[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 170
14 116
113
Valószínűleg nem véletlenül jelentették be két hete a nagy béremelést a karbantartóknak, hogy ne menjenek el máshová dolgozni. Ha feltorlódik a munka, akkor vagy ember nincs elég, vagy munkaigényesebb lett a gép, mint amit a gyártó ígért. (A H145M-tel ez volt probléma a németeknél is az utolsó olyan éves helyzetjelentésük szerint, ami még hadrafoghatósági adatokat is tartalmazott.) Nyilván meg volt a terv, hogy hogyan kell elosztani 20 gép között a repült időket úgy, hogy egyszerre ne legyen több gép rendszeres időszakos karbantartáson mint amennyi szerszám/karbantartó van hozzá, csak ezt valami felborította. A H225M-nél meg valaki itt leírta, hogy a gyártó nagyon fél attól hogy valami probéma lesz a hajtóművel ezért gyakrabban ellenőriz-cserél, így az is munkaigényesebb lett a tervezettnél. A H225M-re nem kapott megrendelést az Airbus 2023-ban, de még szeretne néhányat eladni belőle, nem tenne jót az eladásoknak egy baleset a típussal.
És a Airbus vezetése reméli, hogy mi is rendelünk még mind a h145m illetve h225m-ből :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 145
9 288
113
Nyilván a "jóérzésű" bloggereknek meg az egyetlen problémája, hogy éppen ne kapja be az ujjukat a digitalis fényképező, amibe éppen filmet cserélnek. De ugye a pénzt a kontent hozza, ráadásul kell a kattintásszám is.

Ez a megállapítás szintiszta bunkóság, mivel egyetlen forintot nem kapok a bloggért, illetve a kattintás szám sem érdekel sajnos, mert ez nem elsősorban a poszt hangvételén múlik, hanem a blog üzemeltetője, hova és mikor rakja ki, mert az nem mindegy.

Azt meg mindig jobban kajálja mindenki, ha valamit pocskondiázni lehet.

Ez azért tévedés, mert a blogomon mikor elkezdődött a Z2026 nagyon sok pozitív hangvételű poszt született. Sőt hittem a különálló beszerzési hivatalnak, és az újító szellemnek. Aztán jött az új Orbán kormány, BOBO-val és csapatával, a tisztogatással, és elfogyott a pénz is, mert Európában dagadt vezérünk, nem találja a helyét abban a közegben amit demokráciának hívnak és nem arről szól, hogy sajtát családja és klientúrája ellopjon mindent. Ez a kettősség bebaszott az egész reformnak, modernizálásnak. Jeleneg a főtiszti állomány kevésbé tapasztalt katonákból áll, a beszerzések csorgodálnak befelé és a kettősség egy viszonylag kritikus helyzetben gyengiti a honvédséget. (Irtál a CAS-ról átmeneti hiányáról is - magyarázd a katonáknak akik nem kapnak helikopteres légi támogatást egy ne adja isten helyzetben)

Én most személy szerint azt mondanám, hogy a következő szerb-magyat közös honvédelmi értekezleten azonnali hatállyal toljuk be az orosz cucainkat az asztalra, és cserébe kérjünk fegyverzetet a H145M-re. Géppuska lőszert, NIR blokkokat, és beléjük való rakétát. A fennmaradó összeget meg át lehet csoportosítani szárazföldi célokra.
Ezzel javulna a H145M fegyverzete, meg megszabadulnánk a párhuzamos üzemeltetéstől.

