[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Sziasztok

Először is nagyon sok kisebb országban van hasonló üzem. Ha jól tudom például a szlovákoknál is. A horvátoknak is van. Pedig egyik országban sincs nagyobb légierő (legalábbis nem jelentősen).

A PG megtartásáról sajnos alapvetően már hiába beszélünk...

Viszont, ha már felmerült...

Kezdjük onnan, hogy azt vegyük hogy minimálisan mink lenne... Kb 20-30 darab helikopter. Ez elméletileg most is megvan. Kb 5-8 darab kiképzőgép. Ez is megvan... ezeknek a gépeknek a javítását mind végezték a PG-ben...

Szállítógép flotta. Hát igen,ott az ukránok nem igen mennének bele szerintem bármibe is....

Viszont ha lenne egy új típus, ott az időszakos munkálatokat meg lehetett volna csinálni...

Vadászgépek: ez egy nagy kérdőjel...

Bár nem vagyok repülőműszaki, sem gazdasági szakember, szerintem egy kisméretű javító üzemet el tudna/tudott volna tartani a repülés. Különösen, ha "összefésülik" a kecskeméti LJÜ-vel... 

Ugyanakkor némi polgári megrendelésállomány is lehetett volna, például a máig üzemeltetett keleti gépek kapcsán. Hiszen, ha a Jak-52-re megvolt a technológia, akkor meg lehetett volna oldani sok egyébre is (például Zlinek, PZL-ek stb). Egyébként Jak-52 még civilben is repül, mégse vittek oda egyet se...

 

Nekem kicsit úgy tűnik, hogy szépen elvoltak a katonai vonalon, 'oszt ennyi...

 

Csak egy kicsit más jellegű példa: érdekes, hogy Gödöllőn megéri fenntartani a CURRUS Rt harcjárművek és egyéb eszközök javítására, átalakítására... Pedig tankunk se sok van...

A LÉJÜ is csinál ilyen-olyan egyéb munkákat...

 

Most meg megy a fejvakarás...

üdv
 

chimera

Member
2010. április 19.
560
1
18
Az Aranysasban a gyorshírek között van hogy a Német hadsereg visszaad az Eurocopternek 11 db  korai Tiger harci helikoptert ,valamint 40-el kevesebb NH-90-est vesz át ! Namármost úgy gondolom itt lehetne valamit kezdeni, mert ezekkel a típusokkal ténylegesen 40 évre lehetne számolni ! Ha az EADS és a német kormány összekapja magát igenis tudna olyan fizetési konstrukciót kitalálni hogy vállalható legyen és mindenki elégedetten hátradőljön!

És igen tudom hogy drága ,meg kiforratlan etc etc  de mégis élvonalbeli típusokról van szó amik igen potensek!

Ha valahol van pl 120 milliárd forint ott van 150 is és itt az 5 párti konszenzus is lehet hogy eggyetért ! Sőt talán Merkel asszony is megenyhűl irányunkba és elnézőbb lesz !
sf-laugh.gif
sf-cool.gif
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
@chimera

Ha veszünk <11 darab Tigert, akkor fix, hogy szállítóhelikoptert nem fogunk venni, mivel akkor már két különböző típusra kéne hátteret kiépíteni és nem a gépek darabára a húzós, hanem ez.
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Arról nem is beszélve hogy a régebbi német Tigereken nincs gépágyú, ami Magyarországon szerintem nélkülözhetetlen! (Bár a felfegyverzett szállítóheliken se lesz)
 
M

molnibalage

Guest
Amikor a PG-t felszámolták, akkor még tízszer annyi gépe volt a Magyar légierőnek.

Amikor az utódja, a DR is becsődölt, akkor is nagyságrendekkel több gépünk volt, mint most, vagy amennyi lesz, ha a tervezett 20 helikopter megérkezik.
Bocs, de ez marhaság. A DR 1995 táján kezdett emlékeim szerint igencsak meghalni. A Szu-22-es gépek nagyjavítása még megvolt és annyi. A 23-asokkal már nem is foglalkoztak. A '90-es évek közepén végén papíron lehet, hogy több gép volt, de valójában volt kb. 18 db MiG-21bisz, a MiG-29-es gépek kb. fele és összesen 20 heli volt talán üzemképes. Ez hol nagyságrenddel több, mint mondjuk a 2000-es években? Sehol...
 
