[HUN] Helikopterbeszerzés

Mindkét pilótaülés páncélozott, védett kézi lőfegyverek tüzével szemben. Az üzemanyagtartályok önzáródóak, 20 mm gépágyú lövedékek és repeszek sem képesek üzemanyag elfolyást vagy meggyulladást előidézni. A csúszótalpak és speciális kialakítású ülések energiaelnyelő funkcióval is bírnak. A rendszerek és a vezetékek többszörös redundanciája tovább növeli a helikopter túlélőképességét.

H145M fejlett önvédelmi rendszerrel rendelkezik: a AAR–60 rendszer érzékeli légvédelmi rakéták intenzív hőkibocsátását és riasztja személyzetet illetve szükség esetén gyorsan aktiválja a rakétaindítás irányának megfelelő zavarótöltet-kivetőket. Ezekből négy található a helikopter talpaira szerelve, egyenként 30 darab ún. infracsapdát tartalmaznak. A típuson radarbesugárzás érzékelő nincsen, de az imént említett önvédelmi rendszerrel valamennyi magyar felségjelű gép fel van szerelve.
------
Nem kéne a H145M-et mint szuper túlélőképességű csatahelikoptert eladni.. Ezt a gépet senki se engedné ellenséges csöves légvédelmi eszközökkel rendelkező terület fölé, nem is beszélve a MANPADS, SAM által is védett területekről.. A kézi fegyverek is átütik, hiába páncélozott a pilótaülés, ha az egész kabin nem, különösen a szélvődőket. OK. 20mm gépágyú ellen segit az önzáró üzemanyag tartály.. De minden máson úgy halad át, mint fos a libán.. A redundancia fontos (nos ilyen pld. nincs az L-39NG-nél, ott amit ellőnek annak vége.)..

Dudi a Mil-ekre írta, hogy:
olyan elemi dolgok hiányoznak a helikopterről, mint az energiaelnyelő ülések (és ha jól rémlik még önzáró üzemanyag-tartálya sincs). És nem csak a pilótáknak nincs ilyesmi, ahnem a deszanttérben a katonáknak sem.
 
A H145M-et egyébként kár lenne azért degradálni, hogy nem repülhet front közelébe... Mivel nem arra tervezték.. Ugyanakkor nagyon sok katonai feladatra alkalmas gazdaságos üzemeltetésű többcélú helikopter. Sőt. megkockáztatom, hogy még páncéltörőnek is megfelelő, ha lenne SpikeLR hozzá ténylegesen (akár elődje a Bo-105).. Ami inkább gáz, hogy késő ősztől-késő tavaszig mit csinálasz vele, ha nincs hangár ahol fütötten tárolhatod.. Ez kicsit nehezíti a hadrfoghatóságot..
 
A H145M-et egyébként kár lenne azért degradálni, hogy nem repülhet front közelébe... Mivel nem arra tervezték.. Ugyanakkor nagyon sok katonai feladatra alkalmas gazdaságos üzemeltetésű többcélú helikopter. Sőt. megkockáztatom, hogy még páncéltörőnek is megfelelő, ha lenne SpikeLR hozzá ténylegesen (akár elődje a Bo-105).. Ami inkább gáz, hogy késő ősztől-késő tavaszig mit csinálasz vele, ha nincs hangár ahol fütötten tárolhatod.. Ez kicsit nehezíti a hadrfoghatóságot..
egyébként miért kell fűtve tárolni egy olyan eszközt, ami 6000 méteren - ahol sokszor -20 fok van - ott is simán repked?
Ha azt kibírja, akkor a földi mínuszokat miért nem?
 
egyébként miért kell fűtve tárolni egy olyan eszközt, ami 6000 méteren - ahol sokszor -20 fok van - ott is simán repked?
Ha azt kibírja, akkor a földi mínuszokat miért nem?
Egyáltalán nem általános, hogy 6000 méteren repül, az amúgy is csak dinamikus csúcsmagasság.
Mert mikrocsipek vannak és azok nem szeretik a nedvességet, minden agyondigitalizált.
 
A H145M-et egyébként kár lenne azért degradálni, hogy nem repülhet front közelébe... Mivel nem arra tervezték.. Ugyanakkor nagyon sok katonai feladatra alkalmas gazdaságos üzemeltetésű többcélú helikopter. Sőt. megkockáztatom, hogy még páncéltörőnek is megfelelő, ha lenne SpikeLR hozzá ténylegesen (akár elődje a Bo-105).. Ami inkább gáz, hogy késő ősztől-késő tavaszig mit csinálasz vele, ha nincs hangár ahol fütötten tárolhatod.. Ez kicsit nehezíti a hadrfoghatóságot..
A felújított hangár sem fűtött? A sátor??

