Sziasztok
Először is nagyon sok kisebb országban van hasonló üzem. Ha jól tudom például a szlovákoknál is. A horvátoknak is van. Pedig egyik országban sincs nagyobb légierő (legalábbis nem jelentősen).
A PG megtartásáról sajnos alapvetően már hiába beszélünk...
Viszont, ha már felmerült...
Kezdjük onnan, hogy azt vegyük hogy minimálisan mink lenne... Kb 20-30 darab helikopter. Ez elméletileg most is megvan. Kb 5-8 darab kiképzőgép. Ez is megvan... ezeknek a gépeknek a javítását mind végezték a PG-ben...
Szállítógép flotta. Hát igen,ott az ukránok nem igen mennének bele szerintem bármibe is....
Viszont ha lenne egy új típus, ott az időszakos munkálatokat meg lehetett volna csinálni...
Vadászgépek: ez egy nagy kérdőjel...
Bár nem vagyok repülőműszaki, sem gazdasági szakember, szerintem egy kisméretű javító üzemet el tudna/tudott volna tartani a repülés. Különösen, ha "összefésülik" a kecskeméti LJÜ-vel...
Ugyanakkor némi polgári megrendelésállomány is lehetett volna, például a máig üzemeltetett keleti gépek kapcsán. Hiszen, ha a Jak-52-re megvolt a technológia, akkor meg lehetett volna oldani sok egyébre is (például Zlinek, PZL-ek stb). Egyébként Jak-52 még civilben is repül, mégse vittek oda egyet se...
Nekem kicsit úgy tűnik, hogy szépen elvoltak a katonai vonalon, 'oszt ennyi...
Csak egy kicsit más jellegű példa: érdekes, hogy Gödöllőn megéri fenntartani a CURRUS Rt harcjárművek és egyéb eszközök javítására, átalakítására... Pedig tankunk se sok van...
A LÉJÜ is csinál ilyen-olyan egyéb munkákat...
Most meg megy a fejvakarás...
üdv
Először is nagyon sok kisebb országban van hasonló üzem. Ha jól tudom például a szlovákoknál is. A horvátoknak is van. Pedig egyik országban sincs nagyobb légierő (legalábbis nem jelentősen).
A PG megtartásáról sajnos alapvetően már hiába beszélünk...
Viszont, ha már felmerült...
Kezdjük onnan, hogy azt vegyük hogy minimálisan mink lenne... Kb 20-30 darab helikopter. Ez elméletileg most is megvan. Kb 5-8 darab kiképzőgép. Ez is megvan... ezeknek a gépeknek a javítását mind végezték a PG-ben...
Szállítógép flotta. Hát igen,ott az ukránok nem igen mennének bele szerintem bármibe is....
Viszont ha lenne egy új típus, ott az időszakos munkálatokat meg lehetett volna csinálni...
Vadászgépek: ez egy nagy kérdőjel...
Bár nem vagyok repülőműszaki, sem gazdasági szakember, szerintem egy kisméretű javító üzemet el tudna/tudott volna tartani a repülés. Különösen, ha "összefésülik" a kecskeméti LJÜ-vel...
Ugyanakkor némi polgári megrendelésállomány is lehetett volna, például a máig üzemeltetett keleti gépek kapcsán. Hiszen, ha a Jak-52-re megvolt a technológia, akkor meg lehetett volna oldani sok egyébre is (például Zlinek, PZL-ek stb). Egyébként Jak-52 még civilben is repül, mégse vittek oda egyet se...
Nekem kicsit úgy tűnik, hogy szépen elvoltak a katonai vonalon, 'oszt ennyi...
Csak egy kicsit más jellegű példa: érdekes, hogy Gödöllőn megéri fenntartani a CURRUS Rt harcjárművek és egyéb eszközök javítására, átalakítására... Pedig tankunk se sok van...
A LÉJÜ is csinál ilyen-olyan egyéb munkákat...
Most meg megy a fejvakarás...
üdv