Mindkét pilótaülés páncélozott, védett kézi lőfegyverek tüzével szemben. Az üzemanyagtartályok önzáródóak, 20 mm gépágyú lövedékek és repeszek sem képesek üzemanyag elfolyást vagy meggyulladást előidézni. A csúszótalpak és speciális kialakítású ülések energiaelnyelő funkcióval is bírnak. A rendszerek és a vezetékek többszörös redundanciája tovább növeli a helikopter túlélőképességét.
H145M fejlett önvédelmi rendszerrel rendelkezik: a AAR–60 rendszer érzékeli légvédelmi rakéták intenzív hőkibocsátását és riasztja személyzetet illetve szükség esetén gyorsan aktiválja a rakétaindítás irányának megfelelő zavarótöltet-kivetőket. Ezekből négy található a helikopter talpaira szerelve, egyenként 30 darab ún. infracsapdát tartalmaznak. A típuson radarbesugárzás érzékelő nincsen, de az imént említett önvédelmi rendszerrel valamennyi magyar felségjelű gép fel van szerelve.
------
Nem kéne a H145M-et mint szuper túlélőképességű csatahelikoptert eladni.. Ezt a gépet senki se engedné ellenséges csöves légvédelmi eszközökkel rendelkező terület fölé, nem is beszélve a MANPADS, SAM által is védett területekről.. A kézi fegyverek is átütik, hiába páncélozott a pilótaülés, ha az egész kabin nem, különösen a szélvődőket. OK. 20mm gépágyú ellen segit az önzáró üzemanyag tartály.. De minden máson úgy halad át, mint fos a libán.. A redundancia fontos (nos ilyen pld. nincs az L-39NG-nél, ott amit ellőnek annak vége.)..
Dudi a Mil-ekre írta, hogy:
olyan elemi dolgok hiányoznak a helikopterről, mint az energiaelnyelő ülések (és ha jól rémlik még önzáró üzemanyag-tartálya sincs). És nem csak a pilótáknak nincs ilyesmi, ahnem a deszanttérben a katonáknak sem.