M

molnibalage

Guest
@Allesmor

Továbbra sem értem, hogy mekkora dolgozói létszámnak és hogyan adott volna munkát 14 darab Gripen összeszerelése és fenntartása meg néhány heli. Vagy alacsony létszámánál nagyon sokáig tartana egy gépet megcsinálni és, de akkor folyamatos leherhelés lenne, de ha meg nagyobb a kapacitás, akkor mit csinál az üzem az üresjáratok között? Mert az nem állapot, hogy 5 év alatt szállítanak le 14 Gripen és akkor ugyanilyen ütemben jönnek vissza a gépek a mélyebb beavatkozásokra. (Most csak hasaltam számokat.)
 
M

molnibalage

Guest
@Allesmor

Továbbra sem értem, hogy mekkora dolgozói létszámnak és hogyan adott volna munkát 14 darab Gripen összeszerelése és fenntartása meg néhány heli. Vagy alacsony létszámánál nagyon sokáig tartana egy gépet megcsinálni és, de akkor folyamatos leherhelés lenne, de ha meg nagyobb a kapacitás, akkor mit csinál az üzem az üresjáratok között? Mert az nem állapot, hogy 5 év alatt szállítanak le 14 Gripen és akkor ugyanilyen ütemben jönnek vissza a gépek a mélyebb beavatkozásokra. (Most csak hasaltam számokat.)
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
khmmm.... mellesleg érdekelne az is PG milyen eszközökkel nagyavított volna Gripent.... ez a nem a honvédségi gyakorló, hogy aki alacsony az legyen kövér is- ha migekre jó a célszerszám, jó lesz a Gripenre elv nem működött volna...
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
 féloff

Hogy Merkel elnézőbb lesz, az csak ovodás álom.  Menni az esélye annak, hogy olcsóban passzol le harci helikoptert egy olyan államnak, amelyik de facto lenácizza, és már az ottani TV-kabaréban is állandó műsorszám vagyunk.

 

Sőt, mát az Al-Jazeera-nál is, ami szép tejesítmény.....

http://www.aljazeera.com/programmes/peopleandpower/2013/05/201351674859600711.html

o
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
<a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">hiryu: a Turul programot a DR együttműködésével valósították volna meg a gyártó (MIG MAPO) segítségével!
</a>
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
PERSZE... ugyanakkor mit nem ígért az orosz hadiipar akkoriban az esetleges vevőnek.

ha kéri  valaki, vállalják hogy 3 éven belül átadják a vevőnek Darth Vader zászlóshajóját.

a kívánt színre festve

nem egy pedig, aki elhitte, szívja is a fogát rendesen...

 

arra is kiváncsi vagyok hogy AKKOR amikor ezt tervezték, hány mig volt még üzemképes...
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
A korábbi nyilatkozat alapján azonban feltételezhető, hogy újra szeretnének egy PG/DR-t? Ami történt, megtörtént. Szerintem még élnek azok, akik örömmel vennék, ha az MH újra megnyitná a DR kapuit s ha más néven is, de a beszerzendő új típussal tovább folyhatna a munka, immár visszakapcsolva a vérkeringésbe.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
ja..... szeretnének... ilyen erővel szerethetik azt is hogy a pilis szívcsakráján szálljon le az első UFO
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 036
18 704
113
A PG teljes átalakítására lett volna szükséges a Gripenekhez. Nem beszélve a szakembergárda teljes átképzését. A gyár teljes felszerszámozását az új típusra. Valamint totális minőségbiztosítási auditok sorazatával tudott volna csak megfelelni a gyártó, minden bizonnyal magas minőségi követelményeinek. Mert csak az esetben engednék a Svédek, hogy hozzányúljanak a gépekhez. Vajon az évtizedekig oroszos gyár, megfelelhetett volna a követelményeknek ? Lehet hogy akkor és ott, elhamarkodott volt a PG leépítése, de ha akkor nem történik meg, esetleg lehet, ma foglalkozna ezzel a kérdéssel a kabinet. A mai gépszámok tükrében biztos hogy nem vállalná be egy kormányzat sem a működtetését, a jelenlegi túlzott deficites, nagyon sovány, állami költségvetési kondíciók tükrében.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 394
79 348
113
<a title="Profile" rel="nofollow">hiryu</a>