Vagy majd csak a most épülő új hangárkomplexum lesz fűtött?
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
A H145M-et egyébként kár lenne azért degradálni, hogy nem repülhet front közelébe... Mivel nem arra tervezték.. Ugyanakkor nagyon sok katonai feladatra alkalmas gazdaságos üzemeltetésű többcélú helikopter. Sőt. megkockáztatom, hogy még páncéltörőnek is megfelelő, ha lenne SpikeLR hozzá ténylegesen (akár elődje a Bo-105).. Ami inkább gáz, hogy késő ősztől-késő tavaszig mit csinálasz vele, ha nincs hangár ahol fütötten tárolhatod.. Ez kicsit nehezíti a hadrfoghatóságot..
Elrakod egy bárhol felállítható fűthető sátorba...

Ez amit leírtál az a tipikus maradi gondolkozás. Megvettük az új technikát de úgy akarjuk üzemeltetni mint a régit. Nem lehet úgy üzemeltetni, cserébe össze sem hasonlítható a harcértéke.
 
Egyáltalán nem általános, hogy 6000 méteren repül, az amúgy is csak dinamikus csúcsmagasság.
Mert mikrocsipek vannak és azok nem szeretik a nedvességet, minden agyondigitalizált.
Még hozzátenném, hogy anno a MiG-29-hez is lett tervezve egy meleg légbefuvásos-takarós megoldás, de "pénzbe került volna", így a HM nem rendelte meg - szét is rohadt a gépállomány.
 
Megvettük az új technikát de úgy akarjuk üzemeltetni mint a régit. Nem lehet úgy üzemeltetni, cserébe össze sem hasonlítható a harcértéke.
Szia,

Igen, a H-145M-nek szerintem is sokkal nagyobb a harcerteke, mint a Mi-2-nek, amit valtott.

Csak az a baj, hogy egyesek azt kepzelik, hogy a 2010-es Mi-24-eseket valtottak le. :-(
 
Szia,

Igen, a H-145M-nek szerintem is sokkal nagyobb a harcerteke, mint a Mi-2-nek, amit valtott.

Csak az a baj, hogy egyesek azt kepzelik, hogy a 2010-es Mi-24-eseket valtottak le. :-(
Mert anno ugy harangoztak be hiaba nem mondtak azt,olyan koritest raktak mindig melle hogy a naiv a tudatlan es a segg hulye azthiszi a mi-24 valto tipusa ez igazabol a media sara.
Anno mikor bejelentettek en is azt hittem a mi-24nek lesz a váltója neztem is hogy mi van aztan utana kerdeztem szolnoki havertol aztan elmagyarazta.
 
A felújított hangár sem fűtött? A sátor??

Vagy majd csak a most épülő új hangárkomplexum lesz fűtött?
Nem hiszem, hogy ekkora sátrat kéne vonszolni egy ténylegesen 3-6 óránként áttelepülő alakulatnak a modern háborús taktika miatt. A FARP-okat ugyanis jelenlegi állapont helyett állandóan át kell telepíteni, és ezért még lehetőség szerint az üzemanyagot lőszert is koptereknek és földi járműveknek kell vinni, mert nagyobb az áttelepülési hatósugár, mit tgk-kkal..
 
Nem hiszem, hogy ekkora sátrat kéne vonszolni egy ténylegesen 3-6 óránként áttelepülő alakulatnak a modern háborús taktika miatt. A FARP-okat ugyanis jelenlegi állapont helyett állandóan át kell telepíteni, és ezért még lehetőség szerint az üzemanyagot lőszert is koptereknek és földi járműveknek kell vinni, mert nagyobb az áttelepülési hatósugár, mit tgk-kkal..
3-6 óránként? Ezt te sem gondoltad komolyan ugye? Annyi idő alatt egy javítást nem biztos, hogy te tudsz végezni.
 
3-6 óránként? Ezt te sem gondoltad komolyan ugye? Annyi idő alatt egy javítást nem biztos, hogy te tudsz végezni.
Ezt nem én találtam ki. Az ukrán háború hozadékaként alkalmazandó taktika, hogy a stacionáris bázisoknak, támaszpontoknak végük még akkor is, ha nincs nuki a fegyvertárban, de van Iszkander, ATACMS stb. kazettás fejrészű rakéta.. drónok, és távolharc tüzérség..
utána lehet olvasni.. ..
más: igen rosszul fogalmaztam. A légilépcső alkalmazása nagyobb hatósugarat eredményez, mint a földi lépcső alkalmazása.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and fishbed
Szia,

Igen, a H-145M-nek szerintem is sokkal nagyobb a harcerteke, mint a Mi-2-nek, amit valtott.

Csak az a baj, hogy egyesek azt kepzelik, hogy a 2010-es Mi-24-eseket valtottak le. :-(
Nyilván sokkal korszerűbb, mint a Mi-2, de ha mindkettőt a saját korához mérjük, akkor a Mi-2 felfegyverzett variánsai nagyobb harcértékkel rendelkeztek, mint a H145M.
 
  • Tetszik
Reactions: bel