[HUN] Helikopterbeszerzés

Valószínűleg nem véletlenül jelentették be két hete a nagy béremelést a karbantartóknak, hogy ne menjenek el máshová dolgozni. Ha feltorlódik a munka, akkor vagy ember nincs elég, vagy munkaigényesebb lett a gép, mint amit a gyártó ígért. (A H145M-tel ez volt probléma a németeknél is az utolsó olyan éves helyzetjelentésük szerint, ami még hadrafoghatósági adatokat is tartalmazott.) Nyilván meg volt a terv, hogy hogyan kell elosztani 20 gép között a repült időket úgy, hogy egyszerre ne legyen több gép rendszeres időszakos karbantartáson mint amennyi szerszám/karbantartó van hozzá, csak ezt valami felborította. A H225M-nél meg valaki itt leírta, hogy a gyártó nagyon fél attól hogy valami probéma lesz a hajtóművel ezért gyakrabban ellenőriz-cserél, így az is munkaigényesebb lett a tervezettnél. A H225M-re nem kapott megrendelést az Airbus 2023-ban, de még szeretne néhányat eladni belőle, nem tenne jót az eladásoknak egy baleset a típussal.
És a Airbus vezetése reméli, hogy mi is rendelünk még mind a h145m illetve h225m-ből :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
Nyilván a "jóérzésű" bloggereknek meg az egyetlen problémája, hogy éppen ne kapja be az ujjukat a digitalis fényképező, amibe éppen filmet cserélnek. De ugye a pénzt a kontent hozza, ráadásul kell a kattintásszám is.

Ez a megállapítás szintiszta bunkóság, mivel egyetlen forintot nem kapok a bloggért, illetve a kattintás szám sem érdekel sajnos, mert ez nem elsősorban a poszt hangvételén múlik, hanem a blog üzemeltetője, hova és mikor rakja ki, mert az nem mindegy.

Azt meg mindig jobban kajálja mindenki, ha valamit pocskondiázni lehet.

Ez azért tévedés, mert a blogomon mikor elkezdődött a Z2026 nagyon sok pozitív hangvételű poszt született. Sőt hittem a különálló beszerzési hivatalnak, és az újító szellemnek. Aztán jött az új Orbán kormány, BOBO-val és csapatával, a tisztogatással, és elfogyott a pénz is, mert Európában dagadt vezérünk, nem találja a helyét abban a közegben amit demokráciának hívnak és nem arről szól, hogy sajtát családja és klientúrája ellopjon mindent. Ez a kettősség bebaszott az egész reformnak, modernizálásnak. Jeleneg a főtiszti állomány kevésbé tapasztalt katonákból áll, a beszerzések csorgodálnak befelé és a kettősség egy viszonylag kritikus helyzetben gyengiti a honvédséget. (Irtál a CAS-ról átmeneti hiányáról is - magyarázd a katonáknak akik nem kapnak helikopteres légi támogatást egy ne adja isten helyzetben)

Én most személy szerint azt mondanám, hogy a következő szerb-magyat közös honvédelmi értekezleten azonnali hatállyal toljuk be az orosz cucainkat az asztalra, és cserébe kérjünk fegyverzetet a H145M-re. Géppuska lőszert, NIR blokkokat, és beléjük való rakétát. A fennmaradó összeget meg át lehet csoportosítani szárazföldi célokra.
Ezzel javulna a H145M fegyverzete, meg megszabadulnánk a párhuzamos üzemeltetéstől.

No ezzel egyetértek, hogy a 24-eseket át lehetne adni. A Mi-17-nek nincs váltótípusa, ez problémát okozhat a közeljövőben. A H225 nem tud ennyi katonát szállítani és kisebb raktere miatt a teher is inkább függesztve. Ja ennek sincs rámpája, mert valaki arról regélt azért szar a saját Mi-17 flottánk.. Ezt a flottát tovább lehetne üzemeltetni. Ami a hajózókat és müszakiakat érint, a létszámgondok nem azért vannak, mert több a helikopter típus, hanem azért mert nem volt koherensen együtt kezelve a humán erőforrás toborzás, kiképzés, az infrastruktúra és helikopter és szupport valamint a fegyverzet beszerzése. Itt került elbaszásra, hogy pld a szárazföldi vezetés nem akart pénz áldozni a nem irányított rakétákra, pedig a podokat beszerztük. A tervek megvoltak évek óta a hangárkomplexumra, de nem akart a pénzügyminisztérium forrás adni, pedig jöttek a helikopterek stb. (Nem pénz kérdés, mert arra van pénz amire nem fontos, pld. BUD airport, Mini-maxi dubaj, kinai vasút, pocsöm öccse... ezeknél nagyságrenddel kevesebb költség és fentiekből akármelyik eltolása egy évvel semmit sem jelent, mert jövedelmezősége vagy megvalósítása nem probléma.
 
