelő jutna mindenre...
A Zlin és a Mókus csak arra volt példa, hogy mi van akkor ha alacsonyra lövik be a kiképzésre szánt gépek számát.
a típus sajnos kicsi, hideg időjárásban meg korlátozottan használható. Ezek TÉNYEK sajnos. De egyébként az egész mentős sztori kiugurlható mert arra nem annyira tré.
Ami védhetetlen az a fegyerzet ügye....
Krisss leírta amiket gondolok.Ne kezdd már te is!
@tindalos leírta, hogy a hadrafoghatósági problémák a feltorlódott nagyjavításra váró gépek miatt volt gyengébb.
Nyilván a németek is azért rendeltek be hirtelen 60+darabot (opciókkal együtt 82), mert nem lesz rá fegyver, meg szar a hadrafoghatósága a típusnak.
Pont a Tiger helyett, amelyikkel pont ilyen problémák voltak, és közben lassan 10 éve üzemeltetik a H145-ös típust a SOF és SAR feladatkörben.
Ez most akkor nem problèma?leírta, hogy a hadrafoghatósági problémák a feltorlódott nagyjavításra váró gépek miatt volt gyengébb.
Ez most akkor nem problèma?
Èrtem de kb mindegy hogy azèrt nem repül a gèp mert nincs üzemanyag, vagy nincs alkatrèsz, vagy nincs pilóta.Nem a helikopter problémája, hanem a Honvédség nem tudta megoldani.
Érted, ha valaki nem tud megsütni egy rántottát, nem a tűzhely a hülye.
"Az öt szakasz – tagadás, düh, alkudozás, bánat/lehangoltság és elfogadás"Èrtem de kb mindegy hogy azèrt nem repül a gèp mert nincs üzemanyag, vagy nincs alkatrèsz, vagy nincs pilóta.
A vègeredmèny a lènyeg.
Bár elèg nagy problèma hogy pár èv alatt ide jutottunk.
Ha pedig ez az említett üzemeltetèsu kultúrából fakad, az mikor fog változni??
Soha??
Szóval mint írtam nem a kedvenc típusom, de azaz DE tök örültem hogy milyen gyorsan legyártották, szállították.
Erre pár èv után ilyen problèmák vannak.
Eskü már dühös sem vagyok. Csak szomorú.
Jaja a te marhaságodat idézi az LHSN.Jaja a te marhaságodat idézi az LHSN.
Miközben mindkét blogger előadja, hogy mekkora szakértő meg bennfentes infói vannak (ezzel a saját fontosságukat hypolva), holott itt a Fórumon a valóban a tűz mellett ülő ember megmondta tutit.
Milyen hamarosan? A 24-esek 26-ig itt vannak.
A hevederügy nyilván megoldhatatlan probléma, ha arra gondolunk, hogy éppen folyamatos barterüzletet folytatunk a szerbekkel.
Nyilván ennek most kezdenek majd bele, amikor már ők adjak a készenlétet, és a NATO is jóváhagyta a tipust.
De bezzeg ha még dédelgetnénk az orosz típusokat évekig, akkor sokkal több szerelő jutna mindenre...
Dehogy lett összemosva.
A Zlin és a Mókus csak arra volt példa, hogy mi van akkor ha alacsonyra lövik be a kiképzésre szánt gépek számát.
A heverderügyet a szerbekkel, szlovákokkal bolgárokkal, lengyelekkel is meg lehetett volna oldani (volt rá 5-6 évünk... A 133 bátor ember vezette kormányzat szart rá..A hevederügy nyilván megoldhatatlan probléma, ha arra gondolunk, hogy éppen folyamatos barterüzletet folytatunk a szerbekkel.
Én is eredménynek tartom. Más kérdés, hogy nehéz volt, és több kompromisszum kellett, mert a két típus teherbírása és mérete miatt, több esetben más-más felszerelés kell egyikre-másikre, elsősorban könyebb..Nyilván ennek most kezdenek majd bele, amikor már ők adjak a készenlétet, és a NATO is jóváhagyta a tipust.
A szakértők de még Dr. Bali Tamás is kijelentette, hogy a H225M NEM váltótípusa a Mi-17-nek. A 17-snek lenne még helye szerepe, ráadásul az óriási darabszám miatt, a világon pótalkatrész elérhető, mivel a polgári és katonai változatok között lényegi eltérés nincs a legtöbb alkatrésznél.De bezzeg ha még dédelgetnénk az orosz típusokat évekig, akkor sokkal több szerelő jutna mindenre...
Èrtem de kb mindegy hogy azèrt nem repül a gèp mert nincs üzemanyag, vagy nincs alkatrèsz, vagy nincs pilóta.
A vègeredmèny a lènyeg.
Bár elèg nagy problèma hogy pár èv alatt ide jutottunk.
Ha pedig ez az említett üzemeltetèsu kultúrából fakad, az mikor fog változni??
Soha??
Szóval mint írtam nem a kedvenc típusom, de azaz DE tök örültem hogy milyen gyorsan legyártották, szállították.
Erre pár èv után ilyen problèmák vannak.
Eskü már dühös sem vagyok. Csak szomorú.
Az öt szakasz