[HUN] Helikopterbeszerzés

illetve, nem toml.linkelte-e már valaki, tegnap került fel:

http://wagnerpeter.blogspot.hu/2013/05/bujkalo-szakertok-azaz-negyparti.html
 
Az UH-60M ,valóban gazdagon felfegyverezhető,de a harci helikopter az szerintem más ligában játszik!

Személy szerint a kedvencem ,ez a típus a felfegyverezhető szállítók közül.

Az AW139 szerintem egy kicsit kisebb kategória.

Optimális esetben 2 különböző típust kellene rendszeresíteni. Egyet ,mint felfegyverezhető szállítót egyet pedig kutató-mentő ,futár ,rend- és polgár védelmi feladatokra. A darabszám kérdésén el lehetne csámcsogni, de az utóbbiból is legalább 1 szd-ra való elférne.(mielőtt nekem esne mindenki, még egyszer mondom: optimális esetben). Na ez utóbbira az AW ideális lenne! Könnyű ,gyors ,olcsóbban üzemeltethető(?). És a felrakható fegyverzete egy vicc! Helyesebben ,egy rossz vicc!

A másik -igaz nem ebbe a topikba tartozik,de sokan érintik- az a harci helikopteres képesség. Egy ilyen kis ország nem lehet meg nélküle, ha se nehéz tüzérsége ( a D20-at hagyjuk már! Régi konstrukció és a rendszeresített lőszerek hatótávja messze alatta van egy korszerűbb nyugatiénak) ,se tankjai (a T72 dettó) , se páncél elhárítása nincsen (<a title="9M111 Fagot" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/9M111_Fagot">9M111 Fagot</a> / <a title="9M113 Konkursz" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/9M113_Konkursz">9M113 Konkursz).</a>

Nézőpontom szerint a Mi-24 felett eljárt az idő. Túl nagy ,fegyverzete elavult, a gép öreg és drágán üzemeltethető.A fixen beépített gépágyú, nem az évszázad ötlete volt. Az újabb gépeken mind forgatható toronyban van, esetleg sisakcélzóval kombinálva. A páncéltörő és terület lefogó rakétákból is vannak már jobbak.

Viszont nem AH-64-ben ,vagy Tiger-ben kell gondolkodnunk.Mindkettő drága, mint a fene és a Tiger ráadásul még erősen korlátozott képességű is. A T129 -et (az olasz Manguszta tovább fejlesztett változata) viszont megfontolnám. Kicsi a gép, de nagy mennyiségű és korszerű fegyverzettel látták el. Nem mellékesen pedig olcsóbb az előbb említett 2 típusnál. Plusz a hozzá rendelhető fegyverzetet sem arany árban mérik.
 
nem tom mennyire pontos lehet nézegetni az árcédulákat...

http://www.aircraftcompare.com/manufacture-aircraft/Sikorsky-Helicopter/39
 
39 oldalnyi hozzaszolas utan tud meg valaki ujat momdani ebben temaban? vagy csak ismetelni a korabban leirtakat?
 
denilend said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Nemzeti konszenzus a helikopter- és szállítórepülőgép-képességről - Videóval frissítve
AW-101-ről mi a véleményetek? Egy darab kb. 21 millió USD. Az azt jelenti, hogy 20 darab kb. 90 milliárd forint. Az sok vagy megérné az árát?
3 hajtómű, problémás fejlesztés (itt is volt szó róla valahol- kompozit burkolat miatt netán), de ettől függetlenül a technikai adatok nem rosszak. Mondjuk a 3 tonnás belső terhelésen kicsit néztem. Érdekes, ha most olyan kategóriájú helikoptert szeretnénk, mint ami most van, akkor NH90, Cougar környékén kellene szétnézni s leginkább az előbbi ugye még jóval drágább is. Ami az összeget illeti, abba bele kellene férjenek a szállító repülőgépek is, tehát ha darabszámra így nem is, de összegre sok.

 

A Mi-24-est nagyon nem írnám le. Volt már linkelve pár helyen, hogy Dél-Afrikában mit tudnak belőle kihozni,s mindamellett hogy igazi harci helikopter még korlátozott mértékben szállító is. Egyedülálló és kár, hogy nem fejlesztettek utódot. Oldalnézetben pedig minden csatagép nagy.
 
A Mi-24 ügyében nagyon nem értünk egyet! A román izraeli páros is mit ki nem hozott a MIG 21-ből ,de az akkor is csak egy másod(?) vonalbeli gép maradt. Régi tervezés, régi elvek szerint. Erre szokták mondani, hogy mind műszakilag, mint erkölcsileg elavult.
 