Ez miért probléma?
Ha nincs mit gyártani, akkor leáll a gyártósor és az embereket áthelyezik más Airbus típusok gyártására vagy új típus gyártását kezdik meg az adott csarnokban. Ezért izgul az Airbus, mert ha a mi gépeink legkésőbb 2025 első felében elkészülnek, akkor utána már nem nagyon van mit gyártani. De voltak már olyan hírek is hogy 2024-ben megérkezik az összes. Lehet hogy ezért rendeltek további mobil sátrakat Szolnokra?
A németek mennyit ültek a H145M nagy rendelésükön? Vagy 3-4 évet.
Sok idő kellett a politikusoknak mire úgy döntöttek hogy a Tiger Mk3 korszerűsítés helyett, majd az Apache/Cobra beszerzés helyett végül a Bundeswehr és a német számvevőszék tiltakozása ellenére H145M-et rendszeresítenek a Tiger helyett. A Bundeswehr két feladatra szeretett volna H145-öst, az egyik hogy a pilótaképzéshez legyen elég helikoptere és ne civil cégtől kelljen helikopterket bérelni, a másik hogy a SOF gépek számát növeljék mert nem volt meg az alacsonyabb hadrafoghatóság miatt a feladatok elvégzéséhez a szükséges gépszám.

Az EC-145/H145 gyártás nem a katonai megrendelésekből él.
 
Nyilván a "jóérzésű" bloggereknek meg az egyetlen problémája, hogy éppen ne kapja be az ujjukat a digitalis fényképező, amibe éppen filmet cserélnek. De ugye a pénzt a kontent hozza, ráadásul kell a kattintásszám is.

Ez a megállapítás szintiszta bunkóság, mivel egyetlen forintot nem kapok a bloggért, illetve a kattintás szám sem érdekel sajnos, mert ez nem elsősorban a poszt hangvételén múlik, hanem a blog üzemeltetője, hova és mikor rakja ki, mert az nem mindegy.

Azt meg mindig jobban kajálja mindenki, ha valamit pocskondiázni lehet.

Ez azért tévedés, mert a blogomon mikor elkezdődött a Z2026 nagyon sok pozitív hangvételű poszt született. Sőt hittem a különálló beszerzési hivatalnak, és az újító szellemnek. Aztán jött az új Orbán kormány, BOBO-val és csapatával, a tisztogatással, és elfogyott a pénz is, mert Európában dagadt vezérünk, nem találja a helyét abban a közegben amit demokráciának hívnak és nem arről szól, hogy sajtát családja és klientúrája ellopjon mindent. Ez a kettősség bebaszott az egész reformnak, modernizálásnak. Jeleneg a főtiszti állomány kevésbé tapasztalt katonákból áll, a beszerzések csorgodálnak befelé és a kettősség egy viszonylag kritikus helyzetben gyengiti a honvédséget. (Irtál a CAS-ról átmeneti hiányáról is - magyarázd a katonáknak akik nem kapnak helikopteres légi támogatást egy ne adja isten helyzetben)

Én most személy szerint azt mondanám, hogy a következő szerb-magyat közös honvédelmi értekezleten azonnali hatállyal toljuk be az orosz cucainkat az asztalra, és cserébe kérjünk fegyverzetet a H145M-re. Géppuska lőszert, NIR blokkokat, és beléjük való rakétát. A fennmaradó összeget meg át lehet csoportosítani szárazföldi célokra.
Ezzel javulna a H145M fegyverzete, meg megszabadulnánk a párhuzamos üzemeltetéstől.

No ezzel egyetértek, hogy a 24-eseket át lehetne adni. A Mi-17-nek nincs váltótípusa, ez problémát okozhat a közeljövőben. A H225 nem tud ennyi katonát szállítani és kisebb raktere miatt a teher is inkább függesztve. Ja ennek sincs rámpája, mert valaki arról regélt azért szar a saját Mi-17 flottánk.. Ezt a flottát tovább lehetne üzemeltetni. Ami a hajózókat és müszakiakat érint, a létszámgondok nem azért vannak, mert több a helikopter típus, hanem azért mert nem volt koherensen együtt kezelve a humán erőforrás toborzás, kiképzés, az infrastruktúra és helikopter és szupport valamint a fegyverzet beszerzése. Itt került elbaszásra, hogy pld a szárazföldi vezetés nem akart pénz áldozni a nem irányított rakétákra, pedig a podokat beszerztük. A tervek megvoltak évek óta a hangárkomplexumra, de nem akart a pénzügyminisztérium forrás adni, pedig jöttek a helikopterek stb. (Nem pénz kérdés, mert arra van pénz amire nem fontos, pld. BUD airport, Mini-maxi dubaj, kinai vasút, pocsöm öccse... ezeknél nagyságrenddel kevesebb költség és fentiekből akármelyik eltolása egy évvel semmit sem jelent, mert jövedelmezősége vagy megvalósítása nem probléma.
én szívesen olvasom a blogodat
 