 

"nem egy pedig, aki elhitte, szívja is a fogát rendesen…"

 

Mint például az indiaiak?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 412
76 065
113
chimera said
Az Aranysasban a gyorshírek között van hogy a Német hadsereg visszaad az Eurocopternek 11 db  korai Tiger harci helikoptert
Azért adják vissza mert sz@rok. Az első szériából valók sok gyermekbetegséggel. A későbbi gyártásuaknál ezt már kiküszöbölik.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
honved said
A PG teljes átalakítására lett volna szükséges a Gripenekhez. Nem beszélve a szakembergárda teljes átképzését. A gyár teljes felszerszámozását az új típusra. Valamint totális minőségbiztosítási auditok sorazatával tudott volna csak megfelelni a gyártó, minden bizonnyal magas minőségi követelményeinek. Mert csak az esetben engednék a Svédek, hogy hozzányúljanak a gépekhez. Vajon az évtizedekig oroszos gyár, megfelelhetett volna a követelményeknek ? Lehet hogy akkor és ott, elhamarkodott volt a PG leépítése, de ha akkor nem történik meg, esetleg lehet, ma foglalkozna ezzel a kérdéssel a kabinet. A mai gépszámok tükrében biztos hogy nem vállalná be egy kormányzat sem a működtetését, a jelenlegi túlzott deficites, nagyon sovány, állami költségvetési kondíciók tükrében.
Érthető, más normák szerint kell már dolgozni, akkor is ha régen sem volt kivetnivaló a munkájukban. Viszont, a helikopterjavító bázis ugyanezt fogja megkövetelni.
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
A PG és leépülése ennél egy kicsit összetettebb folyamat volt, mint ahogy itt sokan képzelik. A PG a rendszerváltás idején több, mint 2.000 embert foglakoztatott, és több polgári ágazata is volt. A VSz összeomlása, ritkította meg először, ekkor alig 500 ember maradt, de ekkor még rövid ideig folyt a huzalzománcozók és a gázégők gyártása. Sajnos, ár Gödöllővel és Nyírtelekkel ellentétben a FÉG-hez hasonlóan sem a politikai sem a katonai vezetés nem igazán tudta, hogy mit is akar vele kezdeni. Ekkortájt röppentek fel olyan fantasztikus ötletek, hogy majd UH-1-es-t vagy éppen egyszerre 8 B747-est dognak Tökölön javítani, illetve ekkor akarta pl. Zalatnai Sarolta rátenni a kezét. Ebben a zavaros időszakban, a PG felszámolás alatt állt ekkor alakult meg a DRRT, amely aztán a leépült vállatot fokozatosan átvette, majd végül teljesen a birtokába került, ugyan akkor ennek a csoportnak nem nagyon maradt tőkéje fejlesztésre, igaz szerintem nem is nagyon akart beruházni. Ugyanakkor sajnos valamilyen oknál fogva a DRRT vezetése csak a repülőgépiparból és majdnem kizárólagosan a MH-ből akart megélni. Pl hagyta elveszni kadmiumozó kapacitását, amire akkor már rajta kívül alig pár vállalat volt jogosult Magyarországon.

 

Az elkövetkező években több szándékos és akaratlan kiáramlás volt a szakember gárda részéről, köszönhetően az alacsony béreknek és az egyre romló munkakörülményeknek. Az első nagy kiáramlás az ACE megalakulásakor volt, majd a Szuhoj program idején volt egy erős leépítés, amikor megfeleződött a létszám, majd 2001-től a Lufthansához is többen távoztunk.