No ezzel egyetértek, hogy a 24-eseket át lehetne adni. A Mi-17-nek nincs váltótípusa, ez problémát okozhat a közeljövőben. A H225 nem tud ennyi katonát szállítani és kisebb raktere miatt a teher is inkább függesztve. Ja ennek sincs rámpája, mert valaki arról regélt azért szar a saját Mi-17 flottánk.. Ezt a flottát tovább lehetne üzemeltetni. Ami a hajózókat és müszakiakat érint, a létszámgondok nem azért vannak, mert több a helikopter típus, hanem azért mert nem volt koherensen együtt kezelve a humán erőforrás toborzás, kiképzés, az infrastruktúra és helikopter és szupport valamint a fegyverzet beszerzése. Itt került elbaszásra, hogy pld a szárazföldi vezetés nem akart pénz áldozni a nem irányított rakétákra, pedig a podokat beszerztük. A tervek megvoltak évek óta a hangárkomplexumra, de nem akart a pénzügyminisztérium forrás adni, pedig jöttek a helikopterek stb. (Nem pénz kérdés, mert arra van pénz amire nem fontos, pld. BUD airport, Mini-maxi dubaj, kinai vasút, pocsöm öccse... ezeknél nagyságrenddel kevesebb költség és fentiekből akármelyik eltolása egy évvel semmit sem jelent, mert jövedelmezősége vagy megvalósítása nem probléma.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
Ez miért probléma?
Ha nincs mit gyártani, akkor leáll a gyártósor és az embereket áthelyezik más Airbus típusok gyártására vagy új típus gyártását kezdik meg az adott csarnokban. Ezért izgul az Airbus, mert ha a mi gépeink legkésőbb 2025 első felében elkészülnek, akkor utána már nem nagyon van mit gyártani. De voltak már olyan hírek is hogy 2024-ben megérkezik az összes. Lehet hogy ezért rendeltek további mobil sátrakat Szolnokra?
A németek mennyit ültek a H145M nagy rendelésükön? Vagy 3-4 évet.
Sok idő kellett a politikusoknak mire úgy döntöttek hogy a Tiger Mk3 korszerűsítés helyett, majd az Apache/Cobra beszerzés helyett végül a Bundeswehr és a német számvevőszék tiltakozása ellenére H145M-et rendszeresítenek a Tiger helyett. A Bundeswehr két feladatra szeretett volna H145-öst, az egyik hogy a pilótaképzéshez legyen elég helikoptere és ne civil cégtől kelljen helikopterket bérelni, a másik hogy a SOF gépek számát növeljék mert nem volt meg az alacsonyabb hadrafoghatóság miatt a feladatok elvégzéséhez a szükséges gépszám.

Az EC-145/H145 gyártás nem a katonai megrendelésekből él.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 862
8 888
113
Nyilván a "jóérzésű" bloggereknek meg az egyetlen problémája, hogy éppen ne kapja be az ujjukat a digitalis fényképező, amibe éppen filmet cserélnek. De ugye a pénzt a kontent hozza, ráadásul kell a kattintásszám is.

Ez a megállapítás szintiszta bunkóság, mivel egyetlen forintot nem kapok a bloggért, illetve a kattintás szám sem érdekel sajnos, mert ez nem elsősorban a poszt hangvételén múlik, hanem a blog üzemeltetője, hova és mikor rakja ki, mert az nem mindegy.

Azt meg mindig jobban kajálja mindenki, ha valamit pocskondiázni lehet.

Ez azért tévedés, mert a blogomon mikor elkezdődött a Z2026 nagyon sok pozitív hangvételű poszt született. Sőt hittem a különálló beszerzési hivatalnak, és az újító szellemnek. Aztán jött az új Orbán kormány, BOBO-val és csapatával, a tisztogatással, és elfogyott a pénz is, mert Európában dagadt vezérünk, nem találja a helyét abban a közegben amit demokráciának hívnak és nem arről szól, hogy sajtát családja és klientúrája ellopjon mindent. Ez a kettősség bebaszott az egész reformnak, modernizálásnak. Jeleneg a főtiszti állomány kevésbé tapasztalt katonákból áll, a beszerzések csorgodálnak befelé és a kettősség egy viszonylag kritikus helyzetben gyengiti a honvédséget. (Irtál a CAS-ról átmeneti hiányáról is - magyarázd a katonáknak akik nem kapnak helikopteres légi támogatást egy ne adja isten helyzetben)

Én most személy szerint azt mondanám, hogy a következő szerb-magyat közös honvédelmi értekezleten azonnali hatállyal toljuk be az orosz cucainkat az asztalra, és cserébe kérjünk fegyverzetet a H145M-re. Géppuska lőszert, NIR blokkokat, és beléjük való rakétát. A fennmaradó összeget meg át lehet csoportosítani szárazföldi célokra.
Ezzel javulna a H145M fegyverzete, meg megszabadulnánk a párhuzamos üzemeltetéstől.