Ha nincs mit gyártani, akkor leáll a gyártósor és az embereket áthelyezik más Airbus típusok gyártására vagy új típus gyártását kezdik meg az adott csarnokban. Ezért izgul az Airbus, mert ha a mi gépeink legkésőbb 2025 első felében elkészülnek, akkor utána már nem nagyon van mit gyártani. De voltak már olyan hírek is hogy 2024-ben megérkezik az összes. Lehet hogy ezért rendeltek további mobil sátrakat Szolnokra?
Vaaagy csak arra vártak/nak a hollandok, hogy már az új reduktorral tudják megkapni a gépeiket.
Hogy itthon fokozott figyelmet kapnak a reduktorok, az valószínűsíthető, hogy mieinket még a régiekkel szerelték.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
2023 elején jelentették be hogy ez a megoldás a korábbi problémákra és már ezzel szerelik fel az új gépeket. Lehet hogy mi vagyunk az első rendszeresítője, ezért is izgulnak ennyire az Airbusnál...
A 2023-as bejelentés nem jelenti azt, hogy azonnal tudják is szállítani.
Alapvetően a régi sem feltétlenül kidobandó. De jó alkupozícióba hozhat minket.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
A 2023-as bejelentés nem jelenti azt, hogy azonnal tudják is szállítani.
Alapvetően a régi sem feltétlenül kidobandó. De jó alkupozícióba hozhat minket.
Az volt a bejelentés hogy 2023 elején megkapták az európai légügyi hatóság jóváhagyását és mostantól minden új gépbe ezt szerelik be. Bár ha pl. a H225M utántöltőcső körüli variálásunkra és az 5 főrotorlapátos H145 kihagyására gondolok, még az is lehet hogy ezt se kértük... talán egyszer majd Szórád Tamás ír egy jó részletes cikket a H225M üzemeltetésről is és ezt is megtudjuk.
 
Jaja a te marhaságodat idézi az LHSN.
Miközben mindkét blogger előadja, hogy mekkora szakértő meg bennfentes infói vannak (ezzel a saját fontosságukat hypolva), holott itt a Fórumon a valóban a tűz mellett ülő ember megmondta tutit.

Milyen hamarosan? A 24-esek 26-ig itt vannak.

A hevederügy nyilván megoldhatatlan probléma, ha arra gondolunk, hogy éppen folyamatos barterüzletet folytatunk a szerbekkel.

Nyilván ennek most kezdenek majd bele, amikor már ők adjak a készenlétet, és a NATO is jóváhagyta a tipust.

De bezzeg ha még dédelgetnénk az orosz típusokat évekig, akkor sokkal több szerelő jutna mindenre...

Dehogy lett összemosva.
A Zlin és a Mókus csak arra volt példa, hogy mi van akkor ha alacsonyra lövik be a kiképzésre szánt gépek számát.
Szukseg van a lelkes hasunos hulyekre.
Lenin.
 
Számomra kicsit az egèsz program.

Amúgy sem volt szívem csücske a 145.
De sajna pl a terhelhetősège, a hozzá vett fegyverzet mennyisège, milyensège. Azaz nincs mèg mindíg rakèta fegyverzet.
nem irányított sem. o_O
Ha igaz, hogy ilyen a hadrafoghatóság az mègnagyobb csalódás.

A 225-öst kimondottan szeretem. De ha itt is tènyleg ilyen oroblèmák vannak, az számomra èrthetetlen.

Ha meg igaz hogy pilóták is nyígnak az mèg szomorúbb.
A H225-össel sok baleset történt, főreduktor miatt is, az ukriknál is leesett tavaly egy.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szomorú vagyok, hogy a helikopterek üzemeltetése is ilyen trehány módon van nincs megoldva, fegyverzet nincs beszerezve, integrálva a gépekre, karbantartás nincs megoldva rendesen, de már nem is csodálkozom ezen sem.