 

A PG leépülése ezek tükrében folyamatos, de az a kijelentés, hogy a kilencvenes évek lenne a választóvonal én nem mondanám, sokkal inkább ez a 2000-es évek eleje, amikor is egyre kevésbé küldött az MH tervszerűen gépeket illetve az Albatrosz, és az etióp munka is kifutott. Aki tehette, ekkor váltott, hiszen egy kis odafigyeléssel látható volt, hogy hosszabb távon egyre kevesebb MH megrendelés lesz.

 

Molni!

 

azért a 90-es évek közepe-vége egy kicsit tág időszak, és elfelejted megemlíteni, az ekkor még meglévő Mi-2-eseket, An-26-osokat és L-39-eket és MiG-21UM-eket. Csak 1990 és 2000 között a PG  megjavított 20 Mi-2-est (az utolsót 1997-ben) 34 Mi-8/17, és 35 Mi-24-est, 12 L-39-et és legalább 4 MiG-21UM-et (ebben csak az MH-nak javítottak vannak benne ehhez még jön az évtized elején és végén az export megrendelések). Volt még 49 IFF-beépítés is.

Mellesleg a szlovákoknak megéri fenntartani Trencsént akik segítségével nagyjavítottuk az Albákat.

http://www.lotn.sk/old/contact.asp

 

Hiryu!

 

A PG rendelkezett a Mi-8/17/24 nagyjavítási jogával. A szlovákok és a lengyelek nagyjavítanak MiG-29-et, akkor mi mért is ne kaptuk meg volna a jogot, ha megfizetjük? A DRRT vezetésének igen jó orosz kapcsolatai voltak, az egyik fő bevételi forrás a rajtuk keresztül beszerzett alkatrészek voltak.

 

A PG dolgozói amikor elmentek az ACE-hoz vagy az LHTB-hez meg tudták tanulni a "nyugati" típusokat, akkor az ott maradottak miért is ne tudták volna? Mellesleg a DRRT gyártott alkatrészt a Gripen törzshátsórészéhez.

 

Természetesen ahhoz, hogy a PG bekapcsolódjon a Gripen programba, óriási beruházásra lett volna szükség, azt nem lehetett volna megcsinálni fűtettlen hangárban fagyoskodott alulfizetett szakemberekkel, de a háttér megvolt hozzá. Természetesen be kellet volna ruházni oktatásra, technológiákra és jogokra, no meg szerszámokra, de ezt az ACE és az LHTB is meg tudta tenni. Ne gondolja senki, hogy amikor a PG/DRRT egy-egy új típus nagyjavításába kezdett (amíg ott voltam, addig ilyen volt a Mi-17, Mi-2, Szu-22, L-39) nem volt szüksége pótlólagos beruházásra, és azt a meglévő eszközeivel oldotta meg. természetesen ezek sokkal kisebb beruházások voltak, de voltak.

 

Végül

ha az állam tényleg komolyan gondolja a Hadik tervet, akkor érdemes lenne megfontolnia, hogy a görög EBO mintájára létrehozzon egy állami hadipari konzorciumot, Gödöllő, Nyírtelek, Pusztavacs, a KÖRŰ (bocs, tudom, hogy most más a neve, de nekem ezen a néven maradt meg) alapjain, amely lépes lenne az MH technikai eszközeinek tervszerű karbantartására, beleértve a kézifegyver modernizációt is esetleg. Persze ugyanakkor ne várjuk el ettől a vállalattól, ha csak MH megrendelésből él, hogy gazdaságos lesz, de a ugyan akkor szükség lenne rá, ha azt akarjuk, hogy az Honvédség hadrafoghatósága elmozduljon a béka büdösebbik fele alól.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hellenic_Arms_Industry

 

TG
 

chimera

Member
2010. április 19.
560
1
18
Terminátor :

 

A honvédség páncéltörő képessége is megszűnik ha nincs harciheli ! Pár vállról indítható pct-vel nincs semmiféle páncéltörő kapacitás ! Ugye a tüzérségről jobb nem is beszélni vagy arról a pár Maverick-ről se! Azok a Tigre-k legalább jelentenének valamiféle erőt és ha jól emlékszem gépágyús konténer felrakható rá!