No ezzel egyetértek, hogy a 24-eseket át lehetne adni. A Mi-17-nek nincs váltótípusa, ez problémát okozhat a közeljövőben. A H225 nem tud ennyi katonát szállítani és kisebb raktere miatt a teher is inkább függesztve. Ja ennek sincs rámpája, mert valaki arról regélt azért szar a saját Mi-17 flottánk.. Ezt a flottát tovább lehetne üzemeltetni. Ami a hajózókat és müszakiakat érint, a létszámgondok nem azért vannak, mert több a helikopter típus, hanem azért mert nem volt koherensen együtt kezelve a humán erőforrás toborzás, kiképzés, az infrastruktúra és helikopter és szupport valamint a fegyverzet beszerzése. Itt került elbaszásra, hogy pld a szárazföldi vezetés nem akart pénz áldozni a nem irányított rakétákra, pedig a podokat beszerztük. A tervek megvoltak évek óta a hangárkomplexumra, de nem akart a pénzügyminisztérium forrás adni, pedig jöttek a helikopterek stb. (Nem pénz kérdés, mert arra van pénz amire nem fontos, pld. BUD airport, Mini-maxi dubaj, kinai vasút, pocsöm öccse... ezeknél nagyságrenddel kevesebb költség és fentiekből akármelyik eltolása egy évvel semmit sem jelent, mert jövedelmezősége vagy megvalósítása nem probléma.
én szívesen olvasom a blogodat
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ha nincs mit gyártani, akkor leáll a gyártósor és az embereket áthelyezik más Airbus típusok gyártására vagy új típus gyártását kezdik meg az adott csarnokban. Ezért izgul az Airbus, mert ha a mi gépeink legkésőbb 2025 első felében elkészülnek, akkor utána már nem nagyon van mit gyártani. De voltak már olyan hírek is hogy 2024-ben megérkezik az összes. Lehet hogy ezért rendeltek további mobil sátrakat Szolnokra?
Vaaagy csak arra vártak/nak a hollandok, hogy már az új reduktorral tudják megkapni a gépeiket.
Hogy itthon fokozott figyelmet kapnak a reduktorok, az valószínűsíthető, hogy mieinket még a régiekkel szerelték.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
2023 elején jelentették be hogy ez a megoldás a korábbi problémákra és már ezzel szerelik fel az új gépeket. Lehet hogy mi vagyunk az első rendszeresítője, ezért is izgulnak ennyire az Airbusnál...
A 2023-as bejelentés nem jelenti azt, hogy azonnal tudják is szállítani.
Alapvetően a régi sem feltétlenül kidobandó. De jó alkupozícióba hozhat minket.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
A 2023-as bejelentés nem jelenti azt, hogy azonnal tudják is szállítani.
Alapvetően a régi sem feltétlenül kidobandó. De jó alkupozícióba hozhat minket.
Az volt a bejelentés hogy 2023 elején megkapták az európai légügyi hatóság jóváhagyását és mostantól minden új gépbe ezt szerelik be. Bár ha pl. a H225M utántöltőcső körüli variálásunkra és az 5 főrotorlapátos H145 kihagyására gondolok, még az is lehet hogy ezt se kértük... talán egyszer majd Szórád Tamás ír egy jó részletes cikket a H225M üzemeltetésről is és ezt is megtudjuk.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 648
34 406
113
Jaja a te marhaságodat idézi az LHSN.
Miközben mindkét blogger előadja, hogy mekkora szakértő meg bennfentes infói vannak (ezzel a saját fontosságukat hypolva), holott itt a Fórumon a valóban a tűz mellett ülő ember megmondta tutit.

Milyen hamarosan? A 24-esek 26-ig itt vannak.

A hevederügy nyilván megoldhatatlan probléma, ha arra gondolunk, hogy éppen folyamatos barterüzletet folytatunk a szerbekkel.

Nyilván ennek most kezdenek majd bele, amikor már ők adjak a készenlétet, és a NATO is jóváhagyta a tipust.

De bezzeg ha még dédelgetnénk az orosz típusokat évekig, akkor sokkal több szerelő jutna mindenre...

Dehogy lett összemosva.
A Zlin és a Mókus csak arra volt példa, hogy mi van akkor ha alacsonyra lövik be a kiképzésre szánt gépek számát.
Szukseg van a lelkes hasunos hulyekre.
Lenin.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 965
39 802
113
Számomra kicsit az egèsz program.

Amúgy sem volt szívem csücske a 145.
De sajna pl a terhelhetősège, a hozzá vett fegyverzet mennyisège, milyensège. Azaz nincs mèg mindíg rakèta fegyverzet.
nem irányított sem. o_O
Ha igaz, hogy ilyen a hadrafoghatóság az mègnagyobb csalódás.

A 225-öst kimondottan szeretem. De ha itt is tènyleg ilyen oroblèmák vannak, az számomra èrthetetlen.

Ha meg igaz hogy pilóták is nyígnak az mèg szomorúbb.
A H225-össel sok baleset történt, főreduktor miatt is, az ukriknál is leesett tavaly egy.
Szomorú vagyok, hogy a helikopterek üzemeltetése is ilyen trehány módon van nincs megoldva, fegyverzet nincs beszerezve, integrálva a gépekre, karbantartás nincs megoldva rendesen, de már nem is csodálkozom ezen sem.