"A Mi-24-est nagyon nem írnám le. Volt már linkelve pár helyen, hogy Dél-Afrikában mit tudnak belőle kihozni,s mindamellett hogy igazi harci helikopter még korlátozott mértékben szállító is. Egyedülálló és kár, hogy nem fejlesztettek utódot. Oldalnézetben pedig minden csatagép nagy."

 

+1

Én sem értem... Kizártnak tartom, hogy egy 8-10 fős desszant csapatot is szállítani képes gunship-re ne lenne igény ma is, amit meg tudnának oldani kisebb méretekkel, és minden szempontból modernebbnek, pl. gyorsaság, agilitás, fegyók, elektronika.

Ha sok más üzemeltető ország közül (melyek közül mostanában is vásároltak, pedig vehetnének bármi mást) Izrael is úgy gondolja, hogy nekik ez a megoldás hasznos, akkor lehet, hogy tényleg nem rossz az alapötlet... :)
 
rá kéne kérdezni,mennyi mi35 és testvérvariációja van lekötve gyártásra, és mennyi AW131 mondjuk:)

....

off

ui..a modernizált mig21-el pedig az ország hosszú távon jobban járhatott volna, mint a 29-ekkel...
 
<a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">denilend</a>

 

Nekem tetszik, de elég sok vele a gond, mint megtudtam:

 

http://htka.hu/2012/09/02/jol-halad-a-csodor-hajtomuvenek-tesztelese/

 

<a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">luperator</a>

 

"Mondjuk a 3 tonnás belső terhelésen kicsit néztem."

6 tonna az, nem 3.
sf-wink.gif
http://www.agustawestland.com/sites/default/files/brochures_new_product/Brochure%20AW101%20Utility.pdf
 
wolfram said
<a title="Profile" rel="nofollow">denilend</a>

 

Nekem tetszik, de elég sok vele a gond, mint megtudtam:

 

http://htka.hu/2012/09/02/jol-halad-a-csodor-hajtomuvenek-tesztelese/

 

<a title="Profile" rel="nofollow">luperator</a>

 

"Mondjuk a 3 tonnás belső terhelésen kicsit néztem."

6 tonna az, nem 3.
sf-wink.gif
http://www.agustawestland.com/sites/default/files/brochures_new_product/Brochure%20AW101%20Utility.pdf
 

 

valamit nagyon elnéztem vagy a wikin van félreírva. Így már érthető, miért van a 3 hajtómű. Az eddig olvasottakat összesítve nekem  az EC645 T2 jön be leginkább, ebből talán lehetne elég darab és elég felszerelés hozzá.  http://www.eurocopter.com/site/docs_wsw/medias/MP-EC645T2.pdf
 
A Mi-24 és LanceR modernizációt emlegetőknek. Ha csak darabonkét néhány misiből élne tovább a Mi-24 flotta, akkor sem érné meg. Egyszerűen a Gripenben levő potenciál annyival nagyobb, ha még ugyanennyit ráköltenénk, hogy semmi értelme életben tartani a harci heliket. Néhány misiből meg komoly koreszrűsítés szóba sem jönne, csak élettartam hosszabbítás. Vagy még az sem, mert számomra nem tiszta, hogy csak javításközi vagy a teljes üzemidő járt le.
 
ööö...khmmm  a semmi értelme továbbtartani- ezt a fegyvernemre, vagy az adott, rendelkezésre álló típusváltozatokra érted?

khmm....
 
khmmm... friss, 2011-es anyag...akkor mondjuk még volt mit reptetni..

http://193.224.76.4/download/konyvtar/digitgy/phd/2011/orosz_zoltan_thu.pdf

 

és begyöpösödött vagyok, de tényleg nem tudom elképzelni, hogy az ebben az írásban

 

http://193.224.76.4/download/konyvtar/digitgy/nek/2007_3/02_orosz.pdf

is leírt feladatokat hogyan lehet kiváltani a rendelkezésekre álló Gripenekkel. 
 
Valamit szedjél a torkodra ez már nem állapot 
sf-laugh.gif


Én már kíváncsian várom milyen követelmények lesznek. Ha ugyan azok az elmebetegek készítik elől akik a Robinson R44-et akartak a honvédségnek akkor semmi jóra nem számíthatunk. Szólni kéne nekik, hogy szedjék össze magukat.
 
Mindkettő. A Mi-24 flotta felhúzása túl drága lenne, az új heli méginkább. Képtelen vagyok megérteni, hogy egyesek mennyire nem látják hazánk anyagi korlátait. Egyszerűen röhejes, hogy a légierő és a helikopterállomány gyak. minden pénz elvinne, ha itt pár ember javaslatát követnénk. Ez nem járható út. Nézzetek meg olyan kőgazdag országokat, mint a nyugat-európai NATO államokat, hogy mennyi és milyen repcsit és harci helit képesek fenntartani és mi van mellettük. Akkor mi többszörösen kisebb GDP és kisebb % arány mellett, hogy a frászkarikába tudnán fenntartani párhuzamos két olyan fegyvernemet, ami a legdrágábbak között van?
 
Molnit kell most támogatnom, azonban nem tudom, hogy ez a 14 gépes flotta elegendő lesz-e minden feladatra, amit egy esetleges háborúban kellene teljesítenie.
 
más fórumról hoztam:

http://lhsn.hu/katasztrofa-vagy-vegre-haladunk/

 

Külön érdekesség megemlíteni azt, hogy bár jelenleg van kutató mentő szolgálat az országban, – igaz csak Szolnokon, így pl. az ország nyugati felén bajba jutó légi jármű mentésére csak közel 1 órás késéssel érkezhetne speciális légi segítség – viszont ha a szolgálat megszűnne, akkor a nemzetközi szabályozás értelmében leállna Magyarországon az előzetes repülési tervvel végrehajtott repülés. A bejelentett polgári kisgépes, nemzetközi utas és teherszállító légi forgalom sem közlekedhetne az ország légterében!

A kialakult aggasztó helyzet kapcsán pedig jelenleg csupán reménykedhetünk és figyelhetjük a június 6-án kiadott NOTAM-okat bizakodva, hogy nem szerepel majd benne a nyugati körzet kutató-mentő helikopterének további hiánya…

 

....

versus

 


<div class="maskwindow">
Teljesen igazad van,de én most a múl héten befejezett gyakorlatokról beszélek.

Szerintem pontosan tudták,hogy hány repült óra van még a gépekben,ahogy azt is,hogy helikopter KELL a kutató-mentő készenléthez.

Egy gyakorlathoz,nem kell feltétlenül a helikopter,csak át kell írni a forgatókönyvet.

De ehelyett ment a repidő elfecsérlése.(nem a gyakorlaton részt vevő katonákat megszólva!!!)

 

(Igaz,ha már itt tartunk,annak sem nagyon láttam értelmét,hogy 2 Gripen szerencsétlenkedjen a 27mm-es gépágyúkkal,"támogatva a földi erőket",2 rövid sorozattal...:)

Reália kiképzésnek nem nevezhető,bemutatónak kissé drága,amikor minden fillérre szükség lenne!

 

Évente 2 újonnan beszerzett helikopterünk akkor lesz,amikor minden katona megkapja a "Lövész 2020" nevű ultramodern felszerelését a magyar hadiipartól!:)

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9098576

 


</div>
 
Azt még én értem, hogy Mo.-on kevés a pénz (Bár azért kíváncsi lennék, hogy mondjuk a GDP 1 v 1.1%-ea növekednének a kiadások, ami még mindig csak a fele 2%-nak), emiatt pedig el kell viselni bizonyos képesség kiesést, legalábbis jelen helyezetben, de valamiért csak van oka annak, hogy aki megteheti, az üzemeltet támadó heli flottát is... Vagy tényleg mindenki hülye csak mi vagyunk helikopter?

Most vegyük példának a lengyel tesókat... Legyünk nagyvonalúak, és nézzük azt, hogy a GDP-jük 4x akkora, mint a miénk.

Ebből ők fenntartanak F16-ost, Mig-29-est, Mi24-est, Leo2-t, Twardyt, nem beszélve a rakat NPC-ről, IFV-ről, plusz még a fejlesztések.

Nézzük a cseheket... 1,5x-ös GDP... Gripen, Alca, Mi24, kb. 100 T72 (egy része modernizált), a meglevő több 100 BMP1-esek és 2-esek mellett most kapják meg a Pandur II-eseket (ebből is van már vagy 100).

Persze én azt megértem, hogy abból a GDP-ből nekünk kevesebb százalék jut a katonaságra, mert másra nekünk jobban kell költeni (más kérdés, hogy nem ló***ra, hanem hosszútávú tervekre kellene), mint pl. az előbbieknek, csak emellett még van pár olyan jól ismert próbléma a honvédelmen belül, amit kb. le..., amikor azt látom, hogy azért kell képességeket beáldozni, mert szarul csinálnak mindent.